zsitvayb fórum hozzászólásai

zsitvayb Elküldve: 2009-11-10 17:50 kormánymû

bmw320d4 írta:
zsitvayb írta:
bmw320d4 írta: Egy idõ után elkezd "lógni", de utána lehet állítani.

Van a kormányoszlopon az állítószerkezetben 2db 8-as csavar, na ennek az anyáját kell egy kicsit meghúzni. (De tényleg csak egy kicsit, mert szorulni fog a kormányoszlop, ha sokat húzol)


Köszi. Ezeket a csavarokat, ha jól sejtem elérem az utastérbõl, ha lebontom a burkolatokat? Ha megvan a burkolatbontás utána merre induljak el?


Igen eléred az említett burkolatok leszedése után. 2 db 8-as önzáró anyát kell keresned egymástól kb 20-25 centire.


Khm, szóval azt hiszem elég nagy láma vagyok...
Szétszedtem, az egyik csavart meg is találtam, ez a kormányrögzítõ kar tengelyének egyik vége. A másikat az istenért nem találom. Illetve találtam egyet, ugyanúgy a kormány jobb oldala felõl, kb. 10-15 centivel beljebb egy vízszintesen álló csavart, amihez villáskulccsal nem lehet hozzáférni. Vajon az lett volna az?

zsitvayb Elküldve: 2009-11-09 21:20 kormánymû

bmw320d4 írta: Egy idõ után elkezd "lógni", de utána lehet állítani.

Van a kormányoszlopon az állítószerkezetben 2db 8-as csavar, na ennek az anyáját kell egy kicsit meghúzni. (De tényleg csak egy kicsit, mert szorulni fog a kormányoszlop, ha sokat húzol)


Köszi. Ezeket a csavarokat, ha jól sejtem elérem az utastérbõl, ha lebontom a burkolatokat? Ha megvan a burkolatbontás utána merre induljak el?

zsitvayb Elküldve: 2009-11-09 20:57 kormánymû

Tano írta:
zsitvayb írta: Sziasztok,
mennyire egészséges dolog az, hogy ha a kormányt a legfelsõ pontján megfogom és "rángatom", akkor van egy pici kotyogása?


Mármint elõre-hátra, vagy jobbra balra rángatva?


Jogos a kérdés.
Elõre-hátra.

zsitvayb Elküldve: 2009-11-09 20:46 kormánymû

Sziasztok,
mennyire egészséges dolog az, hogy ha a kormányt a legfelsõ pontján megfogom és "rángatom", akkor van egy pici kotyogása?

zsitvayb Elküldve: 2009-10-08 11:55 lámpabúra sötétítés

Tiba írta: Lakk nélkül is fényes, mert tulajdonképpen ez lakk, és bele van keverve fekete festék. Szerintem bármelyik autósboltban meg tudják neked rendelni, vagy van is a polcon.


Én annó még suzukimon fújtam, és úgy emlékszem, hogy valami olyasmit írtak, hogy attól függ a végeredmény mattsága / fényessége, hogy két réteg között mennyi idõt vársz. A flakonon le volt ez írva, úgyhogy célszerû fújás elõtt elolvasni. Nekem ott kb. egy évig volt rajta (aztán eladtam), de nem kopott, meg semmi baja nem volt.

zsitvayb Elküldve: 2009-10-01 19:10 Rugócsere

hancurozo írta:
zsitvayb írta:
Hori írta:


Havernak van 1db gyárija fölösbe mert 1ik eltört neki és párban kapta õ bizt megszabadulna töle ha gondolod


Touringhoz? Megköszönöm, ha megkérdezed!
én rugót csak párban cserélnék. nem véletlen, hogy még a bontó is párban adják õket.


Hm, jogos...

zsitvayb Elküldve: 2009-10-01 18:52 Rugócsere

Hori írta:


Havernak van 1db gyárija fölösbe mert 1ik eltört neki és párban kapta õ bizt megszabadulna töle ha gondolod


Touringhoz? Megköszönöm, ha megkérdezed!

zsitvayb Elküldve: 2009-10-01 17:55 Rugócsere

ute107 írta: Nekem két hátsó rugó kellene...valami f@sza, kemény, 30mm körüli...

Mivel vettem Weitec szettet Zolit tds-tõl...de nem touringhoz való és az a hátsó rugópár gyengébb...ezért a hátulja teljesen leült...
Mivel a késõbbiekben tudtam meg a kombi nehezebb valamennyivel!

Ha valakinek kell megoldjuk, az a rugót... Sedanhoz v. compacthoz való, elméletileg 35mm-t ültet.


És a gyári rugóid nincsenek meg véletletnül, netalán eladó sorban?
Eredeti kérdésem az lett volna, hogy vajon a sedan rugója jó-e a touringhoz, de nagyjából meg is kaptam rá a választ.

Gyanúsan ült a segge az autónak, aztán ma olajcserénél közölték velem, hogy azért, mert az egyik hátsó rugó el van törve.

zsitvayb Elküldve: 2009-09-22 08:24 Segítsetek!

Tiba írta:
zsitvayb írta:
Tiba írta: Ezt pont ugyanúgy nem lehet megoldani szerintem, mint az egy gombnyomásos ablakfelhúzást.


Egy gombnyomásos ablakfelhúzás? Ez mi is?


Ez ugye ha nyomod a kinyitás gombot sokáig, lehúzza az ablakot, és fordítva.
Úgy kéne, hogy bezárod, és automatán felhúzza.
Ésszerûbb lenne, de valami oknál fogva nem lehet beállítani.
Ha Hil tud rá fejleszteni valamit, akkor megoszthatná, lenne rá érdeklõdés


Lehet, hogy én értek félre valamit, de nálam így mûködik. Megnyomom a gombot, és bezár az autó, majd felhúzza az ablakokat, nem kell hosszan sem nyomni, simán csak bezárom az autót.
Ha erre vágytok, akor szivesen felajánlom az autóm elemzésre, cserébe csak egy mûködõképes megoldást kérek a tükrökre, beszereléssel együtt.

zsitvayb Elküldve: 2009-09-21 22:02 Segítsetek!

Tiba írta: Ezt pont ugyanúgy nem lehet megoldani szerintem, mint az egy gombnyomásos ablakfelhúzást.


Egy gombnyomásos ablakfelhúzás? Ez mi is?

zsitvayb Elküldve: 2009-09-21 22:00 Segítsetek!

Robinson írta:
zsitvayb írta: Sziasztok,
nem akartam új topicot létrehozni, és lehet, hogy már volt is róla szó, de sajnos sehol nem találtam.
A kérdés az lenne, hogy meg lehet oldani valahogy viszonylag egyszerûen azt, hogy tolatáskor a külsõ tükrõk "leállítódjanak"? Mindkét fõnököm BMW-jében így mûködik (x3 és talán E90), és hát, eléggé megtetszett...


Ha erre találsz megoldást, mindenképpen írd meg nekünk légyszives, mert többünket is érdekel, ezt biztosan tudom


Így lesz. Mondjuk ezért jöttem a fórumra, hátha van itt egy bevált módszer már. Az a baj, hogy nagyon nem a szakterületem, de laikusként végiggondolva, azért annyira csaknem bonyolult, nem?
Kéne valami cucc, ami rükvercbe kapcsoláskor jelt ad a tükrök motorjának, hogy mehet lefelé végállásig, aztán amint kiveszed rükvercbõl vissza, és itt a gond, hogy vissza, de csak az eredeti állásig... Na jó, ez most egy gyerekes és elég laikus okfejtés volt.

zsitvayb Elküldve: 2009-09-21 20:42 Segítsetek!

Sziasztok,
nem akartam új topicot létrehozni, és lehet, hogy már volt is róla szó, de sajnos sehol nem találtam.
A kérdés az lenne, hogy meg lehet oldani valahogy viszonylag egyszerûen azt, hogy tolatáskor a külsõ tükrõk "leállítódjanak"? Mindkét fõnököm BMW-jében így mûködik (x3 és talán E90), és hát, eléggé megtetszett...

zsitvayb Elküldve: 2009-09-10 13:32 bc

Sziasztok!
A sztori. Bent a BC-s kar, állítólag a programozás is megtörtént tökéletesen, kétszer is ellenõrizve (by NT autó - egyebekben korrektek voltak), de a rendszer mégsem mûködik. Rossz a gomb, mondja a szerelõ, no, bontóba el 3 kart kipróbál, egyikkel sem mûködik. NT autó felhív, hogy na akkor ilyenkor mi van? Hááát, biztos a mûszerfal van blokkolva. Ezt sajnos nem tudtam kipróbálni.
Nem lehet, hogy csak a programozást szúrták el? Mert ahogy itt olvasom a posztokat, elvileg itt nincs szó blokkolt mûszerfalról meg ilyen okosságokról.

zsitvayb Elküldve: 2009-09-02 13:04 Valaki segítsen

Esetleg, aki szedett már szét ilyen óracsoportot, annál is volt egy kis ellenállása a mutatónak (nálam ráadásul "szakaszos" - sajnos nem találok most erre jobb szót, olyan mintha kb. 0,1mm-enként megakadna egy picit)? Vagy viszonylag ellenállás nélkül lehetett forgatni...(most éppen erre gyanakszom).

SZERK: igazából sztornó a kérdés, közben rájöttem, hogy ez hülyeség. Gondolom azért van neki egy kis ellenállása, hogy ne ugráljon összevissza a mutató, hanem azért valamennyire konstans értéket mutasson, konstans sebesség mellett.
A jeladót kizárnám, mert km számláló, és a napi számláló az megy rendesen. Úgyhogy marad az óra. Ilyenek javításával esetleg ki foglalkozik? Merre érdemes elindulni?

zsitvayb Elküldve: 2009-09-02 11:49 Valaki segítsen

YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.