« előző123következő »
bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2018. április 27. péntek, 21:27


Hello mindenki!

Benzines E46-ra manuál 5ös váltó helyett manuál 6ost tennék fel. Mik a lehetőségek, mennyire(nem)egysuerű a mutatvány. Mire érdemes figyelni, mit kell még cserélni. Stb.
Dizelé jó rá?
M52tüb motor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zsolexter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. március 19. hétfő, 12:23


E46 320d 150Hp, 6 fokozatú.
"NEM átlagos" lötyögés nálam is megvan:
Aki tud alkatrészt ennek a javítására jelezze már nekem.
Köszönöm

medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 21:58


YELLOW írta:
medveborke írta:
Tano írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Váltómmal kapcsolatban kérdeznék egyet... (igaz 5 gangos, de a téma hasonló) Az "átlagos" lötyögés nálam is megvan, de valami zavar. Amikor beteszem 5-be, először le kell küzdeni az ellenállást, pont mint a rükvercnél, utána viszont lötyög mint állat...
Ez normál dolog? Lehet, hogy átlagos a bmw-nél (bár nem hiszem), de eléggé zavaró

Dobok róla videjót

video


Szia!
Sajnos ezzel a jelenséggel már sokunk találkozott, ez is a típusbetegségek közé tartozik. Az okozza, hogy a helyretoló stift beragad, és nem tart ellen a váltókarnak. Ez gyakran előfordul. Mindenestül az alkatrész pár ezer forintos tétel. Ami inkább húzós, az a cseréje. Általában le kell hozzá szedni a váltót. Ügyes és vékony kezűek kicserélhetik anélkül is, de eléggé szivatós, annak ellenére hogy milyen kis apróságról van szó, mert nehéz hozzáférni.
Korábban már be lett linkelve az ETK-ból, hogy melyik alkatrészekről van szó. Ha gondolod magad is megtalálhatod, de ha nem megy, tudunk segíteni.


Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.



a videót néztem. tehát egyszer kitolod leküzdve az ellenállást és utána már nincs ellenállás? mert a videóból így tűnik. nekem is van ott ellenállás, de nem akkora mint a rükinél. sőt fater 27ezret futott OFF autójánál is van ott ellenállás.


Így van, utána megszűnik az ellenállás!
Ma néztem, hogy ha maradok huzamosabb ideig 2-3-4 gangon, nincs ellenállás, viszont, ha dobálnom kell az 1-2 -t, "visszajön" (persze lehet egy picit túloztam, azért akkora ellenállás nincs mint rükvercnél )

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 20:45


medveborke írta:
Tano írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Váltómmal kapcsolatban kérdeznék egyet... (igaz 5 gangos, de a téma hasonló) Az "átlagos" lötyögés nálam is megvan, de valami zavar. Amikor beteszem 5-be, először le kell küzdeni az ellenállást, pont mint a rükvercnél, utána viszont lötyög mint állat...
Ez normál dolog? Lehet, hogy átlagos a bmw-nél (bár nem hiszem), de eléggé zavaró

Dobok róla videjót

video


Szia!
Sajnos ezzel a jelenséggel már sokunk találkozott, ez is a típusbetegségek közé tartozik. Az okozza, hogy a helyretoló stift beragad, és nem tart ellen a váltókarnak. Ez gyakran előfordul. Mindenestül az alkatrész pár ezer forintos tétel. Ami inkább húzós, az a cseréje. Általában le kell hozzá szedni a váltót. Ügyes és vékony kezűek kicserélhetik anélkül is, de eléggé szivatós, annak ellenére hogy milyen kis apróságról van szó, mert nehéz hozzáférni.
Korábban már be lett linkelve az ETK-ból, hogy melyik alkatrészekről van szó. Ha gondolod magad is megtalálhatod, de ha nem megy, tudunk segíteni.


Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.



a videót néztem. tehát egyszer kitolod leküzdve az ellenállást és utána már nincs ellenállás? mert a videóból így tűnik. nekem is van ott ellenállás, de nem akkora mint a rükinél. sőt fater 27ezret futott OFF autójánál is van ott ellenállás.

medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 09:38


ervin35 írta:
Tano írta:
medveborke írta: Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.


Igen, az. De érdemes megvenni hozzá a többi apróságot is, a gyűrűt rugót stb. Meg az ETK-ban nézd meg, hogy a te váltódhoz is ugyanaz-e a cikkszám. E46-ot többféle váltóval szerelték, lehet ebben is van némi eltérés. Jobb biztosra menni.


Csaó.Ahogy én néztem a bmw fans ban a 316i nek más a váltója mint a(320d) miénk!De azért linkelem az oldalt ahol le van írva meg kommentálva képekkel mit hogyan cserélnek! Nekem is ki lett cserélve az öt stift meg rugók meg a kis meg nagy hüvelyek.Plusz még az 5. sebesség rugója meg a hátrameneté is

11 cikk szám. 5.sebesség rugója!
Nyomórugó
23 31 1 224 935

13 cikk szám Hátrameneti rugó!
Nyomórugó
23 31 1 224 817


ZF S5D 320Z 5






Köszi szépen a segítséget srácok!!


ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2012. december 03. hétfő, 23:03


Tano írta:
medveborke írta: Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.


Igen, az. De érdemes megvenni hozzá a többi apróságot is, a gyűrűt rugót stb. Meg az ETK-ban nézd meg, hogy a te váltódhoz is ugyanaz-e a cikkszám. E46-ot többféle váltóval szerelték, lehet ebben is van némi eltérés. Jobb biztosra menni.


Csaó.Ahogy én néztem a bmw fans ban a 316i nek más a váltója mint a(320d) miénk!De azért linkelem az oldalt ahol le van írva meg kommentálva képekkel mit hogyan cserélnek! Nekem is ki lett cserélve az öt stift meg rugók meg a kis meg nagy hüvelyek.Plusz még az 5. sebesség rugója meg a hátrameneté is

11 cikk szám. 5.sebesség rugója!
Nyomórugó
23 31 1 224 935

13 cikk szám Hátrameneti rugó!
Nyomórugó
23 31 1 224 817


ZF S5D 320Z 5






Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. december 03. hétfő, 20:56


medveborke írta: Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.


Igen, az. De érdemes megvenni hozzá a többi apróságot is, a gyűrűt rugót stb. Meg az ETK-ban nézd meg, hogy a te váltódhoz is ugyanaz-e a cikkszám. E46-ot többféle váltóval szerelték, lehet ebben is van némi eltérés. Jobb biztosra menni.


medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2012. december 03. hétfő, 18:43


Tano írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Váltómmal kapcsolatban kérdeznék egyet... (igaz 5 gangos, de a téma hasonló) Az "átlagos" lötyögés nálam is megvan, de valami zavar. Amikor beteszem 5-be, először le kell küzdeni az ellenállást, pont mint a rükvercnél, utána viszont lötyög mint állat...
Ez normál dolog? Lehet, hogy átlagos a bmw-nél (bár nem hiszem), de eléggé zavaró

Dobok róla videjót

video


Szia!
Sajnos ezzel a jelenséggel már sokunk találkozott, ez is a típusbetegségek közé tartozik. Az okozza, hogy a helyretoló stift beragad, és nem tart ellen a váltókarnak. Ez gyakran előfordul. Mindenestül az alkatrész pár ezer forintos tétel. Ami inkább húzós, az a cseréje. Általában le kell hozzá szedni a váltót. Ügyes és vékony kezűek kicserélhetik anélkül is, de eléggé szivatós, annak ellenére hogy milyen kis apróságról van szó, mert nehéz hozzáférni.
Korábban már be lett linkelve az ETK-ból, hogy melyik alkatrészekről van szó. Ha gondolod magad is megtalálhatod, de ha nem megy, tudunk segíteni.


Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2012. december 03. hétfő, 17:42


Coyote írta:
YELLOW írta: csináltam egy videjót... vélemény a lötyögésről?



Szerintem se aggódj, az enyém is így lötyög, mondjuk utálom is érte. Plusz egy indok az automata váltó mellett.

Megnyugtató, hogy E90-ben sem jobb, még megnyugtatóbb, hogy ez precíz váltónak számít egy pl. Renault Mégane-hoz képest. Cégautóként kaptam egy Mégane-t, hogy menjek vele Zalaegerszegről Temesvárra és vissza - gyűlöltem. Mint amikor egy szappanos halat húzkodsz egy vödör takonyban.

Viszont kevésbé megnyugtató, hogy egy '96-os Mazda váltója 300.000 km után is JOBB mint a BMW-é. A Toyota váltóra sem panaszkodnék, bár az picit darabos. Számomra a váltó-isten a Mazda maradt, mert az új autóikban is csodálatos váltóérzet van. Minden kapcsolás egy élmény.

A BMW-nél a hideg váltás is problémás, legalábbis nekem minden reggel úgy kell befeszítenem 1-esbe, pedig az éjszakát is abban a fokozatban töltötte (de indításhoz kuplung+üres kombót használok)


Csináld úgy, hogy berakod 2-esbe de nem engeded fel a kuplungot és onnan rakod 1esbe. Onnan elvileg simán kell átmennie.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. december 03. hétfő, 17:40


medveborke írta: Sziasztok!

Váltómmal kapcsolatban kérdeznék egyet... (igaz 5 gangos, de a téma hasonló) Az "átlagos" lötyögés nálam is megvan, de valami zavar. Amikor beteszem 5-be, először le kell küzdeni az ellenállást, pont mint a rükvercnél, utána viszont lötyög mint állat...
Ez normál dolog? Lehet, hogy átlagos a bmw-nél (bár nem hiszem), de eléggé zavaró

Dobok róla videjót

video


Szia!
Sajnos ezzel a jelenséggel már sokunk találkozott, ez is a típusbetegségek közé tartozik. Az okozza, hogy a helyretoló stift beragad, és nem tart ellen a váltókarnak. Ez gyakran előfordul. Mindenestül az alkatrész pár ezer forintos tétel. Ami inkább húzós, az a cseréje. Általában le kell hozzá szedni a váltót. Ügyes és vékony kezűek kicserélhetik anélkül is, de eléggé szivatós, annak ellenére hogy milyen kis apróságról van szó, mert nehéz hozzáférni.
Korábban már be lett linkelve az ETK-ból, hogy melyik alkatrészekről van szó. Ha gondolod magad is megtalálhatod, de ha nem megy, tudunk segíteni.

medveborke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 2007

státusz medveborke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2012. december 03. hétfő, 17:12


Sziasztok!

Váltómmal kapcsolatban kérdeznék egyet... (igaz 5 gangos, de a téma hasonló) Az "átlagos" lötyögés nálam is megvan, de valami zavar. Amikor beteszem 5-be, először le kell küzdeni az ellenállást, pont mint a rükvercnél, utána viszont lötyög mint állat...
Ez normál dolog? Lehet, hogy átlagos a bmw-nél (bár nem hiszem), de eléggé zavaró

Dobok róla videjót

video

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 06. kedd, 12:46


Coyote írta:
YELLOW írta: csináltam egy videjót... vélemény a lötyögésről?



Szerintem se aggódj, az enyém is így lötyög, mondjuk utálom is érte. Plusz egy indok az automata váltó mellett.

Megnyugtató, hogy E90-ben sem jobb, még megnyugtatóbb, hogy ez precíz váltónak számít egy pl. Renault Mégane-hoz képest. Cégautóként kaptam egy Mégane-t, hogy menjek vele Zalaegerszegről Temesvárra és vissza - gyűlöltem. Mint amikor egy szappanos halat húzkodsz egy vödör takonyban.

Viszont kevésbé megnyugtató, hogy egy '96-os Mazda váltója 300.000 km után is JOBB mint a BMW-é. A Toyota váltóra sem panaszkodnék, bár az picit darabos. Számomra a váltó-isten a Mazda maradt, mert az új autóikban is csodálatos váltóérzet van. Minden kapcsolás egy élmény.

A BMW-nél a hideg váltás is problémás, legalábbis nekem minden reggel úgy kell befeszítenem 1-esbe, pedig az éjszakát is abban a fokozatban töltötte (de indításhoz kuplung+üres kombót használok)


hát igen vezettem francia autót a Mazda5-ben nagyon rossz volt kapcsolni a váltót 200ezer km valós. mondjuk rövid úton járt de furcsa volt.nekem annyira nem tetszett, de Mazda6-ban sem, pedig aztnagyon szerettem korábban.
jól van akkor nem aggódom, mondom én hasonlókat láttam mint a vidin, de a 3x-os megerősítés elég. köszi!

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. november 06. kedd, 11:34


YELLOW írta: csináltam egy videjót... vélemény a lötyögésről?



Szerintem se aggódj, az enyém is így lötyög, mondjuk utálom is érte. Plusz egy indok az automata váltó mellett.

Megnyugtató, hogy E90-ben sem jobb, még megnyugtatóbb, hogy ez precíz váltónak számít egy pl. Renault Mégane-hoz képest. Cégautóként kaptam egy Mégane-t, hogy menjek vele Zalaegerszegről Temesvárra és vissza - gyűlöltem. Mint amikor egy szappanos halat húzkodsz egy vödör takonyban.

Viszont kevésbé megnyugtató, hogy egy '96-os Mazda váltója 300.000 km után is JOBB mint a BMW-é. A Toyota váltóra sem panaszkodnék, bár az picit darabos. Számomra a váltó-isten a Mazda maradt, mert az új autóikban is csodálatos váltóérzet van. Minden kapcsolás egy élmény.

A BMW-nél a hideg váltás is problémás, legalábbis nekem minden reggel úgy kell befeszítenem 1-esbe, pedig az éjszakát is abban a fokozatban töltötte (de indításhoz kuplung+üres kombót használok)


vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 06. kedd, 11:08


YELLOW írta: csináltam egy videjót... vélemény a lötyögésről?


Szerintem nem gáz. Bár az utolsó 3 autóm mind automata volt. (vezettem manuál 320d-t, abban is csak hasonlóan mozgott)

A hugom pasijának egy citroen xsara-ja van ( ) na abban a tiedhez képest úgy lötyög a váltó mint a fos. (57 000km van benne...)
Megautóztattam anno a passattal, a 320d-vel meg most az S osztállyal is. Hadd üljön néha normális autóba is szerencsétlen...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 06. kedd, 11:08

brutus20
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz brutus20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2012. november 06. kedd, 10:13



Szerintem semmi baja.

Nekem is kb. ilyen (96 ezer km), ismerős manuál e60-ában is ilyen (230 ezer km, de ahogy mondja újonnan is hasonló volt).

Ellenpéldaként hoztad a H astrát..hát... nekem 2vel volt tapasztalatom (62 ezer km és egy bérautó 4 ezer kmrel) és még üresben se nagyon lötyögött a váltó, ergo nagyon feszes volt. Gyorsan nem is lehetett váltani, mert akadt, a rükverc meg mindkettőben irgalmatlanul reccsent... csak úgy volt jó, ha előtte 1-esbe tettem, majd csak utána rüki.

Amúgy próbálj ki egy francia autót, ott még durvább a holtjáték és nincs belőle probléma.

Szóval szerintem ne aggódj!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 06. kedd, 10:14

« előző123következő »