Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-04-16 20:35 Futómû és hibái

BarG írta: Vannak a neten hirdetések, amik lengéscsillapító felújításról szólnak, még olyan is van, aki azt mondja, hogy a gyárinál jobb minőségben. Valaki próbálkozott már ilyennel?


Szia! Igen, profi minőséget ígértek, e36 320i M futómű, ritka használat: fél év volt az élettartama. Kb 4000 Km.
De ez csak 1 tapasztalat, másnak lehet, hogy bejött

hil Elküldve: 2012-04-16 17:37 Tali

hancurozo írta:

Ha sikerül én is átugrok, de a gumifüstölés stb. nem az én stílusom (azt kihagyom) Jobban szeretem a családias, beszélgetős/nézelődős találkozót. (mindíg találok ötletes egyedi megoldásokat)
Hil. A suzuki motorja valóban nem rosz, de a felhasznált anyagok (kopogós műanyagok), az összeszerelés minősége, a futómű zajcsillapítása nem az igazi (ok. valóban olcsóbb mint egy jó anyagokból, jól összerakott autó)


Szia! Ültem már Passatban, Audiban, Mazda 6-ban, Oktáviában, azok műanyagjai semmivel nem jobbak mint a Suzié. De lehet, hogy csak én látom rosszul. Nekünk volt Suzink, vagy 4 évig, használtan lett véve és benzinen, olajon kívül semmit nem kellett rá költeni, ráadásul a nejem használta.....

hil Elküldve: 2012-04-16 16:58 Fóliázás

ZoliE36Compact írta:



hát nem is tudom. kicsit kókánynak tűnik.
kompett egybe fütőszálat nem lehet felragasztatni?


Szia! Ha csak egy-két helyen van megszakadva, akkor javítható ezzel (ideig-óráig), mert tartós nem lesz. Szerintem is kókányolás és nagy munkával, tartós eredményt nem hoz.

hil Elküldve: 2012-04-16 16:55 Tali

ZoliE36Compact írta:

jóvanna. természetesen csak viccelődtem. sajnálom h nem voltál vevő a humoromra.


Szia! Nem kötözködni akartam, de ez egy nem kicsi probléma a BMW-sekre nézve, bár biztosan túl maradi vagyok, hogy nem vettem a lapot

hil Elküldve: 2012-04-16 16:36 Futómû és hibái

ZoliE36Compact írta:

kipróbáltam többet is. kicsit hülye vagyok igen..
és mivel az unixban dolgoztam néhány évet sok tapasztalatom van ugy gondolom a rengeteg viszzahozott remlámcós darab miatt is.
monroval volt a legtöbb baj, utánna a sachs, a kayaba meglepően jól dolgozott...
szivem szerint vmi koni vagy öhlins szettet vennék de azokat nem tudom kifizetni sajna.


Szia! Köszi a választ, a Monroeról én is csak rosszat hallottam, de a Sachs meglepett. Mi volt velük a baj általában?

hil Elküldve: 2012-04-16 16:21 Tali

ZoliE36Compact írta:

hy all.
lehet átugrom én is mert elég közel van. de a gumifüstőlésben (sajnos) csak mint néző tudok résztvenni...
(esetleg ha viszek gyufát és felgyujtok egy gumit... )


frizo neked sincs túl messze...

lehet a szomszédba is átsétálok és megmondom h én 6 lityivel jöttem mér is vettél buzukit?




Szia! Bocs de ezzel csak tovább fogod rombolni a Bimmeresek amúgy sem túl jó megítélését. Egyébként véleményem szerint a "buzuki" (helyesen: Suzuki)igencsak nem rossz autó. (és nem fetreng, nem LOL,nem stb.....)

hil Elküldve: 2012-04-16 16:14 Futómû és hibái

ZoliE36Compact írta:
K_Gergo írta:
Coyote írta: Márkában a Sachsot ajánlják általában, a Monroe-ra panaszkodtak mások itt a fórumon. Nem hiszem, hogy bármelyik ismert márka cserben hagyna, de én pl. Sachs mellett döntöttem.


nekem bilstein van, semmi bajom vele.


nekem is a bilstein(gázos) vált be.


Szia! Bocsesz kérdésemért, de hány márkát próbáltál, mik voltak a tapasztalatok, mert mint írtad, Neked a Bilstein vált be, amiből nekem az jön le, hogy több félét is kipróbáltál?

hil Elküldve: 2012-04-16 13:00 Fóliázás

YELLOW írta:
Coyote írta: A csekély kémiai-fizikai tudásom szerint a fólia (és napszemüveg) hő- és UV védő hatékonyságát a réteg fémtartalma határozza meg - átlátszó fém viszont nincs.

A fóliák és napszemüvegek nem azért sötétek, mert jól néznek ki.


a napszemüveg azért sötét, hogy a pupilládat ne terhelje, illetve könnyebben láss benen vakító napsütésben. de mivel kitágul iylenkor a pupilla, ezért kell rá az UV védelem.
a fóliában és pl a focus szélvédőjében fém háló van. szokni kell mert néha hülyén csillanmeg a fény rajta. persze nem balesetveszélyes, csak szokni kell.


Sziasztok! Volt Mondeom (hála az égnek, azt az ipari hulladékot sikerült eladni gyorsan), abban elöl fűthető szélvédő volt. Sokkal sűrűbb rácsokat kell elképzelni, mint a hátul szokásos. Na ködben és erős szembe fényben tragédia volt vezetni és kifelé nézni az ablakon. Soha többet olyat, az egy igazi baromság.

hil Elküldve: 2012-04-15 21:11 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

harmas írta: Annyiban több, hogy le kell venned a féknyereg tartót is: 2 csavar 16-os kulcs. Ezután 6-os imbusz rögzíti magát a féktárcsát. Lazítás előtt üsd meg a csavart, könnyebben fog meglazulni. Ha ez is megvan, és szerencséd van, akkor kis ütögetésre le fog jönni, ha nem, akkor még szóba jöhet a "zorosz" technika. Most már hozzáférsz a fékpofákhoz.
Tanács: mielőtt visszateszed smirglizd meg az agyat, és a tárcsa belső gyűrűjét (értelem szerűen), és egy kis rézpaszta (grafitos zsír) sem árt, megkönnyítendő a későbbi szétszedést.


lorand007 írta:
harmas írta: Az üzemi fékre gondolsz (fékbetétre)?
Leveszed a kereket (ugye)
A féknyereg hátulján van két gumicsöcs, ebben van két műanyag dugó. Ezeket kipattintod egy csavarhúzóval. Mostmár hozzáférsz a két csavarhoz 7-es imbusz kell hozzá. Kitekered, és le tudod venni a nyerget. Előtte egy csavarhúzóval érdemes kicsit visszanyomni a dugattyút(feszítés a tárcsa és a nyereg között), hogy könnyebben lejöjjön az egész.
Ha kézifék (fékpofa) akkor kicsit tovább kell bontani


lorand007 írta: Tiszteletem, más topicot nem leltem, szoval a hátsó féktárcsamba karcol v.mi, fekpofa nemreg votl cserélve szinte ujak, szóval biztos v.mi odaszorult, hogy tudném leveni a fékpofát hogy kipucoljam? köszönöm




Koszonom, igen fekbetet, visszont a kezifek allapotat megneznem ha mar ott vagyok, es ha kell cserelnem is, bonyolult dolog, kezugyesegem van es szerszam is



Talán még a kézifék bowdent is meglazítanám a kézifék karnál, de ha ez kevés, akkor az állító ricnit (a kerékcsavi lyuksiján kb 7 óránál) is állítanám.

hil Elküldve: 2012-04-15 21:07 Ajtónyítási Gondok!

Szabi46 írta:
Pont ezért akarom kicserélni az egész GM-t, mert olyan relét nem kapni, mert elolvastam az összes hozzászólást ebbe a témába és egyszerűbb, bár sokkal drágább az egész modul cseréje.


Szia! Azokat a reléket kis ügyességgel szét is lehet szedni és az érintkezőket megpolírozni, már ha nem annyira nagyon rosszak. Ebayon lehet venni, én is onnan vettem. De ha veszel egy használt GM-et, akkor mi a biztosíték arra, hogy 1 hét, pár hónap után nem lesz ugyanaz a hiba? Ez azért lutri, mert lehet, hogy még akár évek múlva is jó marad.



hil Elküldve: 2012-04-15 20:51 Tali

ficsur írta: Sziasztok egy villámtali Április 29-én Tatabányán Vasárnap de 10.Konzum a retró piac roxxy parkoló.Gyertek mutassuk meg magunkat!!!


Szia! Már megbocsáss, de mire gondoltál, mit is kéne megmutatnunk?

hil Elküldve: 2012-04-15 20:48 Matricák

MateAndor írta: Akinek kisgyermeke van és nem vett babás autó matricát az nézze meg ezeket:

Babás autómatricák!

Egyediek és esztétikusak, 9 különböző színben!


Szia! Szerintem az a baj ezekkel a matricákkal, hogy rossz helyre vannak kitéve. Mindenhol a hátsó szélvédőn szoktam látni, holott a sofőr előtt kéne lennie, hogy lássa és ne felejtse: babát visz és úgy is vezessen!

hil Elküldve: 2012-04-15 20:42 Ajtónyítási Gondok!

Szabi46 írta: Na most már tuti, hogy cserélni kell nekem is GM-t. 2 hét után ismét nem nyitott ki a központi, csak csippant és villant a lámpa no és némi zörejt adott a zárszerkezet, de nem nyitotta ki, így kulcs-nyit-beül hazajövetel és most meg nyitja... Ebből Kaszamester szerviz lesz úgy érzem


Szia! Ha már úgyis kiveszed azt a GM-et, akkor mielőtt vennél másikat (kb 20k meg felprogramozás) érdemes lenne megnézni az ajtó nyitó reléket (ezek 1 tokban kettő relé, itthon minden követ megmozgatva sem tudtam venni még a gyártó képviseletétől sem). Erről már volt korábban rengeteg írás, nem ismételném.
Én ezt tenném/tettem.

hil Elküldve: 2012-04-15 17:34 Szervíz

ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

sárga kolléga figyu. az enyim a legkisebb motor és asc,abs,bc,anyámtyúkja,ingyombingyom...
minden van benne!
pedig csak egy kis e36.


tudsz olvasni? odaírtam, hogy újabb évjáratokra is jellemző. a tiéd 2000-es. vilcsi?





Yellow-é a talicska homok

hil Elküldve: 2012-04-15 17:08 Szervíz

carobi írta:

Ha te lennék: visszavinném a kereskedőhöz - előtte meg odatelefonálnék, hogy ne feleslegesen cipeld az autót.
ha a kereskedő lenne: elküldenélek a p-ba, ahogy Jons is írja.

De ettől még nem kell feladni elsőre.


Látod, ha te és Jons is akik szeretik a BMW-t is ezt tennétek, akkor mit várjak egy kereskedőtől aki abból él, hogy átveri a hozzám hasonlókat ? Ennyit erről. Amit teszek, holnap rátetetem a kompjutert az kiirja mi baja a motornak, futó padra és fék padra a kocsit, kalkulálok és döntök. Köszönöm szépen a sok segítséget, jó hogy van ez a fórum és ti akik segítetek egymáson !!![/quote]

Szia! Azért annyira ne keseredj el! A piros led a műszerfalon azt jelzi, hogy olajat kell cserélni a motorban, értelem szerűen olajszűrővel együtt. Azt, hogy mitől áll le melegen, több dologtól is lehet, a diagnosztika meg fogja mondani. ABS: láttam, hogy a belinkelt képen világít a kézifék lámpa is. Lehet, hogy be volt húzva a kézifék, ha nem, akkor elkopott a fékbetét. Ha a karosszéria rendben van, akkor nem biztos, hogy átvertek, mert ezek a hibák javíthatók és véleményem szerint egy autóban a karosszéria a leg fontosabb.