Ez egy archivált weboldal! bővebben

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. január 06. péntek, 17:47


hil írta:
ervin35 írta:

helló. akkor ennek a haverodnak többet ne higgyél el semmit! a meyle nem csomagoló cég!



Sziasztok és Szia ervin35!
Utánajártam, nem kicsit a dolgoknak. A Meyle az valóban a Te állításoddal ellentétben 80%-ban csomagoló cég!!!

Még mindig a lengőkar: tehát páldául a Parajdinál a Meyle HD31757/db, a lemförder 402336db. A Meylet az Unixnál a kedvezményt beszámítva 28k-ért kapom meg. De nem ez a lényeg. A HD jelölés az erősített kivitelre utal. Ugyanez az erősített a Lemförderből mér 70K körül van. De mi is ez az erősítés??? Ez annyit jelent, hogy az erősített kivitelben a gömb átmérője nagyobb, mondták is mennyivel, az nem számít, de a támaszkodó felület közel 30%-al nagyobb a normálnál. Ebből a többit már könnyű kitalálni. Elvileg a Meylehez valóban lehet venni gömbfejeket, de az is sajtolással rögzül, ami azért aggályokat vet fel, tehát nem javasolt. A németeknél a Meylere 4 év garit vállalnak.

Lehet, hogy másoknak ez az infó nem új, én kérdeztem ezeket, választ nem kaptam, ezért most közzé teszem hátha ezzel segítenek valakinek a választásban.
A fenti infók hivatalos helyekről származnak (több helyről és egyöntetűen), tehát nem a szomszéd barátjának a barátja hallotta valahol, ezért nincs okom megkérdőjelezni hitelességüket.



Akkor most ha jól szűröm le, nem kell félni a Meyle-től? Mert nekem mind2 HD Meyle, mert azt ajánlották, de nem mentem ilyen mélyre!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. január 06. péntek, 17:36


ervin35 írta:

helló. akkor ennek a haverodnak többet ne higgyél el semmit! a meyle nem csomagoló cég!



Sziasztok és Szia ervin35!
Utánajártam, nem kicsit a dolgoknak. A Meyle az valóban a Te állításoddal ellentétben 80%-ban csomagoló cég!!!

Még mindig a lengőkar: tehát páldául a Parajdinál a Meyle HD31757/db, a lemförder 402336db. A Meylet az Unixnál a kedvezményt beszámítva 28k-ért kapom meg. De nem ez a lényeg. A HD jelölés az erősített kivitelre utal. Ugyanez az erősített a Lemförderből mér 70K körül van. De mi is ez az erősítés??? Ez annyit jelent, hogy az erősített kivitelben a gömb átmérője nagyobb, mondták is mennyivel, az nem számít, de a támaszkodó felület közel 30%-al nagyobb a normálnál. Ebből a többit már könnyű kitalálni. Elvileg a Meylehez valóban lehet venni gömbfejeket, de az is sajtolással rögzül, ami azért aggályokat vet fel, tehát nem javasolt. A németeknél a Meylere 4 év garit vállalnak.

Lehet, hogy másoknak ez az infó nem új, én kérdeztem ezeket, választ nem kaptam, ezért most közzé teszem hátha ezzel segítenek valakinek a választásban.
A fenti infók hivatalos helyekről származnak (több helyről és egyöntetűen), tehát nem a szomszéd barátjának a barátja hallotta valahol, ezért nincs okom megkérdőjelezni hitelességüket.



ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 20:13


[quote="hil"]
SP_323i írta: Talpas téma:

Az én kocsimban a bal első talpast az előző tulaj cserélte Lemförder azóta 100ekm-et mentek és még semmi baja. A fenti 100-ból kb 70-et 225/40R18-as gumival...
Amikor a jobb oldalit is cserélni kellett szintén Lemförder-t tettem be.
Nem olcsó, de szerintem ide is érvényes az a szabály, hogy olcsó húsnak...


Sziasztok!
Nagyon köszönöm a válaszokat, amik alapján a Lemförder mellett döntöttem. Ma hallottam egy alkatrész kereskedő haveromtól (és miért hazudna nekem), hogy a Meyle az csomagoló cég, sok lehet nála a kínai termék. Ha ő hazudott, akkor most én is!

Ezúton kívánok minden Fórumtagnak jó Szilveszterezést, majd Boldog Új Évet, sok esemény mentes kilómétert és sok örömöt az autójához!

helló. akkor ennek a haverodnak többet ne higgyél el semmit! a meyle nem csomagoló cég!





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 02. hétfő, 20:14

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 18:10


harmas írta:
YELLOW írta: akkor most világosítást kérek, vagy megerősítést

a lengőkaron lévő dolgok melyik micsoda?


itt most akkor melyikről beszélsz?



Miki: mindenki azt beszéli ha ültetve van, akkor rövidebb kutyacsont kell.


Igaz, így lesz pontos a dolog
Az alsó képen a 2-es a gumiszilent. Ahogy "forog" (10-20°) benne az 1-es számú, kidörzsölődik, ezért lógni fog. Az pedig hangot ad.


na igen én is erre gondoltam, mikor tegnap írtam. mert olyan gyanúsnak tűnik ahogy áll benne. akkó már csak valamikó meg kell nézni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 18:07


YELLOW írta: akkor most világosítást kérek, vagy megerősítést

a lengőkaron lévő dolgok melyik micsoda?


itt most akkor melyikről beszélsz?



Miki: mindenki azt beszéli ha ültetve van, akkor rövidebb kutyacsont kell.


Igaz, így lesz pontos a dolog
Az alsó képen a 2-es a gumiszilent. Ahogy "forog" (10-20°) benne az 1-es számú, kidörzsölődik, ezért lógni fog. Az pedig hangot ad.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 18:02


YELLOW írta:
Miki: mindenki azt beszéli ha ültetve van, akkor rövidebb kutyacsont kell.


Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 31. szombat, 18:07

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 17:22


akkor most világosítást kérek, vagy megerősítést

a lengőkaron lévő dolgok melyik micsoda?


itt most akkor melyikről beszélsz?



Miki: mindenki azt beszéli ha ültetve van, akkor rövidebb kutyacsont kell.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 17:08


YELLOW írta:
harmas írta:

Az Én esetem a Kopogó Szellemmel.
Hasonló módon, mint nálad, pár centis aszfalt egyenetlenségen, kisebb gödröknél koppanó hang hallatszott előröl. Mintha kezdődő gömbfej kopás lenne. Mivel idegesített szarrá mozgattuk EMELŐN, de nem találtunk hibát. Aztán egyszer AKNÁN is alákukkantottam, és a stabirudat két kézzel megfogva "fel-le" irányban 4-5mm tudtam mozgatni. Emelőn ez nem jön elő mert lóg a futómű, feszíti a gumiágyba a stabit,nem mozdul meg. De, ha lábon áll, akkor viszonylag nyugalmi állásban van, ilyenkor megmozgatható. A vizsgai "futóműszéttépőgép" szintén nem mozgatja így, nehezen veszik észre.
BMW szalonban 7580Ft volt a kettő, másnapra hozták.


meg fogom nézni köszi! amúgy is igencsak rövidebb stabrúd kellene nekem az ültetés miatt.


Ahh, lehet nem írtam egyértelműen, de itt a stabi gumi szilentjeit akartam említeni. Nem a kicsi stabi pálcákat. A két gumi, ami a karosszériához rögzíti a nagy stabilizátor rudat. Na, ezt a rudat markold meg, akár aláfekve is, és próbáld megmozgatni. Jó eséllyel mozogni fog.
A régi gumiban valszeg benne lesz az átmérő (stabi), mert pl az enyémhez 3 féle átmérőt hozott a katalógus.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 16:31


YELLOW írta: amúgy is igencsak rövidebb stabrúd kellene nekem az ültetés miatt.


Elmagyarázhatnád, hogy miért kell.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 15:56


harmas írta:

Az Én esetem a Kopogó Szellemmel.
Hasonló módon, mint nálad, pár centis aszfalt egyenetlenségen, kisebb gödröknél koppanó hang hallatszott előröl. Mintha kezdődő gömbfej kopás lenne. Mivel idegesített szarrá mozgattuk EMELŐN, de nem találtunk hibát. Aztán egyszer AKNÁN is alákukkantottam, és a stabirudat két kézzel megfogva "fel-le" irányban 4-5mm tudtam mozgatni. Emelőn ez nem jön elő mert lóg a futómű, feszíti a gumiágyba a stabit,nem mozdul meg. De, ha lábon áll, akkor viszonylag nyugalmi állásban van, ilyenkor megmozgatható. A vizsgai "futóműszéttépőgép" szintén nem mozgatja így, nehezen veszik észre.
BMW szalonban 7580Ft volt a kettő, másnapra hozták.


meg fogom nézni köszi! amúgy is igencsak rövidebb stabrúd kellene nekem az ültetés miatt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 15:17


[[/quote]

hát megnéztem ezt a toronycsapágy dolgot. miután a takaró kupakot eltávolítottam, láttam a csapágyat, a golyókat. a zsír ki volt kenődve, a golyót tisztán lehetett látni (esetleg érdemes zsírozni). a lényeg, hogy nem emeltük meg, csak barátnőm mozgatta a kormányt ide oda, de nem láttam durva mozgást, csak ahogy a teló szára forog ugye a csapággyal együtt. amúgy ott az az imbusz csavar mire való? (telószár vége)

még annyi, hogy amikor állok ki a garázsból (tolatok), akkor a két első kerék külön-külön jön ki a garázsból. ezt azért írom, mert van egy vas 40x40-es zártszelvény olyan 1 cm-re áll ki. amikor erre rátolatok, akkor hallani azt a koppanást és akkor amikor a kerék rámegy egyenként, azaz 2 koppanás. most az is lehet, hogy akkor koppan, amikor pont lejövök róla ennyire nem figyeltem. ilyenkor valamiért stabilizátorra gyanakodok mindig. de nyáron semmi baja nem volt műszakin, és akkor is csinálta, csak elfelejtettem akkor mondani.[/quote]

Az Én esetem a Kopogó Szellemmel.
Hasonló módon, mint nálad, pár centis aszfalt egyenetlenségen, kisebb gödröknél koppanó hang hallatszott előröl. Mintha kezdődő gömbfej kopás lenne. Mivel idegesített szarrá mozgattuk EMELŐN, de nem találtunk hibát. Aztán egyszer AKNÁN is alákukkantottam, és a stabirudat két kézzel megfogva "fel-le" irányban 4-5mm tudtam mozgatni. Emelőn ez nem jön elő mert lóg a futómű, feszíti a gumiágyba a stabit,nem mozdul meg. De, ha lábon áll, akkor viszonylag nyugalmi állásban van, ilyenkor megmozgatható. A vizsgai "futóműszéttépőgép" szintén nem mozgatja így, nehezen veszik észre.
BMW szalonban 7580Ft volt a kettő, másnapra hozták.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 14:18


SP_323i írta: Talpas téma:

Az én kocsimban a bal első talpast az előző tulaj cserélte Lemförder azóta 100ekm-et mentek és még semmi baja. A fenti 100-ból kb 70-et 225/40R18-as gumival...
Amikor a jobb oldalit is cserélni kellett szintén Lemförder-t tettem be.
Nem olcsó, de szerintem ide is érvényes az a szabály, hogy olcsó húsnak...


Sziasztok!
Nagyon köszönöm a válaszokat, amik alapján a Lemförder mellett döntöttem. Ma hallottam egy alkatrész kereskedő haveromtól (és miért hazudna nekem), hogy a Meyle az csomagoló cég, sok lehet nála a kínai termék. Ha ő hazudott, akkor most én is!

Ezúton kívánok minden Fórumtagnak jó Szilveszterezést, majd Boldog Új Évet, sok esemény mentes kilómétert és sok örömöt az autójához!



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. december 31. szombat, 08:16


Talpas téma:

Az én kocsimban a bal első talpast az előző tulaj cserélte Lemförder azóta 100ekm-et mentek és még semmi baja. A fenti 100-ból kb 70-et 225/40R18-as gumival...
Amikor a jobb oldalit is cserélni kellett szintén Lemförder-t tettem be.
Nem olcsó, de szerintem ide is érvényes az a szabály, hogy olcsó húsnak...

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 21:55


Csak érdekesség kedvéért említem, hogy a nem gyári, erősített Meyle lengőkar és szilent szettet már rengeteg E46-ban cseréltünk, közel másfél éve. Eddig nem volt egyetlen negatív vissza jelzésünk sem, max. annyi, hogy jól bírják a magyar és román utakat. Igaz az ára sem olcsó, főleg 315Ft-os EUR mellett.

http://www.schmiedmann.hu/3160...reses.aspx

[quote="hil"]
m_attila írta: Sziasztok!

A Bmw nek a lengőkarokat a Lemförder gyártja!
Sajnos a 45000km re azt kell, hogy mondjam nem rossz eredmény.. bár ez függ keréktől, utaktól, vezetési stílustól stb.

Árak érdekesség képen
Febi:26.000,-
Lemförder: 30.000

Gyári:65.000,-

m_attila

Szia Attila!
Köszi a választ, kicsit elképedtem, hogy 45K nem rossz eredmény. Nyáron 16, télen 15 -ös alufelni, normál, nyugodt vezetési stílus (nem karok mindenkit megelőzni minden áron, meg egyébként sem), és nem terepen használom, hanem amilyen utak vannak itthon, de nagyon sok autópálya, meg Bp-is.
A Lemförderre kacsintgatok. Józan ésszel én is belátom, hogy ha egy aluból kihúzzák az acél gömbfejet és oda másikat dugnak.... hát nem is tudom, talán egy ilyen cserét még kibír.







hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 18:53


YELLOW írta:

hát megnéztem ezt a toronycsapágy dolgot. miután a takaró kupakot eltávolítottam, láttam a csapágyat, a golyókat. a zsír ki volt kenődve, a golyót tisztán lehetett látni (esetleg érdemes zsírozni). a lényeg, hogy nem emeltük meg, csak barátnőm mozgatta a kormányt ide oda, de nem láttam durva mozgást, csak ahogy a teló szára forog ugye a csapággyal együtt. amúgy ott az az imbusz csavar mire való? (telószár vége)



Szia!
Az arra lenne, hogy az anya letekerésekor ellen lehessen tartani. Viszont erre nem alkalmas, mert szét megy a nyílás, tehát csupán megszokásból van ott dísz. Légkulccsal nyitják az anyát, ott meg nem kell ellen tartani.
Én ezt tapasztaltam, de ha rosszul tudom, akkor majd kijavítanak