Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-01-10 17:45 Akkumulátor

nonesz írta: Sziasztok szakik !

Sztetek lehet olyan, h 74 ah aksi van a 316i-mbe és nem jó hozzá ? Hidegbe (télen) töltés bajaim vannak. Most legutóbb 20 km alatt ( páramentesítő, tompított, cd )úgy lemerült, h kikapcsolta a kipörgésgátlót, abs-t stb. A műszerfal csupa narancssárga ikonokkal volt tele. Azt hittem csak a számítógép kergült meg. Leállítom és már nem indult. Bebika, haza, semmi gond! Este aksi töltés 6 órán át. Másnap 40 km-rendbe. Haza újra kezdődött, megspékelve hóesés miatt ablaktörléssel is. Nem álltam meg. Egyszercsak visszakapcsolt mindent és az ablaktörlőm is begyorsult vissza ! Menet közbe ! Nyáron soha semmi gond ! Tavaly télen hasonló dolgok. Szerintetek ??? Tanács ? Töltésjelző piros ikon nem világított !
Az autó tele van elektromos dolgokkal.

Köszi a segítő tanácsokat !


Szia!
Nekem 55Aó aksim van, semmi bajom vele. Hány éves az akkumulátorod? Nem lehet, hogy cella zárlatos, ami már sok a generátornak is??? A jelenség előtt történt valami szerelés, átalakítás az autóban?

hil Elküldve: 2012-01-10 17:36 Kulcs hiány!

Matt3er írta:

Oké, tegyük fel, hogy most megkötik nekem így a casco-t és majd utólag csináltatnék nyers kulcsból, bontott kulcs immoját átrakatnám és felprogramoznák (pl. független riasztós cégeknél van ilyen ha jól tudom). Mivel nem márkaszerviz, így elvileg nyomon követhetetlen, hogy mi történt és mi nem az eredeti kulcsal.(?)
Egyébként én úgy tudtam, hogy 2003 vagy 04-től 3 kulcsot adnak gyárilag.


Szia! Ha így teszel és beüt a baj, például ellopják vagy kifosztják az autót, akkor a biztosító kéri, hogy mutasd be a meglévő eredeti kulcsokat (hogy igazold, nem Te okoztad a kárt) és akkor derül ki a sumákolás, akkor sem fog fizetni semmit, és addig is hiába fizettél. Csak úgy tudod kivédeni a dolgot, ha márkaszervizben komplett zárcsere és mindez lepapírozva, ami bemutatva a biztosítónak kötéskor.

hil Elküldve: 2012-01-10 17:24 Segítség!!!

Bero írta: Az szép Akkor mégis mire számíthatok? Mi lehet még a baj? Bármi ötlet jöhet Csak olajat öntöttem fel többet a motorba,ennyi történt pár napja,Agip 10-40-est. Bár csak nem ez okozza a gondot! Tényleg elég csúnyán szól! Generátor? Akkor gondolom nem is töltene,pedig mentem azért vele! Köszi a válaszokat !


Szia! Csak találgatás pontatlan leírásodból: nem lehet, hogy az önindító bendixe nem húzza vissza a fogaskoszorúról a motor hajtó tengelyét??? Mintha azt írtad volna, hogy teherautón sofőrködsz. Ha ez így van, akkor némileg pontosabb hibaleírást is tehettél volna. Az ékszíj kattogni nem szokott. A generátor csak fütyül, de az általad említett hibát nem teszi. Milyen önindítót tettél bele??? A 10w olaj sem okozhat ilyet. Honnan hallatszik a kattogás?

Mi az, "hogy indítózok, de nem kapja el" ? Mit nem kap el? Az önindítót hallod üresen tekerni??? Ha az önindítót finoman megkocogtatod (nem szétvered) akkor történik változás. Amennyiben igen, akkor tuti a bendix van megszorulva. Viszont, ha így mész vele, akkor nagyon rövid idő alatt gattera fog menni az önindító!





hil Elküldve: 2012-01-08 17:40 Heeelp...!

YELLOW írta:
Bero írta: Hali! Érdekes problémám adódott. Amikor nincs felkapcsolva a világításom akkor nem zúg a fejegységem,és amikor felkapcsolom a világítást akkor el kezd zúgni. Csak felkapcsolva csinálja! Ötletetek van,hogy mitől lehet? Köszi!


zavar. földhurok.

Szia!
Ahogy azt Yellow írta. Régen elég részletes írást tettem fel erről.

hil Elküldve: 2012-01-08 17:39 Heeelp...!

nate írta: Sziasztok!
Remélem nem rossz helyre írok.. Most kezdem a szakdolgozatomat írni aminek a témája a BMW autók jellemző meghibásodásainak elemzése. Ehhez a témához kapcsolódóan sajnos írásos szakmai anyagot elég nehéz találni pedig úgy gondolom bőven lehetne írni ezzel kapcsolatosan. Ha tudna valaki magyar nyelvű anyagot interneten vagy akár könyv formájában címet mondani esetleg nagyon hálás lennék érte. Sajnos szakszervízben is csak német nyelvű anyagok vannak aminek a lefordíttatása kicsit költséges volna. Bármi ami a szervizeléssel, meghibásodásokkal, fejlesztésekkel kapcsolatos dolgok.. külön típusra vonatkozólag is vagy általánosságban véve, igazából minden jól jönne csak szakszerű leírás legyen és magyar.


Szia!
Ugyan nem tudom, hogy mihez kell ez a szakdolgozat, mert nem írtad. Segíteni nem tudok az ügyedben, de magán véleményként megjegyzem: amennyiben Te nem vagy a BMW dolgozója, aki megbízást kapott a gyártól a fenti tanulmány megírására, akkor a szakdolgozatod témája akár jogi bonyodalmakhoz is vezethet, mert: a BMW gyár azt mondja, hogy az ő termékeik tökéletesek! Ebből kifolyólag ha felkérésük nélkül írsz ezekről, akkor abból akár hitelrontási per is lehet! Értem én, hogy szereted a BMW autódat, de szerintem nem jó témát választottál, ha lehet, inkább változtass, amíg teheted. Márkaszerviz ebben tuti nem lesz partnered!

Robinson mint az oldal tulajdonosa sem járul hozzá a BMW embléma használatához, lásd most a póló kérdés. Pedig ez sokkal kisebb horderejű dolog. És mégegy: a korai e46 hátsó felfüggesztés kiszakadása: a gyártó soha nem ismerte el azt, mégis adott ki javítási leírást a megoldáshoz.





hil Elküldve: 2012-01-06 22:04 Autóvásárlás

jokerface írta: 20d-re se mondanám,hogy rossz lenne,de tényleg aki dizelben gondolkodik,az inkább 30d-t vegyen.
(van hasonlítási alapom,ezért írom ezt)
Aki meg mindenképp benzin,az szerintem is inkább egy 2,5l-es motorral vegyen. De az a legjobb módszer,hogy végig kell próbálgatni a motortípusokat egymás után és akkor már van összehasonlitási alap. Igy nem érhet csalódás utólag.
Senki ne kapkodja el a vásárlást


Sziasztok!
Bocs, hogy belevaú már megint amihez nem értek, de: lehet itt dobálódzni a lóerőkkel, köbcentikkel, de azt senki nem veszi figyelembe, hogy mire akarja használni az autót. Országúton vagy városban, napi használatban munkához vagy villogni, magát mutogatni egyszer egyszer, ki fizeti a tüzelő anyagot (saját zsebből, vagy cég fizeti).
Ezek azért mindenképpen fontos paraméterek. A magam esetét tudnám csak említeni: sokat megyek, cég fizeti (de nem mindegy, hogy a hónap végén mi marad belőle nekem, ugye 10Ft/ Km a törvényes elszámolási alap. Én pont ezért kerestem 1,8i-t. Nekem az átlagom 8l körül szokott lenni. A 320i ebből nem jön ki, mert az bíza városban (ezen most Bp-t értek az állandósult dugókkal, amikor van, hogy fél óra alatt lehet megtenni 2-5 Km-t) akár 15l is lehet a fogyi. És ne mondja nekem senki azt, hogy a 318/320, vagy a többi között elenyésző a különbség, mert nem igaz. Ültetés szintúgy: Itt helyenként akkora fekvő közegeket tettek, amiknek a leküzdéséhez már akár BMP kéne, járdára való felállásról meg már nem is érdemes beszélni és a mélygarázsok sem kímélnék az autó alját(még ültetés nélkül is vigyázni kell).
Tehát én azt mondanám, ha a fentieket is figyelembe vesszük, bár a kérdező ezekre nem tért ki, akkor mindjárt nagy változás lenne a javaslatok terén.


És tudom, sokaknak nem fog tetszeni jelen írásom, nem vitatkoznék ezen mert minek, ez az én tapasztalatom, véleményem.




hil Elküldve: 2012-01-06 19:36 Futómû és hibái

Matt3er írta:

Sziasztok!
Mennyire biztos ez, hogy a Meyle nem csomagoló cég? Nekem is hamarosan futóműcserém lesz, és még nem tudom mit tegyek alá.



Szia!
Mint írtam, 80%-ban csomagolással foglalkozik. Azonban engem ez nem befolyásol abban, hogy Meyle lengőkart vegyek.

hil Elküldve: 2012-01-06 18:08 Futómû és hibái

InsectKiller írta:

Akkor most ha jól szűröm le, nem kell félni a Meyle-től? Mert nekem mind2 HD Meyle, mert azt ajánlották, de nem mentem ilyen mélyre!


A sok levelezés, telefonálás, kérdezősködés, keresgélés eredménye képen nem kell félned. ( mindezek csak azért voltak, mert gyönge az agyam és biztosat akartam tudni, de nem hallomásból, hanem első kézből)
Mivel itt nem kaptam választ, azért kezdtem ebbe bele és a korábbi infó jött le.
Én is azt fogok venni!

hil Elküldve: 2012-01-06 17:44 Társalgó

balesz írta:

erre egy konkrét példát én is tudok mondani, egy ismerősöm akinek amerikai importos wrx sti-je van + lézerblokkoló elől hátul, és ennek megfelelően közlekedik vele az autópályán mindig szokta mondani h épp milyen autót tolt le. pld: "kombi m3-ast" mondtam h olyan soha nem volt "dehát rajta volt jobb hátul a lápa fölött"


Na ezért is gáz, nem kicsit. Egy kérdésem lenne, mint témában tudatlannak: dizel és 4 ajtós M valóban nem volt? Most már tudom, hogy kombi nem. Azért kérdezem,hogy tanuljak, hogy tudjam értelmezni azt amit látok!
Köszi!



hil Elküldve: 2012-01-06 17:42 Társalgó

InsectKiller írta:

Tudod miért égő? Itt kis városkánkban volt 1 E39 megcsinálva M5-re Kipufogó, M5 felirat M lökösök körbe, a tükörre már nem emlékszem. Tehát egész M5 kinézete volt, hangja meg üvöltős, 528i. De aztán sokan odavertek neki, amikor arra került a sor, h na lépjünk. A 330i-m se egy erőgép, de nagyobbat lépett mint az. És szerintem ilyenkor kicsit égő, h 1 off márkásba felmerül a kérdés: "Ennyi 1 M5?? Ezért isteníti mindenki? "


Sziasztok!
Bizony én sem tennék egy kisebb motorú autóra nagyobbra utaló feliratot, így természetesen az M-et sem, mert az valóban nagyon égő. Fordítva viszont, mint ahogyan azt valaki előttem már megírta, minden további nélkül.

hil Elküldve: 2012-01-06 17:36 Futómû és hibái

ervin35 írta:

helló. akkor ennek a haverodnak többet ne higgyél el semmit! a meyle nem csomagoló cég!



Sziasztok és Szia ervin35!
Utánajártam, nem kicsit a dolgoknak. A Meyle az valóban a Te állításoddal ellentétben 80%-ban csomagoló cég!!!

Még mindig a lengőkar: tehát páldául a Parajdinál a Meyle HD31757/db, a lemförder 402336db. A Meylet az Unixnál a kedvezményt beszámítva 28k-ért kapom meg. De nem ez a lényeg. A HD jelölés az erősített kivitelre utal. Ugyanez az erősített a Lemförderből mér 70K körül van. De mi is ez az erősítés??? Ez annyit jelent, hogy az erősített kivitelben a gömb átmérője nagyobb, mondták is mennyivel, az nem számít, de a támaszkodó felület közel 30%-al nagyobb a normálnál. Ebből a többit már könnyű kitalálni. Elvileg a Meylehez valóban lehet venni gömbfejeket, de az is sajtolással rögzül, ami azért aggályokat vet fel, tehát nem javasolt. A németeknél a Meylere 4 év garit vállalnak.

Lehet, hogy másoknak ez az infó nem új, én kérdeztem ezeket, választ nem kaptam, ezért most közzé teszem hátha ezzel segítenek valakinek a választásban.
A fenti infók hivatalos helyekről származnak (több helyről és egyöntetűen), tehát nem a szomszéd barátjának a barátja hallotta valahol, ezért nincs okom megkérdőjelezni hitelességüket.

hil Elküldve: 2012-01-06 15:05 Autóvásárlás

Bero írta:

Én inkább költenék,ne vegyél 1.8at! Az nokedli de komolyan. Én minimum 20-ast vennék! Később úgyis költeni fogsz a kocsira,szervíz-benzin-csinosítgatás. Inkább gyűjts egy kicsit még az erősebb motorra! Mindent,csak ne 1.6-1.8


Szia Bero!
Én azért ezt így nem mondanám! Nekem 1,8i van, az ugye 1900-as motor és semmi bajom vele. Van összehasonlítási alapom kontra e36 320i coupe, ami ugye 150Le, komolyan mondom 90-ig megverem a 320i-t gyorsulásban.
Ezen a linken lehet nézegetni az adatokat, itt is látható a 318i és320i között tized másodpercek vannak, nem hiszem, hogy azt valóságban észre lehet venni.
Szerintem meg a 318i igenis jó választás!




hil Elküldve: 2012-01-05 21:31 Autóvásárlás

szuszta84 írta:

Festékréteg mérőt tudok szerezni de a scanner az érdekelne, h hogyan lehet hozzájutni. Vagy bérbe lehet venni tőled Elég borsos ára van ahogy néztem. Ja hát ha vki nem engedi rádugni a gépre ott biztos van vmi bibi.


Sajna az enyémhez még nem tudtam hozzá jutni, pedig nagyon kéne már, de laptop is kell hozzá, amúgy kölcsönbe el tudnám küldeni, csak most pár hétig nem.

hil Elküldve: 2012-01-05 21:06 Autóvásárlás

szuszta84 írta:

Szia!

Köszi a segítséget. Én is úgy gondolom h magánszemélytől kéne venni a fent leírtak alapján. de ahogy nézegetem az a baj h a választék se vmi nagy sajnos de remélem találok egy megfelelőt(minél előbb). Meg a környéken még elvétve sem talűlni egy olyat amit meg lehetne nézni. Egyébként pápai vok. De azért szerencsére elég sokan segítenek itt és ez tök jó. Sok hasznos dolgot megtudtam h mire figyeljek oda.


Szia!
Ha van, vagy tudsz szerezni festék réteg mérőt, az jó segítség lehet, mert ha sérült is volt az autó, azért nem mindegy, hogy gittel javították, vagy korrekt módon. Azzal azért ezt el lehet dönteni. A diagnál én a BMW scanneremet szoktam vinni, mert az több olyan helyről is kiolvassa a Km állást, amit a DIS vagy INPA nem. Ezeket is lehet persze állítani, de az már eléggé költséges mutatvány, általában nem szaroznak vele. Ha meg nem engedik rádugni a diagot (volt már ilyen) bármennyire csábító az autó, szerintem helyből felejtős.

hil Elküldve: 2012-01-05 19:07 Társalgó

RePTaiL írta:

2004-ben nagyon nem a fidesz volt kormányon!


98-02 OV
02-10 GYF, BG
11- OV

amúgy a többi igaz szerintem is, de majd csak lesz valami, olyan nem volt még, hogy semmi ne legyen


[/quote]
Szia!
Annyira nem figyelem a politikát, hogy az évszámokat is fejben tartsam. (Ha kérdezik, hogy mikor születtem, azt szoktam válaszolni, hogy a személyimben benne van, egyébként meg az ilyen dolgokat a feleségem szokta számon tartani...)
A lényeg az, hogy emlékeim szerint a Fidesz kormányzása alatt történt. De ennek sincs jelentősége.