Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz Labi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 18:23


a tõke valutában nem változik valóban. viszont forintban törlesztesz, ezért többet kell visszafizetned, mint eredetileg felvettél, mivel gyengül a forint tehát ha a tartozásodat az adott pénznemben fizetnéd vissza, jelenleg sokkal többért tudnál valutát venni, mint amikor felvetted, ezért a tõke forintban nõ. ...jelenleg értem a dolgot, de remélem jól írom le.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 16:44


silver_e46 írta: Az a baj, hogy nem csak a deviza-forint árfolyamkülönbségét építik bele a törlesztõrészletek emelésénél, hanem emelhetik és emelik is folyamatosan a tõkerészt is:
a deviza alapúaknál havonta, a forintalapúaknál évente egyszer!


Ez szerintem hülyeség! A tõkét nem emelheti, hiszen ha végig gondolod, az csalás lenne, mivel a tõke az az összeg, amit Te felvettél! Ha felvettél 500 forint hitelt, nem mondhatja azt egy év múlva, hogy 510 forintot vettél fel. Szvsz csak a kamattal játszhat!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 15:54


Most beszéltem éppen kollegámmal.

Azt mondja hogy amikor tavaly erõsebb volt a forint és vissza kellett volna venni a havi törlesztõrészleteket, a bank megemelte a kamatot. Állítólag ilyet is tehet.

Valami építési hitel sváci frankban.

státusz silver_e46

Újonc

Elismertség: 4% (4 pont) | Hozzászólások: 100

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 15:46


kempelen írta:
hil írta: Sziasztok!
Én még hála az égnek soha nem láttam hitel szerzõdést, de: úgy gondolom, az valamikor létrejött egy ember és pl. egy pénzintézet között, amit közösen írtak és aláírtak. Na most, ha az egyik fél (itt pénzintézet) egyoldalúan módosít azon, akkor szerzõdésszegést követ el ezáltal, tehát a továbbiakban semmi nem jár neki, követelése nem lehet. Nem értem, mégis hogyan tudják ezt megcsinálni, vagy itt lép be a kisbetûs rész (?),miért nincs ügyvéd ebben az országban, aki próbapert indítana legalább egy ügyben. (ha ügyvéd lennék, biztosan megtenném)
hil


Ez eddig oké, de milyen ügyben? A megemelkedett törlesztõrészletek nem a pénzintézet egyoldalúan módosított döntésének eredményei. Az adós szerzõdést között a hitelintézettel külföldi pénznemben hitel ügyében. A bank a felvett hitel alapjául szolgáló pénznemen egy centet sem módosított. Csak a forint ehhez képest lett szarabb. Tehát a mindenkori árfolyam függvényében változik a forintben fizetendõ, de deviza alapú hitel.

Gondolom ezt te is tudtad eddig. Lehet próbapert indítani, de mi lesz az alapja? A fent elmondottakat mindkét fél megértette, elolvasta és aláírta.


Az a baj, hogy nem csak a deviza-forint árfolyamkülönbségét építik bele a törlesztõrészletek emelésénél, hanem emelhetik és emelik is folyamatosan a tõkerészt is:
a deviza alapúaknál havonta, a forintalapúaknál évente egyszer!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 14:15


alfatone írta: Nem felejtettem el, hogy már csak az adóbevételekbõl és a hitelbõl áll a költségvetés. Ettõl olyan sérülékeny a gazdaságunk, és ilyen gyenge a pénzünk. Minden nap eszembe jut, és az is, hogy 10milliót 2millió ember adóforintjából tartunk el.
Persze van függvénytani határértéke a dolognak, mely nem más mint végtelen magas adó, amit végtelen kevesen fizetnek be, ezért az eredmény 0, a különbözetet pedig 100%-ban nemzetközi bankhitelek fedeznek.


..és ez nem tartható fent a végtelenségig. Vagy változás lesz vagy rosszabbak leszünk mint egy közép afrikai ország...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 14:13


nagyon nem akarok ebbe belemenni, de az a baj, hogy már nincs gazdaságunk... minden amink volt eladtuk... a külföldi befektet kis pénzt majd kiemel nagyot, tehát triplán szívunk... a másik nagy baj, hogy sz@rul állunk, de jó magyar szokás szerint rázzuk a rongyot, és költekezünk... felelõtlen, pazarló életet élünk... én közepes helyzetben vagyok, de mégis megnézem mindig, mit mennyiért veszek, és sokat vacilálok rajta... ez van

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 14:12


kempelen írta: ...már felmerült bennem a gondolat, bár esély semmi rá, hogyan változnának a hitelek ha Feri és a briganti kánaánt varázsolna ide és mondjuk kétszáz alá esne egy júró?

Vajon akkor is így kapkodnának kiküldeni a bankok az ügyfeleknek a hitelt?
""Kedves ügyfelünk örömmel értesítjük, hogy az aktuális forint erõsödés miatt az euró jelenlegi árfolyama 180,- forint / 1EUR ezért az eddigi 60 ezer forintos részletét 35400,- forintban állapítottuk meg.""

Az olaj árváltozását nem követõ üzemanyagár alapján kiindulva aligha.


státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 14:09


Nem felejtettem el, hogy már csak az adóbevételekbõl és a hitelbõl áll a költségvetés. Ettõl olyan sérülékeny a gazdaságunk, és ilyen gyenge a pénzünk. Minden nap eszembe jut, és az is, hogy 10milliót 2millió ember adóforintjából tartunk el.
Persze van függvénytani határértéke a dolognak, mely nem más mint végtelen magas adó, amit végtelen kevesen fizetnek be, ezért az eredmény 0, a különbözetet pedig 100%-ban nemzetközi bankhitelek fedeznek.

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 12:09


Ha valaki nem tudja fizetni és bebukik pár hónappal elõtte egy jó casco és egy ügyes (óvatos) TK! egy kis apró marad hitel nincs viszont BMW-is úszik! Csak végsõ megoldásnak ajánlom!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 10:01


igen ezen én is gondolkodtam... ilyet nem fogunk tapasztalni, de kivi lennék rá

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 09:55


...már felmerült bennem a gondolat, bár esély semmi rá, hogyan változnának a hitelek ha Feri és a briganti kánaánt varázsolna ide és mondjuk kétszáz alá esne egy júró?

Vajon akkor is így kapkodnának kiküldeni a bankok az ügyfeleknek a hitelt?
""Kedves ügyfelünk örömmel értesítjük, hogy az aktuális forint erõsödés miatt az euró jelenlegi árfolyama 180,- forint / 1EUR ezért az eddigi 60 ezer forintos részletét 35400,- forintban állapítottuk meg.""

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 09:50


a válasz egyszerû, csak gondolkozni kell...
egy használt autó eladhatatlanabb, mint egy új... a bankok számolnak azzal, mi van ha az ügyfél nem tud fizetni, akkor neki pótólni kell a kiesõ részt, és ezt az autó eladásával tudja, és nem is árulja többért, csak anyniért, amennyi pénzre szüksége van, max fellicitálják, de általában ezt a hitelt feévevõ ügyfél megkapja, vannak olyan bankok...
nekem is hitelen van CHF alapú, de havi fix, nekem a futamidõ változik... nekem a hitelösszeg olyan, hogy akármikor fizetésképtelenné válok, az autó értéke mindiog annyi (elvileg) amennyi az akkori fennmaradt hitel... tehát amit bukok, az a kezdõrészlet, amit fizettem az elõzõ tulajnak, azaz 1 misi, a többi a hitel... az autó többet ér még, így ha nem tudnék fizetni és eladnám, akkor még maradna pénzem belõle... nekem a futamidõ hossza változik... kicsit bosszantó, de a tudat, hogy autóban ülök, mindenért kárpótol


Enkozpont74 írta: Azért 1 valamit nem értek a hitelekkel kapcsolatban...

Ha újy autót veszel/vettél a devizaalapú hitel ugyan arra az összegre, ugyan akkora futamifõre a törlesztõrészlet kevesebb mint a egy használt autóra...
Na de miért magasabb 1 használt autónál a thm. Nem ugyan azt a pénzt adják???

Ez az egész nagy rakás szar ami ebben az országban folyik az LEGÁLIS MAFFIA


státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 08:59


Azért 1 valamit nem értek a hitelekkel kapcsolatban...

Ha újy autót veszel/vettél a devizaalapú hitel ugyan arra az összegre, ugyan akkora futamifõre a törlesztõrészlet kevesebb mint a egy használt autóra...
Na de miért magasabb 1 használt autónál a thm. Nem ugyan azt a pénzt adják???

Ez az egész nagy rakás szar ami ebben az országban folyik az LEGÁLIS MAFFIA

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 08:52


hil írta: Naaa de a Ft alapú hiteleket is változtatják, ott pedig nem játszik az árfolyam. Legszebb példa erre a kedvezményes lakáshitel még a rendszerváltás elõtti idõkbõl. A legelsõ volt ennek a megváltoztatása egyoldalúan.
hil


Ezen nem változtattak, ha jól tudom.
A változás annyi volt,hogy az éves befizetett törlesztõrészletek egy bizonyos %-a visszaigényelhetõ volt. Max. 240ezer ft. Ezt módosították 120 ezer ft-ra.

De ez a hitel, még most is a legjobb. 20 év garanciát vállalt az állam,h a kezelési költség és a kamat együttesen nem haladhatja meg a 6%-ot. (használt lakás esetén)

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. február 05. csütörtök, 07:25


hil írta:
alfatone írta: Biza, Károly bácsi írta.
Ez is rámutat, hogy ez a kapitalizmus elemi része, amióta csak kitalálták a bankokat,a kölcsönt a kamatot. És idõnként kell egy iránytott válság, mely átrendezi az erõviszonyokat, tovább koncentrálja a tõkét. Ez ma már globális, kivéve egy tömböt. De mi nem ott vagyunk, hát szopjuk a 300-as Eurót, a drága gázt és olajat, és persze az árfolyamváltozásból a hiteleink ugrásszerû növekedését.
(Érdemes megnézni, hogy kínában milyen hatása van. 0. Ott idén is a 2008-hoz hasonló 8% (!) körüli növekedéssel számolnak. Nem vagyok közgazdász végzettségû, de annyit tudok, hogy Európában 10%-ot meghaladó gazdasági növekedés a II. vh. utáni újáépítési periódusban volt utoljára.)
Más baj nincs.

Igen, de elfelejted, hogy a 20 év alatt gyakorlatilag elkótyavetyéltek minden állami tulajdont (ami saját zsebbe került) és az ország mûködtetése szinte kizárólag az adóbevételekbõl (meg hitelekbõl) történik. Kilátástalan így a helyzet sajnos.
hil


Bocsánat, de az állami tulajdon, inkább nevezzük nemzeti vagyonnak elkótyavetyélése már korábban kezdõdött. Amit itt az utóbbi években elkótyavetyéltek az már a nagymama féltve õrzött utolsó régi ezüstkészletének a zaciba adása volt....

Persze mindenki azt gondol amit akar. A ma kialakult helyzettõl függetlenül nem vágyom vissza a pártállami idõket, bár lassan az az érzésem a mostani helyzet sem különb az akkoritól.

De nem politizálok. Befejeztem.