seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 14:36


Tano írta:
seta írta: Mester urak!
Meg tudnátok mondnai nekem h a féken melyik csavart mekkora nyomatékkal kell meghuzni?
Előre is köszi!!


Töltsd le EZT a doksit, ebben megtalálod a szükséges nyomatékokat.


Nagyon hasznos! köszönöm szépen!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 14:12


seta írta: Mester urak!
Meg tudnátok mondnai nekem h a féken melyik csavart mekkora nyomatékkal kell meghuzni?
Előre is köszi!!


Töltsd le EZT a doksit, ebben megtalálod a szükséges nyomatékokat.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 11:51


Mester urak!
Meg tudnátok mondnai nekem h a féken melyik csavart mekkora nyomatékkal kell meghuzni?
Előre is köszi!!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 14:18


YELLOW írta:

csak én nagyon előnyben részesítem a motorféket, tehát nincs amitől felmelegedjen a tárcsa, tehát ennek se tudhatom be. ha egy tárcsa üt, akkor mindig rázna, olyan nincs, hogy hol ráz hol nem. viszont ha feltételezzük ezt a csavar dolgot, akkor már jobban elképzelhető. melegedésre inkább amit acsapágy melegszik az agyon, és amit átad hőt, talán az anyag tágulás, és éppen ezért lehet esetleg ilyen gond, ugye más a csavar és a konzol anyaga meg a nyeregé is. másképp tágulnak. ha esetleg nincs úgy meghúzva, akkor mozoghat. tény, hogy semmilyen menetrögzítő nem lett használva.
igazából, most csak elméleti síkon próbálok lovagolni ezen. én kimerem zárni a tárcsa ütést. ebben a csavardologban meg lehet valami, ha végig gondoljuk. már most megnézném a dolgot, de se aknám, se időm nincs szerelőhöz menni.


Ehhez nem kell akna, csak egy emelő.
Csapágy melegedés stb. ez vicc.
Érdekes, a gyári tárcsa és betét szett háromszor 180-ról állóra fékezés után se üt, pedig akkor már lila. Ha üt akkor meg kell nézni indikátor órával.
Fellazul a csavar? Az egy kontár szerelő, aki ilyen hibát elkövet



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 13:28


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.


erről már sokat cseverésztem. minden tárcsáról olvasni ilyet. marha sokan használják az ATE Power Disc-et, főleg BMW-ken. (video)
mióta fent van a fék, kb 15 ezer km óta, soha nem fékesztem vele olyat, ami vetemedést okozhatna. és ami furcsa, hogy nem mindig ráz, tehát nem lehet konkrét dolgokhoz kötni, valamikor nagyobb tempónál csinálja, valamikor nem, vagy intenzívebb (nem nagyon) fékezésnél, vagy épp, amikor csak érintem. és hangsúlyozom, hogy a gyári nem rázott, pedig megemelve jobban beleért (ütésszerűen). és a csere után kezdődött. ezért gondolom, hogy lehet ennek a felfogatásnak lehet valami köze ehhez. de mondom kb 1 hónap és kiderül...


Úgy nem ismerem a tárcsát,csak régen tetszett nekem is,és akkor olvasgattam a fórumokon róla,mit írnak.Persze nem véleményezem mert sosem használtam,de végül is az ATE egy márkás név. Amúgy mikor régebbi tárcsám nekem ütött,ami akkor cserélve lett,ugyan ezt csinálta, néha ütött,néha nem.Olyan volt mintha néha mikor kicsit nagyobb hőterhelést kapott,akkor utána csinálta volna,és aztán abba maradt,és ez így ment,sokáig,néha csinálta,néha nem. Aztán meg untam,és ki cseréltem. Persze így utólag ki tudja,mivel az nem lett szabályozva,nem tudni az csinálta e, lehet meg is szűnt volna ha meg bontják ott a rendszert. Minden esetre az új tárcsával már nem csinálta. Akkor meg főleg nem a csavar okozhatja a gondot nálad,mert akkor mindig csinálná. Legrosszabb hiba,mikor vagy csinálja,vagy nem. Idegesítő.


csak én nagyon előnyben részesítem a motorféket, tehát nincs amitől felmelegedjen a tárcsa, tehát ennek se tudhatom be. ha egy tárcsa üt, akkor mindig rázna, olyan nincs, hogy hol ráz hol nem. viszont ha feltételezzük ezt a csavar dolgot, akkor már jobban elképzelhető. melegedésre inkább amit acsapágy melegszik az agyon, és amit átad hőt, talán az anyag tágulás, és éppen ezért lehet esetleg ilyen gond, ugye más a csavar és a konzol anyaga meg a nyeregé is. másképp tágulnak. ha esetleg nincs úgy meghúzva, akkor mozoghat. tény, hogy semmilyen menetrögzítő nem lett használva.
igazából, most csak elméleti síkon próbálok lovagolni ezen. én kimerem zárni a tárcsa ütést. ebben a csavardologban meg lehet valami, ha végig gondoljuk. már most megnézném a dolgot, de se aknám, se időm nincs szerelőhöz menni.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 09:38


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.


erről már sokat cseverésztem. minden tárcsáról olvasni ilyet. marha sokan használják az ATE Power Disc-et, főleg BMW-ken. (video)
mióta fent van a fék, kb 15 ezer km óta, soha nem fékesztem vele olyat, ami vetemedést okozhatna. és ami furcsa, hogy nem mindig ráz, tehát nem lehet konkrét dolgokhoz kötni, valamikor nagyobb tempónál csinálja, valamikor nem, vagy intenzívebb (nem nagyon) fékezésnél, vagy épp, amikor csak érintem. és hangsúlyozom, hogy a gyári nem rázott, pedig megemelve jobban beleért (ütésszerűen). és a csere után kezdődött. ezért gondolom, hogy lehet ennek a felfogatásnak lehet valami köze ehhez. de mondom kb 1 hónap és kiderül...


Úgy nem ismerem a tárcsát,csak régen tetszett nekem is,és akkor olvasgattam a fórumokon róla,mit írnak.Persze nem véleményezem mert sosem használtam,de végül is az ATE egy márkás név. Amúgy mikor régebbi tárcsám nekem ütött,ami akkor cserélve lett,ugyan ezt csinálta, néha ütött,néha nem.Olyan volt mintha néha mikor kicsit nagyobb hőterhelést kapott,akkor utána csinálta volna,és aztán abba maradt,és ez így ment,sokáig,néha csinálta,néha nem. Aztán meg untam,és ki cseréltem. Persze így utólag ki tudja,mivel az nem lett szabályozva,nem tudni az csinálta e, lehet meg is szűnt volna ha meg bontják ott a rendszert. Minden esetre az új tárcsával már nem csinálta. Akkor meg főleg nem a csavar okozhatja a gondot nálad,mert akkor mindig csinálná. Legrosszabb hiba,mikor vagy csinálja,vagy nem. Idegesítő.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 06:29


anubisz írta:
YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.


erről már sokat cseverésztem. minden tárcsáról olvasni ilyet. marha sokan használják az ATE Power Disc-et, főleg BMW-ken. (video)
mióta fent van a fék, kb 15 ezer km óta, soha nem fékesztem vele olyat, ami vetemedést okozhatna. és ami furcsa, hogy nem mindig ráz, tehát nem lehet konkrét dolgokhoz kötni, valamikor nagyobb tempónál csinálja, valamikor nem, vagy intenzívebb (nem nagyon) fékezésnél, vagy épp, amikor csak érintem. és hangsúlyozom, hogy a gyári nem rázott, pedig megemelve jobban beleért (ütésszerűen). és a csere után kezdődött. ezért gondolom, hogy lehet ennek a felfogatásnak lehet valami köze ehhez. de mondom kb 1 hónap és kiderül...


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 05:50


Ugye annyit még hozzá tennék, ez a mikulás a videón csuklóból lazítja a csavarokatna persze.az a kocsi is csak a garázsba áll,vagy előtte fel lazította őket.Én egy év után alig tudtam le venni a tárcsákat,úgy rá ette magát, ez meg csak úgy le emelte,se rozsda,se kosz se semmi. Aki már szedett szét féket 1,2 év után, az nem eszi ezt a mutatványt
A másik,a nagy csavar terhelésre visszatérve,aztán aki fogta azt a csavart ami tartja a nyerget,na hagyjuk már. Semmi köze a terheléshez,úgy törne el mint a szar,ha az terhelést kapna,mondjuk oldal irányút.Annyi hogy azon úszik a nyereg pár millimétert.Kívül meg egy vékony szar laprugó fogja oda a nyerget. Ennyit a terhelésről. Két komoly csavar van csak ott, ami a konzolt rögzíti, aztán kész.Amin a nyereg úszik még a menetes vége is tök vékony, a videón is meg lehet nézni, aki még nem fogta. Semmi köze a terheléshez. Annak ilyen erőket kellene kordába tartani,úgy szakadna ki a helyéről az első fékezésnél, hogy öröm lenne nézni. A külső feszítő laprugóról meg nem is beszélve. Csak annyi szerepe van hogy meg vezesse a nyerget,nincs is közvetlen kapcsolat közötte és a nyereg között,mert egy gumi perselybe fut,amit lehet cserélni, és egy műanyag kupak zárja le. A neve is az Féknyereg vezető csavar. Amúgy itt a képen aki még nem látta. Még kenő cuccot is adnak hozzá,hogy simán járjon. Ezen siklik a nyereg, aztán van még 2 csavar a konzolé,és kész.
Talán még csillapítja is a nyereg rezgését valamelyest mert gumi perselybe fut.
http://seekpart24.com/metzger/...p;at=11042

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 04:54


YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2011. március 01. kedd, 04:08


ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 22:40


anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta: .
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61


Sziasztok!
Végig olvastam ezt az eszme futtatást, amiből egy újabb kérdés merült fel bennem: ha ez a réz tartalmú szerelő paszta csavar menetek kenésére jó (mert rögzítő hatása is van, továbbá biztosítja, hogy a csavar évek múltán is kitekerhető marad berágódás nélkül), akkor viszont alkalmazható-e a féknyereg csúszó felületeinek kenésére. Én itt ellentmondást vélek felfedezni.
Vélemény???
Mit érdemes használni a féknyereg csúszó felületeinek kenésére?


Szerintem értelme nem sok van kenegetni azt a részt ahol egy kicsit érintkezik a fékpofa a nyereggel,azt a fém csúszórészt,én fémtisztára csiszoltam,aztán vékonyan bekentem sima gépzsírral,csak azért hogy ne kezdje mindjárt zabálni a korrózió,de ahogy írtad te is értelme nincs,mert azért tényleg csak oda fogja a koszt,meg ha rá engedem a gőzborotvát mikor mosom a fékport a felniről,úgy is azonnal le szedi,bármivel is keni az ember.Amúgy is éppen csak alig érintkezik azzal a megvezető résszel a fékpofa. Azt a két csavart amin siklik a féknyereg,ilyen gumi perselybe mozog,azt a fékes szerelő nekem vazelinnel kente be,őneki az a csodaszere.Hogy ne szoruljon meg a gumiba.Ez a paszta nem megfelelő ahoz mert túl sűrű.Azt ő is mondta. Én csak a csavarokra használtam,ha bontani kel ne szopjon az ember,meg a féktárcsa belső részét kentem le vele,ami össze szokott rágódni az agyal. Én nagyon komolyan csapkodtam a kalapáccsal mire el vált tőle a tárcsa,nagyon szoptam vele,csodálom nem tört szét a tárcsa,jó dobós volt,de ha véletlenül le kellett volna venni,és még jó,új tárcsa lett volna,nem mertem volna ütni kalapáccsal,nem is tudom hogy szedtem volna le. Na ezért kentem le vele,ezentúl nem fog rá rohadni.


hiába polírozták fel a dugattyút is,ki kezdte a rozsda,nem lett jó. Szivárog a fékolaj a dugattyú és a tömítés között. Most rendeltem új dugót, szerdán ér ide.
http://seekpart24.com/budweg/p...p;at=11042 meg új tömítést.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 22:32


hil írta:
anubisz írta: .
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61


Sziasztok!
Végig olvastam ezt az eszme futtatást, amiből egy újabb kérdés merült fel bennem: ha ez a réz tartalmú szerelő paszta csavar menetek kenésére jó (mert rögzítő hatása is van, továbbá biztosítja, hogy a csavar évek múltán is kitekerhető marad berágódás nélkül), akkor viszont alkalmazható-e a féknyereg csúszó felületeinek kenésére. Én itt ellentmondást vélek felfedezni.
Vélemény???
Mit érdemes használni a féknyereg csúszó felületeinek kenésére?


Szerintem értelme nem sok van kenegetni azt a részt ahol egy kicsit érintkezik a fékpofa a nyereggel,azt a fém csúszórészt,én fémtisztára csiszoltam,aztán vékonyan bekentem sima gépzsírral,csak azért hogy ne kezdje mindjárt zabálni a korrózió,de ahogy írtad te is értelme nincs,mert azért tényleg csak oda fogja a koszt,meg ha rá engedem a gőzborotvát mikor mosom a fékport a felniről,úgy is azonnal le szedi,bármivel is keni az ember.Amúgy is éppen csak alig érintkezik azzal a megvezető résszel a fékpofa. Azt a két csavart amin siklik a féknyereg,ilyen gumi perselybe mozog,azt a fékes szerelő nekem vazelinnel kente be,őneki az a csodaszere.Hogy ne szoruljon meg a gumiba.Ez a paszta nem megfelelő ahoz mert túl sűrű.Azt ő is mondta. Én csak a csavarokra használtam,ha bontani kel ne szopjon az ember,meg a féktárcsa belső részét kentem le vele,ami össze szokott rágódni az agyal. Én nagyon komolyan csapkodtam a kalapáccsal mire el vált tőle a tárcsa,nagyon szoptam vele,csodálom nem tört szét a tárcsa,jó dobós volt,de ha véletlenül le kellett volna venni,és még jó,új tárcsa lett volna,nem mertem volna ütni kalapáccsal,nem is tudom hogy szedtem volna le. Na ezért kentem le vele,ezentúl nem fog rá rohadni.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 22:08


anubisz írta: .
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61


Sziasztok!
Végig olvastam ezt az eszme futtatást, amiből egy újabb kérdés merült fel bennem: ha ez a réz tartalmú szerelő paszta csavar menetek kenésére jó (mert rögzítő hatása is van, továbbá biztosítja, hogy a csavar évek múltán is kitekerhető marad berágódás nélkül), akkor viszont alkalmazható-e a féknyereg csúszó felületeinek kenésére. Én itt ellentmondást vélek felfedezni.
Vélemény???
Mit érdemes használni a féknyereg csúszó felületeinek kenésére?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 21:01


hancurozo írta:
anubisz írta: persze,én se vitázok, csak olyan hülyén jött le,mit ha dilis lennék hogy zsírral kenném a féket Én se vagyok fizikus,de ugye azt te is belátod hogy olyan terméket nem fog egy neves cég forgalmazni amit menetre kel kenni,és nincs menet rögzítő hatása. Végül is ezek kombinált termékek,csak annyi hogy nem az van rá írva,hogy menet rögzítő.A funkció ugyan az,a menet rögzítése mellett a szelhetőség biztosítása.Nem is forgalmazhatnák,ha menetre kenve nem lenne rögzítő hatása,hanem ellenkező hatást válthat ki ,persze most nem Kínáról beszélek.
Ugye mert hát ha a menet rögzítőt szó szerint értenénk akkor azt jelentené hogy a be tekert motyót, amire rá van kenve,ugye többet azt már ki nem szeded onnan a menet rögzítő is egy szerelő paszta végül is, mert egy stabil kötés mellett kenést is biztosít, hogy azért ki lehessen tekerni majd a csavart. a motor hasonlatot persze csak képletesen mondtam,hogy utaljak rá logikus olyan helyeken olyan csavar rögzítést alkalmaznak,hogy azért próbálják ki küszöbölni a ki,le lazulást. Szép lenne egy hajtókar csavar vagy mi, le lazulna.Persze hogy olyan rögzítés van ott hogy ez nem fordulhat elő,max törhet.
Végül is azért jó egy fórum hogy álláspontokat ütköztessünk ,harag,sértődés nélkül, én így látom


Nem neveztelek dilisnek (távol áll tőlem). Nem ismerem a pontos terméket amit használsz. Vannak szerelőpszták, amiket kimondottan nagy nyomatékkal meghúzott csavarokhoz használok (ilyen a hengerfejcsavok mellé csomagolt paszta is).
Én erre a hozzászólásra reagáltam, mivel félreérthető volt, és szerelésben nem otthonosan mozgó (de barkácsolni szerető) tulaj félreértheti.:

anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.



amúgy itt a cucc,én ezt vettem,tettem rá.és mondom olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni.és mikor úgy már hőt mindent kap,tényleg ilyen szurok szerű lesz,mikor tekerem ki a csavart akkor is érzem hogy komoly ellenállást fejt ki,annyi hogy nem kel rá állni a kulcsra,de mikor meg indítom akkor is roppan,úgy hogy fog szépen,csak nem szopok vele.
Mondjuk én nyomaték kulccsal húzom meg,már a kerék csavarokat is.
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 20:52


anubisz írta: persze,én se vitázok, csak olyan hülyén jött le,mit ha dilis lennék hogy zsírral kenném a féket Én se vagyok fizikus,de ugye azt te is belátod hogy olyan terméket nem fog egy neves cég forgalmazni amit menetre kel kenni,és nincs menet rögzítő hatása. Végül is ezek kombinált termékek,csak annyi hogy nem az van rá írva,hogy menet rögzítő.A funkció ugyan az,a menet rögzítése mellett a szelhetőség biztosítása.Nem is forgalmazhatnák,ha menetre kenve nem lenne rögzítő hatása,hanem ellenkező hatást válthat ki ,persze most nem Kínáról beszélek.
Ugye mert hát ha a menet rögzítőt szó szerint értenénk akkor azt jelentené hogy a be tekert motyót, amire rá van kenve,ugye többet azt már ki nem szeded onnan a menet rögzítő is egy szerelő paszta végül is, mert egy stabil kötés mellett kenést is biztosít, hogy azért ki lehessen tekerni majd a csavart. a motor hasonlatot persze csak képletesen mondtam,hogy utaljak rá logikus olyan helyeken olyan csavar rögzítést alkalmaznak,hogy azért próbálják ki küszöbölni a ki,le lazulást. Szép lenne egy hajtókar csavar vagy mi, le lazulna.Persze hogy olyan rögzítés van ott hogy ez nem fordulhat elő,max törhet.
Végül is azért jó egy fórum hogy álláspontokat ütköztessünk ,harag,sértődés nélkül, én így látom


Nem neveztelek dilisnek (távol áll tőlem). Nem ismerem a pontos terméket amit használsz. Vannak szerelőpszták, amiket kimondottan nagy nyomatékkal meghúzott csavarokhoz használok (ilyen a hengerfejcsavok mellé csomagolt paszta is).
Én erre a hozzászólásra reagáltam, mivel félreérthető volt, és szerelésben nem otthonosan mozgó (de barkácsolni szerető) tulaj félreértheti.:

anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.