Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-03-15 22:32 Társalgó

YELLOW írta: nah a tiétek valóban egyforma, Burns-nek néztem egy másik képet CS-n... viszont nekem mégsem ilyen, de olyan mintha a jobb oldalon meg ilyen lenne, de a balon nem...pff... lehet cumi, bár a futómûvel nincs probléma...
igen 3 év után aggódok ezen, mert eddig nem ismertem ennyi BMW-st


Ne aggódj, csinálj majd a tiédrõl is egyet. Mivel masszáról van szó, nem fog teljesen egyformán ráncosodni (hullámosodni vagy mittomén' minek nevezzem) de ilyet nem tudnak utólag reprodukálni, látszódna ha már piszkálták volna... szóval ne aggódj, mert rosszul alszol.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 22:18 Társalgó

hil írta:
YELLOW írta: Burns most Te vagy a jóhír hozó... kicsit nehezen veszem ki, de az enyém olyan mint neked, viszont nem olyan mint kempelené...
engem csak azért érdekel enynire ez a dolog, mert félek törve volt az egyik oldala...állítólag nem, de vannak árulkodó jelek, és amíg nem láttam azt a facelift elõtti autóban, a pasztázást, addig nem is érdekelt... de most megint megnyugodtam


Javaslom a festékréteg mérést! Nekem van, korábban ajánlottam, csak el kell jönni érte: Bp, Zugló. Telefonszámom, mail címem elérhetõ.


Inkább jobb lenne, ha Yellow fényképezné le a sajátját és megmondanánk jónak néz ki vagy sem.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 22:15 Társalgó

YELLOW írta: Burns most Te vagy a jóhír hozó... kicsit nehezen veszem ki, de az enyém olyan mint neked, viszont nem olyan mint kempelené...
engem csak azért érdekel enynire ez a dolog, mert félek törve volt az egyik oldala...állítólag nem, de vannak árulkodó jelek, és amíg nem láttam azt a facelift elõtti autóban, a pasztázást, addig nem is érdekelt... de most megint megnyugodtam


Nincs ott nagy különbség, egyenletes legyen. Nekem touring, nektek sedan, nem tudom igazából melyiket hol gyártották....

Holnap csinálok egy nagyot élesben rendes géppel...vizsgálhatod.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 22:14 Társalgó

Burns írta:
YELLOW írta: köszi!

hmm... nekem nem pont ilyen, lehet esetleg, hogy más-más gyárban másképp csinálták ezt a pasztázást?

kempelen írta:

Mint látható kissé hullámos, de egyenletes. Ilyennek kellene lennie körbe körbe mindenhol.


kép:http://img.carstyling.hu/


Na ez kép a javából.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 22:08 Társalgó

YELLOW írta: köszi!

hmm... nekem nem pont ilyen, lehet esetleg, hogy más-más gyárban másképp csinálták ezt a pasztázást?

kempelen írta:

Mint látható kissé hullámos, de egyenletes. Ilyennek kellene lennie körbe körbe mindenhol.


Persze, az egyik gépet Jürgen-nek hívták, a másikat Hans-nak és hiába voltak pasztahúzó robotok, más lenyomatot hagytak.

Ha ilyen akkor nyugodj meg és menj aludni!

kempelen Elküldve: 2010-03-15 21:59 Társalgó



Mint látható kissé hullámos, de egyenletes. Ilyennek kellene lennie körbe körbe mindenhol.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 21:46 Társalgó

YELLOW írta: nah persze én is a pasztára gondolok, vagy mire, nem azért mert csúnya lenne, csak egy nem faceliftesen, máshogy néz ki.
telszámot feleslegesen adok, nem tudok MMS-t fogadni... kõkorszak
amúgy adatkábelen, vagy valahogy ha gépre fel tudod rakni, akkor akár MSN vagy e-mailben is elküldheted

kempelen írta: Yellow!

Adj priviben egy telszámot és elküldöm azt a részt feketében. No nem azért mert titkos, csak most nem tudom ide feltenni.

Egyébiránt hegysztést nem szabadna ott látni, hanem csak a tömítõmasszát, melyet gép kent el egyenletesen.


Ohh Yellow!

Mint írtam nem igazán, mert nem otthon vagyok. De:

- el kellett mennem kuncsorogni egy adatkábelt
- mivel nokia, rögtön nem ment fel
- feltöltöttem
- reboot gép
- letöltöttem

De te nem mész ki lefényképezni azt a heGesztést.

Jól megdolgoztatsz, hogy te tudj aludni, miközben én nem alszom.

Yellow, ez olyan yellow-s volt.

Na nincs gond, pár perc és itt lesz a kép.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 21:31 Társalgó

Hori írta:
YELLOW írta: akkor az is jó ha azt megmondod, hogy a Robinsoné és a tiéd különbözik-e... most fürödtem, a hûvös garázsba én se megyek most ki, a múlthéten tiszta takony voltam... hopsz nagyot kértem úgy látszik... az adattábla nem érdekel, elég csak a heggesztésrõl kép

Hori írta:
mi a gond a tieddel????
mutasd meg .
Én most ki nem megyek lefotózni



nem tom Robinson kocsija most nincs elöttem


Színben biztosan különbözik.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 21:27 Társalgó

Yellow!

Adj priviben egy telszámot és elküldöm azt a részt feketében. No nem azért mert titkos, csak most nem tudom ide feltenni.

Egyébiránt hegysztést nem szabadna ott látni, hanem csak a tömítõmasszát, melyet gép kent el egyenletesen.

kempelen Elküldve: 2010-03-15 20:37 Társalgó

YELLOW írta: már 2 órája a netet lesem, de nem találok, a heggesztésre vagyok kiváncsi... láttam egy nem faceliftes E46-ot és abban más a heggesztés a torony körül, ezért érdekelne egy faceliftes is... nagyon kellene, hogy nyugodtan tudjak aludni

kempelen írta:
YELLOW írta: valaki faceliftes gyorsban csináljon már egy fotót a bal oldali toronyról! kb úgy hogy a torony és 30 centis körzete legyen benne! thx!


Yellow szívesen csinálnák akár 50 centis körzetrõl is képet, ha most tudnék, de sajnos nem.... Mi a baj? Kép nélkül nem tudunk segíteni?

A neten van pár kép motortérrõl, de abban az egész motortér benne van.

Kést szorítanak a torkodhoz? Nagyon kétségbeesett írás...


Egy-két ponthegesztési pöttyöt láthatsz legfeljebb, de az illesztéseknél karosszéria tömítõmasszával gyárilag ki van húzva a lemez ahol a másikhoz illeszkedik. Azt meg gép csinálja egyenletesen. Kissé hullámos, de egyenletes....

Ha megírod pontosan melyik rész aggaszt csinálok telcsin egy képet az enyémrõl.

Ezt most találtam a neten:

kempelen Elküldve: 2010-03-15 20:27 Társalgó

YELLOW írta: valaki faceliftes gyorsban csináljon már egy fotót a bal oldali toronyról! kb úgy hogy a torony és 30 centis körzete legyen benne! thx!


Yellow szívesen csinálnák akár 50 centis körzetrõl is képet, ha most tudnék, de sajnos nem.... Mi a baj? Kép nélkül nem tudunk segíteni?

A neten van pár kép motortérrõl, de abban az egész motortér benne van.

Kést szorítanak a torkodhoz? Nagyon kétségbeesett írás...

kempelen Elküldve: 2010-03-15 08:25 Chip tuning

hil írta:
Mindkét írás szép volt ! Én még azt hozzátenném, hogy aki ajánlja a chippes dolgot, azt ne úgy tegye, hogy biztosan nem lesz semmi baj, mert nem lehet, kibírja, ugyanis akár jószándékból is, de félrevezetheti azt, aki kissebb ismerettel rendelkezik, mással foglalkozik, mert más a szakmája, stb. Aztán, ha beüt a baj valami miatt, akkor segítségért ugye nem fordulhat ahhoz, aki tanácsolta neki a tuningot, és természetesen felelõsséget sem vállal, nem is vállalhat érte. Ez valóban, mindenkinek a saját döntése.
Valóban felesleges egymást sértegetni, ez a fórum nem azért van!


Látom végre eljutunk a legfõbb pontig. Most a sértegetõsdit tegyük félre, nem errõl akarok beszélni, az egy másik téma.

Nos rendben. Csippel, nem csippel, de mikor és ki olvasott itt ezen a fórumon is valaha olyat vagy hasonlót, hogy srácok megszívtam. barkácsoltam, kendácsoltam, csippeltem, hallgattam az "tuningkirályra" de most szétment a vas, a motor, a váltó, a difi, a féltengely vagy a vezérlés vagy bármi azért, mert mást akartam, jobbat, gyorsabbat?
Szerintem soha senki nem olvasott itt ilyet. Ez az amitõl a gyomrom felfordul, ha elötte nagy mellénnyel teleordítom a világot, hogy itt soha senkinek semmi baja nem lesz ha tuningol, ha direktszûrõzik, ha bármit is tesz és a barkácsolás a király. (most nem csak a csippre gondolok) Aztán mindenki más hülye. Bírja az és nem lesz neki semmi baja és a hasonlók.

Aztán mégsem szól senki, amikor beüt a baj. Soha egy topik sem nyilt vagy egy topikben sincs egy mondat sem, hogy basszus srácok csináltam egy hülyeséget, nem kellett volna, de segítsetek vagy tanultam belõle.

Ilyenkor hová írnak azok akik pórul jártak? Most akkor én vagyok a hülye hogy pórul járás soha nem fordult elõ? Ezek szerint mindenki felelõssége teljes tudatában vágott bele a témába és mivel így tette ezért az autók vígan pöfékelnek azóta is az utakon?
Vagy csak savanyú a szõlõ és ilyenkor már nem verjük a mellényt?
Ha azt venném figyelembe hányan - és nem csak ezen a fórumon - menõsködnek a házi tuningokkal lassan csak és kizárólag csak "megpiszkált" (itt most minden tuningfajtát értek nem csak a csippet) autók futnak az utakon és erõs kissebbség jellemzi a még gyári "konfigurációban" futókat... De soha sehol nem olvasok arról, hogy bármi is visszavezethetõ lenne erre. Mindenki több százezer kilométereket fut ezekkel az autókkal, miközben azok néha szívnak, akiknek még gyári a kocsijuk. Ezek szerint valóban a gyári mérnökök a hülyék, mert ott még elõfordulnak hibák, miközben bármely más tuningolt verdák hibátlanul futják többszázezres futásteljesítményüket.

Na nálam ez veri le a biztosítékot.

Vajon hogyan alakulna itt a vita, ha nem csak azt olvashatnánk hogy bírja azt, jó az, semmi baja nem lesz hanem azt is hogy hújj az anyját elbasztam, jaj de kár volt, az francba nem kellett volna....??????

Aztán érdekes, amikor eladósorba kerül a kocsi, akkor gyári, érintetlen, kevesett futott, megkímélt, soha hozzá nem nyúlt autókkal van tele a hirdetési fórumok zöme.

(Tegnap Robinson nagyon jól mondta, hogy:
"Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy ez nem tesz jót az autónak, vannak alkatrészek, amik gyorsabban kopnak stb. Az én saját döntésem, hogy ennek ellenére módosított programmal rohangálok, és viselem az esetleges következményeit."
Ez volt ennek a topiknak ez egyetlen értelmes mondata ezidáig. Õ viseli a következményeket. Ezt eddig senkitõl sem olvastam.
Sõt volt egy másik topik a gumis vagy melyik, amikor a gumik belsõ oldala szét szakadt és általában Hori és Robinson autóján ha jól emlékszem. Na ott volt még egy kis kitérõ arra, hogy lehet hogy õk baszták el amikor ilyen felnit ilyen gumival használtak és még a futómû is felmerült. De legalább bevállalták ha hülyeséget csináltak.)

kempelen Elküldve: 2010-03-14 12:02 Chip tuning

lacaca írta:
hancurozo írta:
kempelen írta:

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


teljesen igazad van. biztos vannak olyan motorok a BMW kínálatában ami tuningolható. DE a tunernek nagyon utánna kell néznie az alkatrészeknek mi az amit még elbír, ill. mire akarja használni. állandóan padlógázzal gyorsítgat, vagy csak biztonsági erõtartalék kell neki egy elb@szott elõzés miatt.
és az is igaz, hogy a tuning sokba kerül. nem elég a motort piszkálni. hozzá kell építeni a féket a futómûvet hajtásláncot./meg is kell állni az autóval, ha már sikerült úton tartani/
mindíg lesznek olyanok akik utánna néznek és felelõsen /esetleg alkatrészek cserélyével is/ piszkálják az autót, és lesznek akik minden elõképzetség nélkül állítják: "bírja ez húúzzáá méég a motoron, füstöl? falura jóóóó ez"


Mielõtt még vállról indítható rakétával lõnétek egymást, ajánlom mindenkinek,hogy lassan, értelmezve olvassa el amit hancúrozó írt ! Sok okosság van a sorok között!!


Szerintem hasonlóról beszélgetünk vagy ahogy már tegnap írta hancurozó, elbeszélünk egymás mellett.
Ha mindent átfogó tuningról van szó és minden lehetséges "akadályt" kiküszöböltünk, akkor tuningoljon akinek van erre nem elég pénze. Nem mellékesen egy valag pénzrõl van szó.
Hogy végletesen egyszerûen fogalmazzak, nem az ilyen átfogó, körültekintõ és átgondolt tuninggal nem értek egyet, hanem azt, amikor ötvenezerért megcsippelem a gépet, oszt mindent bír, minden jó és mindenki aki esetleg végiggondolná milyen hatással lesz az autó egészére az hülye.

kempelen Elküldve: 2010-03-14 01:57 Chip tuning

Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...

kempelen Elküldve: 2010-03-13 20:42 Chip tuning

hancurozo írta:
kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


szerintem elbeszéltünk egymás mellett. én tudom, hogy az e46-ban nem ugyanazok az alkatrészek vannak a 318d-ben és a 320d-ben.
de összehasonlítottam a 118d 120d és a 123d motorját. és mivel ott a fõbb alkatrészek egyeznek, elvileg el bírnak nagyobb teljesítményt. /elvileg, mivel még sajna nem láttam 350-400e km-t futott 123d-t/
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/


Értelek. Ha szigorúan csak ezeket a motorokat nézzük, akkor igazad van.
(de csak halkan jegyzem meg, ha már új tipusú motorokról beszélünk, akkor a hathengereseknél az M57N2 (pedig azonos kód) 330d és 335d esetében különbözik. Például a dugó.)