smokie fórum hozzászólásai

smokie Elküldve: 2018-04-16 13:10 Autómata váltó hibakód

Spudoar írta:
KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


Hali, nekem ZF 8HP váltóm van. Ha neked is, akkor nem bíznám jó szívvel egyszerű váltószerelőre a dolgot. A diagnosztizáláshoz elengedhetetlen egy megbízható, naprakész állapotú gyári szoftver. Sőt, a hiba javítása után ismételten fel kell tanitani (adaptálni) a javított váltót a motorvezérlőhöz, ami szintén csak gyári szoftverrel lehetséges. A másik, hogy a szerelés után szükséges lehet a "lifetime" olaj cseréjére is, ami nem egyszerű történet. Nem lehet csak egyszerűen leengedni a régit, és betölteni az újat. Erre spéci technológiája van a ZF-nek. Rengeteg kárt tud okozni egy szakszerűtlenül végrehejtott olajcsere!!! Röviden: nem kísérletezgetnék bármilyen szerelővel pusztán azért, mert már látott ilyet szétszerelve.
Az enyém is rendetlenkedett elég sokat úgy 200-220e km környékén. Dobálta a legkülönfélébb hibakódokat, és a vezérlés többször szervíz-üzemmódba tette a váltót. Több váltószerelőt is megkerestem a főváros környékén, de komoly diagnosztikát nem tudtak csinálni, csak tippelgettek.
Sok-sok hibakód olvasás és hibakód elemzés után a szerelőmmel úgy ítéltük meg, hogy a hiba oka a váltó mechatronik elektromos problémája lehet (jelszakadások a CAN bus és a váltó között, különféle kommunikációs hibák, stb..
Nekem a nagytarcsai hivatalos ZF váltószervíz csinálta meg végül (gyártói garanciával!!!) és viszonylag normális áron. Azóta kb. 50 e Km-t mentem vele, és semmi gond, olyan mint az új.
Ha érdekelnek a részletek, akkor írj rám, és segítek.
Ja, és végül: semmi érdekeltségem nincs a nagytarcsai céggel, egyszerű BMW-user vagyok, akit fél évig szívatott a váltó DD

smokie Elküldve: 2017-10-25 21:43 Olajzabálás

csabi27 írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron


kb4 hónapja használom 190 000km-er vettem azóta beletettem 2 ezret ,elméletileg garantált a km állás. Nem tudom sokat állt e. Nem hiszem hogy széthajtott motor lenne mert szépen jár és ha az olajszint is megfelelő akkor füstmentes, de amint fogyóban van onnantól jön a füst amit nem tudok leírni, de fura szagú, nem kimondotta olajosnak mondanám. köszönöm a segítséget remélem nincs nagy baja.


Hali! Ha nem kékes szinu a füst, hanem inkabb feheres es fura szagu, akkor megneznem a hutoviz kiegyenlito tartalyt, hogy nem olajos-e a hutovized.

smokie Elküldve: 2017-10-25 21:35 Olajzabálás

YELLOW írta:
amigo57 írta:
YELLOW írta:
amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.


Az autóban csak 120.000km van, leinformált, nem hinném, hogy a motor annyira el lenne kopva. A szerelő több ilyen motorkódú autót is látott és egyanez volt a hibája. Esetleg akinek hasonló kocsija van, hátha találkozott ezzel a hibával. N43-N54es motorkodú kocsik


arra dobna valami hibát, ha az injektor rossz, élő adatokból is lehetne rá valamit, ami utal a hibára. nem mellesleg a motor járása, teljesítménye sem lenne az igazi.
de ha ezt mondta a szerelő, akkor legyen úgy.
hátha jelentkezik valaki...


Hali mindenkinek Nekem N53B30A motor van 270.000 km-el. 160000 ota van nalam. Mikor megvettem is ette az olajat: kb. 1 l/5000 km. Most kb. 1 l/4000 km. Szerintem sincsen köze az injektorhoz. En 220.000 km-nel csereltettem 6 db injektort, mert gond volt veluk (egyenetlen jaras, injektorra mutato hibakodok tomege). Az olajfogyas azutan sem valtozott semmit. A karterhez inkabb van koze, de ha szelepfedeltömités lenne, akkor az latszana (olajpára a tömitas körül, stb.). Ha kartergazszelep elromlik, akkor annak 2 tünete van: elöször csak annyit veszel eszre, hogy jaro motornal alig tudod levenni az olajbetöltö fedelet, akkora vakuum van a szelephazban. Kesöbb mar fütyülni is fog, amit hallni lehet. Nalam kb. 200.000 km-nel kellett komplett szelephazfedelet cserelni emiatt (N53B30A-nal egybe van epitve a kartergazszelloztetovel)... brrrr... nem kis piiizz A szelephazfedel csereje utan is kerte 4-5000-enkent az 1 litert. Amit meg erdemes megnezni, az az olajhöfok: ha koszos vagy nem kello hatasfoku a hūtõ, akkor akar 130 fokos is lehet az olaj muködés kozben. Ekkor jobban parolog, a szelepfedel alatt sürübb lesz az olajfüst, ami a kartergaz visszavezetessel bekerul a szivosorba, es egyszeuen elég a robbanaskor. Mellesleg jo kis kokszosodast is csinal a szivosorban es a szivoszelepeken.
En arra szavazok inkabb, aki azt mondta, hogy gyurukopas, vagy szelepszar szimmering. Meg lehet a fotengelyszimmering is, de az lathato lenne, ha felemeled a kocsit. .....
Bocsi, ha sok voltam DDD

smokie Elküldve: 2015-03-11 20:15 jo szerelot keresek

Tuty írta: Sziasztok!

Bp-en szeretnék átnézetni egy kiszemelt 320i-t. Kit ajánlanátok?

Előre is köszi!


Hantos Ricsi