kardhal fórum hozzászólásai

kardhal Elküldve: 2008-05-19 16:07 kerékcsapágy

Sziasztok!

A bal elsõ kerékcsapágy eléggé elkezdett morogni, úgyhogy nézelõdtem a neten beszerzési lehetõségek, árak stb után.
Aki cserélte már az légyszives erõsítsen meg benne, hogy tulajdonképp a kerékagy (31226757024) cseréjérõl van szó kompletten? Tudna esetleg valaki konkrét gyártmányt, esetleg beszerzési lehetõséget ajánlani?
Természetesen nem ragaszkodom gyári megoldáshoz, de ócskaságot sem szeretnék venni...
Köszönöm!

kardhal Elküldve: 2007-08-15 13:31 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

Hasonlót tapasztaltam én is, leginkább hideg motornál és kb 1500-as fordulat környékén. Most volt szijcserés mert csúnyán repedezett volt. Azóta megszûnt. Egyébként a szijcsere alkalmával a feszítõgörgõket is megforgattuk egy kicsit és eléggé hangosak azok is. Szerelõ szerint nem ártana cserélni azokat sem. Lehet csak a görgõket cserélni, vagy csak komplett az egész feszítõt? Ja! 320i

kardhal Elküldve: 2007-04-06 15:15 talalkozo

Sziasztok!
Nem akarok belevau, fõleg ugy, hogy még egyetlen ilyen találkozón sem voltam és bár szivesen elmennék a mostanira, nem biztos, hogy össze is jön, de....
Motoros korszakomból viszonylag jól ismerem a Mátrát és tudok egy viszonylag nagy frankó aszfaltos parkolót Mátraháza után 2-3 km-re lefele Parád irányában. Általában totál üres, senki sincs ott mert létesitmények sem nagyon vannak körülötte. Szerintem ideális hely lenne egy ilyen találkozóra. Közel van Mátraháza, közel Kékes, együtt el lehetne gurulni ide-oda, lent Parádon még egy gokart bajnokságot is rendezhetnénk egymás között . Kint vagyunk a természetben, ha igény van rá még nyársalós vagy fözöcskézõs helyet is lehetne lalálni....
Szóval ha nem is most 22-én, de késõbb a nyáron valamikor nem lenne rossz....

kardhal Elküldve: 2007-04-03 10:19 bc

Állított már valaki a gyakorlatban a korrekciós tényezõn?
Nekem 10%-al mutat kevesebbet mint a valós.
A leirás szerint (valós/kijelzett=korrekciós tényezõ) nekem 1,1-re kellene állitani a korrekciós tényezõt, de a leirásban a tizes, százas és ezres értékek beállitása szerepel.
Szóval, ha valaki a fentiek alapján gyakorlati útmutatót tudna adni azt megköszönném!

kardhal Elküldve: 2007-04-03 09:50 EU-s rendszám

Magyarországon a szabályozás ugyanaz maradt, ha matricázod a rendszámot akkor az "hatósági jelzés megváltoztatásának" minõsül, amit itt szankcionálnak. Változás esetleg abban van, hogy mostanában már nem cikkeznek, nem beszélnek annyit róla, igy olybá tûnik mintha megszûnt volna ez a téma de azért nem. Mondjuk lehet, hogy csak én vagyok figyelmetlen, de mintha már nem is lenne annyi matricás rendszám mint annak idején volt.

Egyébként az elõzõ autómon még régi (nem eu-s) rendszám volt, amit én is átmatricáztam ideiglenesen de mivel a "H" azon dombornyomott igy nem egyszerû szépen átmatricázni de azért nem lehetetlen, mindenesetre eléggé jól kiszúrható messzirõl is, hogy nem eredeti, hanem matricás a rendszám.

Amikor megvettem a BMW-t én az átiratáskor cseréltem eu rendszámra, igy csak pár ezer ft-t kellett fizetni a táblákért, mivel a forgalmit igy is ugy is cserélték volna.

kardhal Elküldve: 2006-12-23 15:23 Hûtés probléma

Még jó, hogy nem rendeltem meg.
Ezt a gyárit hol tudnám beszerezni? Szerdán ugyis járok Pesten, ugyhogy meg is venném, persze csak ha nem tartanak téli szünetet igy az ünnepek között!
Egyébként köszi ez eléggé értékes infó volt nekem!

kardhal Elküldve: 2006-12-23 13:17 Hûtés probléma

Sajnos én is hasonló problémával küzdök, nem melegszik fel megfelelõ hõmérsékletre a hûtõviz, igy valószinûleg nekem is termosztátcsere lesz esedékes. Nézegettem a neten a bárdi autónál, ott találtam is cirka 30 ezerért. Mielõtt vennék uj termosztátot azért valamilyen módon meg tudnék bizonyosodni róla, hogy valóban ezzel van a baj? Egyébként mi az az elektromos csati ami a termosztát házba csatlakozik? (Lehet, hogy csak a kép rossz, de a bárdis termosztát házán nem láttam elektromos csatit.)

kardhal Elküldve: 2006-12-22 21:05 Benzintank és tartalék

Sziasztok!
nem kifejezetten a tank és tartalék témában, de a fogyasztással és az átlagfogyasztás kijelzésével kapcsolatos kérdésem lenne.
Szóval a megfigyeléseim alapján a kijelzett és a mért átlagfogyasztásom között van egy kis eltérés, a kijelzésem kb 8-10%-al mutat kevesebbet a mért értéknél.
Az lenne a kérdésem, hogy lehetséges-e a kijelzésen "kalibrálni", hogy kb az igazi értéket jelezze ki?

Köszönöm és Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

kardhal Elküldve: 2006-09-05 14:42 Keserû tapasztalat

Utálom a szájbarágós használati utasításokat, de ezek szerint ebbe azért beleírhatták volna, hogy vigyázat kiömlés esetén királysavként funkcionál!
Nekem is ott virit az autóban egy ilyen, assz'em meg vannak számlálva a percei!

kardhal Elküldve: 2006-08-09 12:54 Kézifék beszakadt....avagy a megszorult bal hátsó kerék

Sziasztok!
Látom egy kicsit már régi a téma de engedjétek meg, hogy elmondjam ugyanígy jártam hétfõn reggel. Indulnék, nem gurul az autó, ágaskodik tipikusan behúzott kézifékesen. Nézem, kézifék nincs behúzva. Egy pillanatra lesápadtam, majd egy nagygázos próba után hatalmas pattanás és már gurul is. Ellenõrzöm kéziféket, hogy most elszakadt a bovden vagy mi??? De semmi. Minden tökéletesen mûködik. Valami hasonló besülésre gyanakodtam, de azért egy kis nyugtalanság maradt egészen addig mig ma rá nem leltem erre a topikra. Szóval ennyi az én személyes tapasztalatom. Esetleg annyi adalék, hogy frissen mosott (és gondolom vizes fékbetétekkel, tárcsával) álltam be a garázsba az eset elõtt, bár nem tom lehet-e ennek köze a dologhoz.