Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-01-04 15:26 318d adagolót KERESEK !!!

p166 írta: Sziasztok!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Bimmeremben az adagoló elfújta a gyertyát. Az autó egyszer csak megállt. Se előre se hátra. Az egyik barátom jött értem, akivel gyorsan átfutottuk a probléma lehetséges voltát. Kiszedtük az üzemanyagszűrőt, ami rettenetesen koszos volt ( kiderült, hogy annak ellenére, hogy kifizettem nem cserélték ki azt vagy a csere folyamán sosem takarították ki a szűrőházat, ahol 1 cm vastagon felgyúlt a mocsok. Ezt már sosem tudom meg. ). Aztán leengedtük az üzemanyagot, kitakarítottuk a tankot, az AC-pumpát, a csövezést, a motor elindul és leáll. Ennyi.

Elvittük egy szervízbe, ahol van computeres vizsgálat. Gépre tettük, töröltünk minden hibát ( 2 volt, az egyik a szokásos CAN-busz nyafi ) és indítóztunk. A hiba: "73 IWZ-rendszer / fordulatszám szenzor". Ezt megismételtük többször is: mindig ugyan ez a hibakód. Ennek utánajárva sikerült megtudni, hogy ez a nyavalyás szenzor az adagolóban van. Most ott tartunk, hogy az új szervízben lebontják és megpróbálják kitakarítani, hátha a szűrő miatt az is csak mocskos. Szerintetek?

Ha úgy adódik, hogy mégis elhalálozott mennyibe kerül és hol lehet JÓ ÁRON venni egy ÚJAT? Nem feltétlenül szeretnék használtat, mert az autót nem akarom eladni.

Az autó adatai:
BMW 318d ( E46 )
Évjárat: 2003.07.
Motorkód: M47N204D4

Előre is köszönöm mindenki segítségét!


Az nem lehetséges, hogy a vastagon mocskos szűrő miatt az szivattyú is tönkrement és amiatt nem indul a kocsi? Vagy az AC tuti hogy jó?

kempelen Elküldve: 2012-01-03 20:12 Társalgó

hancurozo írta:
kempelen írta:
hancurozo írta: Te ilyen öreg vagy?


Ez az amikor az ember nem tudja, hogy ez most erény vagy hátrány.



Nem hátrányként jegyeztem meg.


Még jó, hogy te sem 19 éves csaj vagy. Akkor másképpen hangzott volna.

kempelen Elküldve: 2012-01-03 20:08 Társalgó

hancurozo írta: Te ilyen öreg vagy?


Ez az amikor az ember nem tudja, hogy ez most erény vagy hátrány.

kempelen Elküldve: 2012-01-03 16:05 ablakemelő

pneurob írta: Ne pazarold rá a szilikonsprayt, mert cserélni kell. A bowdenkivezető műanyag elfárad és eltörik. Eleinte csak akadozik, de egy idő után se kép se hang. Én minuszokban vittem át a szerelőhöz a kocsimat, lehúzott ablakkal 20km-re, kellemes élmény. Sedan-ra már 21000Ft-ért lehet kapni szerkezetet. A coupé/cabrio már húzósabb, abból csak gyári létezik 35-36000Ft körül.

Bero írta: Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!




Érdemes vajon ezeket még működő állapotban ellenőrizni és netán szilikonzsírral bekenni?

Vagy nincs értelme, mert elöregszik a műanyag és eltörik?

kempelen Elküldve: 2012-01-03 15:45 Társalgó

Coyote írta:
Remélem igazad van, mert nekem már volt 4 eddig. Ebből 2 autópályán... én megtanultam komolyan értékelni a pótkereket.


Februárban lesz kerek 20 éve hogy jogsim van. Nem akarom elkiabálni, de ezalatt egyetlen egyszer sem kaptam defektet. Bocsánat! Egyszer. Valamikor 8-10 éve. De azt is úgy hogy otthon vettem észre hogy lapos a gumi, mert egy facsavar állt bele. Nos autó megemel és gumi gumishoz elvisz, megfoltoz. Pótkerékhez hozzá sem nyúltam.
Tudom ez csak a véletlen és a szerencse műve, semmi köze hozzám, de így vagyok vele. Ráadásul számtalan autóval mentem eddig, tehát nem csak az azokon nem volt, amik az enyémek voltak, de a többin sem. Pedig hogy nem járok sokat a sajátommal az igaz, de az nem jelenti hogy a többi időmet itthon töltöm a fotelban.
Szóval én így jártam eddig. Aztán lehet hogy majd egyszer utolér a végzet és sorban kapom a defekteket.

De nemrég Kasza Imi hírdetett az oldalán egy E36 pótkereket, ami történetesen teljes értékű alufelni volt, olyan mint a többi négy. Hibátlan fényes, szőrös gumikkal.

Coyote írta:
Lengyelországban 170 km-t mentem 120-szal mankókerékkel, hátul. Nem éreztem semmi diffit, talán picit balra húzott a gép, de nem durván. A másik oldali gumi kopása nem nagyon érdekelt, hiszen másnap ment a kukába (80%-os Dunlop volt )


Amíg kanyarban megyünk a difi egyenlíti ki a két kerék forgásának különbségét.
Nem jó ezt egyenesben is eljátszani, elég a difinek a kanyar vagy másnéven ív is.

Márpedig ha nincs szerencséd, akkor a mankókerék kerülete eltér a másik oldalon lévő gyári kerék kerületétől. Így a difinek mennie kell egyenesben is.
Arról nem is beszélve hogy akkora baszott nagy "80km/h" felirat van a mankókeréken, hogy majdnem elhúzza oldalra a felnit. Hogyan mentél te akkor 120-al vele? Ejj, ergh....

Coyote írta:

Ebben igazad van, bár mostanában már műanyag keretet szoktak kapni a pótkerekek --> ugyanakkor milyen menő, mikor amikor a C5-ön emelőtekergetés helyett megnyomod a gombot, és felmegy szervízállásba. Ebben az állásban megemeli az alját, és a kerékcsere lehetségessé válik egy ék behelyezésével.


Inkább ne firtassuk a francia technológiát.
Képesek a kívül lévő pótkereket is úgy feltenni a gyárban, hogy véletlenszerű helyre esik a pótkerék szelepe, így ha nincs szerencséd és ellenőrizni akarod a nyomást, akkor játszós ruha fel, aláfekszel és talán csekkolni tudod a belső oldalon.
Vannak jó dolgaik kétség kívül, de az előrelátás nem az erényük.







kempelen Elküldve: 2012-01-03 12:23 Társalgó

K_Gergo írta: ezúton szeretném minden klubtárs figyelmét felhívni a pótkerék nyomásának minimum szezonváltáskor történő ellenőrzésére! sok felesleges szopástól kímélhet meg az az évi 2 perc...

egyébként mi értelme van teljes értékű kereket befogadó helyre mankókereket rakni, majd műanyag idommal kitölteni a maradék teret? felhasználói szempontból csak rosszabb ez a diagonál-virsli álmegoldás. talán olcsóbb a gyárnak, vagy mi lehet az oka?


Szavaidból ítélve az "...ember a saját kárán tanul" esete foroghat fent nálad. No nem örömködésből mondom, de mintha a szavaid azt tükröznék, hogy elmulasztottad az ellenőrzést és most szükséged volt rá.

Olcsóbb a gyárnak, mert nem kell egy ötödik olyan kereket betenni az autóba, mint amivel a gyárba szerelték. Ráadásul mankókerékből elég kétfélét, 16 és 17 coll-ost alkalmazni, míg alufelniből az E46-ban is van kismillió. A szélesség miatt pedig egy 245-ös már biztosan nem férne be a kialakított helyre.

Aztán meg ha olyan a gyári felni, mint néhány 17 és 18-as hogy az első tengelyen más a méret, mint hátul, akkor melyikből legyen az ötödik?

Nomeg így elmegy az ürge megjavíttatni a gumit vagy lecserélni egy másikra, míg ha csak elő kellene kapni hátulról az eredetivel megegyezőt nem biztos hogy azonnal ezt tenné.

Aztán van akinek soha vagy életében kétszer van defektje. Így minek álljon egy teljes értékű kerék hátul a csomagtartóban. Soha sincs rá szükség.

Oszt' majd elfelejtettem, milyen jó ha hajtott keréken kapunk defektet és netán mind a négy felni egyforma. Ilyenkor vehetjük le elölről az egyiket és tehetjük hátra, hogy utána elől figyeljen a mankókerék. Mert ugye hajtott tengelyre azonos méretű kereket illik tenni.

Végül pedig nem is tudom.

Azt azonban igen, hogy a franciák csinálják/csinálták jól. Kibaszták' kívülre az autó alá a pótkereket. Aztán évek múlva ha szükség volt rá sofőr legyen a talpán aki az összerohadt és mocskos kereket lebányászta onnét.





kempelen Elküldve: 2012-01-01 23:28 Autóvásárlás

Olivier1982 írta: Kosz szepen a valaszt!
Nyilvan nem szakszerviz lesz minden kis dolognal. Egyebkent en meg mar ha fizetnenek sem mennek haza Kinek a pap, kinek a...
JANI77, a kerdesedre a valasz 2007. marcius 15-e ota elek itt
De miert is mondtam ezt? Atlag ara ennek az utonak 3000-3500! En keresek havi 1300-1500.. akkor mirol beszelunk?


Vidd el egy szervízbe a kiszemelt autót és csináltass egy állapotfelmérést.

Saját tapasztalat, hogy ritka gané autók vannak odakint is, ritka tohonya lusta tulajokkal. Elég sok E46-ban 2-3 ezer mérfölddel mínuszban vannak a szervízintervallum számlálók és ez még nem is kirívó vagy kiemelt eset. Mivel erre sem képesek, a szervízeket is ilyen lelkesedéssel látogatják.

Szóval ha tetszik valamelyik és jó az állapota, akkor nézesd át mindenképpen.



kempelen Elküldve: 2012-01-01 04:56 Társalgó

BUÉK fanatikusok!

kempelen Elküldve: 2011-12-31 15:14 Lökhárító

ute107 írta: Urak!

Fel lehet applikálni ezt a lökhárítót az autómra?

Lokos

Örülnék neki ha igen....



Az eredeti kérdésnél maradva szerintem attól függ....

Ha nagyon jó áron kapod a coupé lököst, akkor érdemes vele kísérletezgetni és próbálgatni felmegy-e és ott jól áll-e.
Ha sokba kerül, akkor szerintem belefogni sem érdemes.

Tuti 100% biztosra pedig ki tudhatja?

Minden gonoszkodás nélkül tudod milyenek az emberek:
- aki nem ért hozzá, annak fel sem fog tűnni
- aki ért hozzá majd rögtön ráfogja hogy na ez törött vagy legalábbis valami stikli van a kocsival, mert coupé lökös van a szedánon

Gondolkodtam én is, hogy a kombira hátra tennék M-es lököst, mert az nagyon tetszik. Körbe nem akarom, mert annyira azért nem vagyok oda érte, de egy hátsó nagyon feldobja a kombi seggét.
Nos ha csak hátra teszem állandóan magyarázkodhatok, hogy jaj nincs ám összetörve, hanem csak úgy tetszik. De az is lehet meg sem kérdeznék, hanem ráfognák, hogy ez a kocsi már tuti rommá volt törve.


kempelen Elküldve: 2011-12-30 21:56 Fóliázás

jons írta:
hil írta:
Szia, így már látszik, illetve az autó igen, a fóliázás annyira nem. Inkább valami jó alufelnire költöttél volna, mert ha jól látom, lemezfelni van a képen. Amúgy szép az autó, bár melyik e46 nem az?


Télre alufelni? Pazarlás, dőzsölés?

Nekem is lemez van, gyári dísztárcsával.


Habzsidőzsi....

Idén augusztusig nekem is így volt. Alu nyári, lemez téli. De aztán beújítottam egy másik alu garnitúrát nyárra és sajnáltam volna túladni a gyári alukészleten.

Így ment a lemezfelni a dísztárcsákkal.



kempelen Elküldve: 2011-12-30 17:02 Futómû és hibái

hil írta:
kempelen írta:

Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



Köszi kempelen!
A Lemfördert olcsóbbért meg tudnám venni, csakhát ha megpusztul a gömbfej, akkor megint az egészet cserélni kell, ebben meg (Meyle), állítólag cserélhetők. Sajna a Febi lengőkarokkal cudarul megjártam, most a régi, valószínűleg gyári van visszatéve.

Minden esetre várnám mások véleményét,javaslatát is.



Most lehet olyat mondok, ami miatt elkergettek a fórumról és egyébként abban is biztos vagyok, hogy igazatok van, de én mégsem csinálom. Mégpedig:

Futómű alkatrészt soha nem gömbfejezném és cserélném. Ha kikopott, akkor komplett lengőkar csere. Így vagyok a munkás opellal is. Most márciusban lesz 20 éves és azóta is ha lengőkart kellett cserélni ment bele kompletten. Semmi sem foszlatja szét a bizalmamat, mint amikor anyával meghúzott gömbfejeket látok lengőkarokon, a gyári baszott nagy szegecsekkel bevert helyébe.

Tudom, hogy az e46 lengőkarja nem ilyen. Azt is tudom, hogy hülye vagyok és elmebeteg. Ezért nem is vitatkoznék ezen tovább, csak megosztottam egyéni, szuverén nézőpontomat.

(ezért inkább megvenném a lemfördert és ha elkopott az egészet cserélném)



kempelen Elküldve: 2011-12-30 16:57 Futómû és hibái

hancurozo írta:
kempelen írta:
hil írta:
Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



45e km-t az ocap is kibír


Muszáj lenne neki. Opelben nekem jó volt a febi soha nem volt vele bajom. De a bmw-be nem tenném, mint írtam is.

Lehet hil terepen használta azért nem bírt annyit... (persze nem csúfolódásból írom...)

kempelen Elküldve: 2011-12-30 16:51 Futómû és hibái

hil írta:
Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.

Nem akarok belemenni ismét misztifikációba, de vagy gyári beszállító vagy gyári alkatrészt vennék. Tavaly amikor cserélni kellett a két szilentet, akkor lemfördert vettem, mert jó áron volt és a bagoly (vagy miatúró a jele) benne volt a gyári cikkszámos gyári régi szilentbe is.



kempelen Elküldve: 2011-12-29 18:29 Társalgó

jons írta:
kempelen írta:
No mindegy is, majd jön Miki és talán megasszonyga mitől is low és high...


de remélem nem egy fél mondattal, ahogy szokta mert abból nem sokat okulunk


Ahogy a német témákat nézem ott is mindenki a hátsó ablakemelőre gondol, amikor szóba jön a high.

http://www.motor-talk.de/forum...53711.html

Az eFH a hátsó elektromos ablakot jelenti elektrische fensterheben hinten

A friccek is csak találgatnak....

kempelen Elküldve: 2011-12-29 18:27 Társalgó

K_Gergo írta:
kempelen írta: .


magam sem mondhattam volna szebben!


Elbasztam a hozzászólásomat és kitörölni még az utolsót sem lehet. Az elcseszett mondandómat nem akartam otthagyni, ezért lett csak egy pont.