Ez egy archivált weboldal! bővebben

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 17:52


hancurozo írta:
BarG írta:
Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.


Hátra kell a jobb gumi, mivel az első keréken érzed csak ha elveszítette a tapadást (kivéve nagy sebességű kanyarvétel). Ha hátul van a jobb akkor ha bizonytalan a kocsi elveszed a gázt, ha fordítva csinálod nem fogod észrevenni ha már úszik a hátsó, csak ha hirtelen kerülnöd vagy fékezned kell főleg esőben. (akkor meg már régen késő)



Ugyanakkor a fékhatás java elöl van.Ha bajban vagy cseszheted ha elöl szar a gumi.Inkább legyen mindenhol egy közepes állapot legalább de szar semmi esetre sem.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 17:45


frizo írta: hogyan tudtok úgy közlekedni, hogy csúszik az autó? nem értem! Még télen sem csúszkálok.


ahhoz kell egy kis elvetemült szándékosság

státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 17:39


hogyan tudtok úgy közlekedni, hogy csúszik az autó? nem értem! Még télen sem csúszkálok.


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 17:21


BarG írta:
Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.


Hátra kell a jobb gumi, mivel az első keréken érzed csak ha elveszítette a tapadást (kivéve nagy sebességű kanyarvétel). Ha hátul van a jobb akkor ha bizonytalan a kocsi elveszed a gázt, ha fordítva csinálod nem fogod észrevenni ha már úszik a hátsó, csak ha hirtelen kerülnöd vagy fékezned kell főleg esőben. (akkor meg már régen késő)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. március 24. szombat, 17:22

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 17:09


Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.


Minden tiszteletem a tiéd, de most belekötnék a kijelentésedbe legfeljebb kijavítasz

1. Ha a hátulja csúszik, akkor elveszem a gázt és ellenkormányzok. Ha az eleje csúszik, akkor semmit nem tehetek, max elveszem a gázt és várom a koppanást. A drift jobban kontrollálható az orrtolásnál, nemde?

2. A tolatós példa nem releváns, hiszen az elöl kormányzás a nagysebességű egyenesfutást és nagy ívben kanyarodást teszi biztonságosabbá, a hátul kormányzás meg a lassú haladásnál hajszálpontos fordulást. (pl. targonca, kombájn, parkolóhelyre tolatás)
Hogy jön ez a gumikopáshoz?


én feltételezem, hogy akinek BMW-je van (de akár bármiylen RWD-s autója), az télen valami nyugis helyen kipróbálja mire mit reagál.
szerintem nagyon jól konrolálható a hátsó kitörés, e az elektronika megfogja úgy is. ismértlem magam, elől fog jobban a fék, ott kell jobb tapadás, eleve az első tengelyén irányítjuk az autót.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 17:03


BarG írta:
Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.


Minden tiszteletem a tiéd, de most belekötnék a kijelentésedbe legfeljebb kijavítasz

1. Ha a hátulja csúszik, akkor elveszem a gázt és ellenkormányzok. Ha az eleje csúszik, akkor semmit nem tehetek, max elveszem a gázt és várom a koppanást. A drift jobban kontrollálható az orrtolásnál, nemde?

2. A tolatós példa nem releváns, hiszen az elöl kormányzás a nagysebességű egyenesfutást és nagy ívben kanyarodást teszi biztonságosabbá, a hátul kormányzás meg a lassú haladásnál hajszálpontos fordulást. (pl. targonca, kombájn, parkolóhelyre tolatás)
Hogy jön ez a gumikopáshoz?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 16:45


Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 14:07


Coyote írta:
Plusz ne felejtsük el azt az előnyt, hogy mennyivel baróbban néz ki, ha kifordított kerékkel parkolok, és az új gumi figyel ki


Ezen besírtam! Ezek szerint nem csak én vagyok ilyen hülye



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 11:24


YELLOW írta:
Coyote írta: Adott egy pár szinte zsírúj Conti, meg kettő agyonhasznált, ami 1 vagy 2 idényt fut még el. Ma úgy döntöttem, hogy a szarabbakat teszem hátra, inkább ezeket rúgatom rommá, nem a jobb gumikat pazarlom, majd jövőre veszek helyettük két újat, és akkor komplett lesz a szett.

A gumis nagyon ellenkezett, szerinte mindenképp a jobbik gumikat kellene hátratenni.

Szerintetek? Ha a lekoptatás (és mihamarabbi csere) a cél, akkor miért lenne baj hátratenni a rosszabb gumikat? Száraz úton mit számít? Vizesen is inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


a DSC úgyis megfogja. ha téli gumiról lenen szó télen, akkor egyet értenék a gumissal.
de ha belegondolsz, hogy fékzésnél az első tengely harap jobban, akkor világos oda kell jobb tapadás. amúgy ha nem kened neki, nem sokkal fog jobban kopni hátul mint elől. első kerekes autóknál gáz, amikor hátra megy a súlypont és az első kerék megkönnyebbül ezért kipörög, akkor kopik a legjobban.
szóval én hátra tenném fel a kopottabbat.


pontosan így gondolkodtam én is. Amikor megvettem az autót, egyformán öreg gumik voltak rajta elöl-hátul, és ott már látszott, hogy a hátsó gumik kukába kerülnek (már a kopásjelző is kopott volt, szinte slick gumik voltak). Ott látszott, hogy hátul jobban zabálja a gumit a gép.
Plusz ne felejtsük el azt az előnyt, hogy mennyivel baróbban néz ki, ha kifordított kerékkel parkolok, és az új gumi figyel ki

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 11:09


Coyote írta: Adott egy pár szinte zsírúj Conti, meg kettő agyonhasznált, ami 1 vagy 2 idényt fut még el. Ma úgy döntöttem, hogy a szarabbakat teszem hátra, inkább ezeket rúgatom rommá, nem a jobb gumikat pazarlom, majd jövőre veszek helyettük két újat, és akkor komplett lesz a szett.

A gumis nagyon ellenkezett, szerinte mindenképp a jobbik gumikat kellene hátratenni.

Szerintetek? Ha a lekoptatás (és mihamarabbi csere) a cél, akkor miért lenne baj hátratenni a rosszabb gumikat? Száraz úton mit számít? Vizesen is inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


a DSC úgyis megfogja. ha téli gumiról lenen szó télen, akkor egyet értenék a gumissal.
de ha belegondolsz, hogy fékzésnél az első tengely harap jobban, akkor világos oda kell jobb tapadás. amúgy ha nem kened neki, nem sokkal fog jobban kopni hátul mint elől. első kerekes autóknál gáz, amikor hátra megy a súlypont és az első kerék megkönnyebbül ezért kipörög, akkor kopik a legjobban.
szóval én hátra tenném fel a kopottabbat.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 10:27


Adott egy pár szinte zsírúj Conti, meg kettő agyonhasznált, ami 1 vagy 2 idényt fut még el. Ma úgy döntöttem, hogy a szarabbakat teszem hátra, inkább ezeket rúgatom rommá, nem a jobb gumikat pazarlom, majd jövőre veszek helyettük két újat, és akkor komplett lesz a szett.

A gumis nagyon ellenkezett, szerinte mindenképp a jobbik gumikat kellene hátratenni.

Szerintetek? Ha a lekoptatás (és mihamarabbi csere) a cél, akkor miért lenne baj hátratenni a rosszabb gumikat? Száraz úton mit számít? Vizesen is inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. március 23. péntek, 19:28


YELLOW írta:
adee9 írta:
YELLOW írta:
adee9 írta:
csatis1 írta:
adee9 írta: Sziasztok! A 8j széles felnimen 235/45 17 -es gumival elmenne a verda ill. használ valaki ilyen méretű gumit?


Simán!


Szép napot! Ez a méret mégsem jó, mert mikor 4-en be ültünk, akkor lehetett hallani, h hátul bele ér a sárvédőbe hepe-hupás úton. Ez már nem is izgat, mert vettem új gumikat, immár 225/45 ZR17 -est. Most akkor a felni 37-es ET száma miatt nem fért el? Esetleg lehetséges, h ültetve van az autóm?


el kellett volna férnie. akkor rossz volt a méret, nem valós.
nekem 8j ET40-es felni van, de mivel nekem kisebb motoros ezért 1 centivel szélesebb a futóművem, azaz olyan mintha ET30-as felnim lenne (tudsz követni? ) na már most nekem ezen 245/40 R17-es gumi van 35 mm-es ültetés.
amikor fel lett rakva, otthon néztem, hogy az ujjam alig fér be, beültettem a családom és a gumira ráült a sárvédő azaz beleért. másnap visszamentem a gumishoz a problémámmal. a hátulra beült a gumis, cirka 110-120 kiló, mellé egy szerelőgyerek, 80kiló kb. ekkor is ráült szinte. elmentünk hepe-hupás úton (nem volt nehéz találni Mo.-on) aztán kanyarokba lendülettel direkt a nehezebb oldalt terhelve. nem ért bele menet közben. állítólag a BMW futóműve inteligens egy picit, mármint ugye a terhelés miatt változtatja a dőlés szöget bizonyos határok között. ezt nem tom, csak mondták.


Köszönöm az eddigi válaszokat. Értem Yellov, amit írtál, csak nekem menet közben is bele ért. Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha tényleg ültetve van, akkor ezt hogy tudom kideríteni? A rugón van valami típusjelzés, vagy márkanév, amiből kiderülhet?


általában más színű. ha sima fekete a rugó, akkor esetleg színes pötty árulkodhat.
ha jól emlékszem nekem a hátsó sárvédő közepén mérve (ív legmagasabb pontján) a földhöz 61 centi. ebből következik, hogya gyári magasság olyan 65 centi körül lehet. ebből ki lehet indulni.
de azt nem értem neked az hogy ért bele. azokkal a méretekkel jónak kellett volna lennie.


Értem, holnap megnézem, ill. megmérem és majd írok, h mi a fejlemény.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. március 23. péntek, 19:23


adee9 írta:
YELLOW írta:
adee9 írta:
csatis1 írta:
adee9 írta: Sziasztok! A 8j széles felnimen 235/45 17 -es gumival elmenne a verda ill. használ valaki ilyen méretű gumit?


Simán!


Szép napot! Ez a méret mégsem jó, mert mikor 4-en be ültünk, akkor lehetett hallani, h hátul bele ér a sárvédőbe hepe-hupás úton. Ez már nem is izgat, mert vettem új gumikat, immár 225/45 ZR17 -est. Most akkor a felni 37-es ET száma miatt nem fért el? Esetleg lehetséges, h ültetve van az autóm?


el kellett volna férnie. akkor rossz volt a méret, nem valós.
nekem 8j ET40-es felni van, de mivel nekem kisebb motoros ezért 1 centivel szélesebb a futóművem, azaz olyan mintha ET30-as felnim lenne (tudsz követni? ) na már most nekem ezen 245/40 R17-es gumi van 35 mm-es ültetés.
amikor fel lett rakva, otthon néztem, hogy az ujjam alig fér be, beültettem a családom és a gumira ráült a sárvédő azaz beleért. másnap visszamentem a gumishoz a problémámmal. a hátulra beült a gumis, cirka 110-120 kiló, mellé egy szerelőgyerek, 80kiló kb. ekkor is ráült szinte. elmentünk hepe-hupás úton (nem volt nehéz találni Mo.-on) aztán kanyarokba lendülettel direkt a nehezebb oldalt terhelve. nem ért bele menet közben. állítólag a BMW futóműve inteligens egy picit, mármint ugye a terhelés miatt változtatja a dőlés szöget bizonyos határok között. ezt nem tom, csak mondták.


Köszönöm az eddigi válaszokat. Értem Yellov, amit írtál, csak nekem menet közben is bele ért. Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha tényleg ültetve van, akkor ezt hogy tudom kideríteni? A rugón van valami típusjelzés, vagy márkanév, amiből kiderülhet?


általában más színű. ha sima fekete a rugó, akkor esetleg színes pötty árulkodhat.
ha jól emlékszem nekem a hátsó sárvédő közepén mérve (ív legmagasabb pontján) a földhöz 61 centi. ebből következik, hogya gyári magasság olyan 65 centi körül lehet. ebből ki lehet indulni.
de azt nem értem neked az hogy ért bele. azokkal a méretekkel jónak kellett volna lennie.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. március 23. péntek, 19:17


YELLOW írta:
adee9 írta:
csatis1 írta:
adee9 írta: Sziasztok! A 8j széles felnimen 235/45 17 -es gumival elmenne a verda ill. használ valaki ilyen méretű gumit?


Simán!


Szép napot! Ez a méret mégsem jó, mert mikor 4-en be ültünk, akkor lehetett hallani, h hátul bele ér a sárvédőbe hepe-hupás úton. Ez már nem is izgat, mert vettem új gumikat, immár 225/45 ZR17 -est. Most akkor a felni 37-es ET száma miatt nem fért el? Esetleg lehetséges, h ültetve van az autóm?


el kellett volna férnie. akkor rossz volt a méret, nem valós.
nekem 8j ET40-es felni van, de mivel nekem kisebb motoros ezért 1 centivel szélesebb a futóművem, azaz olyan mintha ET30-as felnim lenne (tudsz követni? ) na már most nekem ezen 245/40 R17-es gumi van 35 mm-es ültetés.
amikor fel lett rakva, otthon néztem, hogy az ujjam alig fér be, beültettem a családom és a gumira ráült a sárvédő azaz beleért. másnap visszamentem a gumishoz a problémámmal. a hátulra beült a gumis, cirka 110-120 kiló, mellé egy szerelőgyerek, 80kiló kb. ekkor is ráült szinte. elmentünk hepe-hupás úton (nem volt nehéz találni Mo.-on) aztán kanyarokba lendülettel direkt a nehezebb oldalt terhelve. nem ért bele menet közben. állítólag a BMW futóműve inteligens egy picit, mármint ugye a terhelés miatt változtatja a dőlés szöget bizonyos határok között. ezt nem tom, csak mondták.


Köszönöm az eddigi válaszokat. Értem Yellov, amit írtál, csak nekem menet közben is bele ért. Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha tényleg ültetve van, akkor ezt hogy tudom kideríteni? A rugón van valami típusjelzés, vagy márkanév, amiből kiderülhet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. március 23. péntek, 18:39


adee9 írta:
csatis1 írta:
adee9 írta: Sziasztok! A 8j széles felnimen 235/45 17 -es gumival elmenne a verda ill. használ valaki ilyen méretű gumit?


Simán!


Szép napot! Ez a méret mégsem jó, mert mikor 4-en be ültünk, akkor lehetett hallani, h hátul bele ér a sárvédőbe hepe-hupás úton. Ez már nem is izgat, mert vettem új gumikat, immár 225/45 ZR17 -est. Most akkor a felni 37-es ET száma miatt nem fért el? Esetleg lehetséges, h ültetve van az autóm?


el kellett volna férnie. akkor rossz volt a méret, nem valós.
nekem 8j ET40-es felni van, de mivel nekem kisebb motoros ezért 1 centivel szélesebb a futóművem, azaz olyan mintha ET30-as felnim lenne (tudsz követni? ) na már most nekem ezen 245/40 R17-es gumi van 35 mm-es ültetés.
amikor fel lett rakva, otthon néztem, hogy az ujjam alig fér be, beültettem a családom és a gumira ráült a sárvédő azaz beleért. másnap visszamentem a gumishoz a problémámmal. a hátulra beült a gumis, cirka 110-120 kiló, mellé egy szerelőgyerek, 80kiló kb. ekkor is ráült szinte. elmentünk hepe-hupás úton (nem volt nehéz találni Mo.-on) aztán kanyarokba lendülettel direkt a nehezebb oldalt terhelve. nem ért bele menet közben. állítólag a BMW futóműve inteligens egy picit, mármint ugye a terhelés miatt változtatja a dőlés szöget bizonyos határok között. ezt nem tom, csak mondták.