Ez egy archivált weboldal! bővebben
laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2011-01-10 14:11 Felni csere

David írta:
m_attila írta: E46 225/40-18 elöl hátul

max 8,5 x18 et 35

ez az összeállítás még ültetést is elbír.

üdv

m_attila

hancurozo írta:
m_attila írta: ET30-35

David írta:
YELLOW írta:
David írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy a 17es kerekeim cserélném 18ra de ugye nekem a gyári felni et47es és amit néztem et20as. Kell-e valami átalakító hozzá vagy fel megy a 17es helyére gond nélkül?
Válaszokat várom!
Köszi!


felmenni felmegy, bár ez 5-ös méret szal lehet kellene tehermentesítő gyűrű.
de amúgy ne is agyalj rajta, mert ha gumit is raksz rá, akkor nem fog beférni. így is kilóg majd a felni.



Mi az a legnagyobb Et ami felmegy még gumival úgy hogy nem kell rá semmi?



Jól írta m_attila.
De nem legnagyobb, hanem legkissebb ET.
Minnél kissebb az ET annál jobban kilóg a bódé alól.




Köszönöm a válaszotokat.



Ezért jó a NET :

Itt ki tudod számolni hogy mik a váltóméretek az adott gumimérettel(célszerű a gyári mérethez hasonlítani)

http://www.autogumibolt.hu/ebo...altomeret/

Itt vannak a típus gyári adatai:

http://www.tormaszerviz.hu/Abroncs2.aspx

Ez pedig az ET méretét segít meghatározni:

http://www.autogumibolt.hu/ebo...alkulator/

Ha tudod az aktuálisan éppen most használt felni adatait akkor benézel a kerékjáratba és megnézed hogy mennyi hely van kívül és belül. Ehhez viszonyítva már tudsz ET-t és felni szélességet választani, ugyanis nem csak az ET hanem a felni szélessége is számít (pl: 7,5" szélesbe elfér az ET42 de 9"-ba már nem oda ET 30 körüli kellene)no és persze a gumi szélessége is (hiszen egy 8"-os felnire felmegy a 195-ös és a 235-ös is).

Remélem nem voltam kioktató csak szeretnék segíteni

Üdv

laleeboy



laleeboy Elküldve: 2011-01-10 09:16 M52B20

A múlt 7végén sikerült végre kicserélnem a szűrőházat DE sajnos a jelenség továbbra is fennáll
A szűrőház mellett kicseréltem az olajat, a szűrőt a nyomásmérő gombát a tömítéseket ...stb

Mi lehet még az amire nem gondoltam? ? ?

Lehet hogy a motoron belül van valami hiba (elvileg 150e km-t futott szervízkönyves Olaszból) ?

PLS HELP ! ! !

laleeboy Elküldve: 2010-12-21 08:52 Ajtónak nyitás

kempelen írta:
Zolee írta:
martin írta: Hello sziasztok!
Ezennel szeretném jelenteni, hogy élnek köztünk olyan kedves honfitársak akik nem kímélik a másik autóját és így a mai nap folyamán minda 4 ajtó megkapta a maga sérülését.
Tavasszal fényezés javítás bármi is lesz. Csak én vagyok ilyen balszerencsés vagy mások is ugyan úgy kapják az ívet ?


Nyilván nem vigasztal - engem sem - de nem vagy egyedül
Én a bal hátsó sárvédőmre kaptam egy 20 centis karcolást, de olyat h fémig ment + a lemez is behorpadt. El sem tudom képzelni hol és hogyan csinálták - a legutóbbi mosásnál vettem észre -, egy biztos, nem forgalomban történt. Legbosszantóbb, h tavasszal eladó lesz az autó, ha így hagyom=szépséghiba, ha megcsináltatom=kap 1 réteget ....


Sajnos vannak ilyenek, de nem azért mert ez bmw. Lakótelepeken ez már hagyomány, hogy bármely autó, melyen nincs karcolás fel van avatva hasonló módszerrel. Kollegám cseppet sem feltűnő, de még érintetlen b vectráját is körbekarcolták már....sőt kolleganőm corsáját is. Nincs értelme belemenni miféle indíttatásból teszik, mert úgysem értené meg normális ember...



Sajna vannak olyanok akiknek szúrja a szemét hogy valakinek épebb az autója a többi parkolóban álló kocsinál
Én is megkaptam valakinek az üdvözletét a két jobbos ajtón étívelő "sportcsík" formájában : (

laleeboy Elküldve: 2010-12-13 13:25 Akkumulátor

blasekati írta:
Zolee írta:
bmw320d4 írta:
Zolee írta:
blasekati írta: Sziasztok!

Kivette már valaki az akksit? Mit jelent az, hogy "az elektromos tárolók adatai törlődnek"? Gyári van az autóban (e46 2001-es 20d). Hogy zajlik lépésről lépésre az akksi kivétel? Előre is köszi a válaszokat!


Nem kell megijedni! Az átlagfogyasztás, a megtett km (nem a teljes ), átlagsebesség, tehát a nullázható paraméterek fognak törlődni.
Lépésről-lépésre: Leveszed a + sarut, ezután leveszed a - sarut, kiveszed az aksit. Visszafelé fordítva, tehát először - saru, aztán a +.


Fordítva

Ami a legfontosabb, hogy a kulcsot vedd ki a gyújtáskapcsolóból!


Igazad van!!! Nagy hülyeséget írtam (de csinálni jól szoktam ),

Először a - aztán a + !!!

KÖSZÖNÖM!


Hali

Azt is lehet hogy az akksitöltőt pólushelyesen ráteszed a kocsira (nem az akksisarukra)
és utána cseréled az akksit így minden marad mert nem szakad meg az áramellátás.
Én is így cseréltem az enyémen mert nem akartam a rádiómat újra programozni .
Nálam elöl a motortérben van egy nagy + meg a toronycsapágyra a - aztán mehet a csere
Persze a töltőt is be kell kapcsolni

laleeboy Elküldve: 2010-12-09 12:56 E36 kormányzár betét csere

Hali

Nem tudja valaki hogy lehet kiszedni egy '97-es E36-ból a kormányzár betétjét?
Néha elforog és szeretném cserélni mielőtt végleg besz@rik

Már utánanéztem az újnak (21000ft) lehet hogy új lesz belőle mert a bontott se garancia...
Előre is köszi a segítséget

laleeboy Elküldve: 2010-12-09 11:51 Kulcs hiány!

Hali

Nem tudja valaki hogy lehet kiszedni egy '97-es E36-ból a kormányzár betétjét?
Néha elforog és szeretném cserélni mielőtt végleg besz@rik

Már utánanéztem az újnak (21000ft) lehet hogy új lesz belőle mert a bontott se garancia...
Előre is köszi a segítséget

laleeboy Elküldve: 2010-12-07 09:32 Kompresszió

stabil írta: A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.


Hali

6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)

Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem

laleeboy

laleeboy Elküldve: 2010-11-10 12:22 M52B20

Úgy néz ki megvan a hiba oka : szűrőházat kell cserélni mert van benne egy kis visszacsapószelep ami ha elkoszosodik akor nem zár jól .
Ha minden jól megy a hétvégén csere és meglátjuk...

laleeboy Elküldve: 2010-10-27 10:54 M52B20

laleeboy írta:
YELLOW írta: én azt mondom, hogy olajcserekor, a szenzort is ki kellett volna szedni. nem értem eddig miért nem írta senki. én nem akartam nagyon beleszólni, mert csak lehurrogás van. pedig az újabb motoros autólnál is előfordul. az olajiszap megáll a szenzor érzékelőinél, lehet egy alapos tisztítás elég neki.
ha tudod egy tiszta dobozba engedd le az olajat, szedd ki a szenzort és nézd meg.
esetlek a környékén a vezetéket is, nem-e lett valahol zárlatos, bár ezt nem tartom valószínűnek.



Köszi

Ez is egy lehetőség de kaptam egy másik tippet is

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30


Az 5-ös tömítés cseréje

Majd írok hogy mi segített



Megvan a tömítés és a szenzorból is vettem újat
Remélem hamarosan bekerülnek

laleeboy Elküldve: 2010-10-26 13:56 M52B20

YELLOW írta: én azt mondom, hogy olajcserekor, a szenzort is ki kellett volna szedni. nem értem eddig miért nem írta senki. én nem akartam nagyon beleszólni, mert csak lehurrogás van. pedig az újabb motoros autólnál is előfordul. az olajiszap megáll a szenzor érzékelőinél, lehet egy alapos tisztítás elég neki.
ha tudod egy tiszta dobozba engedd le az olajat, szedd ki a szenzort és nézd meg.
esetlek a környékén a vezetéket is, nem-e lett valahol zárlatos, bár ezt nem tartom valószínűnek.



Köszi

Ez is egy lehetőség de kaptam egy másik tippet is

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30


Az 5-ös tömítés cseréje

Majd írok hogy mi segített

laleeboy Elküldve: 2010-10-26 09:10 M52B20

laleeboy írta:
laleeboy írta:
Macsek írta:
laleeboy írta:
Macsek írta:
laleeboy írta:
JanoE46 írta: Az olaj színétől,és attól függetlenül,hogy mikor cserélték,én a helyedbe lecserélném az olajat.Ráadásul ha után kell tölteni,akkor legalább tudod azt is,hogy milyet.Egyébként biztos hogy nem 147000km van benne...



Hali

Miből gondolod hogy nem 147000km van benne ha csak 2 sort olvastál róla ? ? ? ?
Ezzel csak azt akarom mondani hogy ne mondj elhamarkodottan véleményt.
Ha látnád élőben mást mondanál(szervízkönyv,porszáraz motortér,gyári festés mindenhol újszerű külső és belső és ezt nem csak a kárpitra értem de amikor beletettem egy rádiót a bele is tiszta volt ahol nem szokott az lenni és takarítani se szokták/lehet ott.
Minden esetre a hétvégén olajcsere, mert kaptam olyan választ a kérdésemre hogy lehet hogy az olaj a probléma (a válaszoló is járt így egy bizonyos típusú olajjal)




Félre ne értsetek,nem bele okoskodni akarok,és rosszat sem senkinek.......de én elgondolkodnék azon,hogy ami más autóknál elporosodik és normális dolog.......az a tiédben miért nem úgy van!!!!?????



Hali

Nem arról van szó hogy új és pormentes volt hanem az hogy egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne...
Nyilván ez használatfüggő is hogy mennyire koszolódik , de neked is azt tudom mondani hogy látni kell élőben és nem arra gondolni hogy biztos jól átvágták szegényt.
Nekem is volt már bimmerem meg a legjobb barátomnak vagy 8 (most is van neki egy M3 meg egy 740)és mindketten arra jutottunk hogy igaz lehet amit látunk (legalábbis az eddigi tapasztalataink alapján)






Így már teljesen más....eddig ezt nem írtad le "egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne..."


Újra itt ! ! !

Hétvégén megvolt az olajcsere de sajna csak fél sikerrel mert nem jó szűrőt adtak hozzá így kénytelen vagyok azt később kicserélni mert vissza kellett tenni a régit. : (
Hát a változás annyi hogy talán egy kicsit hamarabb elalszik a lámpa így végleges eredmény csak a szűrő cseréje után lesz.
Egy biztos most Castrol GTX 10W40 van benne , hogy mi volt nem tudom de "vékonyabbnak" tűnt mint ez (talán 5W40 lehetett?)

Kérdés : ha az olajszűrő el van tömődve az okozhat ilyen problémát vagy ez már valami komolyabb (pl olajpumpa )hiba lehet?



Szűrőcsere után a helyzet változatlan : (


! ! ! Hát senkinek nincs egy M50-M52-vel szerelt BMW-je hogy elmondja hogy indításkor az általam leírt jelenség üzemszerű-e vagy nem? ! ! !

laleeboy Elküldve: 2010-10-25 12:45 M52B20

laleeboy írta:
Macsek írta:
laleeboy írta:
Macsek írta:
laleeboy írta:
JanoE46 írta: Az olaj színétől,és attól függetlenül,hogy mikor cserélték,én a helyedbe lecserélném az olajat.Ráadásul ha után kell tölteni,akkor legalább tudod azt is,hogy milyet.Egyébként biztos hogy nem 147000km van benne...



Hali

Miből gondolod hogy nem 147000km van benne ha csak 2 sort olvastál róla ? ? ? ?
Ezzel csak azt akarom mondani hogy ne mondj elhamarkodottan véleményt.
Ha látnád élőben mást mondanál(szervízkönyv,porszáraz motortér,gyári festés mindenhol újszerű külső és belső és ezt nem csak a kárpitra értem de amikor beletettem egy rádiót a bele is tiszta volt ahol nem szokott az lenni és takarítani se szokták/lehet ott.
Minden esetre a hétvégén olajcsere, mert kaptam olyan választ a kérdésemre hogy lehet hogy az olaj a probléma (a válaszoló is járt így egy bizonyos típusú olajjal)




Félre ne értsetek,nem bele okoskodni akarok,és rosszat sem senkinek.......de én elgondolkodnék azon,hogy ami más autóknál elporosodik és normális dolog.......az a tiédben miért nem úgy van!!!!?????



Hali

Nem arról van szó hogy új és pormentes volt hanem az hogy egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne...
Nyilván ez használatfüggő is hogy mennyire koszolódik , de neked is azt tudom mondani hogy látni kell élőben és nem arra gondolni hogy biztos jól átvágták szegényt.
Nekem is volt már bimmerem meg a legjobb barátomnak vagy 8 (most is van neki egy M3 meg egy 740)és mindketten arra jutottunk hogy igaz lehet amit látunk (legalábbis az eddigi tapasztalataink alapján)






Így már teljesen más....eddig ezt nem írtad le "egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne..."


Újra itt ! ! !

Hétvégén megvolt az olajcsere de sajna csak fél sikerrel mert nem jó szűrőt adtak hozzá így kénytelen vagyok azt később kicserélni mert vissza kellett tenni a régit. : (
Hát a változás annyi hogy talán egy kicsit hamarabb elalszik a lámpa így végleges eredmény csak a szűrő cseréje után lesz.
Egy biztos most Castrol GTX 10W40 van benne , hogy mi volt nem tudom de "vékonyabbnak" tűnt mint ez (talán 5W40 lehetett?)

Kérdés : ha az olajszűrő el van tömődve az okozhat ilyen problémát vagy ez már valami komolyabb (pl olajpumpa )hiba lehet?



Szűrőcsere után a helyzet változatlan : (

laleeboy Elküldve: 2010-10-18 09:23 M52B20

Macsek írta:
laleeboy írta:
Macsek írta:
laleeboy írta:
JanoE46 írta: Az olaj színétől,és attól függetlenül,hogy mikor cserélték,én a helyedbe lecserélném az olajat.Ráadásul ha után kell tölteni,akkor legalább tudod azt is,hogy milyet.Egyébként biztos hogy nem 147000km van benne...



Hali

Miből gondolod hogy nem 147000km van benne ha csak 2 sort olvastál róla ? ? ? ?
Ezzel csak azt akarom mondani hogy ne mondj elhamarkodottan véleményt.
Ha látnád élőben mást mondanál(szervízkönyv,porszáraz motortér,gyári festés mindenhol újszerű külső és belső és ezt nem csak a kárpitra értem de amikor beletettem egy rádiót a bele is tiszta volt ahol nem szokott az lenni és takarítani se szokták/lehet ott.
Minden esetre a hétvégén olajcsere, mert kaptam olyan választ a kérdésemre hogy lehet hogy az olaj a probléma (a válaszoló is járt így egy bizonyos típusú olajjal)




Félre ne értsetek,nem bele okoskodni akarok,és rosszat sem senkinek.......de én elgondolkodnék azon,hogy ami más autóknál elporosodik és normális dolog.......az a tiédben miért nem úgy van!!!!?????



Hali

Nem arról van szó hogy új és pormentes volt hanem az hogy egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne...
Nyilván ez használatfüggő is hogy mennyire koszolódik , de neked is azt tudom mondani hogy látni kell élőben és nem arra gondolni hogy biztos jól átvágták szegényt.
Nekem is volt már bimmerem meg a legjobb barátomnak vagy 8 (most is van neki egy M3 meg egy 740)és mindketten arra jutottunk hogy igaz lehet amit látunk (legalábbis az eddigi tapasztalataink alapján)






Így már teljesen más....eddig ezt nem írtad le "egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne..."


Újra itt ! ! !

Hétvégén megvolt az olajcsere de sajna csak fél sikerrel mert nem jó szűrőt adtak hozzá így kénytelen vagyok azt később kicserélni mert vissza kellett tenni a régit. : (
Hát a változás annyi hogy talán egy kicsit hamarabb elalszik a lámpa így végleges eredmény csak a szűrő cseréje után lesz.
Egy biztos most Castrol GTX 10W40 van benne , hogy mi volt nem tudom de "vékonyabbnak" tűnt mint ez (talán 5W40 lehetett?)

Kérdés : ha az olajszűrő el van tömődve az okozhat ilyen problémát vagy ez már valami komolyabb (pl olajpumpa )hiba lehet?

laleeboy Elküldve: 2010-10-13 14:19 M52B20

Macsek írta:
laleeboy írta:
JanoE46 írta: Az olaj színétől,és attól függetlenül,hogy mikor cserélték,én a helyedbe lecserélném az olajat.Ráadásul ha után kell tölteni,akkor legalább tudod azt is,hogy milyet.Egyébként biztos hogy nem 147000km van benne...



Hali

Miből gondolod hogy nem 147000km van benne ha csak 2 sort olvastál róla ? ? ? ?
Ezzel csak azt akarom mondani hogy ne mondj elhamarkodottan véleményt.
Ha látnád élőben mást mondanál(szervízkönyv,porszáraz motortér,gyári festés mindenhol újszerű külső és belső és ezt nem csak a kárpitra értem de amikor beletettem egy rádiót a bele is tiszta volt ahol nem szokott az lenni és takarítani se szokták/lehet ott.
Minden esetre a hétvégén olajcsere, mert kaptam olyan választ a kérdésemre hogy lehet hogy az olaj a probléma (a válaszoló is járt így egy bizonyos típusú olajjal)




Félre ne értsetek,nem bele okoskodni akarok,és rosszat sem senkinek.......de én elgondolkodnék azon,hogy ami más autóknál elporosodik és normális dolog.......az a tiédben miért nem úgy van!!!!?????



Hali

Nem arról van szó hogy új és pormentes volt hanem az hogy egy hasonló korú de több km-t futott kocsival összevetve kb tizedannyi kosz volt benne...
Nyilván ez használatfüggő is hogy mennyire koszolódik , de neked is azt tudom mondani hogy látni kell élőben és nem arra gondolni hogy biztos jól átvágták szegényt.
Nekem is volt már bimmerem meg a legjobb barátomnak vagy 8 (most is van neki egy M3 meg egy 740)és mindketten arra jutottunk hogy igaz lehet amit látunk (legalábbis az eddigi tapasztalataink alapján)




laleeboy Elküldve: 2010-10-12 15:57 BMW Classic

Hali

Arról a V16-os 7+-os ról van egy 2-3 oldalas újságcikkem pdf-ben ha valakit érdekel szívesen feltöltöm ha megmondja valaki hogy hova és hogyan tudom feltölteni

Üdv

laleeboy