norbeee fórum hozzászólásai

norbeee Elküldve: 2012-08-29 13:18 E46 TÍPUSHIBÁK

batigol09 írta:
Thony írta:
norbeee írta:
Melch06 írta:
vivaladiesel írta:
Melch06 írta:

Sziasztok !
Nálam ez történt. Letört a pillangó szelep a szívótorokban , beleesett a hengerbe, mindent szétvert. A kár 650.000.- Teljes motorgenerál
Az autó megvétele után 100 km mentem vele. Németországi autó Gari nincs !


Vegyél egy bontott motort és tedd bele. Töredékéből megúszod.


Ha veszek egy bontott motort, nem tudhatom az előéletet. Kb 400.000.- és ha egy agyonvágott motor ?


Őszinte részvétem a motor miatt. Szerintem attól függ mennyire terveztél az autóval, de nem lehetetlen egy jó motort kifogni. Amikor megvettem az autómat a szerelőm az első olajcsere alkalmával kérdezés nélkül kibuherálta a pillangó szelepeket a motorból. Csodálkoztam is de mivel megbíztam benne nem kérdeztem kellett-e ez nekem, de már tudom hogy szerencsés vagyok


Mi volt a jele annak, hogy beszakadt a pillangó csitt csatt, mintha a vezérlés szakadt volna el?

Nem hiányzik ez a pillangó ha kiszedjük?



Ez tényleg marha bosszantó... kb hány km megtétele után fárad el ez a műanyag vacak???? illetve a kérdés nagyon jó! Ki lehet ezt szedni következmény nélkül?


Én egy éve járok a pillangóim nélkül, semmit nem vettem észre hogy nincs.

norbeee Elküldve: 2012-08-29 10:58 E46 TÍPUSHIBÁK

Melch06 írta:
vivaladiesel írta:
Melch06 írta:

Sziasztok !
Nálam ez történt. Letört a pillangó szelep a szívótorokban , beleesett a hengerbe, mindent szétvert. A kár 650.000.- Teljes motorgenerál
Az autó megvétele után 100 km mentem vele. Németországi autó Gari nincs !


Vegyél egy bontott motort és tedd bele. Töredékéből megúszod.


Ha veszek egy bontott motort, nem tudhatom az előéletet. Kb 400.000.- és ha egy agyonvágott motor ?


Őszinte részvétem a motor miatt. Szerintem attól függ mennyire terveztél az autóval, de nem lehetetlen egy jó motort kifogni. Amikor megvettem az autómat a szerelőm az első olajcsere alkalmával kérdezés nélkül kibuherálta a pillangó szelepeket a motorból. Csodálkoztam is de mivel megbíztam benne nem kérdeztem kellett-e ez nekem, de már tudom hogy szerencsés vagyok

norbeee Elküldve: 2012-08-28 12:52 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

YELLOW írta: hát meg nem hiszem... szerintem az OMV alap anygai is MOL-osak. azcsak jó ha a köztudatban az van, amit írtok
pl itt a legközelebb nyékládházán van OMV, ami azt jelenti, hogy a MOL finomító, ami itt van nálunk cirka 15-20 km-re van a kúttól. én saját szememmel is láttam már ott MOL-os tartálykocsit. sok munkatársam jár arról, és ott szoktak tankolni, de volt aki már azt is mondta vizes volt a benzin.
szerintem egyre nagyobb szerepük lesz amagán, kis kutaknak, mivel olcsóbban adnak 15-20-30Ft-tal egy liter anyagot, és mivel az ő forgalmuk megnő, kevésbbé fogják pancsolni az anyagot, bár sokan eddig sem tették.
jah annó mikor voltak tesco benzinkutak, oda mindenféle kamion járt, amikor shell, lett nem változott semmi. láttam ukrán kamion is, anyagot hozott.
viszont sokan mondják, hogy a MOL-nál semmi különbség nincs a prémium és a sima anyag között. én csak shell-nél tankoltam, ott legalább a pémium az valóban ért valamit, és azok kintről vannak, itt pl a V-power racing-re gondolok, mert a sima 95 V-power az rosszabb volt mint a sima

bocs az off-ért.
kerezstfater ódi 100 2.0 td (5henger) 1985-ös évjárat. van benen vagy isten tudja 600ezer, és a motorjához sosem volt hozzányúlva, pedig abba annyi féle szar anyag került, hogy azt el nem tudom mondani, igaz ő magának mindet átszűrte harisnyás megoldással a motort nem tudom hányszor akarták megvenni tőle...
jah kb 10 éve szerintem olajból is a legolcsóbb megy bele....

szerintem a legnagyobb baj, hogy sokan azé dízeleznek, hogy traktorostól, innen onnan tudnak szerezni... cak éppen a mai korszerű dízelek már nem bírják ezt. fogyasztói társadalom vagyunk, ezt tudják a gyárak...


Igen, sokan dízeleznek azért mert olcsón tudnak gázolajat bizonytalan helyről, de nem ez az áltag. Aki pancsolt gázolajat tesz az autóba, azt nem érdekli mennyire füstől, milyen traktor a hangja, és az nem vesz x millióért bmw-t, hanem leharcolt párszázezres vacokkal jár.

Szerintem kút és kút között is különbség van. Miskolcon a belvárosi OMV gázolaj minősége teljesen elfogadható ellentétben a város széléhez eső kutakéval. Ha kintebb tankolok ugyanazt ugyanannál a társaságnál, csak más alvállalkozó cég által üzemeltetett kúton nem olyan az autó.... érdekes. Szerintem ahol nagy forgalom van mint pl a belvárosban, eszükbe se jut pancsolni.

norbeee Elküldve: 2012-08-28 05:32 Segítsetek!

YELLOW írta:
norbeee írta: Sziasztok!

SOS szükségem lenne egy profi kipufogósra, Borsod megyében vagy a környéken. A haverom e39 esében az középső dobot elvitte a cica Nem volt benne mikor megvette, sportos volt a hangja de már megúnta, újonnan meg 100e felett lenne. Kellene bele eszkábálni valamit amitől csendesebb lesz.

Előre is köszi!


alsózsolca aszt hiszem... Törökék... valami búvárszivattyú javítás van ott vagy mi, de csinálnak kipuf rendszereket is.

http://www.torokestorok.hu/


Köszi, holnap viszi is

norbeee Elküldve: 2012-08-27 20:33 Segítsetek!

Sziasztok!

SOS szükségem lenne egy profi kipufogósra, Borsod megyében vagy a környéken. A haverom e39 esében az középső dobot elvitte a cica Nem volt benne mikor megvette, sportos volt a hangja de már megúnta, újonnan meg 100e felett lenne. Kellene bele eszkábálni valamit amitől csendesebb lesz.

Előre is köszi!

norbeee Elküldve: 2012-08-24 20:43 Belsõ

batigol09 írta:
jrtom írta: Csak két csavar, de a többi úgy van ahogy írták.

csatis1 írta:
batigol09 írta: Kedves Márkatársak!

Hogyan kell kipattintani a középkonzolt, azt a műanyagot, ami körbeöleli a sebváltót, amiben vannak az ablakemelő gombok is. Mármint úgy értem, hogy mivel kell kezdeni? Esetleg a hamutál felől.. ilyesmire gondolok...

köszönöm


Váltószoknyát felhúzod, így láthatóvá válik a 4db csavar, amit fellazítva ki tudod venni. Az ablakemelő gombjait pedig alulról ki lehet szépen pattintani belőle.




Sikerült, köszönöm szépen... Még egy kérdés...
sima alap szörke színű müanyag betétem van, de már nagyon csúnya, és málik is. Ha csiszolópapírral lecsiszolom alapig, és ráfujok pl, matt szórófestéket, akkor az megmarad, vagy komolyabb herkenye kell hozzá? 1000 ft ért lehet kapni, és elviegben mindenre fog és 90 C fokig hőálló

Csinált már ilyet vki? ...


Igen, de festéket neeeeeeeeeeee... nem lesz szép

Plasti-dip a tökéletes megoldás, én felújítottam az öszes gagyi máló, karcos műanyag belső részemet vele, jobb lesz mint a gyári, és úgy fog kinézni mintha zsír új lenne és puha, mivel gumi.

Itt tudsz olyat venni:
http://www.plastidip.de/hu/

Itt meg egy fórum a belső műanyagok felújításáról:
http://forum.e46fanatics.com/s...amp;page=3

És egy pár kép az ilyen lett kategóriába:





norbeee Elküldve: 2012-08-24 11:02 Üzemanyag fogyasztás

vivaladiesel írta:
norbeee írta:

Igen. Ez már csak Magyarország... Német fórumokon mindenhol azt olvastam hogy messziről kerülik a magyar gázolajat, meg feltankolnak Ausztriában ha erre járnak. Vagy ha már nagyon itt kell tankolni, akkor televágják a tankot üzemanyagadalékokkal. Elszomorító hogy a külföldiek véleménye is negatív a hazai gázolajról. Meg minden másról





Sajnos amit itthon kapni gázolajat, kritikán aluli. Nagyon magas a savtartalma. Többnyire emiatt térdelnek le a porlasztók, adagolók és üzemanyagpumpák. Egyszerűen nem bírják!
Arról nem is beszélve, hogy például a Mol kutakon még az adalékolással is spórolnak. (ahogy a shell-nél is...)

[/quote]

Most akkor hol tankoljak? kétségbeejtő...

norbeee Elküldve: 2012-08-24 08:53 Üzemanyag fogyasztás

BalaBMW írta:
b_imi írta: Az is érdekes, hogy a hazai Shell új gázolajával 5,9l volt az átlag, majd a szlovén OMV-vel (ami kb. 50 forinttal olcsóbb) 5,3l, és ott már hegyek is vannak.


Nem hiszek neked mert a reklámokban is megaszonták, hogy a shellnél azért dolgoztak, hogy kevesebbet fogyasszon az autód és ezáltal kevesebbet kelljen tankolnod!


Hogyne Az eladónak az az érdeke hogy kevesebbet adjon el

norbeee Elküldve: 2012-08-24 08:42 Üzemanyag fogyasztás

Tano írta:
norbeee írta: Eddig mindig a BC-nek hittem, most számoltam csak utánna ezért vagyok ennyire meglepődve. Meg azon hogy a BC miért csak 57 liter-et mutat, mikor kattanásig ment a tank?


Jellemzően néhány deci eltéréssel jól szokott mutatni a BC. De lehet állítani a számolási tényezőjét. Mondjuk ekkora eltérés mint nálad az tényleg sok.
Azért csak 57-ig mutat, mert eddig van a mérő skálázva, de nyilván a tankba és a csőbe még fér néhány liter. A gyári írás szerint 63 literes a tank. Első kattanásos tankolásig nekem olyan 65,5 körülire jön ki aa kapacitás. Szerintem ez kb megfelel a 63+betöltöcső mennyiségnek.


Majd most kiderül. Legközelebb ugyanitt ugyanezt ugyanilyen hőmérsékletnél (20C) fogok tankolni. Meglátjuk, de elkeserednék ha megint 8 liter jönne ki.

norbeee Elküldve: 2012-08-24 08:40 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta: Az is érdekes, hogy a hazai Shell új gázolajával 5,9l volt az átlag, majd a szlovén OMV-vel (ami kb. 50 forinttal olcsóbb) 5,3l, és ott már hegyek is vannak.


Igen. Ez már csak Magyarország... Német fórumokon mindenhol azt olvastam hogy messziről kerülik a magyar gázolajat, meg feltankolnak Ausztriában ha erre járnak. Vagy ha már nagyon itt kell tankolni, akkor televágják a tankot üzemanyagadalékokkal. Elszomorító hogy a külföldiek véleménye is negatív a hazai gázolajról. Meg minden másról

norbeee Elküldve: 2012-08-24 08:31 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta:
norbeee írta:
YELLOW írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Valaki segíthetne megoldani az alábbi rejtélyt

Ma reggel tankoltam, tankolás előtt a BC szerint:
Megtett km: 730
Tank: 6,5 l
Fogyasztás: 6,5 l/100km

tankoltam 58,8 litert, ami alapján a fogyasztás 8l/100 közben a bc pedig csak 6,5 írt...
ja és utánna a BC szerint a tank tartalma 57L, ez hogy lehet ????? 58,8+6,5 az 65,3. Most akkor mekkora a tank?

Számomra ez érthetetlen, meg a 8l fogyi is.

Előre is köszi.


vagy ennyit csal az a kútfej, ahol tankoltál. valaki eccer írta, lehet nem jól emlékszem, de a megengedett maximális eltérés 10literenként 2 deci? de lehet csak fél... biztos itt is a maxot hagyják célnak.... de noname kutakon többet is csalhat szerintem... de akár nevesebben is, hallottam már olyat, amit bentről irányítottak. ha most tegyük fel 2 literrel átbaxtak, az pont elég a kutas robogójába


Nem értem mert mindíg itt tankolok, Miskolc Búza tér OMW, MaxxMotion Dízel.


Kétszer próbáltam ki a prémium dízelt és ekkor volt a legnagyobb a fogyasztása a gépnek!
Ha mindig tele tankolod, akkor pontosan ki tudod számolni a fogyasztást, mert a BC sajnos nem a pontos értéket mutatja.
Nem hinném, hogy az OMV-nél ilyen tág tűréshatárral dolgoznak. Sokszor tankolok ilyen kúton, de még nem tapasztaltam ilyet.


Eddig mindig a BC-nek hittem, most számoltam csak utánna ezért vagyok ennyire meglepődve. Meg azon hogy a BC miért csak 57 liter-et mutat, mikor kattanásig ment a tank?

norbeee Elküldve: 2012-08-24 08:07 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Valaki segíthetne megoldani az alábbi rejtélyt

Ma reggel tankoltam, tankolás előtt a BC szerint:
Megtett km: 730
Tank: 6,5 l
Fogyasztás: 6,5 l/100km

tankoltam 58,8 litert, ami alapján a fogyasztás 8l/100 közben a bc pedig csak 6,5 írt...
ja és utánna a BC szerint a tank tartalma 57L, ez hogy lehet ????? 58,8+6,5 az 65,3. Most akkor mekkora a tank?

Számomra ez érthetetlen, meg a 8l fogyi is.

Előre is köszi.


vagy ennyit csal az a kútfej, ahol tankoltál. valaki eccer írta, lehet nem jól emlékszem, de a megengedett maximális eltérés 10literenként 2 deci? de lehet csak fél... biztos itt is a maxot hagyják célnak.... de noname kutakon többet is csalhat szerintem... de akár nevesebben is, hallottam már olyat, amit bentről irányítottak. ha most tegyük fel 2 literrel átbaxtak, az pont elég a kutas robogójába


Nem értem mert mindíg itt tankolok, Miskolc Búza tér OMW, MaxxMotion Dízel.

norbeee Elküldve: 2012-08-24 07:37 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!

Valaki segíthetne megoldani az alábbi rejtélyt

Ma reggel tankoltam, tankolás előtt a BC szerint:
Megtett km: 730
Tank: 6,5 l
Fogyasztás: 6,5 l/100km

tankoltam 58,8 litert, ami alapján a fogyasztás 8l/100 közben a bc pedig csak 6,5 írt...
ja és utánna a BC szerint a tank tartalma 57L, ez hogy lehet ????? 58,8+6,5 az 65,3. Most akkor mekkora a tank?

Számomra ez érthetetlen, meg a 8l fogyi is.

Előre is köszi.

norbeee Elküldve: 2012-08-23 11:40 Autóvásárlás

[quote="szandersz"]
norbeee írta:
szandersz írta:
Szemy írta:
szandersz írta: A kiszemeltem egy 730d 2002-2005 évjárat kb 3 millió körüli értékben. Nem vagyok egy újgazdag, nem feltétlenül tudnám szak szervizben szervizeltetni, és nem tudnám mindig a gyári alkatrészeket megvenni hozzá (unix forever) ))
Havi szinten kb 50-80 ezer forint lenne az amit rá tudnék szánni az autóra (szervíz)./quote]

Szia!

En szeretnem a dolgot a masik oldalrol is megvilagitani. Szerintem havi 50-80 ezer forint csak es kizarolag szervizre nagyon sok penz ma Magyarorszagon. Ha ennyit ra kell költeni az autora csak a karbantartasbol kifolyolag, az inkabb penznyelö, mintsem auto. Összehasonlitas keppen nalam havi 100 euronal van ez a hatar (evi 20-25 ezer km-t teszek meg autoval), ami magaban foglalja az automosasokat, kötelezö szervizeket markaszervizben, kopo alkatreszek csereje es a varatlan meghibasodasok javitasa csakis gyari alkatreszekkel. Amiota autom van, mindig belefertem ebbe a keretbe, ha ebböl kicsuzsnek, at kellene gondolnom a szituaciot.

Persze mindenki maga dönti el, hogy mennyit költ autora, de gondolom itt is sokan vannak, akik berböl es fizetesböl elnek. Marpedig a karbantartasi összeg minden gazdasagi iranyelv szerint egy negativ dolog, amit minimalizalni erdemes.

Ez persze csak egy szemelyes velemeny, lehet sokan nem ertenek velem egyet, de nem art, ha van egy ilyen velemeny is.

Szemy


//////
Természetesen nem minden áron szeretném azt a havi összeget az autóra költeni, csak a helyzetemben egyedülállóként fiatalon, egyenlőre ez az az összeg ami a fizetésemből leg- extrémebb helyzetben feláldozható lenne az autóra havi rendszerességgel.

Annak csak örülni tudnék, ha a töredékét sem kéne az autóra költeni, csak mint mondtam amatőrként a fejembe sulykolták a környezetemben hogy BMW az a nadrágodat is elnyeli ))

Köszönöm a válaszodat



Felejtsd el az előítéleteket, vegyél egy jó állapotút van olyan ismerősőm aki a 4es golfjára költött egy hónap alatt 300ezret meg olyan is aki a francia autójához 1,5x annyiért vesz gyári alkatrészeket. Ennyi... a különbség meg mikor benne ülsz óriási.
Én egy tanácsot kaptam az újdonsült automata váltós autómhoz :
Legyen a zsebben 2-300 ezer ha tönkremegy tudd felújítattni a váltót, mert az olyan mint a kutya vacsorája, lehet ma még vált de holnap meg megy a méhtelepre.
Sajnos úgy tűnik most kezd eljönni az idő mert szarakodik



///////
)))
Nagyon nagy a Dilemma )
Egyik percben úgy vagyok vele "Jolvan Ba*szki egyszer élünk vágjunk bele megveszem"
Másik percben meg "Mivan ha 1 hónap után beszarik és lesz rajta 5-600 ezres kár?? Beállok a kertbe vele és itt fog állni évekig amíg lesz pénzem megjavítani???"



Vegyél egy jobb állapotú hármast e46, abból olcsóbban ki tudsz fogni jobbat, a maradékot meg költsd rá vagy tedd félre. Meg akkor vegyél dízelt ha sokat mész, nem 10-20 ezret egy évben.

Egyébként meg én egyedülállóként egy fizuból, lakáshitel mellett is fenn tudom tartani az autómat, úgy hogy nem keresem magam szarrá... jó ha jön beüt valami lehet hogy nem lesz azonnal megcsinálva.

Szerintem nem kell ettől ennyire parázni, csak jó tudni mindent előre végül is ezért vagy itt

norbeee Elküldve: 2012-08-23 11:17 Autóvásárlás

[quote="szandersz"]
Szemy írta:
szandersz írta: A kiszemeltem egy 730d 2002-2005 évjárat kb 3 millió körüli értékben. Nem vagyok egy újgazdag, nem feltétlenül tudnám szak szervizben szervizeltetni, és nem tudnám mindig a gyári alkatrészeket megvenni hozzá (unix forever) ))
Havi szinten kb 50-80 ezer forint lenne az amit rá tudnék szánni az autóra (szervíz)./quote]

Szia!

En szeretnem a dolgot a masik oldalrol is megvilagitani. Szerintem havi 50-80 ezer forint csak es kizarolag szervizre nagyon sok penz ma Magyarorszagon. Ha ennyit ra kell költeni az autora csak a karbantartasbol kifolyolag, az inkabb penznyelö, mintsem auto. Összehasonlitas keppen nalam havi 100 euronal van ez a hatar (evi 20-25 ezer km-t teszek meg autoval), ami magaban foglalja az automosasokat, kötelezö szervizeket markaszervizben, kopo alkatreszek csereje es a varatlan meghibasodasok javitasa csakis gyari alkatreszekkel. Amiota autom van, mindig belefertem ebbe a keretbe, ha ebböl kicsuzsnek, at kellene gondolnom a szituaciot.

Persze mindenki maga dönti el, hogy mennyit költ autora, de gondolom itt is sokan vannak, akik berböl es fizetesböl elnek. Marpedig a karbantartasi összeg minden gazdasagi iranyelv szerint egy negativ dolog, amit minimalizalni erdemes.

Ez persze csak egy szemelyes velemeny, lehet sokan nem ertenek velem egyet, de nem art, ha van egy ilyen velemeny is.

Szemy


//////
Természetesen nem minden áron szeretném azt a havi összeget az autóra költeni, csak a helyzetemben egyedülállóként fiatalon, egyenlőre ez az az összeg ami a fizetésemből leg- extrémebb helyzetben feláldozható lenne az autóra havi rendszerességgel.

Annak csak örülni tudnék, ha a töredékét sem kéne az autóra költeni, csak mint mondtam amatőrként a fejembe sulykolták a környezetemben hogy BMW az a nadrágodat is elnyeli ))

Köszönöm a válaszodat



Felejtsd el az előítéleteket, vegyél egy jó állapotút van olyan ismerősőm aki a 4es golfjára költött egy hónap alatt 300ezret meg olyan is aki a francia autójához 1,5x annyiért vesz gyári alkatrészeket. Ennyi... a különbség meg mikor benne ülsz óriási.
Én egy tanácsot kaptam az újdonsült automata váltós autómhoz :
Legyen a zsebben 2-300 ezer ha tönkremegy tudd felújítattni a váltót, mert az olyan mint a kutya vacsorája, lehet ma még vált de holnap meg megy a méhtelepre.
Sajnos úgy tűnik most kezd eljönni az idő mert szarakodik