raul227 fórum hozzászólásai

raul227 Elküldve: 2016-06-11 12:45 kettõstömegü lendkerék

Bitu79 írta:
raul227 írta:
toki24 írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta: Sziasztok, nekem mostanában hideg alapjáraton jobban rázkódik a kocsi, ez mitől lehet? Remélem nem ettől,a lendkerék dologtól. valaki meg tudná mondani, vagy linkelni, egy oldalt amiből kibogarászom hogy az enyémbe van e ilyen átok kettőstömegű? lehet ez valamiféle bak, motortartó/váltótartótól is, hogy így rezeg?


néha olvasgathatnál is
kb az egész topic a dízel kettőstömegűről szól. talán dízelekben kezdték el a legjobban használni, a vibrációk csökkentése miatt.
szóval parázhatsz.
azt viszoint nem tudhatjuk pontosan milyen mértékű a problémád, de okozhatja motortartó bak is, vagy rossz porlasztó, gyengébb üzemanyag, hogy a motor nem jár szépen.
kettőstömegű inkább leállításkor "csörömpöl" be.




Olvastam én, csak nem jutottam sokra pl azt mondta az egyik szerelő hogy az enyémbe nincs kettős, mert az csak kb 2002-től kezdték bele tenni. Ezért kérdem. Például a pedál nem remeg ha benyomom a kuplungot, és melegen sokat enyhül ez a remegés...


Rossz szerelőhöz jársz.. Ilyet mondani,hogy 2002-től rakták csak bele...
Ha leállításkor csattan vagy nagyot dübben lendkerék. De ha váltót leveszitek lessetek rá.

ezt kellene hallani?
video1
vagy ezt? video2
valaki nem tudná nekem meghallgatni?most pesten vagyok még egy hétig...
más téma,de ha valaki le tudná diagolni az autót azt is megköszönném ... kicsit idegesít ez a rázás,a bakokat nézték,jók.
Előre is köszi.


A főtengely szíjtárcsa is csinálhat szerintem ilyen tünetet.Érdemes lenne azt is megnézetni sztem.

fél éve lett cserélve,ha ez számít

raul227 Elküldve: 2016-06-11 10:55 kettõstömegü lendkerék

toki24 írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta: Sziasztok, nekem mostanában hideg alapjáraton jobban rázkódik a kocsi, ez mitől lehet? Remélem nem ettől,a lendkerék dologtól. valaki meg tudná mondani, vagy linkelni, egy oldalt amiből kibogarászom hogy az enyémbe van e ilyen átok kettőstömegű? lehet ez valamiféle bak, motortartó/váltótartótól is, hogy így rezeg?


néha olvasgathatnál is
kb az egész topic a dízel kettőstömegűről szól. talán dízelekben kezdték el a legjobban használni, a vibrációk csökkentése miatt.
szóval parázhatsz.
azt viszoint nem tudhatjuk pontosan milyen mértékű a problémád, de okozhatja motortartó bak is, vagy rossz porlasztó, gyengébb üzemanyag, hogy a motor nem jár szépen.
kettőstömegű inkább leállításkor "csörömpöl" be.




Olvastam én, csak nem jutottam sokra pl azt mondta az egyik szerelő hogy az enyémbe nincs kettős, mert az csak kb 2002-től kezdték bele tenni. Ezért kérdem. Például a pedál nem remeg ha benyomom a kuplungot, és melegen sokat enyhül ez a remegés...


Rossz szerelőhöz jársz.. Ilyet mondani,hogy 2002-től rakták csak bele...
Ha leállításkor csattan vagy nagyot dübben lendkerék. De ha váltót leveszitek lessetek rá.

ezt kellene hallani?
video1
vagy ezt? video2
valaki nem tudná nekem meghallgatni?most pesten vagyok még egy hétig...
más téma,de ha valaki le tudná diagolni az autót azt is megköszönném ... kicsit idegesít ez a rázás,a bakokat nézték,jók.
Előre is köszi.

raul227 Elküldve: 2016-05-29 11:30 kettõstömegü lendkerék

YELLOW írta:
raul227 írta: Sziasztok, nekem mostanában hideg alapjáraton jobban rázkódik a kocsi, ez mitől lehet? Remélem nem ettől,a lendkerék dologtól. valaki meg tudná mondani, vagy linkelni, egy oldalt amiből kibogarászom hogy az enyémbe van e ilyen átok kettőstömegű? lehet ez valamiféle bak, motortartó/váltótartótól is, hogy így rezeg?


néha olvasgathatnál is
kb az egész topic a dízel kettőstömegűről szól. talán dízelekben kezdték el a legjobban használni, a vibrációk csökkentése miatt.
szóval parázhatsz.
azt viszoint nem tudhatjuk pontosan milyen mértékű a problémád, de okozhatja motortartó bak is, vagy rossz porlasztó, gyengébb üzemanyag, hogy a motor nem jár szépen.
kettőstömegű inkább leállításkor "csörömpöl" be.




Olvastam én, csak nem jutottam sokra pl azt mondta az egyik szerelő hogy az enyémbe nincs kettős, mert az csak kb 2002-től kezdték bele tenni. Ezért kérdem. Például a pedál nem remeg ha benyomom a kuplungot, és melegen sokat enyhül ez a remegés...

raul227 Elküldve: 2016-05-28 19:48 kettõstömegü lendkerék

Sziasztok, nekem mostanában hideg alapjáraton jobban rázkódik a kocsi, ez mitől lehet? Remélem nem ettől,a lendkerék dologtól. valaki meg tudná mondani, vagy linkelni, egy oldalt amiből kibogarászom hogy az enyémbe van e ilyen átok kettőstömegű? lehet ez valamiféle bak, motortartó/váltótartótól is, hogy így rezeg?

raul227 Elküldve: 2016-04-01 19:26 Mi lehet a baj?

Tano írta:
raul227 írta: Mit kell hallanom pontosan?


Ilyesmit.


Köszi, nekem nem lötyög így ki be, de a zúgás megvan. Gyakorlatilag ez mit jelent, mehetek vele holnap 300 kmt?

raul227 Elküldve: 2016-04-01 14:42 Mi lehet a baj?

GNoRbY88 írta:
raul227 írta:
Igen, illetve alatta. Ezt a sípolást hallom már egy éve kb.
Más téma : ősszel feltettem a téli gumit, azóta mint ha egy motoros jönne utánam, úgy zúg az autó hátulja, minél gyorsabban megyek, annál hangosabban búg, zúg. Eddig betudtam annak hogy 9.eves a téli gumi, biztos fel van keményedve. De most pár napja a nyári van fent és még talán még jobban zúg. Valami csapágy lehet? :S


Kerékcsapágy. Emeld fel autót és forgasd meg kereket. Hallani fogod


Mit kell hallanom pontosan?

raul227 Elküldve: 2016-04-01 14:20 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
wiq írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...


én 9 éve hallom. menet közben nem hallom én sem, csak amikor pont félig van és kiszállok garázsajtót, kaput nyitogatni. máskor nem hallom, csukot ajtónál csak néha, ha nagyon fülelek.


Üdv.

Indítás előtt nekem is szürcsöl a benzinpumpa, ha negyed alatt van az üzemanyagszint a tankban - a garázsban hallani, belül nem -. Szerintem ez nem hiba.


az viszont nem jó szerintem. mert nekem olyankor nincs szürcsi. csak és kizárólag akkor, amikor feles állás közelében van a mutató, ezt pontosan be tudnám határolni, de azért nem nézem meg titkos menüben mit mutat a tank liter. de ez kb 10km-es szakaszt jelent, utána csendbe marad... meg előtte is csendben van.


Már abba is hagyta mentem kb 100 - 150 kmt, már "sípol" vagyis normális hangot ad ki


legalább fél tanknál csinálta?
a sípolás sem túl jó jel... néha így kezd haldoklani a pumpa.


Igen, illetve alatta. Ezt a sípolást hallom már egy éve kb.
Más téma : ősszel feltettem a téli gumit, azóta mint ha egy motoros jönne utánam, úgy zúg az autó hátulja, minél gyorsabban megyek, annál hangosabban búg, zúg. Eddig betudtam annak hogy 9.eves a téli gumi, biztos fel van keményedve. De most pár napja a nyári van fent és még talán még jobban zúg. Valami csapágy lehet? :S

Szerk :egyformán zúg mint a télivel.

raul227 Elküldve: 2016-03-26 21:08 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
wiq írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...


én 9 éve hallom. menet közben nem hallom én sem, csak amikor pont félig van és kiszállok garázsajtót, kaput nyitogatni. máskor nem hallom, csukot ajtónál csak néha, ha nagyon fülelek.


Üdv.

Indítás előtt nekem is szürcsöl a benzinpumpa, ha negyed alatt van az üzemanyagszint a tankban - a garázsban hallani, belül nem -. Szerintem ez nem hiba.


az viszont nem jó szerintem. mert nekem olyankor nincs szürcsi. csak és kizárólag akkor, amikor feles állás közelében van a mutató, ezt pontosan be tudnám határolni, de azért nem nézem meg titkos menüben mit mutat a tank liter. de ez kb 10km-es szakaszt jelent, utána csendbe marad... meg előtte is csendben van.


Már abba is hagyta mentem kb 100 - 150 kmt, már "sípol" vagyis normális hangot ad ki

raul227 Elküldve: 2016-03-23 20:03 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Tano írta:
raul227 írta: Sziasztok, az normális hogy amikor raadom a gyujtast, kb 1 percig szörcsög az autó, kb a kipufogó környékéről, a két hátsó kerék között, előtt, de elég hangos, mintha a fürdőszoba mellett állnék, vagy inkább mint amikor a falon át hallod hogy folyik le a víz egy házban.


Mikor ráadod a gyújtást, akkor bekapcsol a tankban lévő üzaszivattyú, ami nyomás alá helyezi a rendszert. Ilyen szörcsögés akkor szokott lenni, mikor levegős lesz az üzarendszer (pl üzaszűrő cserekor) és légteleníti a szivattyú mikor bekapcsol. Egyéb esetben nem kellene neki szürcsögni. Szerintem neked valahogy levegősödik és azért hallod mindig, és ez nem normális így.


fél tanknál is hallani


Nem tudom, kb 5000 km-e volt szűrő cserélve, és épp most ment a fele alá a tank, egyébként volt már ilyen, csak nem ennyire hangos, és elmúlt

raul227 Elküldve: 2016-03-23 15:20 Mi lehet a baj?

Sziasztok, az normális hogy amikor raadom a gyujtast, kb 1 percig szörcsög az autó, kb a kipufogó környékéről, a két hátsó kerék között, előtt, de elég hangos, mintha a fürdőszoba mellett állnék, vagy inkább mint amikor a falon át hallod hogy folyik le a víz egy házban.

raul227 Elküldve: 2016-02-18 13:32 Kormányszervó hiba

Zolika1980 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Sziasztok. Én is köszönöm. Az egész témát. Már tudom, hogy elindulás után 2-3km-ig mi és miért nyefereg amikor tekerem a kormányt. Még 1x köszi


Nincs mit,már megérte,ha segített.

raul227 Elküldve: 2016-02-16 10:21 Kormányszervó hiba

YELLOW írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?


Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.


a kormányszervóba is ATF olaj való rá is van írva a kupakra, a tartályra.


Meg tudnád mondani melyik a kormány szervó olaj beöntje? Nem találom...


EGR mellett:

Köszönöm, ezt néztem, tele van, pirosas olajjal, de akkor hol a váltó olaj beöntő?

raul227 Elküldve: 2016-02-15 23:20 Kormányszervó hiba

YELLOW írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?


Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.


a kormányszervóba is ATF olaj való rá is van írva a kupakra, a tartályra.


Meg tudnád mondani melyik a kormány szervó olaj beöntje? Nem találom...

raul227 Elküldve: 2016-02-15 23:18 Kormányszervó hiba

Tomi88 írta:
raul227 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?


Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.



Tudnál erről valami képet linkelni, vagy valaki más..? Pár dolog volt már cserélve azért kérdezem hogy kizárjam.

raul227 Elküldve: 2016-02-15 17:54 Kormányszervó hiba

Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?