státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 08:24


bmw320d4 írta:
Kristof77 írta: Magát a váltót egyébként nem kell (lehet) hozzáhangolni a módosított programhoz, sõt nem is szabad belenyúlni, mert az csak galibát szülne.
Ha a nyomatékkorlátok összhangban vannak a többi módosított paraméterrel, akkor a váltó gyönyörûen fog mûküdni, minden körülmény között és veszi szépen a lapot.


Ne haragudj, hogy beleszólok, de a váltó CAN-en kapja meg a kapcsolásokhoz szükséges adatokat, amik között ott van a számított forgatónyomaték is, több száz fontos paraméter mellett.
Igenis számít a váltó hozzáigazítása, erre ott a bizonyíték, ha szervízbe megy az ügyfél egy össze-vissza kapcsolgató váltóval, és a hibafeltáráskor kiderül, hogy elszállt egy vákuumcsõ, becsepeg 3 porlasztó, pontatlan a légtömegmérõ, hibás a railnyomás szenzor stb.
Ilyenkor látszik, hogy az elvárt fogatónyomaték elmarad váltás után, és visszakapcsol a váltó, aztán ismét fel, és vissza.
A motorvezérlõ nem önállóan küldi a parancsokat a végfokjaira, hanem a váltóvezérlõ is nagyban beleszól, lehetetlen, hogy tökéletesen müködjön az autó.

Módosított szoftverrel, már régen elérte azt a f.nyomatékot és teljesítményt a motor, ami a következõ kapcsolásához bõven elegendõ lenne, ehelyett forgatja tovább a motort, egészen a valótlan értékek eléréséig.
Tudom, lehet kézzel is kapcsolni, meg ezt nem veszi észre szinte senki, de ettõl még így van.


Nem haragszom. Azért írtam, hogyha jól meg van írva a program, akkor mind1 ki csinálta. Ebbe alapvetõen beletartozik a nyomatékkorlátok módosítása is. Ha ez meg van, akkor váltó gyönörû szépen fog dolgozni. Ha gondolod tegyünk egy próbát.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:41


Robinson írta: Értés. Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ma megkérdezem egy pesti haveromat, õ már követett el ilyet, de biztos Nagy Móki lesz

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:37


bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


Nem lehet simán feltenni, de ha belefaragod valahogy, biztos több lesz pár pacival.



Akkor már egyszerûbb a turbónyomást növelni nem? Nyilván, az a turbó élettartamát is rövidíti valamennyire. A motorét meg mindkét megoldás, ha jól sejtem.


Háát, töltõnyomást már nem hiszem, hogy lehetne növelni, mivel már ígyis a 2.4bar-os határ körül van egy padlógázas gyorsításnál.
Pont a nagy töltõnyomás miatt nem mennek rendesen a 136-lovas motorok, gyakran kell visszavenni belõle, fõleg a régebbi szoftvereseknél.
Kárt nem tud tenni a motorban (ha nem chipes v. boxos), mert a motorvezérlõ nem ad gázolajat ha megszalad a töltõnyomás.


Értés. Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:31


Robinson írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


Nem lehet simán feltenni, de ha belefaragod valahogy, biztos több lesz pár pacival.



Akkor már egyszerûbb a turbónyomást növelni nem? Nyilván, az a turbó élettartamát is rövidíti valamennyire. A motorét meg mindkét megoldás, ha jól sejtem.


Háát, töltõnyomást már nem hiszem, hogy lehetne növelni, mivel már ígyis a 2.4bar-os határ körül van egy padlógázas gyorsításnál.
Pont a nagy töltõnyomás miatt nem mennek rendesen a 136-lovas motorok, gyakran kell visszavenni belõle, fõleg a régebbi szoftvereseknél.
Kárt nem tud tenni a motorban (ha nem chipes v. boxos), mert a motorvezérlõ nem ad gázolajat ha megszalad a töltõnyomás.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:25


bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


Nem lehet simán feltenni, de ha belefaragod valahogy, biztos több lesz pár pacival.


Akkor már egyszerûbb a turbónyomást növelni nem? Nyilván, az a turbó élettartamát is rövidíti valamennyire. A motorét meg mindkét megoldás, ha jól sejtem.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:20


Robinson írta:
bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


Nem lehet simán feltenni, de ha belefaragod valahogy, biztos több lesz pár pacival.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:14


bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:07


Robinson írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.


A facelift elõtti?


Igen, VTG az is, közvetlen, nagynyomású befecskendezéssel, pilottal, töltõlevegõ hûtõvel.
Kapott még hengerenként 4 szelepet, AGR-t és Nix katalizátort.
Így lett 100KW/280Nm, ami teljesíti az Eu3-at, de mégis EU2-be lett sorolva.


És akkor az mitõl van, hogy a 150 lovas már kétszer tölt, a 136-os meg csak egyszer?


Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 03:00


bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.


A facelift elõtti?


Igen, VTG az is, közvetlen, nagynyomású befecskendezéssel, pilottal, töltõlevegõ hûtõvel.
Kapott még hengerenként 4 szelepet, AGR-t és Nix katalizátort.
Így lett 100KW/280Nm, ami teljesíti az Eu3-at, de mégis EU2-be lett sorolva.


És akkor az mitõl van, hogy a 150 lovas már kétszer tölt, a 136-os meg csak egyszer?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 02:54


Robinson írta:
bmw320d4 írta: A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.


A facelift elõtti?


Igen, VTG az is, közvetlen, nagynyomású befecskendezéssel, pilottal, töltõlevegõ hûtõvel.
Kapott még hengerenként 4 szelepet, AGR-t és Nix katalizátort.
Így lett 100KW/280Nm, ami teljesíti az Eu3-at, de mégis EU2-be lett sorolva.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 02:53


Robinson írta:
bmw320d4 írta: A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.


A facelift elõtti?


Igen, az is.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 02:12


Robinson írta:
bmw320d4 írta: Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?


Ez a 2 lépcsõs feltöltés csak a faceliftnél jött a változó geometriájú turbóval ugye?


Nem, a két lépcsõs a biturbó=335d és társai

A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 02:09


bmw320d4 írta: Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?


Ez a 2 lépcsõs feltöltés csak a faceliftnél jött a változó geometriájú turbóval ugye?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 00:46


Kristof77 írta:
Az egyébként, hogy nominálisan 180, 188, vagy éppen 191 LE egy motor teljesen mindegy, mert az a fontos, hogy széles tartományban adjon le minél nagyobb nyomatékot illetve teljesítményt és ne okdájon ehhez füstöt.


A forgatónyomatékot és teljesítményt nem lehet szélesebb tartományra kihúzni, mivel kis fordulaton képtelen a turbó eleget tölteni, amit semilyen paraméterezéssel nem lehet rábírni a gyorsabb forgásra.
Egyetlen "megoldás" a több gázolaj, amihez nincs elég levegõ.

Magas fordulatszámon pedig a gyári program a növekvõ égési végnyomás és a négyzetesen emelkedõ tömegerõk miatt folyamatosan elveszi a töltõnyomást és a befecskendezett mennyiség egy részét is, vigyázva a motorra. Na itt lehet kicsalni sok teljesítményt.
Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 00:22


Kristof77 írta: Magát a váltót egyébként nem kell (lehet) hozzáhangolni a módosított programhoz, sõt nem is szabad belenyúlni, mert az csak galibát szülne.
Ha a nyomatékkorlátok összhangban vannak a többi módosított paraméterrel, akkor a váltó gyönyörûen fog mûküdni, minden körülmény között és veszi szépen a lapot.


Ne haragudj, hogy beleszólok, de a váltó CAN-en kapja meg a kapcsolásokhoz szükséges adatokat, amik között ott van a számított forgatónyomaték is, több száz fontos paraméter mellett.
Igenis számít a váltó hozzáigazítása, erre ott a bizonyíték, ha szervízbe megy az ügyfél egy össze-vissza kapcsolgató váltóval, és a hibafeltáráskor kiderül, hogy elszállt egy vákuumcsõ, becsepeg 3 porlasztó, pontatlan a légtömegmérõ, hibás a railnyomás szenzor stb.
Ilyenkor látszik, hogy az elvárt fogatónyomaték elmarad váltás után, és visszakapcsol a váltó, aztán ismét fel, és vissza.
A motorvezérlõ nem önállóan küldi a parancsokat a végfokjaira, hanem a váltóvezérlõ is nagyban beleszól, lehetetlen, hogy tökéletesen müködjön az autó.

Módosított szoftverrel, már régen elérte azt a f.nyomatékot és teljesítményt a motor, ami a következõ kapcsolásához bõven elegendõ lenne, ehelyett forgatja tovább a motort, egészen a valótlan értékek eléréséig.
Tudom, lehet kézzel is kapcsolni, meg ezt nem veszi észre szinte senki, de ettõl még így van.