![Bero](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/3620/3620_1474058843281_150x100.jpg)
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 17:31
csbalu írta:Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e
Mit zúdítottunk a nyakadba....
Na igen!
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/36_1_11.gif)
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 17:31
csbalu írta:Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e
Mit zúdítottunk a nyakadba....
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 14:27
Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 13:29
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 12:54
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 12:54
csbalu írta:YELLOW írta: igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.
Nekem szilikon volt rajta, átlátszó szilikon, gumis, Az szerintem nem lakk.
Nincs a panelon BGA és csak azt a részét kell melegíteni ahol a relé van, szerintem. Aztán ahány ház annyi szokás.
A legparasztabb megoldás amit nagyon előszeretettel alkalmaznak az hogy kicsípik/levágják a műanyag tetejét úgy hogy hozzáférjenek az érintkezőkhöz amit ezek után megcsiszolnak finom kis csiszolóvászonnal. Ezzel az a legnagyobb probléma hogy pont azt a réteget távolítják el ami ezeket a nagy áramokat hivatott átvinni. Ez főleg szélsőséges hőmérsékleteknél baj. Továbbá pont azért van tokozva ez a relé hogy ne legyen kitéve a változó páratartalomnak, ami így szintén ugrott.
Nem annyira egyszerű ez a relécsere mint elsőre gondolják az emberek. Van egy amcsi (nemtudom) srác ő annyira specializálódott erre hogy csak ezeket javítja. Kb egy 10-esért cseréli a 2 relét, amit teljesen reálisnak látok a szakértelem szükségessége végett, hiába 3000 a 2 relé. Valaki aki Xbox BGA-kat golyóz újra nagy biznisz lenne ráállni erre .is.
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 12:46
YELLOW írta: igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 11:47
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 09:56
YELLOW írta:Bero írta:csbalu írta:Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!
Szia!
Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam![]()
![]()
![]()
40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................
(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)
Köszi a segítséget!
az infra aláfűtő sem melegíti meg úgy, hogy simán ki tudd emelni a relé. mindenképp ónszívós pákapisztoly kell. a lábaknál egy csipesszel szépen le lehet pattintani a lakkot. de valóban vigyázni kell, mert a furat galván könnyen kijön a helyéről. és mivel több rétegű NYÁK lapról van szó, így fontos lehet az átvezetés a rétegek között is.
Elküldve: 2014. július 18. péntek, 07:26
Bero írta:csbalu írta:Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!
Szia!
Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam![]()
![]()
![]()
40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................
(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)
Köszi a segítséget!
Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 20:27
csbalu írta:Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!
Szia!
Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam![]()
![]()
![]()
40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................
(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)
Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 18:47
Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!
Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 18:41
Elküldve: 2014. június 21. szombat, 17:53
Elküldve: 2014. június 03. kedd, 10:44
Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 09:48
hil írta:p1tyeszka írta:YELLOW írta:p1tyeszka írta: Nekem is problémám van csak nekem a zárással. Konkrétan 10-ből ha egyszer lezár talán hiába nyomkodom a gombot. Nyitni mindig nyit, csomagteret is. Próbáltam a lentebb írt tanítást is, de csak kattan egyet halkan és annyi. Van valami amit még megtudok nézni én is?
itt nem a tanítással van baj. hanem inkább a kulcs NYÁK lapján lévő nyomógombbal. ideősebb embereknél jön elő, hogy erőből nyomják, mint apám a TV távirányítót, aztán nem bírja sokáig. lehet Te nem, de előtted kitudja hogy használták. én mindenképp erre gyanakodnék.
Szétszedtem két kulcsot is. Ép mindkettő. Nincs kiszakadva se semmi...
Szia!
No azok a mikrokapcsolók szoktak rosszak lenni, mert olyan fajta. Nem biztos, hogy ki van szakadva a nyákból. Egy ohm mérést megérhet a dolog.
hil