Ez egy archivált weboldal! bővebben
laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2015-03-04 09:57 Tolatókamera

csbalu írta:
Turbo73 írta: Hali,

Rendeltem kicsi-ocsó barátainktól egy drót nélküli tolató kamera szettet. Meg is érkezett, működik is rendben, de... és itt a gond. A kocsi fejegysége képtelen a CANBUS-ról kiolvasni, hogy az autó hátramenetben van. Valószínűleg ez egy automatánál működne, de ez egy manuál autó. Szóval a fejegység trigger kábelére kellene szolgáltatnom 12V-ot. Sajnos a hátramenet világítás kapcsoló az autó alatt van, így ez kiesett. Pont azért vettem rádiós szettet, hogy ne kelljen szanaszét kábeleznem a kocsit. A jutyúb tele van ilyen videókkal, csak pont az nincs egyikben sem, hogy honnan a bánatból szerváltak tolatólámpa jelet! Ha valaki tudja, hogyan tudnám bekötni és megosztaná velem, nagyon hálás lennék.

Köszi


Szia!

Sajnos ezek a szettek hírben sincsenek az autó busrendszerével. Mindenki maunálisan oldja meg a proglémát egy relével. A tolatókamera + ával meghuzol egy relét ami letesteli a TV modul megfelelő lábát így az automatikusan beadja a tolatókamera képét!

A csomagtérajtó átvezetőjében átmegy a tolatólámpa vezetéke is, ha még az utastérben, vagy a csomagtartóban "elkapod" akkor nem kell nagyobb vezetékelést csinálnod.
Mindent hátul kell bekötni, elől semmit nem kell csinálni.

Üdv
Balu


Elvileg az utastérbe a biztitáblából a tűzfalon megy át a korbács, a bal oldalon a lábtérnél találsz egy (vagy több) csatlakozót.

Kapcsolási rajz alapján ki lehet deríteni hogy melyik a tolatólámpa szála

laleeboy Elküldve: 2015-03-03 15:53 Autóvásárlás

hun_tigoo írta: Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni:

Most veszünk hétvégén egy 316 compactot 1996os kiadásút.
Hol találom a motor illetve az alváz számot?
Mire figyeljünk oda az autónál?

Valaki lenne oly kedves és leírná nekem nem csak tő szavakban az észrevételeit?
Azért választottam ezt a "példányt" , mert ez még annyira nincs tele elektronikával ...

Köszönöm előre is!


Az alvázszám a tűzfalon van középtájt a motorszám a motoron eléggé el van dugva ha szembe állsz a kosival akkor jobb oldalt alul a blokk váltó felőli részén szokott lenni talán aknából vagy csáposról meg lehet nézni.

Mire figyelj oda?

A rozsdára első sárvédők alja "A" oszlop töve küszöbök emelési pontok.

Ha mész vele ne húzzon semerre sem üresben sem fékezéskor ne zörögjön, kopogjon semmi

laleeboy Elküldve: 2015-03-03 10:55 Féktárcsa és fékbetét

leroyclub írta: Ma reggel vettem észre (de visszagondolva már régebb óta jelentkezett csak nem gondoltam rá) hogy a bal hátsó fékem egyfolytában fog. Égett szaga van, és D-ben nem kezd el rendesen kuszni a kocsi. Gondolom dugattyú probléma. Mennyibe fájhat a javítás?


Az attól függ mi a baja.

Lehet hogy egy takarítás után jó lesz.
Esetleg dugattyút is cserélni kell , vagy az egész nyerget (ha olyan a probléma)

laleeboy Elküldve: 2015-03-02 10:29 Heeelp...!

kriminalee írta: Sziasztok! Láttam már itt az oldalon páran átalakították facelift előtti e46-osukat faceliftessé, az a kérdésem lenne, hogy én csak a motorháztetőt szeretném lecserélni, a facelift-es rámenne egy az egybe a régi helyére?



Meg lehet csinálni

https://www.google.hu/search?q...CAYQ_AUoAQ

laleeboy Elküldve: 2015-03-02 10:27 alufelni

dio írta:
Norberto778 írta: Sziasztok!
Honnan lehet tudni egy felniről, hogy replika vagy eredeti bmw alufelni?


Bele van ütve a belső felébe a három mágikus betű: BMW, illetve van mellette még egy szám is.



Így van és sok esetben a felni mérete is árulkodó lehet Pl ha jól tudom akkor az M6 felni gyáriban min 18-as és ET20 viszont replikából van 17-es ET40 hogy E36/46-ra is jó legyen

laleeboy Elküldve: 2015-02-25 14:05 Lámpabúra polírozás

Ferko320d írta: Sziasztok!

Mosás közben egy kis viz ment az első lámpába...voltam olyan okos hogy égőt cseréltem és nem tettem vissza a hátulját Mit lehet ezzel kezdeni?


Hagyd bekapcsolva úgy hogy nincs rajta a hátulja akkor az izzó hőjétől kiszárad aztán kupak vissza

laleeboy Elküldve: 2015-02-25 14:03 Hûtõvíz

negativ0001 írta: Sziasztok! Repedt tagulasi tartalyt vagy a hutonek a muanyag reszet hogyan lehet javitani?


A tartályt lehet cserélni a hűtő műanyag részét elvileg lehet hegeszteni

laleeboy Elküldve: 2015-02-24 13:10 Gumi

kundof1 írta: Értem Yello!
Néztem most Barum Bravuris 3-at is már, azok csak jobb gumik



Nekem is az van Continental termék (pár évvel korábbi Conti mintával és anyaggal) teljesen jó, az ilyen linglong pingpong-nál mindenképpen jobb

laleeboy Elküldve: 2015-02-24 13:06 Valaki segítsen

Bero írta: Sziasztok! Egyik cimborám beborult az E46-val az árokba és most nem lehet beindítani az autót. Nem szeretne vele közlekedni,csak a gyújtást ráadni,hogy szerelőhöz el lehessen vontatni. Vagy a tréler marad? Miért nem lehet gyújtást adni rá,mi sérülhetett? Köszi a segítséget!


Ha jól tudom E46-ban már van pirotechnikai kábel az aksi + felén , ha borul vagy nyílt egy lufi akkor szétrobban és kiveszi az aksit az áramkörből, biztonsági okokból.

laleeboy Elküldve: 2015-02-23 14:02 kormánymû

Van valakinek tapasztalata hogy mi lehet a különbség az E36 és az E46 kormányműve között?
Lassacskán csereérett lesz az enyém és hátha a fiatalabb E46-ok között nagyobb eséllyel találok jót ha passzol E36-ba

Köszi

L

laleeboy Elküldve: 2015-02-23 13:58 bmw diagnosztika

Rorybreaker írta:
laszlo0918 írta:
Rorybreaker írta:
laszlo0918 írta:
csbalu írta:
nickname írta:
laszlo0918 írta: Hátha tudok segíteni a kezdő kollégáknak én tőle rendeltem valamikor kábelt plusz programok http://www.ebay.com/itm/BMW-US...mp;vxp=mtr van hozzá telepítő ki lehet választani mit szeretnél telepíteni inpa,disv57,sss,tis,navcoder,ncsexpert,nekem ezek vannak indítani is egy helyről lehet szerintem nagyon jól meg van csinálva.


ezt nem értem

Meg szeretnéd osztani a DVD tartalmát ?

Vagy nem sikerül telepíteni ?


Szerintem megosztotta az információt egy biztos forrásról ahonnét ő jól működő programot és adaptert rendelt.


Pontosan



Szia!

Én is ilyet rendeltem. Elvileg holnap megjön.
Minden szoftver működik? Miket csináltál vele eddig?

Köszi!


Én csak az inpá-t dis-t használtam de szerintem működik minden ja meg párszor a tis-t



Lenne még 1 kérdésem, nem kaptam választ még rá, sehol, pedig próbáltam.
Van lehetőség olyanra, hogy megtudd mennyi a valós km az autóban? Valahol mintha olvastam volna ilyet, hogy több modul van és nem biztos, hogy minden modulban átírták (már ha visszatekert)

Köszi!



Úgy tudom hogy az óraegységen kívül a motorvezérlő és az ABS vezérlő is tárol ilyen adatokat, de azt nem tudod kiolvasni (még a szervízben sem biztos hogy lehet)

laleeboy Elküldve: 2015-02-23 13:56 kormánymû

SP_323i írta: Uraim!

Aki volt már kormánymű felújításon az meg tudná írni pontosan, hogy mit csináltak a kormányművel?
( Nem hidraulikus a problémám, hanem mechanikus. Csáposon felemelve a kereket oldalirányba mozgatva kopog a kormánymű. Ennek megfelelően nagyobb tempónál bizonytalan is a kormányzás és kanyarodáskor is irtó rondán kopog a futómű egyenletlen útfelületen. )

Kicsit puhatolózom, mert szerelőm csak annyit mondott, hogy tudtával új alkatrészek nem igazán kerülnek bele, mert legyártani utólag annyiba kerülne, mintha gyári újat venne az ember. Max annyit csinálnak, hogy szétszedik és úgy rakják össze, hogy ne a 10 éve egymással találkozó fogak nézzenek ismét szembe egymással. Persze a szerelőm se mindent tudó minden ható. Ezért is próbálok meg itt informálódni

Unix-on láttam, hogy 100 környékén vannak felújított kormányművek illetve ebay.de-en 100 környékén meg újak.
Szóval ennek függvényében érdekelne mit csinálnak idehaza 60-90eFt-ért...

Válaszokat előre is THX!!!


Ha jól tudom akkor a kormánymű felújításkor ha kell akkor megköszörülik a fogaslécet és új illesztett perselyeket és tömítéseket kap.

Ha a kereket 3 és 9 óránál megfogva jelentkezik a kotyogás akkor én először a belső kormányösszekötőket nézném meg (ami a kormányműbe van csavarva) az is el tud ájulni és hasonló hibajelenséget produkál

laleeboy Elküldve: 2015-02-20 10:47 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

YELLOW írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....


az E46 így figyelmeztet. teljesen jól működik. ne giling-galang miatt jusson eszedbe az öv. ismerek biztosítóst, anno Volvójában csipogott. úgy mentek 50km-eket hogy folyamatosan szólt, mégsem kötötte be magát. napi tutinná kell válljon. nekem volt olyan, hogy garázsból kiállva, mikor szálltam volna ki, hogy bezárjam az ajtót, akkor vettem észre, hogy be vagyok kötve. vagy vidóztam, és a visszanézéskor tűnt fel, hogy egy elkerített útszakaszon is bekötöttem magam. én azt tudom mondani legyen az az első, hogy bekötöd magad. aztán rutin lesz.



ÍGY VAN ! ! !

Én addig nem is indítózok amíg be nem kapcsoltam az övet
Többször jártam már úgy hogy a garázsból kiállás után nem tudtam kiszállni hogy becsukjam a garázsajtót, mert becsatoltam magam szinte "ösztönösen" pedig csak 10 métert tolattam

laleeboy Elküldve: 2015-02-18 12:17 Alufelni méretek

b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.



Avass be



A lehetőségek


Nem kell mindent elhinni amit a neten találsz

Ezt a leírást én is láttam már de ha ismered a gyári kerékdőlés értékeket (ami 1° 30' +- 15' normál futómű esetén, ha ülteted akkor ez az érték még nagyobb az ültetés mértékétől függően) akkor beláthatod hogy a leírásban megadott +- 18' éppen arra elég hogy a kaszni gyártási pontatlanságából adódó eltéréseket tűrésen belülre tudd állítani.

Ha már szedtél volna szét első futóművet(én már szedtem szét a saját kocsim első futóművét) és tudnád hogy amit ott lehet állítani az a toronycsapágy csavar (M és a torony tetején levő furat (kb átm 9) közötti különbségből adódik, ami egy tényleges nagyobb dőléshez édeskevés.

Tehát ha ténylegesen nagyobb dőlést szeretnél akkor a lengéscsillapító toronyban levő végét nem 1 mm-el kell elmozdítani hanem adott esetben akár 1-2 Cm-el ehhez pedig állítható toronycsapágy kell

Pl ilyen

http://www.oktuning.hu/pics/karaszy11.JPG

ezzel dőlést lehet állítani

vagy ilyen

http://www.sziklai.hu/Pictures...age012.jpg

Amivel dőlést és utánfutást is tudsz adni

Részemről ennyi

PEACE



Én nem azt mondtam, hogy több fokot lehet állítani a kerékdőlésen, de lehet.
Inkább arra voltam kíváncsi, hogy az itt látott ültetések és eltolt ET értékek hogy vannak beállítva, mert gyári értéken szerintem nem OK.

Pár hónapja cseréltem lengéscsillapító szettet, úgyhogy van némi rálátásom, sőt azt is tudom, milyen egy állítható toronycsapágy.


Szerintem a legtöbben tesznek rá és elfogadják hogy eszi a gumi belső felét (az extrém ültetés és kis ET kombós autók általában úgyis csak a garázs díszei)

laleeboy Elküldve: 2015-02-18 08:35 Alufelni méretek

b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.



Avass be



A lehetőségek


Nem kell mindent elhinni amit a neten találsz

Ezt a leírást én is láttam már de ha ismered a gyári kerékdőlés értékeket (ami 1° 30' +- 15' normál futómű esetén, ha ülteted akkor ez az érték még nagyobb az ültetés mértékétől függően) akkor beláthatod hogy a leírásban megadott +- 18' éppen arra elég hogy a kaszni gyártási pontatlanságából adódó eltéréseket tűrésen belülre tudd állítani.

Ha már szedtél volna szét első futóművet(én már szedtem szét a saját kocsim első futóművét) és tudnád hogy amit ott lehet állítani az a toronycsapágy csavar (M és a torony tetején levő furat (kb átm 9) közötti különbségből adódik, ami egy tényleges nagyobb dőléshez édeskevés.

Tehát ha ténylegesen nagyobb dőlést szeretnél akkor a lengéscsillapító toronyban levő végét nem 1 mm-el kell elmozdítani hanem adott esetben akár 1-2 Cm-el ehhez pedig állítható toronycsapágy kell

Pl ilyen

http://www.oktuning.hu/pics/karaszy11.JPG

ezzel dőlést lehet állítani

vagy ilyen

http://www.sziklai.hu/Pictures...age012.jpg

Amivel dőlést és utánfutást is tudsz adni

Részemről ennyi

PEACE