Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2012-01-05 19:02 Autóvásárlás

szuszta84 írta:

Hát amit most kinéztem az egy 323-as és egész jól néz ki képekről de majd meglátjuk élőben, hogy mutat. Az biztos h nem az elsőt fogom megvenni egy kettő megnézek mielőtt döntök mert úgysem hiszem h egyik napról a másikra elkapkodnák őket szerencsére az információgyűjtéssel nem lesz gond mert van egy két ismeretségem ilyen téren Mennyibe fáj egy ilyen diagnosztikai átnézés?
Ja meg még vmi: érdemes 2m alatt nézegetni vagy az ilyenek a széthajtott rommátört sok kilométers szarok?



Szia!
Igazat adok Coyote kollégának a töréssel kapcsolatban. Ha szépen van megcsinálva, akkor sokat nem számít, meg nem is új autót veszel. A hibát inkább abban látom, hogy cupét és ekkora motorral általában azok vesznek, akik ész nélkül hajtják is (persze vannak kivételek), így sokkal könnyebb kifogni valami esetleg látszólag szép, de széthajtott darabot. Ennek észrevételéhez a Te odafigyelésed is szükséges.

hil Elküldve: 2012-01-05 18:50 Motorolaj

Bero írta:

Akkor veszek 5-40-eset valami jobb márkából,úgyis csak pár deciliter kell bele. A lényeg,hogy nem fog összekeveredni,'összemálni' a mostani olajjal remélem! Hallottam már rémhíreket ilyen felől azért nem akarom elrontani! Amúgy köszi!


Szia Bero!
Nem kell ezt túl dramatizálni, de javaslom, ne 10W-t tegyél bele, inkább az 5w-t.
Viszont ha bejelzett a sárga, akkor nem mondanám, hogy pár decit kell rátölteni, hanem minimum 1 litert. Persze az is csak pár deci....

hil Elküldve: 2012-01-04 21:37 Társalgó

jokerface írta:

YELLOW,látom minden napra teszel megjegyzést Viktorra és bandajára.
De kérdem én,szerinted az MSZP vagy tököm aki tudja lenne fent,másként organizálna. Na ne röhögtess. Valamikor láttam a híradóban (csak futólag),hogy Orbán takarodj,üvöltötte a jónép. Pár éve más politikus nevét harsogták ugyan ezen megnyilvánulásban.(lehet ugyan ezek)
Nem akarok itt politizálni,mert sz.rok az egészbe nagyot. De ne gondold,hogy jobb lenne a dolgotok,ha nem a Vitya lenne a bársonyszékben. Ezt az egészet még anno 89-ben b.szták el.
Mindenkit ki kellett volna söpörni a parlamentböl és egy igazi rendszerváltást végrehajtani. De hogy ugyan azok maradjanak a székben,akik addig,akkor nincs miröl beszélni,kurjongatni stb. Már késö.
Csak ennyit akartam. (és nem csak felétek sz.ar a helyzet hám)

És ezt nem rosszból irtam neked YELLOW



Sziasztok!
Engem sem érdekelt a politika, volt más dolgom is. Sajnos nekem ezekből az jön le, hogy ha így folytatódnak a dolgok, két év múlva..... na nem is írom, de a jelenlegi is nagyon cudar. Ne derüljön ki, hogy jelenlegi pesszimizmusom túlságosan optimista volt. Azért az valamit jelent, ha egész Európa, de talán a világ a magyar kormány ellen van. És mindezeknek ki issza meg a levét: a csóró Magyar nép. Mert ugye 2004-ben pont a Fidesz kormányzás idején volt a népszavazás az Unióról meg a Nato-ról. Megszavazták. Az Unióban vannak szabályok, aminek kidolgozásában a Fidesz is részt vett. Bekerültünk, a szabályokat akkor elfogadták. Most pedig azt pofázzák, hogy senki ne szóljon bele és Brüsszelből ne dirigáljanak. Akkor talán lépjünk ki az Unióból. Én egyébként Unió ellenes voltam, vagyok. Mindezek hatására ott van a Ft, ahol van, az állam adósság valutában van, tehát bármennyit fizetünk az csökkenni így soha nem fog, csak mi beledöglünk.
Szerintem, sajnos.
Útállom mindegyik pártot és én azt tenném, hogy újra nyitnám Recsket és amikor az országgyűlés teljes létszámmal ülésezik, elvinném mindet oda dolgozni végre egyszer az életükben, mert a szememben mind hitvány bűnöző! Pontosabban Nép ellenes bűnöző.



hil Elküldve: 2012-01-04 21:21 Valaki segítsen

PTOMI írta:

Köszönöm. Kompresszor esetleg? Olyan ötletem van még,hogy a motor 'fejet' lecserélem nagyobbra,új sport vezérműtengely és egy kis chip! Ez így nem jó ötlet? Nem hozna pár lóerőt? Köszönöm


Szia!
Ha tartós motort akarsz, akkor kompresszor esetében jelentős változtatások is szükségesek. Ha nyersz 10Le-t, mire mész vele? Nem tudom és nem akarlak ismeretlenül megsérteni de írásodból számomra nem az derül ki, hogy nagyon értenél ezekhez a dolgokhoz (én sem), mert akkor nem azt írtad volna a hengerfejre, hogy motorfej, bár lehet, hogy külföldről írsz, ami a profilodból nem derül ki.
Javaslom, hogy törődj bele abba az azt hiszem 106Le-be.
Bocs, nem akartalak megsérteni, ha Neked esetleg az jött volna le!

Régen a 62Le-s Ladákból is kihoztak 150Le-t, de a motor élettartama 1-2 verseny volt.



hil Elküldve: 2012-01-04 20:17 Valaki segítsen

PTOMI írta:
blasekati írta:
PTOMI írta: Sziasztok. Új vagyok még itt,de azt tudom hogy a mostani teljesítménye az autómnak nagyon nagyon gyenge. 1.6-os benzines. Szeretném erősebbé tenni. Motorcsere kizárva,autót se szeretnék cserélni mostanában. turbó,kompresszor? Esetleg szívócsonk csere,sport vezérműtengely csere,plusz chip tuning? Akinek van normális ötlete az írjon,köszönöm.


Hello!

nézz körül itt:http://www.atc.hu/



De ez csak plusz 10-15 lóerő! Az nem valami sok! Valami jobb megoldás? Amúgy köszönöm a segítséget!

Szia!
Sajnos nem, benzinesnél kevesebb, 5-10% és nem lóerő. Ha turbót akarsz (nem fusi módon), akkor ott jelentősebb módosítások is szükségesek, ami már egy motorcsere árába is kerülhet.
Legjobb, ha beletörődsz abba, ami van. Chiptuning téren olvasd el Robinson nemrég leírt tapasztalatát. Pedig az Övé öngyújtós.

hil Elküldve: 2012-01-04 19:45 Társalgó

Motorok22 írta: Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni,hogy tudja valaki miért iszonyatosan büdös a E46 320d verdám kipufogó gáza???Köszönöm előre is!


Szia!
Fehér füst, vízfogyás, melegedés?? Milyen szaga van mint a záptolyásnak?

Lehet, hogy Viktor rakatott valamit a gázolajba????

hil Elküldve: 2012-01-04 19:29 Társalgó

seta írta:
YELLOW írta: gondolkoztam hova rakjam, de nem vicces, mert igaz...



szerintem az utolsón nincs smink, csak mások a fényviszonyok


Szia!
Szerintem a "smink nélküli" bal alsón sokkal jobban néz ki!

hil Elküldve: 2012-01-04 06:48 Valaki segítsen

Coyote írta:
Tano írta:
Gyújtás ráadáskor bekapcsol egyből.


Várjunk, akkor ez normális nálam is? Hogy folyamatosan fűti a tükröt, ha kell, ha nem?

nem mintha zavarna, tetszik, hogy nem ködös... mondjuk mosás után a hab is rászárad pikk-pakk



Szia!
Akkor mégegyszer, ahogyan azt tegnap írtam:


Úgy emlékszem, a gyári tükörfűtés 1 verzió: mindig működik, 2 verzió: +4 fok alatt működik.


Olyan (gyári)variáció, hogy a hátsó ablakfűtés kapcsolná a tükörfűtést, tudomásom szerint nem volt, bár szerintem így volna logikus.


hil Elküldve: 2012-01-03 21:16 Valaki segítsen

Bero írta: Mi a teendő,ha nem a tükör és nem is elektromos a baj? Újra kéne vezetékelnem jobb oldalra? Így elég gáz,hogy csak az egyik oldal működik


Nagy valószínűséggel az autódba ugyan gyárilag volt elektromos tükör, de tükörfűtés nem. Lehetett ilyen változatot is venni. Ez tuti fix! Amennyiben nem Te, akkor az előző tulaj csinálta(tta) az utólagos tükör fűtést. Amit küldtem ajtó csatlakozó című dokut, abban jól látszik az ajtó átvezető egyik megoldása. Ha leveszed azon a képen látható csatlakozót (1db csavar kitekerése után), akkor már látni fogod, hogy milyen módszerrel oldották azt meg. Lehet, hogy úgy van, ahogyan a küldöttképen, akkor viszont amennyiben nem túl jól csinálták meg, az a kábel simán eltörhet. Első lépés feszultség mérés a tükörlap csatlakozon. Ha rendben, akkor a tükörlap rossz. Ha ott van feszej akkor, amikor kell, akkor azt a csatlakozót nézném meg. Ha ott sincs baj akkor megkeresném, hogy az a kábel hol van közösítve és a hátsó szélvédő fűtéssel ( mert gondolom azzal tudod bekapcsolni). Valahol csak meg fogod találni a bajság okát.

hil Elküldve: 2012-01-03 20:07 Valaki segítsen

Bero írta:

Igen,nekem gyárilag volt benne tükörfűtés. Ez egy ''M3''-as tükör amit csak rá kellett dugni a gyári csatlakozóra és működik is. Ez jó is volt,mivel a tükröket tudom mozgatni elektronikusan,a tükörfűtés is működik,de csak a bal oldalon a jobb oldalon sajnos nem. Az ajtóba is csak rádugtam a csatit. Na majd mérővel megnézem mi a helyzet,meg ezt a 'tűs' megoldást! Köszönöm!


Küldtem a leírásokat az ablak emelő kiszedéséről, a ablakmozgatás esetleges hibájáról és a szokott, utólagos ajtó csatlakozó megoldásról.
Ha jól értem, akkor az a bal tükör soha nem működött. Azt írtad, hogy Neked a 3. verzió van, de az nem gyári. Nem lehet, hogy akár az előző tulaj csinálta az utólagos tükörfűtést és ugyan ott a kábelezés, de az ajtó csatlakozó az a megoldás, amit mailban küldtem?

hil Elküldve: 2012-01-03 19:31 ablakemelő

pneurob írta:

Amelyik autó ki van téve évente a -20 és +60°C hőmérséklet ingadozásnak, eleve elöregszik a műanyag, max 8-10 év az élettartama, aztán tényleg csere. Tán WD40 vagy szilikonsprayjel tudod húzni még pár hónapig. Próbálkozhatsz bontós alkatrésszel is, de a 8-10 évnek mindig a csere a következménye.



Szia!
Én a műanyagot nem olajoznám, WD40-ném, mert azok a szarok beszívják a kenőanyagot és megpuhulnak, vagy törékennyé válnak, csak idő kérdése, hogy mikor. Ezt tapasztalatból írom. A műnyagokra van spec kenőanyag, például: Molykote

Csakhogy sikerült végre bezárnom ezt az idézet piramist....










hil Elküldve: 2012-01-03 19:24 ablakemelő

Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta: Ja és mostanában valahol a menetszél is befúj mellettem. Megnéztem a tömítéseket,illesztéseket az ajtó körül és semmi hibát nem találtam. Erre megoldás? Ja és,hogy hova fújjam a szilikonsprét,hogy ne akadozzon az ablakemelő? Köszi!


Szia Bero!
Bocsáss meg,de nem értelek: ha nem sajnálod a pénzt értelmetlen átalakításokra, akkor miért sajnálod viszont az ablak emelő megjavítására (cca: 20K Ft), amit ráadásul naponta használsz. Valaki jól leírta előttem, hogy mi okozza a bajt, a szilikon ott már nem segít. Ha szerencséd van, akkor pár száz Ft-os műanyag pillenpatty van megpusztulva, ha nem, akkor az a csiga, amire tekeredik a bowden (ez kb a 20K).

És mindez, mint írtad, nyár óta. Mit gondoltál: magától meg fog javulni?









Mint mondtam,nyár óta fenn áll a helyzet. De csak ritkán. Eddig kb 4-5x volt ilyen. Ma szétszedtem és motor,bowdenek okésak. Persze a műanyagot nem láttam,mert nem szedtem ki. Azért érdekelt volna ez a sprés megoldás,mert ha ilyen ritkán csinálja akkor gondolom nem tört el semmi vagyis kitudja. Itt nem a sz.ros 20 ezer Forinton van a hangsúly,hanem hogyha ritka eset azért ne cseréljük ki az egész szerkezetet. Ha még párszor előjön akkor persze mindenképp cserélem. Mire gondolsz,hogy értelmetlen átalakítást csinálok?


Szia!
Lehet, hogy az a műanyag vezető vacak van eltörve, vagy megnyúlva. A hideg hatására biztosan nem fog megjavulni, inkább csak rosszabb lesz. 4-5 alkalom már soknak tekinthető (nekem legalábbis)
Arra gondolok, amit Te is tudsz és mások is írogattak, meg én is korábban.


Akkor szépen kiszerelem,csak az a baj,hogy nem tudtam hogy vegyem ki a szerkezetet! Csavarok kinn voltak,de bowden meg a többi nem nagyon. Nem mertem feszítgetni,nehogy rosszabb legyen vagy törjön,de ha van ötlet,hogy vegyem ki akkor várom Köszi!



Mailban küldtem a leírást de a DIY-ben gondolom szintén megtalálható

hil Elküldve: 2012-01-03 19:21 Valaki segítsen

Bero írta:

Úgy emlékszem, a gyári tükörfűtés 1 verzió: mindig működik, 2 verzió: +4 fok alatt működik. Lehet az is, hogy berakáskor ment tönkre a tükörlapban a fűtőszál, esetleg már a megvásárláskor is rossz volt, vagy lecsúszott róla a csúszósaru. Első menetben mindenképpen feszültséget mérnék "potmérővel" a csatlakozó pontokon. Ha ott van villany, akkor a tükör a hibás.


Köszönöm! 3 verzió van. 2 amit leírtál és még egy ami nekem is van tehát manuális lehetőség. Nekem működik,ha bekapcsolom tehát nem itt lesz a gond. Úgyhogy,holnap kérek is valakitől mérőt és megnézem! Ha a tükör a hibás akkor mi a teendő? Csere? Csúszósaru? Ez mi is volna? Köszi! [/quote]

Szia Bero!
Pirossal kiemeltem: a gyári szót. Nekem is a 3. verzió van, de én csináltam olyanra. Ha a tükörlap a hibás, akkor csere. A csúszósaru= Faston. Az a csatlakozó, amit rádugsz a tükörlap pucukájára. Ha nem gyári a tükörfűtés, akkor valószínűleg utólag lett beépítve és ha nem Te csináltad, akkor meg kéne nézni a csatlakozót ott az ajtónál. Lehet, hogy nem tű lett betéve a csatlakozóba, hanem csak nemes egyszerűséggel át lett ott tunkolva a kábel és az idők során a sok ajtó nyitás hatására eltört a vezeték. Ezt a módszert is meg lehet profin csinálni, hogy örök életű legyen, nem is fikázom.

hil Elküldve: 2012-01-03 19:03 Valaki segítsen

Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
SP_323i írta:
Bero írta: És akkor hogy lehet szétszedni? Egyszerűen pattintsam le a B oszlopnál a léceket?


Hali!

Az ablak keret felől kell kicsavarni 3 vagy 4 csavart ha jól emléxem. Azalatt a gumisín alatt vannak amiben az ablaküveg fut, utána csak le kell forgatni az ajtóról.


Hali! Ma szétszedtem az ajtót, (ablakemelő miatt),de ha már arra jártam megnéztem ezt a pár csavart. Vagyis néztem volna,mert nem találtam Hogy kezdjek neki,sehol se találtam a guminál csavarokat A másik: A bal oldali tükröm fűt,a jobb oldali nem. A tükrök állítása mind a két oldalon működik,csak a fűtés nem megy a jobb oldalon! Mi lehet a baj? A csatik,illeszkednek,kábelek okésak,nem tudom mi a baj. Ötlet? Potmérőm nincs most sajna Köszi!


Szia!
Mi az a "potmérő"??? Lehet, hogy szakadt a tükör fűtő szála, vagy az ajtónál a kábelezés. Inkább a tükörlap az esélyes.



Ja,mi az itteni suliba így hívtuk az áram-ellenállás-feszültség mérőt A tükör fél éves és mostanában kapcsoltam csak be és láttam,hogy nem működik. Hogy vegyem észre,ha sérült a fűtőszál? Gondolom csak mérővel ami most nekem nincs. Na,majd szerzek. Az autó kábelezésében van a hiba az nagy cumi,bárhol megtörhet,de pont csak a fűtés? Hisz a többi állítás az működik.



Úgy emlékszem, a gyári tükörfűtés 1 verzió: mindig működik, 2 verzió: +4 fok alatt működik. Lehet az is, hogy berakáskor ment tönkre a tükörlapban a fűtőszál, esetleg már a megvásárláskor is rossz volt, vagy lecsúszott róla a csúszósaru. Első menetben mindenképpen feszültséget mérnék "potmérővel" a csatlakozó pontokon. Ha ott van villany, akkor a tükör a hibás.

hil Elküldve: 2012-01-03 18:58 ablakemelő

Bero írta:
hil írta:
Bero írta: Ja és mostanában valahol a menetszél is befúj mellettem. Megnéztem a tömítéseket,illesztéseket az ajtó körül és semmi hibát nem találtam. Erre megoldás? Ja és,hogy hova fújjam a szilikonsprét,hogy ne akadozzon az ablakemelő? Köszi!


Szia Bero!
Bocsáss meg,de nem értelek: ha nem sajnálod a pénzt értelmetlen átalakításokra, akkor miért sajnálod viszont az ablak emelő megjavítására (cca: 20K Ft), amit ráadásul naponta használsz. Valaki jól leírta előttem, hogy mi okozza a bajt, a szilikon ott már nem segít. Ha szerencséd van, akkor pár száz Ft-os műanyag pillenpatty van megpusztulva, ha nem, akkor az a csiga, amire tekeredik a bowden (ez kb a 20K).

És mindez, mint írtad, nyár óta. Mit gondoltál: magától meg fog javulni?







Mint mondtam,nyár óta fenn áll a helyzet. De csak ritkán. Eddig kb 4-5x volt ilyen. Ma szétszedtem és motor,bowdenek okésak. Persze a műanyagot nem láttam,mert nem szedtem ki. Azért érdekelt volna ez a sprés megoldás,mert ha ilyen ritkán csinálja akkor gondolom nem tört el semmi vagyis kitudja. Itt nem a sz.ros 20 ezer Forinton van a hangsúly,hanem hogyha ritka eset azért ne cseréljük ki az egész szerkezetet. Ha még párszor előjön akkor persze mindenképp cserélem. Mire gondolsz,hogy értelmetlen átalakítást csinálok?


Szia!
Lehet, hogy az a műanyag vezető vacak van eltörve, vagy megnyúlva. A hideg hatására biztosan nem fog megjavulni, inkább csak rosszabb lesz. 4-5 alkalom már soknak tekinthető (nekem legalábbis)
Arra gondolok, amit Te is tudsz és mások is írogattak, meg én is korábban.