Ez egy archivált weboldal! bővebben
petermover fórum hozzászólásai

petermover Elküldve: 2012-01-02 08:51 Társalgó

Sziasztok!

E46 316i (1.6-os)-ban katalizátor előtt és után is van lambdaszonda?
Fontos lenne tudnom, most viszem a héten műszakira, és nem mindegy, milyen besorolást kapok (cégautó adó miatt - a mocskos kurva anyjukat).
Ha EURO II-es a motor, akkor 22.000-et fizetek havonta, ha két lambdaszonda van, akkor "csak" 11.000-et az eddigi 7000 helyett.

Ha nem kapom meg legalább a 6-os besorolást, akkor vagy átiratom saját nevemre, vagy lesz egy eladó, nagyon megkímélt, frissen rendbehozott, irtó jó állapotban lévő E46 sedan.......

petermover Elküldve: 2011-12-18 10:04 Business rádió kérdés

YELLOW írta:
petermover írta:

Hallgatlak Ez az usb-s valami tetszene... Mit ajánlasz?
Leginkább egy AUX-ra kötött 3,5-es jack is elég lenne amit az iPhone-omra dugok, és meg is volnánk. De azért a CD is jól jönne néha.


dension. vagy sokféle olcsóbb cucc van. vagy veszel egy cd-tárat bontóból. de már a cd nem divat, nem is praktikus. de én csak tippelgetek a tanácsban. én is ezen rágódok már rég.


A CD-t szeretem, nincs vele bajom. Még mindig ez adja a legjobb hangminőséget, de a gyári hifin majdnem mindegy, mit hallgatsz (mp3-at vagy cd-t)

D3nsi0n-t én is néztem, de nem fogott meg. Főleg az ára miatt. Külföldön lehet kapni 100-150 EUR-ért jobb szetteket.

Most még egy FM transmitter van a képben, direkt iPh0ne-hoz, töltővel, stb (Griff1n iTr1p), csak sokat olvastam panaszokat a hangminőségéről.

Rágódom én is már pár hónapja, kompromisszumos mindegyik variáció, ezért nem is tudok választani.
Viszont most már kellene, mert lassan megőrülök a rádióktól... Az út felét kapcsolgatással töltöm...

petermover Elküldve: 2011-12-17 22:48 Business rádió kérdés

YELLOW írta:
petermover írta: Sziasztok!

A kocsimban szeretném a hifit upgradelni.
A gyári megjelenést szeretném megtartani, ez fontos.
Első körben fejegységet, mert max kazettát tudok hallgatni a rádión kívül, az meg nálam már kihalt a dinoszauruszokkal...

A jelenlegi alap kazettás rádiót kidobnám, és vennék bele egy gyári CD53-as Alpine fejegységet. Kérdés, hogy ezt elegendő-e csak kiszednem a meglévőt , betenni az másikat, vagy valami komolyabb átalakításra is szükség van? Értem ez alatt, hogy a csatlakozók megegyeznek-e, stb.

A másik lehetőség, hogy a jelenlegi fejegység maradna (akármilyen szarul szól), és kapna egy CD-tárat a csomagtartóba. Nekem van a csomitartó bal oldalában két fiók, az előző tulaj szerint oda van vezetve a kábel, csak be kell tenni egy cd-tárat, és kész. Nem tudom, hogy ilyen egyszerű-e, jó lenne ha valaki rá tudna nézni, és rábólintani, hogy mehet-e így...

Van valaki Vas megyében, esetleg Sopron, Zalaegerszeg, Keszthely, Pápa környékén, aki ebben jártas?

Második körben a gyáriak helyett egy normálisan összeszedett hangszórószettet tennék be,
de ez majd később.

Köszi!
Üdv


ha be van kábelezve, akkor egy csoda masinát vennék amibe tudsz USB-t, vagy SD kártyát dugni, tele MP3-mal.
mondjuk én a kazettás egységet kivágnám, csúnya egy ilyen korú BMW-ben.


Hallgatlak Ez az usb-s valami tetszene... Mit ajánlasz?
Leginkább egy AUX-ra kötött 3,5-es jack is elég lenne amit az iPhone-omra dugok, és meg is volnánk. De azért a CD is jól jönne néha.

petermover Elküldve: 2011-12-17 22:21 Business rádió kérdés

Sziasztok!

A kocsimban szeretném a hifit upgradelni.
A gyári megjelenést szeretném megtartani, ez fontos.
Első körben fejegységet, mert max kazettát tudok hallgatni a rádión kívül, az meg nálam már kihalt a dinoszauruszokkal...

A jelenlegi alap kazettás rádiót kidobnám, és vennék bele egy gyári CD53-as Alpine fejegységet. Kérdés, hogy ezt elegendő-e csak kiszednem a meglévőt , betenni az másikat, vagy valami komolyabb átalakításra is szükség van? Értem ez alatt, hogy a csatlakozók megegyeznek-e, stb.

A másik lehetőség, hogy a jelenlegi fejegység maradna (akármilyen szarul szól), és kapna egy CD-tárat a csomagtartóba. Nekem van a csomitartó bal oldalában két fiók, az előző tulaj szerint oda van vezetve a kábel, csak be kell tenni egy cd-tárat, és kész. Nem tudom, hogy ilyen egyszerű-e, jó lenne ha valaki rá tudna nézni, és rábólintani, hogy mehet-e így...

Van valaki Vas megyében, esetleg Sopron, Zalaegerszeg, Keszthely, Pápa környékén, aki ebben jártas?

Második körben a gyáriak helyett egy normálisan összeszedett hangszórószettet tennék be,
de ez majd később.

Köszi!
Üdv

petermover Elküldve: 2011-10-03 12:16 mp3 cd tár

Sziasztok!

Mi a véleményetek erről a ketyeréről?
A CD-tár helyére lehetne bekötni a csomagtartóba. (nincs CD-táram, vennék, de előbb körülnézek más alternatívát keresve)

http://cgi.ebay.at/BMW-USB-MP3...972wt_1098

A videón igaz, hogy kapkodnak, de látszik, mi mindent tud ez a kis doboz.
Tetszik, hogy a rádióról lehetne kezelni az eszközt, nem kellene külön mp3 lejátszó gombjait nyomogatni.
Kérdés, hogy mennyire gagyi, illetve leégne-e az autóm, ha rosszul kötném be?

petermover Elküldve: 2011-10-02 13:43 Ápolás, tisztítás

Sziasztok!

Itt a környéken nincs igazán olyan hely, ahova szívesen elvinném a kocsit komplett takarításra, jómagam viszont nagyon szeretek kocsit takarítani.
A gondom csak az, hogy eddig nem használtam kimondottan erre való szereket.
Gondolok itt arra, hogy megvettem ezt a műszerfalápoló kendőt, és kész, mindent azzal töröltem át, az autó külsejét meg autósamponnal lemostam és kész.
Most, hogy az új szerelmemmel élek , szeretném normálisan megadni neki, ami jár.

Milyen anyagokat használtok ti:
- kormány, sebváltó, kézifék szoknya bőr tisztításra és ápolásra
- műszerfal és műanyag elemek (gombok, kapcsolók, szellőzőrács, stb) tisztításra, hogy ne legyen fényes csillogó, és ne is oldja meg a felületet (láttam már ilyet sajnos)
- gumifelületek tisztítására és kezelésére(ajtó tömítés, gumiabroncsok stb)
- műanyag küszöb tisztításra
- alufelni tisztításra
- rovar és makacs szennyeződések oldására az autó elején
- a karosszéria szárazra törlésére milyen kendőt ajánlatok (szarvasbőr vagy valami hiperszuper mikroszálas űrkendő, stb)
- stb, ami eszetekbe jut


Lehetnek drágább szerek, minőségi cuccokat szívesen beszereznék.
Megírhatnátok, hogy milyen helyeken tudom ezeket beszerezni (pl. autósbolt, s.h.e.l.l. kút, t.e.s.c.o, stb)
Gondolom autókozmetikusok által használt szereket nem kapok a benzinkúton/autósboltban, pedig azok lennének a legjobbak.
Köszi előre is!

petermover Elküldve: 2011-09-29 07:25 Egyenetlen alapjárat

Ígértem egy rövid beszámolót a diagnosztikáról.

Nagyon korrekt a csapat, összeírtak mindent, ami bibis az autón, ma küldenek ajánlatot az egész hóbelevancra.

Ha visszaolvastok, látjátok a kórképet.
Megoldás banális: le volt húzva a légtömegmérő meg még egy jeladó csatlakozója.
Visszakötés után "jó" lett az alapjárat, legalábbis nem fullad indítás után, csak egy kicsit táncol. A vezérműtengely jeladót kell cseréni.

Azt már csak én gondolom hozzá, hogy az előző tulajnak biztos volt problémájuk az autóval, gondolom légtömegmérőt mondtak nekik első körben, ezért inkább kikötötték, hogy középértéket adjon, úgy adták el a kocsit.
Innen üzenem, a légtömegmérőnek - ha minden igaz - kutya baja.

Ezen kívül a várt problémák vannak a kocsival, van egy tömítéscsere, 3-4 szilentcsere, féktárcsa-fékbetét, stb, de ezekre számítottam alapból.

Kicsit megnyugodtam...
Köszi m_attila!

petermover Elküldve: 2011-09-27 09:52 Hidegindításkor "himbál" a motor

Nem biztos, hogy a hideg okozza.
Nekem holnap nézik meg a kocsit, mert mindegy, hogy hidegen, vagy melegen, de ha elindítom, és rápöccintek a gázra, akkor lefullad, vagy nagyon himbálózik 4-500-as fordulaton. Ha tartom rajt a lábam, akkor persze megy, de ha röviden megnyomom és leveszem lábam, akkor lefullad.
Ha felmelegszik egy kicsit a motor, onnantól semmi baja, leszámítva hogy magasabb az alapjárat a normálisnál.
Viszont, ha indításkor és utána sem érek hozzá a gázpedálhoz, akkor szépen ketyeg a motor (kicsit magasabb fordulaton), és felmelegszik, utána semmi gond, nem fullad.
Elég ha a kék zónából kiér a vízhőmérő mutatója.

Nézd meg te is, hogy indításkor nincs rajt a lábad a gázpedálon, úgyis csinálja-e, vagy akkor szépen jár.
Remélem holnap kiderül, mi okozza nálam, és megosztom.

petermover Elküldve: 2011-09-27 07:19 Egyenetlen alapjárat

Ma reggel klíma nélkül jöttem dolgozni, csak amíg a párát leszedte, addig volt bekapcsolva.
Eredmény: ha megálltam egy kereszteződésben, 900, utána a körforgalomban 800 körül, majd a parkolóban amikor beértem 650 körül mozgolódott a mutató. Nem állt be szögesen, hanem ficánkolt kicsit, azt hittem le is fullad először. Ma megyek megnézetni, remélem nem lesz túl nagy a baj

Offtopic: miért van az, hogy csak munkahelyről tudok írni a fórumba?
Ugyanaz a gép van itt is, otthon kettő is (Mac-ek), ugyanaz a frissített oprendszer.
Sem Safari, sem Firefox, sem Chrome alól nem tudok írni egyik gépről sem, ha otthon vagyok, nem töltődik be az oldal rendesen, csak tekeri tekeri a betöltő ikont. Ide bejövök, és simán betöltődik, tudok írni... Leállítottam az AdBlock-ot, de az sem segített (és itt munkahelyen is van AdBlock bekapcsolva, tehát nem az a baj).
A netszolgáltató lehet a ludas?

petermover Elküldve: 2011-09-26 07:37 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:

Jó, ne gúnyolódjunk Legyen béke, kedden remélhetőleg kiderül, mi a helyzet, majd megírom.

Nem szoktam gúnyolódni,nem szokásom,főleg mások keserűségén ,csak kis iróniát csempésztem az én véleményembe.


Fogom, én is iróniára gondoltam, csak nem jutott eszembe hirtelen a szó

Kicsit a témához.
Igaz, hogy holnap megyek diagnosztikára, de hétvégén volt egy furcsaság, ami felett eddig elsiklottam.
Mekkora a normál alapjárata a kocsimnak?
Mert mindig 950 körül volt, amióta megvettem, most meg hétvégén többször is lement 600 környékére, és olyan szépen járt a motor, olyan simán, mintha ez lenne a normális.
950-1000-es alapjáraton kicsit hangos nekem, főleg ha a légkondi is be van kapcsolva.

petermover Elküldve: 2011-09-26 07:27 Polír

hil írta:
petermover írta: Sziasztok!

Régóta nem írtak ide, gondoltam azért megosztom az "élményemet".

Mielőtt hozzám került az autó, az előző tulaj okos módon mosogatószivacs dörzsi felével próbálta levakarni a bogarakat a lámpákról, a lökhárítókról és a motorháztetőről. Az eredmény egy szanaszét karcolászott, bemattult felület lett.
A lámpabúrák be voltak sárgulva a karcolásoktól, és alig világított át rajt a fényszóró.

Tegnap elvittem Sitkére a srácokhoz (Sárvár mellett), akik 2 óra alatt, kb. 20 lépésben gyakorlatilag újjá varázsolták a fényszóróimat és az indexeimet. Brutál jó lett. Már azon voltam, hogy vennem kell egy újat.
Jövő héten viszem hozzájuk az autót teljes karosszéria polírozásra.
Ha valaki itt a környéken ilyenre vágyik, megadom az elérhetőségüket.

Profi anyagokkal dolgoznak (3M polírfejek, AutoMagic anyagok, AEG polírgép, a környezetük, minden nagyon zsír), és ami fontos, nem futószalagon csinálják, hanem - eleget törődve az autóval - 1 napot rászánnak egy totál autó polírra. Nem mellesleg jó áron is dolgoznak, másodállásban művelik mindketten. Jah, autóüvegeket is cserélnek, biztosítással, minden ügyintézéssel.
Ügyesek nagyon.


A dörzsiszavacsos fényezés tönkretétel után sokat ne remélj, akármilyen profik is a polírozók. Ha metál a fényezés, akkor szarabb a helyzet. Mert ugye polírozással eltüntetik a karcokat, ezáltal a lakkréteg vastagsága drasztikusan csökken, majd elkezd hólyagosodni (mivel nagyon vékony lett) ami le is fog jönni. Sajnos nekem is ez volt és a végső megoldás a motor és csomitető újra fényezése lett (sérülésmentes autón.....)



Fogom amit mondasz, de van egy pici fenntartásom. Ha minden autó felhólyagosodna, amit políroztak, akkor megszűnt volna ez a szakma.
Anyáméknak van egy Fiat Stiloja, soha nem volt polírozva, még kézzel sem. Tudom, mert én ápoltam 7 évig, amíg otthon laktam, és újan vették anno.
Múlt nyáron egyik hétről a másikra felhólyagosodott a tető bal oldala, illetve a bal oldali ajtók, és ledobta a lakkréteget. Mintha savval öntötték volna le, szörnyen nézett ki. Egyszerű oka volt a történetnek. Folyamatosan, tehát 8-9 éve balról kapta a déli napot az autó a ház előtt (éjszakára jártak csak be a garázsba).
Haverom Ford Focusa pedig hátulról kapja a napot 10 éve, annak a csomitartója és a tető hátulja pattogzott fel.
Én inkább itt keresném a baj okát.

petermover Elküldve: 2011-09-26 07:21 Ápolás, tisztítás

Sziasztok!

Először is köszi a hozzászólásokat!

dbrenner: nálam is lesz kutya, de addig még kb. 1,5 milla hiányzik az udvarról sajna... Hátul nincs kerítés, de majd csak a garázzsal együtt falazzuk. Jövő tavasszal elvileg minden meglesz már. Viszont akkor már garázsba fogok állni, ergo nem lesz macska problémám...

hil: ez tetszik hova szereled be? motortérbe, vagy pl. a ház falára, ahova az autóval állsz? Csak mert ha mozgásérzékelős, akkor ha jól sejtem nem az autóra van rögzítve.

bianconero: ezek tuti macskák, a nyestnek sokkal kisebb a lábnyoma, megismerném.
Nincs megrágva a hőszigetelésem hál'istennek.
Attól függetlenül lehet, hogy hatásos ez a spray macskák ellen is.

Most még kaptam egy tippet, ecetet spricceljek az autó köré a földre, ha megállok.
Hát nem tudom, minden nap fújkáljam körbe a kocsit, kicsit hülyén néznének a szomszédok

petermover Elküldve: 2011-09-25 13:51 Ápolás, tisztítás

Sziasztok!

Új témát nem tudok nyitni, de nem találtam semmit, ami macskák, nyestek távoltartásáról szólna, ezért itt teszem fel kérdésemet.

Ti mivel küzdötök az ellen, hogy ne legyen a gépháztetőn, a szélvédőn, a tetőn macska/nyest/egyéb lábnyom, a végén lezárásképp egy adag friss meleg sz@rral?

Láttam már ásványvízes üvegben átlátszó folyadékot kitéve az autó elé és mögé (nem tudom mi van benne, víz, ecet, sósav, valami?), hallottam már spray-kről is, de igazán nem tudom melyik használhat.
Van valami ötletetek?

Van egy szer, valami mérgező cucc, a Methyl Nonyl Ketone. Ezt több helyen olvastam, hogy hatásos, de egyrészt nem tudom hol lehet beszerezni, másrészt nem merném az autóra fújni, hátha megoldja a fényezést, vagy a műanyagokat. Használ esetleg valaki ilyet?
Nem ismeri valaki esetleg hétköznapi nevén? Lehet, hogy egy tök egyszerű szer, itthon is van, csak nem tudom hogy az az...
Pl. aszkorbinsavat se ennék, de ha C-vitaminnak hívják, akkor egyből benyelem

petermover Elküldve: 2011-09-25 13:32 Polír

Sziasztok!

Régóta nem írtak ide, gondoltam azért megosztom az "élményemet".

Mielőtt hozzám került az autó, az előző tulaj okos módon mosogatószivacs dörzsi felével próbálta levakarni a bogarakat a lámpákról, a lökhárítókról és a motorháztetőről. Az eredmény egy szanaszét karcolászott, bemattult felület lett.
A lámpabúrák be voltak sárgulva a karcolásoktól, és alig világított át rajt a fényszóró.

Tegnap elvittem Sitkére a srácokhoz (Sárvár mellett), akik 2 óra alatt, kb. 20 lépésben gyakorlatilag újjá varázsolták a fényszóróimat és az indexeimet. Brutál jó lett. Már azon voltam, hogy vennem kell egy újat.
Jövő héten viszem hozzájuk az autót teljes karosszéria polírozásra.
Ha valaki itt a környéken ilyenre vágyik, megadom az elérhetőségüket.

Profi anyagokkal dolgoznak (3M polírfejek, AutoMagic anyagok, AEG polírgép, a környezetük, minden nagyon zsír), és ami fontos, nem futószalagon csinálják, hanem - eleget törődve az autóval - 1 napot rászánnak egy totál autó polírra. Nem mellesleg jó áron is dolgoznak, másodállásban művelik mindketten. Jah, autóüvegeket is cserélnek, biztosítással, minden ügyintézéssel.
Ügyesek nagyon.

petermover Elküldve: 2011-09-23 11:50 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
Hát akkor jól van.Ha már a szervízvezető is azt mondja. Mint az orvosnál,egyből azt kérdezik dohányzol? ha igen,onnantól mindent arra fognak.
Akkor csak ki kel autózni a benzint és már meg is oldódik a probléma.
Azt már nem is említem,hogy évek óta magánkúton tankolok,és oda is a Mol szálit,sosem volt ilyen gondom.
Kár,hogy a többi BMW,Merci,Porsche nem köhög a Mol benzintől.
Az meg,hogy 2 percig rossz csak a benzin,utána már semmi gond vele, se gyorsításnál,lassításnál,lámpánál nem fullad le a rossz benzintől.
Arról sem beszélve,hogy Közép Európa legmodernebb finomítója a Molnak van,Még az OMV nél is sokkal modernebb,és nem az ujjamból szoptam ki,hanem a Gazdasági újság írta,mikor ment a Mol részvény vásárlási mizéria.
Mert ugye hidegen még rá lehet fogni,hogy biztos rossz a dúsítás,vagy keverési arány a rossz minőség miatt,de hogy melegen is csinálja indításkor,és 2 perc után minden oké. Sok milliárdos berendezések minek,amik folyamatosan ellenőrzik a minőséget a gyártás alatt,meg kiszállítanak isten tudja hány tartálykocsi cuccot,szerte az országba,mégsincs tele pöfögő autókkal a város, vagy csak az a 40,50 liter volt rossz ami hozzád ment.
Meg ha ennyire rossz az égés,akkor csak generálna valami hibakódot, mert, hogy mind a 4,6 hengerbe tökéletes legyen az égés,egy henger se hagy ki,minden szuper,de csak lefullad,és nem gyullad a benzin,vagy mi lehet vele,hát az érdekes.
Biztos olyan mint a Brikett,nem mindegy milyen szénből sajtolják,mert nem egyforma a fűtőértéke. Csúnya Molosok direkt megbütykölik a benzint,hogy ne menjenek a kocsik,és senki ne járjon hozzájuk tankolni. Mert az senkinek nem fog feltűnni,ha ott tankol onnan már tolni kell a kocsit.
Mert ugye a sztori pont az,mikor nálad szuper a kocsi,aztán kölcsönkérik,annál meg 50 méter után beszarik valami,kész. Elbaszta a kocsit,szóba sem jöhet,hogy pont nála jött elő egy hiba.
Te pont tankoltál,utána hiba,csak a benzin lehet.
El sem tudom képzelni mi lehet abba a benzinbe ami ezt teszi 2 percig. Mert van különbség üzemanyag között igen,pár % teljesítménybe főleg a dizelnél, mínuszokba, hogy indul,na de 2 percig nem megy utána minden oké,ilyet még nem láttam.
Na mindegy,biztos nincs igazam,de mindig tanul az ember,ha 1 hét után már semmi baja nem lesz a kocsidnak,ezzel a lehetőseggel is okosabb lettem.


Jó, ne gúnyolódjunk Legyen béke, kedden remélhetőleg kiderül, mi a helyzet, majd megírom.