valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 17:38


RePTaiL írta:
valter320d írta:
jons írta:
valter320d írta: Szép jó estét minden kedves fórumozónak !!!
Megvettem a kocsit egy kicsit járt a kezemben a kormány oda vissza fékezésnél,gondoltam szar a tárcsa!
Elvittem felszabályoztattam(értéken belüli 21,4mm)
Megszünt a remegés........de a jobb oldali kerék felnin lényegesen több a fékpor mint a másik oldalin!
Jobban dolgozna a munkahenger az egyik oldalon???
Ebböl kifolyólag néha érzek egy minimális rángást ismét!
Ennyire szétbarmolná a féktuskó a tárcsát???



be van szorulva a munkahenger. Mozog, fékez, de néha megragad. Én is most fogom megcsinálni.


De akkor ettöl van a rángás is mikor rálépek a fékre?


Igen, vegyél hozzá javító szettet nem nagy összeg, az enyém munkahengerem szétesett és befogott a fék az út kellős közepén keresztbe álltam



Azt a ku..a!!! Minél hamarabb beszerzem és javítok! Köszönöm az infót ja még annyit vissza lehet pakolni a régi cuccal értem ez alatt a tárcsa,betét???

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 17:27


valter320d írta:
jons írta:
valter320d írta: Szép jó estét minden kedves fórumozónak !!!
Megvettem a kocsit egy kicsit járt a kezemben a kormány oda vissza fékezésnél,gondoltam szar a tárcsa!
Elvittem felszabályoztattam(értéken belüli 21,4mm)
Megszünt a remegés........de a jobb oldali kerék felnin lényegesen több a fékpor mint a másik oldalin!
Jobban dolgozna a munkahenger az egyik oldalon???
Ebböl kifolyólag néha érzek egy minimális rángást ismét!
Ennyire szétbarmolná a féktuskó a tárcsát???



be van szorulva a munkahenger. Mozog, fékez, de néha megragad. Én is most fogom megcsinálni.


De akkor ettöl van a rángás is mikor rálépek a fékre?


Igen, vegyél hozzá javító szettet nem nagy összeg, az enyém munkahengerem szétesett és befogott a fék az út kellős közepén keresztbe álltam



valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 14. csütörtök, 17:24


jons írta:
valter320d írta: Szép jó estét minden kedves fórumozónak !!!
Megvettem a kocsit egy kicsit járt a kezemben a kormány oda vissza fékezésnél,gondoltam szar a tárcsa!
Elvittem felszabályoztattam(értéken belüli 21,4mm)
Megszünt a remegés........de a jobb oldali kerék felnin lényegesen több a fékpor mint a másik oldalin!
Jobban dolgozna a munkahenger az egyik oldalon???
Ebböl kifolyólag néha érzek egy minimális rángást ismét!
Ennyire szétbarmolná a féktuskó a tárcsát???



be van szorulva a munkahenger. Mozog, fékez, de néha megragad. Én is most fogom megcsinálni.


De akkor ettöl van a rángás is mikor rálépek a fékre?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 08:14


valter320d írta: Szép jó estét minden kedves fórumozónak !!!
Megvettem a kocsit egy kicsit járt a kezemben a kormány oda vissza fékezésnél,gondoltam szar a tárcsa!
Elvittem felszabályoztattam(értéken belüli 21,4mm)
Megszünt a remegés........de a jobb oldali kerék felnin lényegesen több a fékpor mint a másik oldalin!
Jobban dolgozna a munkahenger az egyik oldalon???
Ebböl kifolyólag néha érzek egy minimális rángást ismét!
Ennyire szétbarmolná a féktuskó a tárcsát???



be van szorulva a munkahenger. Mozog, fékez, de néha megragad. Én is most fogom megcsinálni.


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 23:09


Szép jó estét minden kedves fórumozónak !!!
Megvettem a kocsit egy kicsit járt a kezemben a kormány oda vissza fékezésnél,gondoltam szar a tárcsa!
Elvittem felszabályoztattam(értéken belüli 21,4mm)
Megszünt a remegés........de a jobb oldali kerék felnin lényegesen több a fékpor mint a másik oldalin!
Jobban dolgozna a munkahenger az egyik oldalon???
Ebböl kifolyólag néha érzek egy minimális rángást ismét!
Ennyire szétbarmolná a féktuskó a tárcsát???

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. május 05. szombat, 11:07


Sziasztok!

Nekem is gondom volt a kézifékkel,illetve esetemben cserés volt az összes tárcsa,betét,kézifékpofa és kopásjelző. Még tavaly mindenből ATE-t vettem annyival megspékelve,hogy előre ATE PowerDisc került. Szóval a lényeg,hogy nekem is gyengus volt a kézifék az új cuccokkal is,de ez az én hibámból eredt. Magától értetődne,hogy összerakásnál fullra vissza kell tekerni a kézifék bowdent,beállítani azt a bizonyos menetes utánállítót és csak ezután feszíteni a bowdenen. Én csak minimálisan tekertem vissza a bowdent és volt a baj! Remélem hasznos infó volt valakinek.

Üdv.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 19:48


hancurozo írta:
csbalu írta: Nem néz ki egy vészes műveletnek, majd ha lesz 1-2 szabad órám megnézem. Köszönöm a segítséget! Tárcsafékbetétből milyet ajánlasz hátra? Normális árkategóriában gondolkodom persze.



Nem vészes művelet,de ha válla van akkor a kerékcsavar lyukán át vissza kell állítani a kézfék utánállítójat. (vagy letéped a betétet a pofákról)
Nem szeretnék ajánlani semmit. Nagyon pénztárca és forrás függő az ár. (mindenki más márkára esküszik és nem szeretnék senki pénztárcájában turkálni)


Jól mondod. Nekem úgy kellett leütni a helyéről az egész tárcsát, mert máshogy nem volt hajlandó lejönni.




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 18:42


csbalu írta: Nem néz ki egy vészes műveletnek, majd ha lesz 1-2 szabad órám megnézem. Köszönöm a segítséget! Tárcsafékbetétből milyet ajánlasz hátra? Normális árkategóriában gondolkodom persze.



Nem vészes művelet,de ha válla van akkor a kerékcsavar lyukán át vissza kell állítani a kézfék utánállítójat. (vagy letéped a betétet a pofákról)
Nem szeretnék ajánlani semmit. Nagyon pénztárca és forrás függő az ár. (mindenki más márkára esküszik és nem szeretnék senki pénztárcájában turkálni)

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 18:25


hancurozo írta:
csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40


Tudom ütközésig húzni és akkor éppen csak annyira fog hogy megtartsa az autót, simán el tudok vele indulni, szerintem bowden lesz a hibás. Utánállítót hol találom az autón? Még alá sem feküdtem annyira új a szerzemény. Szerelésben jártas vagyok nem egy motorcserét és egyéb nagy operációt csináltam már más típusokon, de BMW-ben 0 tapasztalatom van.



A tárcsában a képen a 4-es. Olyan, mint a régi dobfékes autóké. Leveszed a hátsó féktárcsát és megtalálod. (itt a féktárcsa belső része maga a dobfék)


Nem néz ki egy vészes műveletnek, majd ha lesz 1-2 szabad órám megnézem. Köszönöm a segítséget! Tárcsafékbetétből milyet ajánlasz hátra? Normális árkategóriában gondolkodom persze.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 18:05


csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40


Tudom ütközésig húzni és akkor éppen csak annyira fog hogy megtartsa az autót, simán el tudok vele indulni, szerintem bowden lesz a hibás. Utánállítót hol találom az autón? Még alá sem feküdtem annyira új a szerzemény. Szerelésben jártas vagyok nem egy motorcserét és egyéb nagy operációt csináltam már más típusokon, de BMW-ben 0 tapasztalatom van.



A tárcsában a képen a 4-es. Olyan, mint a régi dobfékes autóké. Leveszed a hátsó féktárcsát és megtalálod. (itt a féktárcsa belső része maga a dobfék)

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 18:00


hancurozo írta:
csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40


Tudom ütközésig húzni és akkor éppen csak annyira fog hogy megtartsa az autót, simán el tudok vele indulni, szerintem bowden lesz a hibás. Utánállítót hol találom az autón? Még alá sem feküdtem annyira új a szerzemény. Szerelésben jártas vagyok nem egy motorcserét és egyéb nagy operációt csináltam már más típusokon, de BMW-ben 0 tapasztalatom van.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 17:56


csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 17:47


hancurozo írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Eléggé gyengén fog a 320d touringom kéziféke, csak teljesen kicsit "erősen" behúzva fogja meg az autót. Mik a lehetőségek? Bovden állítás lehetséges? A hátsó fékbetétek lassan csereérettek, okozhatja ez a hibát? Melyik betétet ajánljátok hátra és milyen árban leledzik? Kopásjelző betéttel együtt cserélendő? A kocsi még nem jelzi hogy kopott lenne a fék.


Az hátsó üzemi fék (tárcsa), és a kézifék (dobfék) külön van. A kézifék betéteinek kopását nem fogja jelezni. (azt a féktárcsa kerékagyra húzott részének a belső felében találod) A bowden feszítésével nem fogsz sokat elérni. Inkább nézd meg a pofák állapotát. (vagy nagyon kopott, vagy fel van "üvegesedve")


Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 04. péntek, 17:48

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 17:33


csbalu írta: Sziasztok!

Eléggé gyengén fog a 320d touringom kéziféke, csak teljesen kicsit "erősen" behúzva fogja meg az autót. Mik a lehetőségek? Bovden állítás lehetséges? A hátsó fékbetétek lassan csereérettek, okozhatja ez a hibát? Melyik betétet ajánljátok hátra és milyen árban leledzik? Kopásjelző betéttel együtt cserélendő? A kocsi még nem jelzi hogy kopott lenne a fék.


Az hátsó üzemi fék (tárcsa), és a kézifék (dobfék) külön van. A kézifék betéteinek kopását nem fogja jelezni. (azt a féktárcsa kerékagyra húzott részének a belső felében találod) A bowden feszítésével nem fogsz sokat elérni. Inkább nézd meg a pofák állapotát. (vagy nagyon kopott, vagy fel van "üvegesedve")

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 17:16


Sziasztok!

Eléggé gyengén fog a 320d touringom kéziféke, csak teljesen kicsit "erősen" behúzva fogja meg az autót. Mik a lehetőségek? Bovden állítás lehetséges? A hátsó fékbetétek lassan csereérettek, okozhatja ez a hibát? Melyik betétet ajánljátok hátra és milyen árban leledzik? Kopásjelző betéttel együtt cserélendő? A kocsi még nem jelzi hogy kopott lenne a fék.