p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. december 16. szerda, 13:40


eFree írta: Sziasztok!
A véleményetekre lennék kiváncsi,felni vásárlás küszöbén állok,van egy garnitúra ami nagyon bejön,ezek a paraméterek:
8,5 x 19 et35
elöl 235/35, hátul 265/30 gumikkal.
e46-ra lennének.


szegény futómű...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz eFree

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. december 16. szerda, 10:21


Sziasztok!
A véleményetekre lennék kiváncsi,felni vásárlás küszöbén állok,van egy garnitúra ami nagyon bejön,ezek a paraméterek:
8,5 x 19 et35
elöl 235/35, hátul 265/30 gumikkal.
e46-ra lennének.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz R1C0

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. június 05. péntek, 11:19


Sziasztok!

Bmw e92 2011esre, et35 7.5jj*17es felni rá mehet ha most et34 8j*17 van rajta?

Köszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 05. péntek, 11:19

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz nootalking

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 03. szerda, 14:14


Sziasztok!

Egy 2011-es 320d E90 EfficientDynamics-ra rátehető 17-es felni? És ha igen milyen méretű gumit ajánlotok rá, ami még a magyar utakon elmegy? (225/45 R17?)

Üdv.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 03. szerda, 14:43

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 1999

státusz T-Bone

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 21:19


Sziasztok! Az lenne a kerdesem, hogy egy M3 BMW felnijet 18" 108-18x8.5JJ meretekkel ra tudnam-e rakni egy E46 320ci BMW-re. Vagy adapter szuksegeltetik?

Valaszokat elore is koszonom!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 20:12


karogino írta: Sziasztok. Tehermentesítő gyűrűt szeretnék, Az autó kerékagy átmérője 72,5 a felni átmérője 74 ! Tudtok valakit ajánlani? Köszi


szia.


olxen láttam tegnap direkt ilyet gyárt az illető 5e ft postával asszem a 4 db keress rá.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz karogino

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 19:29


Sziasztok. Tehermentesítő gyűrűt szeretnék, Az autó kerékagy átmérője 72,5 a felni átmérője 74 ! Tudtok valakit ajánlani? Köszi


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 13:33


laleeboy írta:

Szerintem a legtöbben tesznek rá és elfogadják hogy eszi a gumi belső felét (az extrém ültetés és kis ET kombós autók általában úgyis csak a garázs díszei)


Én is így látom.

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 12:17


b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.



Avass be



A lehetőségek


Nem kell mindent elhinni amit a neten találsz

Ezt a leírást én is láttam már de ha ismered a gyári kerékdőlés értékeket (ami 1° 30' +- 15' normál futómű esetén, ha ülteted akkor ez az érték még nagyobb az ültetés mértékétől függően) akkor beláthatod hogy a leírásban megadott +- 18' éppen arra elég hogy a kaszni gyártási pontatlanságából adódó eltéréseket tűrésen belülre tudd állítani.

Ha már szedtél volna szét első futóművet(én már szedtem szét a saját kocsim első futóművét) és tudnád hogy amit ott lehet állítani az a toronycsapágy csavar (M és a torony tetején levő furat (kb átm 9) közötti különbségből adódik, ami egy tényleges nagyobb dőléshez édeskevés.

Tehát ha ténylegesen nagyobb dőlést szeretnél akkor a lengéscsillapító toronyban levő végét nem 1 mm-el kell elmozdítani hanem adott esetben akár 1-2 Cm-el ehhez pedig állítható toronycsapágy kell

Pl ilyen

http://www.oktuning.hu/pics/karaszy11.JPG

ezzel dőlést lehet állítani

vagy ilyen

http://www.sziklai.hu/Pictures...age012.jpg

Amivel dőlést és utánfutást is tudsz adni

Részemről ennyi

PEACE



Én nem azt mondtam, hogy több fokot lehet állítani a kerékdőlésen, de lehet.
Inkább arra voltam kíváncsi, hogy az itt látott ültetések és eltolt ET értékek hogy vannak beállítva, mert gyári értéken szerintem nem OK.

Pár hónapja cseréltem lengéscsillapító szettet, úgyhogy van némi rálátásom, sőt azt is tudom, milyen egy állítható toronycsapágy.


Szerintem a legtöbben tesznek rá és elfogadják hogy eszi a gumi belső felét (az extrém ültetés és kis ET kombós autók általában úgyis csak a garázs díszei)

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 12:04


laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.



Avass be



A lehetőségek


Nem kell mindent elhinni amit a neten találsz

Ezt a leírást én is láttam már de ha ismered a gyári kerékdőlés értékeket (ami 1° 30' +- 15' normál futómű esetén, ha ülteted akkor ez az érték még nagyobb az ültetés mértékétől függően) akkor beláthatod hogy a leírásban megadott +- 18' éppen arra elég hogy a kaszni gyártási pontatlanságából adódó eltéréseket tűrésen belülre tudd állítani.

Ha már szedtél volna szét első futóművet(én már szedtem szét a saját kocsim első futóművét) és tudnád hogy amit ott lehet állítani az a toronycsapágy csavar (M és a torony tetején levő furat (kb átm 9) közötti különbségből adódik, ami egy tényleges nagyobb dőléshez édeskevés.

Tehát ha ténylegesen nagyobb dőlést szeretnél akkor a lengéscsillapító toronyban levő végét nem 1 mm-el kell elmozdítani hanem adott esetben akár 1-2 Cm-el ehhez pedig állítható toronycsapágy kell

Pl ilyen

http://www.oktuning.hu/pics/karaszy11.JPG

ezzel dőlést lehet állítani

vagy ilyen

http://www.sziklai.hu/Pictures...age012.jpg

Amivel dőlést és utánfutást is tudsz adni

Részemről ennyi

PEACE



Én nem azt mondtam, hogy több fokot lehet állítani a kerékdőlésen, de lehet.
Inkább arra voltam kíváncsi, hogy az itt látott ültetések és eltolt ET értékek hogy vannak beállítva, mert gyári értéken szerintem nem OK.

Pár hónapja cseréltem lengéscsillapító szettet, úgyhogy van némi rálátásom, sőt azt is tudom, milyen egy állítható toronycsapágy.


laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 08:35


b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.



Avass be



A lehetőségek


Nem kell mindent elhinni amit a neten találsz

Ezt a leírást én is láttam már de ha ismered a gyári kerékdőlés értékeket (ami 1° 30' +- 15' normál futómű esetén, ha ülteted akkor ez az érték még nagyobb az ültetés mértékétől függően) akkor beláthatod hogy a leírásban megadott +- 18' éppen arra elég hogy a kaszni gyártási pontatlanságából adódó eltéréseket tűrésen belülre tudd állítani.

Ha már szedtél volna szét első futóművet(én már szedtem szét a saját kocsim első futóművét) és tudnád hogy amit ott lehet állítani az a toronycsapágy csavar (M és a torony tetején levő furat (kb átm 9) közötti különbségből adódik, ami egy tényleges nagyobb dőléshez édeskevés.

Tehát ha ténylegesen nagyobb dőlést szeretnél akkor a lengéscsillapító toronyban levő végét nem 1 mm-el kell elmozdítani hanem adott esetben akár 1-2 Cm-el ehhez pedig állítható toronycsapágy kell

Pl ilyen

http://www.oktuning.hu/pics/karaszy11.JPG

ezzel dőlést lehet állítani

vagy ilyen

http://www.sziklai.hu/Pictures...age012.jpg

Amivel dőlést és utánfutást is tudsz adni

Részemről ennyi

PEACE



koblasz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz koblasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2015. február 17. kedd, 21:14


toki24 írta:
koblasz írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
koblasz írta:
toki24 írta:
koblasz írta:
toki24 írta:
koblasz írta: Sziasztok!

Akkor még egyszer hátha most már tud valaki segíteni és hasznos információval szolgálni.


Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2000es évjáratú e46 touring 320d alá egy 18X8,5 - et30 as felnit néztem, de tapasztalat híján nem vagyok benne biztos h simán alámegy-e,nem -e fog túllógni a sárvédő íven, elfordul -e rendesen a kerék stb..?
(a gumi /40 vagy 45 menne rá robbantva!)
felütné -e a sárvédőt már ezzel a felni, gumi mérettel vagy nyugodtan alárakhatom és simán elfér meg egy pici ültetéssel is h ne legyen " hajó" állású ?

Segítségeteket előre is Köszönöm


Simán elfér, bármilyen ültetéssel, vagy anélkül, ki sem fog lógni. Hali
\40es gumit nem kell robbantani
Nekem a 9j-n van 215\35 azt sem kellett robbanti még a hátsót sem 235\35 10j-n.




Szia!

Először is Köszönöm, végre volt valaki aki kerek-perec megmondta h "elfér"
és akkor hadd kérdezzem meg h neked írtad h 9j van az is elfér peremezés nélkül?
a hátsó gondolom már 10j kellett hozzá sárvédőt szélesíteni- ugye?

csak mert gondolkodtam még 9,5J -n de sztem már ott is kell a sárvédőt peremezni.
neked van viszonyításod ezek szerint, ezért érdeklődöm!
és persze köszönöm szépen!



Megnézed a képeimet ott 8,5j et26al van és amint látod eléggé lent van szóval ne parázz.
9,5j az ET-től is függ h menynire fér el vagy sem. De valószinű igen,hogy kell
Elől a 9jnél nem kell peremezni sőt még nyomtáv kel, de viszont hátul a 10j-nél kellesz peremzni igen pláne hogy rakok alá 15mm nyomtávot.

Kérdezz nyugodtan.



Köszi szépen még egyszer!
nagy dilemmában segítettél
a gumirobbantás azért lesz h mutatósabb legyen


Nagyon szívesen,de mit akarsz robbantani mire?! 8,5j-re a 225\40 215\35 205\40 anélkül rá megy


Felmerült bennem egy kérdés, ismerve az E46 futómű állítási lehetőségeit.
Ezekkel az ET értékekkel és ültetésekkel, hogy állítjátok a futómű geometriát?



Hali!
Hat futomu geometriaig meg nem jutottam el
Viccet felre teve, nm tudom, elso ilyen lesz ugyhogy majd alkul,


Elsőn mit állítottok?!



JAJ sehol nem állítunk semmit , napi közlekedésben van az autó, úgyhogy extrém dolgok kizárva. csak férjen el a kerék, ne üsse fel a sárvédőt és legyen jó úttartása


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 17. kedd, 17:45


laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.


Avass be



A lehetőségek

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. február 17. kedd, 14:22


b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.


Avass be



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 17. kedd, 13:37


laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.