autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Cossye

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. szeptember 01. péntek, 16:54


Sziasztok!

E46 328i-hez, tudtok tanácsod adni, hogy hol alakítják át a gyári difit sperr-re?

Előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz tomika999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. május 30. hétfő, 12:35


YELLOW írta:
tomika999 írta:
Bocsi, szoknom kell még ezt a fórumot. Most tuti hogy manuál, de utána nézek. A VIN kódot hol találom meg és hol tudnám ellenőrizni?


pl itt: alvázszám utolsó 7 karaktere
http://bimmer.work/


Egy olyan kérdésem lenne még, hogy az E36 kardán két végén a rögzítés az megegyezik az E46-éval? A hardynál és a diffinél? Megnéztem ezt a katalógust, az összes E46 kardán gyárilag olyan hosszú, mint amit bontottan vettem, viszont nem fér be. Megnéztem az E36-ét is, az viszont ugyanakkora, mint ami nekem volt alatta. Nem tudom milyen diffi lehet az autóm alatt, egy számot találtam rajta amit meg tudtam nézni: 1 428 123. Ezt a hátulján találtam legalul, nem tudom jelent-e valamit. Ha megegyezne a kardán felfogatása, akkor megoldódna a problémám és nem kellene diffit cserélnem, meg esetleg komplett hátsó részt. Ha valaki tudja a választ a kardánra, azt megköszönném!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2016. május 28. szombat, 17:39


tomika999 írta:
Bocsi, szoknom kell még ezt a fórumot. Most tuti hogy manuál, de utána nézek. A VIN kódot hol találom meg és hol tudnám ellenőrizni?


pl itt: alvázszám utolsó 7 karaktere
http://bimmer.work/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz tomika999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. május 28. szombat, 17:29


YELLOW írta:
tomika999 írta:
YELLOW írta:
tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.


Szia! Ezt sajnos nem tudom, hétfőn indulok neki még egy BMW bontónak, hátha találok ilyen méretet, aztán akkor meg tudom nézni hogy milyen a difi benne. Váltó szerintem nem lett cserélve, bár ezt sem tudom igazából


lécci alulra írj mindig!
hát VIN kód alapján ki lehet deríteni gyárilag milyen váltóval jött ki, és hogy most milyen van benne. mármint manuál, automatára gondolok.


Bocsi, szoknom kell még ezt a fórumot. Most tuti hogy manuál, de utána nézek. A VIN kódot hol találom meg és hol tudnám ellenőrizni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2016. május 28. szombat, 17:25


tomika999 írta:
YELLOW írta:
tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.


Szia! Ezt sajnos nem tudom, hétfőn indulok neki még egy BMW bontónak, hátha találok ilyen méretet, aztán akkor meg tudom nézni hogy milyen a difi benne. Váltó szerintem nem lett cserélve, bár ezt sem tudom igazából


lécci alulra írj mindig!
hát VIN kód alapján ki lehet deríteni gyárilag milyen váltóval jött ki, és hogy most milyen van benne. mármint manuál, automatára gondolok.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz tomika999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. május 28. szombat, 17:22


Szia! Ezt sajnos nem tudom, hétfőn indulok neki még egy BMW bontónak, hátha találok ilyen méretet, aztán akkor meg tudom nézni hogy milyen a difi benne. Váltó szerintem nem lett cserélve, bár ezt sem tudom igazából

YELLOW írta:
tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2016. május 28. szombat, 17:18


tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz tomika999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. május 28. szombat, 17:13


Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 28. szombat, 17:14

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 330xd
Évjárat: 2007

státusz doby

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 15:57


Sziasztok!
330xd hátsó kardánkereszteket hol kapok? cikkszám is jó lenne.
Köszönöm!

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. január 31. vasárnap, 17:11


ArkyCsaba írta:
ArkyCsaba írta:
kzste írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.


Tehát a szaki nem akart vele vesződni.Mert folyamatosan azzal érvelt,hogy speckós szerszám kell hozzá.


Kicsit keresgéltem, Visszarakásnál ezzel a csavarral kell ráhúzatni a csapágyat?


Igazából fogalmam sincs, szervizben csinálták meg.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. január 31. vasárnap, 16:49


ArkyCsaba írta:
kzste írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.


Tehát a szaki nem akart vele vesződni.Mert folyamatosan azzal érvelt,hogy speckós szerszám kell hozzá.


Kicsit keresgéltem, Visszarakásnál ezzel a csavarral kell ráhúzatni a csapágyat?


ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. január 31. vasárnap, 16:01


kzste írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.


Tehát a szaki nem akart vele vesződni.Mert folyamatosan azzal érvelt,hogy speckós szerszám kell hozzá.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. január 31. vasárnap, 15:44


ArkyCsaba írta: Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?


Kb negyed óra volt kicserélni. Mondjuk volt szerviz ahol engem is elhajtottak vele, hogy inkább vegyek helyette bontott kardánt.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. január 31. vasárnap, 15:38


Sziasztok.Az igaz,hogy a kardánt tartó csapágy rá van préselve vagy csak átba**tak és nem akarták kicserélni?

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. december 31. csütörtök, 14:49


Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta: Azért az látszik,hogy bmw-sek vagyunk
Sztem semmilyen más márkánál nem paráznak ennyire mindenen


Túl tökéleteset akar az ember sztem!


Azért mennék egyet a 320i-vel.Biztosan szép hangja van a 6 hengeres gépnek.
Kicsit irigykedek ám


Jó hangja van, nekem is tetszik!
Csak ilyenkor van az, hogy én meg egy 330i-vel vagyok így!
Főleg a menetteljesítményre lennék nagyon kíváncsi!




https://www.youtube.com/watch?v=exUz26S05rg

Jól el tud lépni az biztos.Majdnem m3 szintje.


6s alatt 100őn.