laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2014-01-09 14:19 BMW alufelni

Pocses írta:
YELLOW írta:
petike73 írta: Sziasztok Fan-ok!
Eladó 4 db gyári felni 5x120 7x16 sérülésmentes,A link neve


ez, hogy lehet ET20, ha az agy átmérő E46 méret, ráadásul a felni is E46 style. viszont ET47, ET43 körül kell ezeknek lenni.


Igen ezen én is csak lestem, az enyém is ET 47.


Az agyméret csak az E39-nek meg azX5 X6-nak más (74) azok közöl amik 5*120-as oszásúak miért ne lehetne ET 20?

Forrás:
http://www.bimmerforums.co.uk/...set-t7759/

PCD = furatkép, center bore = középfurat, bolt thread= csavar/menet mérete

1 Series E81/82/87/88 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 35-45

3 Series E21 = PCD 4x100, centre bore 57.0mm and M12x1.5 bolt thread. ET 12-20

3 Series E30 = PCD 4x100, centre bore 57.0mm and M12x1.5 bolt thread. ET 15-35
3 Series E30 M3 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 27-30

3 Series E36 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 30-47
3 Series E36 M3 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 35-47

3 Series E46 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 30-47
3 Series E46 M3 = PCD 5x120 centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. Fronts ET 30-47, Rears ET 20-27,

3 Series E90/91/92/93 = PCD 5x120, Centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 30-45
3 Series E90/92/93 M3 = PCD 5x120, Centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 34-37

5 Series E28 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 18-25

5 Series E34 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 13-20
5 Series E34 M5 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread.

5 Series E39 = PCD 5x120, centre bore 74.0mm and M12x1.5 bolt thread. ET 15-25
5 Series E39 M5 = PCD 5x120, centre bore 72.5.0mm and M12x1.5 bolt thread. ET 15-25

5 Series E60/61 = PCD 5x120 centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 15-32
5 Series E60 M5 (Saloon) = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 12-32
5 Series E61 M5 (Touring) = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 12-32

6 Series E24 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread.

6 Series E63/64 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 14-20
6 Series E63/64 M6 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 12-20

7 Series E32 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 19-26

7 Series E38 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 13-25

7 Series E65/66/67/68 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M14x1.5 bolt thread. ET 10-25

8 Series E31 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread.

X3 E83 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M14x1.5 bolt thread. ET 40-45

X5 E53 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M14x1.5 bolt thread. ET 40-45

X5 E70 = PCD 5x120, centre bore 74.0mm and M14x1.25 bolt thread. ET 37-53

X6 E71 = PCD 5x120, centre bore FRONT 74.0mm, centre bore REAR 72.5mm and M14x1.5 bolt thread.

Z1 E30Z = PCD 4x100, centre bore 57.0mm and M12x1.5 bolt thread.

Z3 E36 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 30-40

Z3 M Coupe/M Roadster = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread.

Z4 E85 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 45-52

Z8 E52 = PCD 5x120, centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread.

laleeboy Elküldve: 2013-12-12 14:47 Rádió kód

vsop14 írta:
Kerdo írta: E36 BMW-be a gyári rádio kod-ja mennyi ??? hogy lehet kikodolni ???
ugyanis lekellett venni a kontaktot az aksirol,és kéri a rádio a kodot.valami jo tanács esetleg ?

kössz

kb 2-t kellett volna visszaolvasnod egyebkent
a szalonban megmondják 20ezer+áfáért.
egyébként én tudok egy helyet, ahol 6ért megmondják asszem. ha érdekel keress meg privátban vagy e-mailen.



Próbáld meg ezt az oldalt

http://www.radio-code.lt

laleeboy Elküldve: 2013-10-30 14:56 Chip tuning

YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...

laleeboy Elküldve: 2013-10-22 11:08 Rugócsere

anubisz írta: ez nem úgy megy, hogy csak odaugrok kalapáccsal, hátul ahogy nézem. Célszerszám meg minden.
http://lengokar.blogspot.hu/20...omuve.html


Azzal a célszerszámmal a futóműves dolgozik

Jelöld meg az eredeti kiinduló helyzetet így nagyon nem lősz mellé ha oda teszed vissza a csere után.

Mindenesetre egy futóműállítás utána nem árt.

Nemrég cseréltem én is ezt a nagy szilentet hátul csak E36-on és elég jól eltaláltam ,de azért állítani kellett utána is

laleeboy Elküldve: 2013-10-10 16:00 alufelni

batigol09 írta:
laleeboy írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta: Sziasztok!

Most vettem egy BMW 316i (E36) compactot (2000-es évjárat - 1895 cm3) és nem tudom, hogy milyen alufelnit (ET szám, stb.) tehetek rá és milyen gumikkal. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy pl. ezt rátehetem-e?

gyári 5-ös BMW 15"-os felni, hozzávaló téli gumival, mérete:195×65×15.


Ha nem ajánljátok, akkor milyen típusú alufelnit (ET, stb.) javasoltok nekem?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Itt találsz infót:
http://www.bmwstylewheels.com/3/E36


Köszi, megtaláltam ott a felnit amit most olcsón meg tudnék venni, de lehet, hogy túl nagy az ET szám különbsége, hogy fel tudjam tenni az enyémre? Meg tudnád mondani nekem, hogy érdemes-e vele próbálkoznom? Erről a felniről lenne szó:

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31


Ez E39-es 5-ös BMW-re való. Szerintem ehhez még központosító is kell, mert más a középméret. Az ET20 még csak-csak el is fér, 27 mm-rel távolabb lesz az eredeti középvonaltól (kifelé).


Óh, az kicsit soknak tűnik nekem... és amúgy is szeretném megőrizni lehetőleg a gyári állapotot és értékeket a kocsin... akkor nekem az ET 47-es méretű alufelni lenne a jó (7x15" 5x120-al)? Ilyen alufelnit nézzek a kocsimhoz?

...és köszönöm az eddigi gyors és korrekt válaszaidat...


Pedig egyszerű ha ET47 a gyári méret ez meg ET 20 akkor pont 27 mm a különbség és mivel a kisebb ET kifelé hozza a kereket így ez is egyértelmű...

Szerintem max ET 35 ami még gond nélkül bemegy de ez függ a felni szélességétől is

Itt meg tudod nézni hogy mi hova változik

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator



Gond nálkül felmegy az ET20 (16 coll méretben), 1 centit sem lóg ki, annyi h a gyári csavar rövid lesz, legalább 2x olyan hosszút kell venni és az megfogja. Nekem is 5 ös kerék van fennt e46 e36 mind1.



Niért kell a hosszú csavar ha gyári a felni és nincs alatta pogácsa.
Az hogy E46 alatt mi fér el azt nem tudom bár ott jobban elmennek a kis ET-s felnik de az ET 20 E36-ra más nem jó max valami feszítwtt gumival, főleg ha egy kicsit ültetve is van
Egyébként bármit fel lehet tenni csak kell egy jó kasznis.
Láttam már E36-on ET- 12-es felnit de az már komolyan szélesítve volt

Ez az

http://www.hasznaltauto.hu/aut...va-5916286

laleeboy Elküldve: 2013-10-10 15:17 alufelni

Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta: Sziasztok!

Most vettem egy BMW 316i (E36) compactot (2000-es évjárat - 1895 cm3) és nem tudom, hogy milyen alufelnit (ET szám, stb.) tehetek rá és milyen gumikkal. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy pl. ezt rátehetem-e?

gyári 5-ös BMW 15"-os felni, hozzávaló téli gumival, mérete:195×65×15.

Ha nem ajánljátok, akkor milyen típusú alufelnit (ET, stb.) javasoltok nekem?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Itt találsz infót:
http://www.bmwstylewheels.com/3/E36


Köszi, megtaláltam ott a felnit amit most olcsón meg tudnék venni, de lehet, hogy túl nagy az ET szám különbsége, hogy fel tudjam tenni az enyémre? Meg tudnád mondani nekem, hogy érdemes-e vele próbálkoznom? Erről a felniről lenne szó:

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31


Ez E39-es 5-ös BMW-re való. Szerintem ehhez még központosító is kell, mert más a középméret. Az ET20 még csak-csak el is fér, 27 mm-rel távolabb lesz az eredeti középvonaltól (kifelé).


Óh, az kicsit soknak tűnik nekem... és amúgy is szeretném megőrizni lehetőleg a gyári állapotot és értékeket a kocsin... akkor nekem az ET 47-es méretű alufelni lenne a jó (7x15" 5x120-al)? Ilyen alufelnit nézzek a kocsimhoz?

...és köszönöm az eddigi gyors és korrekt válaszaidat...


Pedig egyszerű ha ET47 a gyári méret ez meg ET 20 akkor pont 27 mm a különbség és mivel a kisebb ET kifelé hozza a kereket így ez is egyértelmű...

Szerintem max ET 35 ami még gond nélkül bemegy de ez függ a felni szélességétől is

Itt meg tudod nézni hogy mi hova változik

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator

laleeboy Elküldve: 2013-10-10 15:10 Autóvásárlás

kundof1 írta:
jlaci74 írta:
kundof1 írta: Sziasztok!

3-as Bmw szeretnék vásárolni a közel jővőben! Elöször Dizel párti lettem, nyomaték miatt, ültem már benne, vezettem is 150le E46-ot, tetszett is, emg eléggé jol megy, nyomatékos a blokk, de aztán számolgattam meg nézegettem, itt a javításokat, amik elszoktak romlani benne, turbó, kettős tömegű hát ezek nem olcsóak :S Maradok csak az E46 kaszninál, Csakis M-Paket kell nekem tetszik nagyon a sportosság benne... Nézegettem 320i-t! Azvna a kérdésem akinek azvan benzines... azzal a 170le-val milyent lép, meg mennyi a városi fogyasztása? Hibái vannak-e attól h benzines, ugye ezekbe már se turbó, se kettő s tömegű, nincsen, kevesebb a hiba lehetősége..


Turbo ugyan nincs, de kettőstömegű a 320i-ben is van , plusz még néhány alkatrész amivel lehet probléma : vanos, trafó, AC, lambdaszonda ( a 170Le-s M54-ben mindjárt 4 db ...) és nem fog 6 litert enni sosem ... Szóval nem lebeszélni akarlak, de alaposan tájékozódj mielőtt döntesz...



Hogy hogy ebbe is van kettöstömegűű?


Már az E36-okban is volt !
A 6 hengeresekben biztosan a 4 hengeresekben nem tudom hogy volt e
Kivétel a korai 6 hengeresek amik klíma nélkül jöttek ki (ritkák is)

laleeboy Elküldve: 2013-10-04 13:18 E46 futómű állítás

Graz0508 írta: Sziasztok ! Segítség kellene! van 1 e46 om 1998 2.0 diesel.
már tömérdeknyi szerelö megnézte de még most sem tud senki semmit mondani ! annyi lenne a baj hogy dobálja a hátulját de csak ilyen szar utakon. a sima úton semmi baj nincs a kocsival.. de ha ilyen döcögösebb uton hajtok életveszélyessé válik a kocsi.
Lengéscsillapitókat már kicseréltem elöször aszt mondták hogy az a a hiba de még sem... miért dobálhatja a hátuját szó szerint el pattan az utrol. valami ötlet.?



A hátsó nagyszilent a küszöb végében

Nekem is ez volt csak E36-ban.
Mikor kiszedtem akkor láttam hogy a gumi kb 1/3-a tartott csak

http://www.powerfanatics.com/f....php?t=823

Itt leírtam a csere menetét és a szükséges szerszámokat is

laleeboy Elküldve: 2013-09-05 14:16 Autóvásárlás

bojan írta: Sziasztok!

Fehérváron tud valaki olyan szakit (műhelyt), akihez lehetne menni egy átvizsgálásra?

BMW-re szakosodott szervíz
Eurocontact 94 Kft.
Autójavítás Székesfehérvár
Cím: 8000 Székesfehérvár, Verseci utca 1-15.
Telefon:
(22) 502 937
(22) 502 939
GPS koordináták: X 18.463 Y 47.191


laleeboy Elküldve: 2013-08-22 10:07 Lengéscsillapitó

nickname írta:
tomy1228 írta:
nickname írta:
bbali81 írta:
nickname írta: Létezik az hogy az olaj a lengéscsillapítóból érkezik "máshonnan nem nagyon jöhet"

Bilstein lengéscsillapítóról mi a vélemény



Jesszus add el amíg nem késő


Az lesz csak előtte kijavítom mert kényszeres vagyok, már holnap meg is veszem a BILSTEIN -eket



Nálam is pont ugyanígy nézett ki minden mikor elhagyta magát,most(kövezzete meg) magnetti marelli tettem be helyette!


Nálam még teljesen jól működik, véletlenül vettem észre.



Sajnos ez a csillapító "haldoklását" jelzi.

Lehet hogy most még jó de már nem sokáig..

laleeboy Elküldve: 2013-08-22 10:04 Rejtett kapcoló

Roli888 írta: Hellosztok! Nem tudjátok hogy a kesztyűtartót kinyitva bal oldalt van egy dugaj, ami el van rejtve egy szivacs mögött. Mire való ez a csatlakozó E 36-nál?


A gyári zseblámpa töltő csatlaozója

Elméletileg mindegyikben kellett lenni de hát az évek alatt elkellódtak/tönkrementek...

laleeboy Elküldve: 2012-11-16 12:24 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Üdv

Azt meg tudja mondani valaki hogy az E46 320d-nek (150 le) amin 300-as az első féktárcsa mik a gyári felni méretei (átmérő, szélesség, ET)

Köszi

laleeboy Elküldve: 2012-11-14 15:27 Tempomat - utólag?

barbrady írta:
perlator81 írta: Sziasztok!

96-os e36 318 tds tempomat bekötéshez szeretnék segítséget kérni. Valakinek valami ötlete, rajza hogy hova kell kötni a karon lévő 2 kanócot? A gázpedál elektromos, fék, kuplung kapcsoló gyárilag benne van, de nem láttam a kormányoszlopnál üres csatit


Tessék:

LINK


Jó ez a kis leírás

Van esetleg 6 hengeres benzines E36-hoz is ?
'97-es M52-es és ASC is van.

Köszi



laleeboy Elküldve: 2012-09-20 10:43 Ápolás, tisztítás

Ragenwolf írta: Sziasztok. Nincs vkinek ötlete hogy a fenyőgyanta folt mivel szedhető le nyom nélkül az autóról? Sajnos sokat állt az autó fenyőfa alatt és van rajta pár folt...


Nekem egyszer karácsonyfa szállítása után kellett a kárpitból gyantát eltávolítani.
Meglepő de a benzin (95-ös) tökéletesen eltávolította akárpitról , gondolom a kaszniról is leviszi majd

laleeboy Elküldve: 2012-09-06 11:56 Autóvásárlás

Sagat írta: szerintetek melyik éri meg jobban?



http://www.hasznaltauto.hu/aut...so-5981661



vagy



http://www.hasznaltauto.hu/aut...bo-6043769



piros bömbi tuningolt és nincs benne kipörgésgátló,viszont jó árba van.



ezüst bömbi nem tuningolt,teljesen gyári és van benne kipörgésgátló.




Csak a szürke ! ! !