norbeee fórum hozzászólásai

norbeee Elküldve: 2012-07-23 18:16 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta:
norbeee írta:
YELLOW írta: na szétnéztem itthon.
van vanish gépi tisztító 2 féle, egy szőnyeg-kárpit combó 3 szuperhatással, és egy sima szőnyegtisztító. az egyik full áttetsző híg, a másik kicsit sűrűbb rózsaszínesebb. nem mai termékek már. illetve van egy amit a géphez adtak, valami isten tudja mi, azt a szőnyegek mosásáshoz szoktam hazsnálni.

hil kézi vanish-t ír, de én most azért nem vennék.
a kérdés, hogy a gépi is használható-e? biztos, de.... gondolom a kézivel anynira nem áztatom, a gépivel meg igen.
na de ha ezt a gépi vanish-t kézzel dörzsölöm belée, majd géppel kiszívatom úgyis jó lesz gondolom.

tudom solkat lovagolok rajta, de én képes vagyok elbaszni még ezt is


Hali

A kézit nem ajánlanám gépbe, mert nekem elkezdett habzani. Többször csináltam már az autóimon kárpittisztítást, és mindig az alábbi módszer jött be:

A verzió:
1. alapos porszívózás
2. a mosólötyi kézi felvitele szóróflakonnal az ülésbe, kárpitba permetezve, nem a géppel fújom ki mert minden elázik, kb 2 tenyérnyi felületet egyszerre
3. kíszívom az előbb permezett felületet a géppel
4. utánna 2x megismétlem az egészet tiszta vízzel

B verzió:
ugyanez csak kiveszem az ülést, így könnyebb hozzáférni

C verzió:
1. Ülés kivesz
2. Üléskárpit leszerel a szivacsról
3. Fürdőkádban áztatás mosószerben, majd puha szivaccsal óvatos dörzsölgetés, de nem szabad túlzásba se vinni mert kibolyhosodik, és úgy kell betenni a kádba hogy a hajtási élek mentén, szal ne legyen meggyűrve
4. Tiszta vízzel öblítés, pl zuhanyrózsa
5. Öblítőben áztatás
6. öblítés
7. szárítás, napon úgy kell kiteríteni ahogy kiadja a formáját, mert egyébként gyűrött lesz.

Ja,
-Sose tedd mosógépbe
-Sose csavard ki mert látszani fog rajta
-Bármelyiket csinálod, legalább 1/2 nap míg a napon kiszárad
-Nem feltétlenül kell komoly vegyi anyag hozzá, sokszor a sima víz is elég, akkor kell valami komolyabb cucc ha pl olaj került rá

Mindegyik verziót végigcsináltam már leghatékonyabb az utolsó, de ahhoz legalább egy hétvége kell ha csak egy két ülést csinálsz is.
El lehet vinni kozmetikába de én ezt mindig magam csináltam, mert az a biztos... és nem kerül 15-20 ezerbe.

Ha valamiben még segíthetek ímegosztom a tapasztalatokat.


köszi ez bő leírás volt. akkor szerintem én a permetezős módszert választom, és a gépi folyadékkal, majd permetezés után valami ronggyal kicsit megdörzsizem, majd kiszívatom géppel.... lehet az utólagos sima vizes spriccet kihagyom....


Ha ajánlhatom a sima vizes öblögetést ne hagyd ki mert az olyan mintha a a ruhádat se öblítenéd ki, szal benne marad a mosólötyi mert a 100% ig nem tudod kiszívni. Ha meg benne marad valamennyi akkor ragacsos is lehet és az csak még jobban vonzza a port, és még retkesebb lesz.

norbeee Elküldve: 2012-07-23 17:42 Ápolás, tisztítás

YELLOW írta: na szétnéztem itthon.
van vanish gépi tisztító 2 féle, egy szőnyeg-kárpit combó 3 szuperhatással, és egy sima szőnyegtisztító. az egyik full áttetsző híg, a másik kicsit sűrűbb rózsaszínesebb. nem mai termékek már. illetve van egy amit a géphez adtak, valami isten tudja mi, azt a szőnyegek mosásáshoz szoktam hazsnálni.

hil kézi vanish-t ír, de én most azért nem vennék.
a kérdés, hogy a gépi is használható-e? biztos, de.... gondolom a kézivel anynira nem áztatom, a gépivel meg igen.
na de ha ezt a gépi vanish-t kézzel dörzsölöm belée, majd géppel kiszívatom úgyis jó lesz gondolom.

tudom solkat lovagolok rajta, de én képes vagyok elbaszni még ezt is


Hali

A kézit nem ajánlanám gépbe, mert nekem elkezdett habzani. Többször csináltam már az autóimon kárpittisztítást, és mindig az alábbi módszer jött be:

A verzió:
1. alapos porszívózás
2. a mosólötyi kézi felvitele szóróflakonnal az ülésbe, kárpitba permetezve, nem a géppel fújom ki mert minden elázik, kb 2 tenyérnyi felületet egyszerre
3. kíszívom az előbb permezett felületet a géppel
4. utánna 2x megismétlem az egészet tiszta vízzel

B verzió:
ugyanez csak kiveszem az ülést, így könnyebb hozzáférni

C verzió:
1. Ülés kivesz
2. Üléskárpit leszerel a szivacsról
3. Fürdőkádban áztatás mosószerben, majd puha szivaccsal óvatos dörzsölgetés, de nem szabad túlzásba se vinni mert kibolyhosodik, és úgy kell betenni a kádba hogy a hajtási élek mentén, szal ne legyen meggyűrve
4. Tiszta vízzel öblítés, pl zuhanyrózsa
5. Öblítőben áztatás
6. öblítés
7. szárítás, napon úgy kell kiteríteni ahogy kiadja a formáját, mert egyébként gyűrött lesz.

Ja,
-Sose tedd mosógépbe
-Sose csavard ki mert látszani fog rajta
-Bármelyiket csinálod, legalább 1/2 nap míg a napon kiszárad
-Nem feltétlenül kell komoly vegyi anyag hozzá, sokszor a sima víz is elég, akkor kell valami komolyabb cucc ha pl olaj került rá

Mindegyik verziót végigcsináltam már leghatékonyabb az utolsó, de ahhoz legalább egy hétvége kell ha csak egy két ülést csinálsz is.
El lehet vinni kozmetikába de én ezt mindig magam csináltam, mert az a biztos... és nem kerül 15-20 ezerbe.

Ha valamiben még segíthetek ímegosztom a tapasztalatokat.

norbeee Elküldve: 2012-07-22 20:14 Fóliázás

Elkészült a nagy mű lekerült az összes fólia. de 10-től este hatra, plussz 1 fő segítséggel. Sajnos a ragasztó 90 %-a rajta maradt így maradt a kézi sika mika. Az biztos hogy többet nem csinálom, olyan autót veszek amin nincs fólia. A végeredmény vigasztaló a elb*szott vasárnapért.

norbeee Elküldve: 2012-07-18 20:52 Fóliázás

csavargo írta:
hancurozo írta:
norbeee írta: Akkor hétvégén nekilátok Ja még egy kérdés a hátsó ablak mennyire volt problémás? mármint a fűtőszálak miatt kérdezem.


Hőlégfúvóval csináld.




hátsó szélvédőt nem csináltam csak oldalsókat


Megpróbálom, remélem nem szedi le bár mióta megvettem megtanultam csak tükörből tolatni mert annyira fekete a hátsó ablak hogy nem lehet kilátni rajta. Azért is akarom leszedni mert olyan mintha be lenne falazva

norbeee Elküldve: 2012-07-18 20:47 Fóliázás

Hálás köszönetem az infókért, majd beszámolok az eredményekről!

norbeee Elküldve: 2012-07-18 20:42 Fóliázás

csavargo írta:
norbeee írta:
csavargo írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Valaki próbálkozott már fólia eltávolításával otthon? vagy jobban járok ha elviszem egy fóliáshoz?


Hali! célszerű megmelegíteni pl hajszárítóval aztán lehúz majd jóféle mosószer és sika-sika-sika,vizhólyag majd sika-sika-sika...


Értem, akkor ezek szerint te már csináltad? mennyire lett "tökéletes" az eredmény?


Teljesen jo lett mintha nem is lett volna rajta sose pedig nagyon régi fólia volt kicsit szakadt is mikor huztam de penge meg kézügyesség óvatosság és lejön hát elsőre tuti nem tudod tökéletesre pucolni majd a napfényben tutira találsz még rajta csikokat de jo lessz csak kitartás!!!


Akkor hétvégén nekilátok Ja még egy kérdés a hátsó ablak mennyire volt problémás? mármint a fűtőszálak miatt kérdezem.

norbeee Elküldve: 2012-07-18 20:21 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

BarG írta:
vivaladiesel írta:
norbeee írta:
m_attila írta:
norbeee írta: Gázolaj + 2T motorolaj ????

Sziasztok!

Szeretném a véleményetek kérni az alábbi témában:
Sok helyen olvastam és sokan javasolták már hogy a magyar "szar" minőségű gázolajat 2T motorolajjal érdemes adalékolni 1:100 arányban, mivel a magyar gázolajnak nincsenek olyan kenési tulajdonságai.

Vélemény? esetleg tapasztalat?


És mit szeretnél kenni vele??


Én semmit csak nagyon kíváncsi vagyok a véleményekre, bár az tényleg bosszant hogy itthon sz*rt kapunk a pénzünkért. Akármikor "nyugati" gázolaj volt az autóban, mindig feltűnően szebben járt, pedig itthon is mindig csak omw-t tankolok bele, néha még prémiumot is.


A TDS motoroknál még volt értelme de a CR-nél már szerintem nincs. Inkább vegyél néha metabond megasel rendertisztítót és hajtsd meg a verdát!!



A CR rendszer sokkal kényesebb a kenésre, mint az adagolós volt. Márcsak a sokkal magasabb nyomás okán is. Érdemes egy kicsit odafigyelni a kenés növelésre, de arról erősen megoszlanak a vélemények, hogy ezt mivel lehet elkövetni. A 2T olajok jók lehetnek, de minimum félszintetikust kéne használni, amiből nem keletkeznek larakódások, nincs komoly hamuképző hajlama, meg még katalizátorbarát is. Na ez így együtt már nem egyszerű eset, kezd drága is lenni. Komolyabb olajos fórumon volt szó erről a kérdésről, ott szakértőbbek azt javallották, hagy API TC, JASO FC minősítésű olaj alá ne menjen az, aki nem akar kockáztatni. Ha nincs katalizátor, akkor lehet lejjebb menni a minőségben. Ha sok 2T-t használ valaki, füst lehet az erdménye.
AROL 2T nem jó.

És vannak profi kenésjavító adalékok is, egy csomó cég árul ilyesmiket.



Nem egyszerű téma úgy látom, de asszem ezt nem vállalom be egyébként is be kell ruháznom egy új csúcsba mert csörög mint a traktor. Vagyis csak remélem mert a diagnosztika szólt hogy egy nem jó.

norbeee Elküldve: 2012-07-18 20:19 Fóliázás

csavargo írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Valaki próbálkozott már fólia eltávolításával otthon? vagy jobban járok ha elviszem egy fóliáshoz?


Hali! célszerű megmelegíteni pl hajszárítóval aztán lehúz majd jóféle mosószer és sika-sika-sika,vizhólyag majd sika-sika-sika...


Értem, akkor ezek szerint te már csináltad? mennyire lett "tökéletes" az eredmény?

norbeee Elküldve: 2012-07-18 19:51 Fóliázás

Sziasztok!

Valaki próbálkozott már fólia eltávolításával otthon? vagy jobban járok ha elviszem egy fóliáshoz?

norbeee Elküldve: 2012-07-18 05:58 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

m_attila írta:
norbeee írta: Gázolaj + 2T motorolaj ????

Sziasztok!

Szeretném a véleményetek kérni az alábbi témában:
Sok helyen olvastam és sokan javasolták már hogy a magyar "szar" minőségű gázolajat 2T motorolajjal érdemes adalékolni 1:100 arányban, mivel a magyar gázolajnak nincsenek olyan kenési tulajdonságai.

Vélemény? esetleg tapasztalat?


És mit szeretnél kenni vele??


Én semmit csak nagyon kíváncsi vagyok a véleményekre, bár az tényleg bosszant hogy itthon sz*rt kapunk a pénzünkért. Akármikor "nyugati" gázolaj volt az autóban, mindig feltűnően szebben járt, pedig itthon is mindig csak omw-t tankolok bele, néha még prémiumot is.

norbeee Elküldve: 2012-07-17 18:32 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Gázolaj + 2T motorolaj ????

Sziasztok!

Szeretném a véleményetek kérni az alábbi témában:
Sok helyen olvastam és sokan javasolták már hogy a magyar "szar" minőségű gázolajat 2T motorolajjal érdemes adalékolni 1:100 arányban, mivel a magyar gázolajnak nincsenek olyan kenési tulajdonságai.

Vélemény? esetleg tapasztalat?