bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 11:19


gyorilaszlo írta: Múlthéten megtörtént az EGR szelep ki kormolása... Meglepődtem,mivel azért már több mint 10 éves a kocsi,azt hittem nagyon le lesz rakódva... De magára a szelepre,meg a falára is olyan 1-2 mm-es korom volt... Brigéciolal szépen kisikáltam,és vissza szereltem... Azóta sincs semmi gond! Olyan kérdésem lenne,hogy ilyenkor érdemes egy software reset-et nyomni a masinának vagy nem? Mert végülis csak az óra meg a napi km-er számláló veszne el...


Nem felejti el az adaptált értékeket attól, hogy leveszed a sarut.
Ezt csak géppel lehet megcsinálni.

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 10:22


Múlthéten megtörtént az EGR szelep ki kormolása... Meglepődtem,mivel azért már több mint 10 éves a kocsi,azt hittem nagyon le lesz rakódva... De magára a szelepre,meg a falára is olyan 1-2 mm-es korom volt... Brigéciolal szépen kisikáltam,és vissza szereltem... Azóta sincs semmi gond! Olyan kérdésem lenne,hogy ilyenkor érdemes egy software reset-et nyomni a masinának vagy nem? Mert végülis csak az óra meg a napi km-er számláló veszne el...

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. február 22. kedd, 16:33


Köszi a segítséget!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 23:30


Kenyi írta: Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!


Szia!

Itt egy EGR leírás. A beömlő tisztítás analóg, csak a leszerelése tart tovább, mert több csavar tartja. Valamint a beömlőt érdemes áztatni, vagy nagynyomású mosót alkalmazni, mert nem tudsz belenyúlni, hacsak nem vagy gumiember. Tisztítás előtt a tűzfal felőli végéről szedd le a nyomásmérőt.
A használandó anyag olyan legyen, ami oldja az olajos szennyeződést, de nem marja a műanyagot és a gumit.
A tömítésekre figyelj amik a beömlő csavarjainál vannak, hajlamosak leesni, és nem tenne jót ha beesne a szelepekhez.

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 20:42


Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 16:52


csatis1 írta:
pneurob írta:
csatis1 írta: Két hét múlva olajcserém lesz és ki szeretném tisztítani az EGR-t is. Érdemes valami spec kencét használni hogy ne maradjon benne korom vagy nincs lényege és csak legyen rendesen kitörölve?


Elég vízzel kiöblíteni, mivel a lerakódott szennyeződés is vízben oldódó.



Köszi!


Vízben oldódik?Nekem brigéciolban ázott kb fél órát!

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 14:38


pneurob írta:
csatis1 írta: Két hét múlva olajcserém lesz és ki szeretném tisztítani az EGR-t is. Érdemes valami spec kencét használni hogy ne maradjon benne korom vagy nincs lényege és csak legyen rendesen kitörölve?


Elég vízzel kiöblíteni, mivel a lerakódott szennyeződés is vízben oldódó.



Köszi!


autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 13:28


csatis1 írta: Két hét múlva olajcserém lesz és ki szeretném tisztítani az EGR-t is. Érdemes valami spec kencét használni hogy ne maradjon benne korom vagy nincs lényege és csak legyen rendesen kitörölve?


Elég vízzel kiöblíteni, mivel a lerakódott szennyeződés is vízben oldódó.



csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. február 15. kedd, 19:59


Két hét múlva olajcserém lesz és ki szeretném tisztítani az EGR-t is. Érdemes valami spec kencét használni hogy ne maradjon benne korom vagy nincs lényege és csak legyen rendesen kitörölve?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. január 09. vasárnap, 16:06


milan873 írta: Hali mindenki érdemes az EGR-t ledugózni vagy hülyeség?Árt vagy használ vagy tök mindegy aki tudja írja meg köszi


Nem szeretjük ismételni magunkat, így ha kicsit veszed a fáradtságot és rászánsz kb 10-15 percet, és elkezded olvasni a topikot az elejétől, akkor választ kapsz a kérdéseidre. Van mellette és ellene is érv, le vannak írva, ez alapján eldöntheted, hogy te melyik megoldást választod.

milan873
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz milan873

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2011. január 09. vasárnap, 13:03


Hali mindenki érdemes az EGR-t ledugózni vagy hülyeség?Árt vagy használ vagy tök mindegy aki tudja írja meg köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz csanko

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2010. október 28. csütörtök, 14:35


Hello

Az EGR szelep működése:


YouTube videó

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 23:52


hil írta:
wizzaerr írta: Köszi jrtom! Kb mennyiért törlik ki ezt a hibát?
Lehet rendelek egy diagnosztikai kábelt,gondolkoztam rajta már korábban, akkor legalább látom, hogy pl. a porlasztók milyen állapotban vannak, stb...ez a hibatörlés lehetne az első amire használnám.



Nem látszik, hogy az ország mely területén vagy (TITKOS, de minek??), ha Bp-i vagy én ingyért kitörlöm.



Köszönöm HIL, rendes tőled! megmentettél volna nekem legalább egy 5öst.
A lámpa végülis kialudt..vagy hát Jürgen "megjavította magát"
Az adatlapom frissítettem, Pápa felől jöttem Bp-re, itt dolgozom.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 23:36


Valóban kialudt magától. Mikor csatlakoztattam az elfelejtett vákumcsövet mentem vele 4km-t de semmi aztán megint 4km-t, még mindig semmi aztán nekirugaszkodtam 170km-nek és és 1 km után kialudt
köszi BarG!

BarG írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Utánaolvastam az egr szelep tisztításnak és tegnap rászántam magam a műveletre. Elég gyalázatosan nézett ki...petróval,ronggyal,csavarhúzóval, fogkefével kb. 1óráig tisztítottam, aztán visszaszereltem. A 3 csatlakozó cső közül a két nagyobb átmérőjűt a bilincsekkel visszatettem, de a kis csőről elfeletkeztem és úgy mentem vele néhány km-t. A motorelektronika visszajelző lámpa kigyulladt akkor jöttem rá, hogy mi lehet a gond. Visszatettem a kis csövet is(talán vákumcső lehet a neve?) ,de a lámpa nem aludt ki.
Töröltetni kellene a hibajelet? Vagy a vákumcsővel lehet a baj, talán megrepedt?
Este utazni szeretnék kb 180km-t, nekivághatok így?
Heeelp please!


Ha a hiba nem áll fenn, némi idő után magától eltűnik a hibajel.
Amikor dugózni próbáltam az EGR-t, én is kaptam hibajelet. Kiszedtem a dugót, simán elment a sárga lámpa néhány perc után.




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 20:38


wizzaerr írta: Sziasztok!

Utánaolvastam az egr szelep tisztításnak és tegnap rászántam magam a műveletre. Elég gyalázatosan nézett ki...petróval,ronggyal,csavarhúzóval, fogkefével kb. 1óráig tisztítottam, aztán visszaszereltem. A 3 csatlakozó cső közül a két nagyobb átmérőjűt a bilincsekkel visszatettem, de a kis csőről elfeletkeztem és úgy mentem vele néhány km-t. A motorelektronika visszajelző lámpa kigyulladt akkor jöttem rá, hogy mi lehet a gond. Visszatettem a kis csövet is(talán vákumcső lehet a neve?) ,de a lámpa nem aludt ki.
Töröltetni kellene a hibajelet? Vagy a vákumcsővel lehet a baj, talán megrepedt?
Este utazni szeretnék kb 180km-t, nekivághatok így?
Heeelp please!


Ha a hiba nem áll fenn, némi idő után magától eltűnik a hibajel.
Amikor dugózni próbáltam az EGR-t, én is kaptam hibajelet. Kiszedtem a dugót, simán elment a sárga lámpa néhány perc után.