Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-01-13 14:48 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

petermover írta:

Hello,

nekem is ugyanez a motorom, és pont két hete voltam műszakin. Nekem a cégautóadó miatt kellett átiratnom a forgalmi engedély v.2-es rublikáját 02-ről 06-ra.

Már előre felhívtam a vizsgabiztost, hogy nekem EURO III-as kategória kell, mert a 02-es EURO I, a 04-es az EURO II, ezekre még 22e a regadó, de EURO III-as (06-os kód a forgalmiban), illetve az EURO IV-es (09-es kód) mindössze 11e havonta.

Azt mondta semmi gond, ha két lambdaszonda van, akkor alapból, mérés nélkül is teljesítettem az EURO III-at, de méréssel még az EURO IV is meglenne, ha nagyon akartam volna, de ahhoz már KPM felülvizsgálatot kellett volna kérnem plusz pénzért. (de már nem érdekel, mert így is elértem a 06-os kódot).

Így lett pirosból kék matricám nekem is.

A forgalmit ebben az esetben illetékmentesen cserélik, nehogy engedd magad lenyúlni 6000 ft-al. (mindössze 520 ft-ot kellett feladni csekken, ennyibe kerül az új matrica ami a rendszámra kerül)


Szia! Nekem is rosszul volt a forgalmiba beírva, nem is tudtam, nem is foglalkoztam vele. Az NT autónál vizsgáztattam, ott szóltak, okmányiroda ingyért új forgalmit adott a megfelelő kategória bejegyzéssel. Illetve, a vizsgán a mérési adatok szerint a (nem villany)legmagasabb kategóriát is teljesítette.

hil Elküldve: 2012-01-13 14:27 Futómû és hibái

Sziasztok!
Ma beruháztam végre, megvettem a két darab MEYLE HD lengőkart. Ez tényleg nem csupán csomagolt áru, de legalábbis benne van a MEYLE logó. (a kettő darab, 4 év garival volt 55 045 pénz). Az első ránézésre látszik, hogy a gömbök mérete jóval nagyobb. Már csak a jobb időt várom, hogy a kertben kicseréljem, bár lehet, hogy ezúttal valami szerelővel rakatom be számlával megtámogatva, mert úgy igaz a gari.

hil Elküldve: 2012-01-13 14:19 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

kchris írta: hello,

van egy '99-es E46os 316i-m (sima 105LE). Ez piros plakettes, valahol azt olvastam hogy ennek már kéknek kell lennie. Tényleg így van vagy sem? Hülyét nem szeretnék magamból csinálni az okmányirodában ezért kérdezlek Benneteket.

chris

Szia!
Neked kéknek kéne lenni. Én agyilag meg nem tudom érteni azt, hogy amennyiben mondjuk egy 1990-ben gyártott autó teljesíti a legmagasabb követelményt és egy 2012-ben gyártott autó meg csak a legrosszabbat, akkor miért nem a mért paramétereknek megfelelő besorolást kapja. A közeg amúgy is szokott útmellett ilyen ellenőrzéseket végezni, aztán ha rosszat mér, akkor vonja ki azonnal a forgalomból az autót, küldje műszaki vizsgára. Ez a világon vajon máshol is így működik, vagy hungaricum??? Ekkor bizony nem lenne az, hogy szmogriadó esetén a zöld matricával ontanák a fekete füstöt.

hil Elküldve: 2012-01-12 22:06 Tükörfûtés probléma

Bero írta:

Jó lenne megcsinálni ezt a téli csomagot! A fűthető ablakmosófúvóka nagyon jó ötlet

Szia! Attól az nem fog melegvizet spriccelni....

hil Elküldve: 2012-01-12 22:04 Társalgó

Robinson írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia!
Ez jó volt!!! Röhögtem is nagyot.



minnyá lesz itt dzsihád


316i, 318i... hát bocs, de inkább a dízel. El sem tudod képzelni, milyen az, mikor gyors az autód...


Csendes autó= a vezetés élménye, sajna Ti ebből kimaradtok, azért a komoly HI-FI,, hogy valami elnyomja a kerregést.

hil Elküldve: 2012-01-12 22:02 Segítség!!!

szotakdavid írta:

Cserélek szombaton olajat milyet rakjak bele 75-90-es 80-90es?nem tudom iagzából 3.ban hallani nagyon lehet csínálja máshol is de nem ilyen hangos mert eddig nem tünt fel. Melyik csapágyra gondolsz kinyomó? Váltónál van még egy olyan mellék jelenségem is hogy nehéz 3-ba tenni és enyhén lötyög is a váltó nem dobálja a sebességet,de lötyög.



Szia!
MTF LT2

hil Elküldve: 2012-01-12 21:59 Társalgó

YELLOW írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia!
Ez jó volt!!! Röhögtem is nagyot.



minnyá lesz itt dzsihád


316i, 318i... hát bocs, de inkább a dízel. El sem tudod képzelni, milyen az, mikor gyors az autód...


viszont traktoroztám már, mint jó paraszt gyerek. értem én, hogy érdekel a falusi mezőgazdasági élet (mint nagyvárosi ember), nah de ennyi erővel egy pótos IFA-t is vehettél volna.


Mér? Az IFA a leggyorsabb autó, mindig a sor elején megy.....

hil Elküldve: 2012-01-12 21:14 Társalgó

YELLOW írta:

Biztos Azon olyan haszongépjárműves


a dízel motor mellé, az már olyan mindegy[/quote]

Szia!
Ez jó volt!!! Röhögtem is nagyot.

hil Elküldve: 2012-01-12 15:40 Akkumulátor

nonesz írta: Nem találjátok ki !
A generátor ékszíjtárcsával van valami bibi. Elkoptak a görgők, megszorul v nem ad töltést, vmi ilyesmit mondott a szerelő srác !Nem értek hozzá ! Remélem tényleg csak ez a szar !!!
Hétfőn jön meg. Utána okosabbak leszünk. Amúgy megyek hosszú távokat is csak ritkábban ! Jellemzően a városi tötymörgés !



Szia!
Már ne haragudj, de ha a generátor tengelye annyira meg van szorulva, hogy nem tud tölteni, akkor az a szíj már régen elégett volna a csúszás által keletkezett hőtől, meg annak hangja is kellene, hogy legyen, azt viszont nem említetted. Nem hangzik nagyon hihetőnek!




hil Elküldve: 2012-01-12 06:29 Tükörfûtés probléma

Bero írta:
bmw320d4 írta:
Bero írta:
harmas írta:
Bero írta: Nem is csoda,mert nincs bekötve Tehát,a kérdésem: Hogy kössem be azt a két fűtő kábelt? Hova? Az ajtóban van jó pár kábel,de mégis melyikre kössem? Köszi!


Legegyszerűbben pl: megnézed, h a bal oldali ajtóban (ami működik) milyen színű vezetékkel, és milyen formájú stekkerbe van bekötve a fűtésed. Nagy eséllyel ugyanebben a formában megtalálod a jobbos ajtóban is, és ha 12V-ot mérsz rajta gyújtáson meg is érkeztél


Ez elég egyértelmű volt Köszönöm!


2 db fekete.



Köszönöm! Nem értem gyárilag miért nem tették be,ha ilyen egyszerű.. Sebaj,a napokban meg is csinálom


Szia!
Félek, azért ennyire nem egyszerű. Kérdeztem korábban, de nem válaszoltál, hogy gyári-e a tükörfűtés. Mostmár kiderült, hogy nem, ezért nagy valószínűséggel az ajtó csatlakozóban hiába keresed a tükörfűtés vezetékét, nem lesz benne, Neked kell oda vezetni. A megoldás egy lehetőségéről korábban már küldtem képeket.



hil Elküldve: 2012-01-11 16:54 Segítség!!!

Bero írta: Na,tegnap este óta semmi hangja nincs a kocsinak csak indításkor 'csúszik'! Elvittem szerelőhöz egyből azt mondta bendix! Garanciás az önindító,úgyhogy csere lesz! Mindenkinek köszönöm a segítséget és,hogy neten keretsztül jöttetek rá a hibára,nem semmi Jól esett,hogy ennyien segítettetek! Remélem egy darabig nem lesz baj a kocsival

Szia!
Reccccs ugye megmondtam, avagy a vak tyúk is talál szemet.....

hil Elküldve: 2012-01-11 16:49 Társalgó

YELLOW írta:

mifelénk is sok szlovák rendszámú autó van, még most is, főleg amiket mindenap látok, magyarán többet vannak itthon. őket már nem baxogatják? mert honda civic? vagy californiai rendszámú krájzlert? tiszta vicc ami ebben az országban van.

Sziasztok!
Sajnos tévedsz Yellow, ez nem vicc, hanem tragédia!

hil Elküldve: 2012-01-10 21:50 Segítség!!!

Bero írta:

Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!


Szia!
BMW önindítót még nem láttam kiszedve (hála istennek), de az úgy szokott kinézni, hogy van egy nagy átmérőjű henger. Az az önindító. Azzal párhuzamosan mint egy fogantyú, van egy kisebb átmérőjű henger. Az a Bendix. Lehet külön is cserélni.Szerintem javasolt a teljes önindító cseréje, mert ha mentél már vele így, akkor az önindító motorja is kapott. De mintha azt írtad volna, hogy új, nemrég cserélt gyári önindítód van. Arra pedig kell, hogy legyen gari is. Mindez mint írtam, leírásod alapján feltételezés csupán, majd a szerelő mondja meg a frankót.

hil Elküldve: 2012-01-10 21:31 Segítség!!!

Bero írta:

Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



A következő mind csak találgatás: menet közben azért van zaja, mert mint írtam korábban a fogaskoszorúban benne maradt az önindító meghajtó kereke. Annak pedig nem akkora fordulat van kitalálva. Az a szaros Bendix bizony szokott ilyeneket tenni: hol behúz hol nem (ilyenkor hallani az önindító hangját, de a motort nem tekeri meg) Kopp egy picit az önindítóra és a Bendix máris működik (ideig óráig). Ezt a rendellenességet lehet érezni a váltónál is (bentmaradt hajtó fogaskerék) ellentétben a kipuff flexi csővel, ékszíj tárcsákkal, vezlánc feszítővel. Ha jól olvastam azt írtad, hogy néha minden rendben van, ez is erre utalhat.
Szerintem, de biztosan vannak hozzáértőbbek, akik megmondják a tutit. A leírásod alapján nekem továbbra is ez jön le.

hil Elküldve: 2012-01-10 21:10 immos kulcs - légzsák - abs -asc probléma

Sansz írta:


Sziasztok!
Nekem is hasonló a problémám, 1 hónapja van meg a kocsi, úgy vettem hogy világított az ASC, ABS. Gépre dugva bal első érzékelő hibát mutatott, természetesen megnéztük, semmi baja.
Az érdekes az egészben viszont az, hogy az utóbbi egy hétben csak úgy "megjavult". Ma pl. leesett a hó és szépen működött az ABS és az ASC-m is, gomb nyomásra ki-be kapcsolt az utóbbi, aztán gondol egyet és elmegy mindkettő egyszerre pl. egy nagyobb rázkódásnál. Ezek után én valami vezérlőpanel-érintkezés hibára gondolok, aki kicsit jártasabb ebben segítsen, ha kérhetem.


Szia! Nem hiszek benne, de nekem segített, lehet, hogy Neked is, egy próbát megér. Húzd szét a hibásnak írt érzékelő csatlakozóját és fújd be kontakt sprayal aztán még nedvesen dugd össze, meg húzd szét párszor. Munkám során sokféle kontakt sprayt próbáltam ami bejött: Chip gyártmányú preciziós kontakt tisztító.