irodlak fórum hozzászólásai

irodlak Elküldve: 2015-09-07 20:14 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
irodlak írta: Sziasztok!

Egy kis segítségre / tanácsra lenne szükségem. Egy facelift bmw e46 330i-ről lenne szó (M54B30 motor). Nyáron mentem vele, semmi gondja nem volt. Viszont mióta visszaesett a hőmérséklet az elmúlt napokban furcsa dolgokat produkál. Néha nem nyitja ki a központi zár az ajtókat a nap elején se kulcssal, se belülről gombbal, viszont ha már megyek vele egy idő után elkezd működni és azután működik gond nélkül.

Azután ma egy pillanatra felvillant a váltó ellenőrző lámpa (fogaskerék belül felkiáltójellel) plusz sípolt egyet. De körülbelül mintha egy reboot lett volna el is tűnt és azóta sincs baja a váltónak. Ezzel egyidőben a rádió is rebootolt egyet.

Viszont most kint állt az autó az utcán és teljesen lehűlt a motor. Mikor beindítottam kigyulladt a motor ellenőrző lámpa és olyan mintha néhány henger nem menne. Borzalmas a hangja és teljesen egyenetlenül jár. Régebben is csinált ilyet télen, de egy leállítás és újra indítózás után ment mintha mi se történt volna. Most viszont nem. Többször újraindiítottam az autót de a lámpa továbbra is világít és a motor egyenetlenül jár.

Bár tavaly többször próbáltuk tesztelni az akksit és jónak tűnt, de már nem mai darab. Viszont nekem olyan furcsának tűnnek ezek a jelek, hogy arra gondoltam, nem az akksi okozza-e ezeket a problémákat semmint hogy minden egyszerre romlik el.

Van esetleg valakinek tapasztalata ilyesmivel? Sajnos nincs hibakód olvasóm, úgyhogy hibakóddal nem tudok szolgálni. Persze el fogom vinni szerelőhöz, de jó lenne tudni, hogy látott e már valaki hasonlót.

Köszi a segítséget!
Tamás


szia! én is akksit mondanám. bár az egyenetlen járáshoz nem kellene köze legyen. mondjuk a töltésvezérlő már okozhatja éppen, vagy a fesz szabályzó. amíg nem írtad ezt az egyenetlen járást, addig tipikusan akksit mondtam volna. viszont rosszalkodhat valamelyik trafód is. azt meg tudod nézni! indítsd be a gépet és sorban húzd le a trafókat. aztán vissza dugod és mész egyesével sorba. ahol nem változik meg ez a förtelmes járás (nem lesz rosszabb), azzal a trafóval lesz gond. de a többi az inkább akksi baj.


Sziasztok!

Köszönöm a segítséget! Nem vagyok egy nagy műszaki zseni, de azért szeretem az autókat, úgyhogy addig eljutottam, hogy lebontottam a borítást és végigpróbálgatva a hengereket kiderült hogy hátulról a második henger nem dolgozik (mindegyik másiknál ha kihuztam a kábelt növekedett a motor egyenetlensége, ennél nem változott)

Ebből már következik, hogy vegyek egy trafót vagy azért nézessem meg szerelőnél? (tavaly lett cserélve az összes gyertya)

További kérdésem, hogy itthon nekiálljak egy trafó cserének, vagy azért ahhoz már kell némi gyakorlat? (Meg ki kell-e ütni a computert utána) A fő gondom az, hogy jövő hét végén mennék külföldre a kocsival és már nem nagyon van hely szerelőknél (és nem is nagyon bízok bennük amúgy sem).

Köszi!
Tamás

irodlak Elküldve: 2015-09-06 19:48 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Egy kis segítségre / tanácsra lenne szükségem. Egy facelift bmw e46 330i-ről lenne szó (M54B30 motor). Nyáron mentem vele, semmi gondja nem volt. Viszont mióta visszaesett a hőmérséklet az elmúlt napokban furcsa dolgokat produkál. Néha nem nyitja ki a központi zár az ajtókat a nap elején se kulcssal, se belülről gombbal, viszont ha már megyek vele egy idő után elkezd működni és azután működik gond nélkül.

Azután ma egy pillanatra felvillant a váltó ellenőrző lámpa (fogaskerék belül felkiáltójellel) plusz sípolt egyet. De körülbelül mintha egy reboot lett volna el is tűnt és azóta sincs baja a váltónak. Ezzel egyidőben a rádió is rebootolt egyet.

Viszont most kint állt az autó az utcán és teljesen lehűlt a motor. Mikor beindítottam kigyulladt a motor ellenőrző lámpa és olyan mintha néhány henger nem menne. Borzalmas a hangja és teljesen egyenetlenül jár. Régebben is csinált ilyet télen, de egy leállítás és újra indítózás után ment mintha mi se történt volna. Most viszont nem. Többször újraindiítottam az autót de a lámpa továbbra is világít és a motor egyenetlenül jár.

Bár tavaly többször próbáltuk tesztelni az akksit és jónak tűnt, de már nem mai darab. Viszont nekem olyan furcsának tűnnek ezek a jelek, hogy arra gondoltam, nem az akksi okozza-e ezeket a problémákat semmint hogy minden egyszerre romlik el.

Van esetleg valakinek tapasztalata ilyesmivel? Sajnos nincs hibakód olvasóm, úgyhogy hibakóddal nem tudok szolgálni. Persze el fogom vinni szerelőhöz, de jó lenne tudni, hogy látott e már valaki hasonlót.

Köszi a segítséget!
Tamás

irodlak Elküldve: 2015-08-04 20:04 Elsõ lámpák

Sziasztok!

Egy kis tanácsot szeretnék kérni a közösségtől. Az autó amiről szó van egy 2003-as e46 330i sedán nem xenon lámpával. Szóval egy hiányzó rögzítő fül miatt valamikor kicsúszott a bal első fényszóróból a tompított fény izzója és szépen elolvasztotta nekem a lámpát a foglalat körül a forró izzó.

Mivel a lámpa így leginkább kuka, arra gondoltam, hogy egyúttal fejlesztenék is egy kicsit a kocsin. Ezzel kapcsolatban szeretném a tanácsotokat kérni. Arra gondoltam, hogy egy szett modernebb aftermarket lámpára cserélnék, amiben van már angel eye is, esetleg összeépítve valami ledes indexxel / projektorral de nem kell miatta szétfaragni a kocsit, szeretném ha továbbra is gyári szerű kinézete lenne.

Az a kérdésem, hogy mekkora macera ez a csere? Leginkább a szoftver / kasztni oldalról, kell e valamit hackelni, vagy simán működnek ezek a lámpák is hibajelzés nélkül az eredeti helyén? A lámpám sima, nem xenonos, viszont automata és magasságállítós. Ezutóbbi funkciókat szeretném megtartani, és továbbra is hagyományos lámpát szeretnék nem xenont. Tudtok olyan márkát ami megbízható, nem gagyi (gyári minőség legalább) és legalább szállítják Budapestre ha nem is lehet itt kapni?

Köszönöm a válaszokat!
Tamás

irodlak Elküldve: 2014-10-01 21:21 Olajzabálás

anubisz írta:
irodlak írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.

Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.

A motorban 158ezer km van.

Köszi a segítségeteket!
Tamás


1. Autódban nem 158 000 van. El hiheted, jó ránézni,de nem több. KB mint a kirakatba mikor ki van téve hogy 70 ezer a kabát, és le van akciózva 15 ezerre... végül is 300 ezret is írhattak volna...
2.330 as mindig enni fogja, szerintem ez ilyen konstrukció. Szimering csere után is. Nekem is az van,és eszi,kb 3 litert egy periódus alatt. 130 felett hatványozottan, 160 felett még inkább.
180 nál ne csodálkozz,hogy ennyit fog enni. Bár 10 ezer alatt sok a 3 liter, de simán benyalja ha 160 felett pályázol vele. Főleg, hogy a kocsidba 250 minimum van, de szerintem több is.
Ha megvárod a 20 ezret addigra még rosszabb lesz, mert kb 10 után kezdi nagyon zabálni, mert addigra már elgyengül az olaj.
Kb 6,7 000 ig az enyém is tartja, utána kezdi eszegetni. Régen mikor én is 180 al jártam vele, hát nagyon sűrűn kezdett világítani a sárga lámpa.
Ez ilyen autó. Cseréld az olajat 15 ezernél, mert utána már csak benne van,de semmit nem ér. Főleg ilyen fordulaton.
Csak megjegyezném, az enyém se füstöl, és van már benne simán 400 ezer, és 12.6 a kompresszió minden hengerben.


Hello!

Kösz a kommentet, akkor valamennyire megnyugodtam. Alapvetően nincs bajom ezzel, hogy eszi az olajat, csak tudni akartam, hogy ez normális-e. Mondjuk ezek alapján lehet beruházok egy 60literes hordóra a 4 literes flakonok helyett Sűrűbb olajnak lenne valami pozitív / negatív hozadéka?

Amúgy nyilván nem azért vettem 330i-t hogy 130-cal menjek vele, meg elfogadom hogy költeni kell rá, csak nem akartam abba a hibába esni, hogy jaja persze biztos eszi az olajat, miközben nem kéne hogy egye.

Új vagyok még ezen a fórumon, de jó tudni, hogy itt is akadnak fórumozók, akik 3 mondat alapján képesek megmondani, hogy hány kilóméter van az ember autójában mindenféle előélet, kép vagy akár származás nélkül.




irodlak Elküldve: 2014-10-01 14:54 Olajzabálás

Sziasztok!

Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.

Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.

A motorban 158ezer km van.

Köszi a segítségeteket!
Tamás