autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 21:10


YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.


Ha el is tárolják a kerekeket akkor ok, de ha otthon tartod őket, akkor először 4 kerék be a kocsiba(a csomagtartóba mind nem fér be, maradt a hátsóülés, arra kell valami takaró, hogy ne legyen piszkos)... ez is egy tortúra...

Ha már számolunk...
én is ki tudnék csengetni 1500-at, de légkulcs nélkül is végzek 3negyed óra alatt, ha veszek egy normális kulcsot akkor 7év alatt visszajön az ára és ilyen kihasználtság mellett tovább fog tartani mint 10 év...

Hancurozo szerint a kompresszor sem elég, abból viszont most nincs "kedvem" másikat venni, annyit már nekem sem ér meg a dolog...

Azért fontos, hogy a kulcs állítható legyen, mert a legtöbb helyen "megtépik" a csavarokat, úgy hogy azzal a játékkulccsal amit a kocsihoz kaptunk nem fogjuk lelazítani...sajnos tudom, mert volt szerencsém a leállósávban a kulcson ugrálni a 85kilommal, hogy meglazuljon a csavar...
Szal inkább csak "tekerje be" a légkulcs én meg meghúzom majd, oszt ha defektet kapok le is tudom venni...

Amit funez ajánlott az viszont tetszik...ha képes az általam meghúzott csavart lelazítani és aztán visszatekereni mindezt kompresszor nélkül akkkor lehet ő lesz a befutó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 21:01


jrtom írta: Én meg nem adnék 1500-at 4 kerékcseréért! Tudok szakítani egy félórát és nyugottan lecserélem a kerekeket, megpucolom a kerékagyat bekenegetem valami csodaszerrel (rézpaszta) aztán kész. Ja és lehúzom nyomatékkulcsal

YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.






itt is letakarítják... ráadásul jól ismerem őket, eddig egyszer nem vittem oda (mert marha sokan voltak) meg is szívtam. és mivel nincs nyomatékkulcsom, így nem sajnálom az 1500-at.
nah de nem akarom, hogy ez legyen a téma, csak megjegyeztem a gondolatom.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:55


Én meg nem adnék 1500-at 4 kerékcseréért! Tudok szakítani egy félórát és nyugottan lecserélem a kerekeket, megpucolom a kerékagyat bekenegetem valami csodaszerrel (rézpaszta) aztán kész. Ja és lehúzom nyomatékkulcsal

YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 29. szerda, 20:58

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:40


ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:37


wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...


Nem lesz elég a kompresszor. A kulcson állítható (a csatlakozó elött lévő tekerhető állítóval) 4 fokozatban. Sokat a kulcstól ne várj, ezeket több "márkanév" alatt megveheted 2500-15000 ft-ig.
A légkulcs után mindíg ellenőrizni kell a meghúzást a keréknél (életed múlhat rajta).
Ha csak évente 4-5 alkalommal használnád, akkor felesleges.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:36


Szia!
Nem a kompresszorral lesz baj, hanem a légkulcs nem tudja majd meglazítani a csavarokat! Az a 320Nm az mese! Szezonális kerékcseréhez nem vennék légkulcsot a helyedben, mire kicincálod a kompit meg a légkulcsot addig két kereket lecserélnél T-kulcsal.
Ha viszont mégis akarsz légkulcsot akkor 20 ezer alatt ne is nézelődj!

wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...




funez
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz funez

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:35


wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...



Meghúzza nekem is ilyen van leesni nem fog ne aggódj, de vettem egy Mannesmann behajtót ez nagyon jó úgy meghúzza mint álat (alufelnik esetében azért csak ovatosan )
Itt a link: http://www.argep.hu/trend/MANN...zogep.html



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 29. szerda, 20:37


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:35


wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...


Hello!
Ahhoz, hogy le és felszereld a kerekeket jó a légkulcs és egy nem F1-es szintű kerékcsere sebességhez a kompresszor is megfelel, DE!
Az ilyen légkulcsokkal nem fogsz tudni adott és előírt nyomatékhatáron belül mozogni, ahhoz még a valamire való szakműhelyek is nyomatékkulcsot használnak (és ha igazán jók, akkor kalibráltat) a légkulcsos játék után. Légkulcs esetén nincs is értelme parametrikus szórásról beszélni, ha csak nem a max értéket akarod kihasználni. A leírásban szereplő 320Nm egy elméleti maximum lesz, egyik vagy mindkét irányban. Illő módon való meghúzáshoz, javaslom, használj Te is nyomatékkulcsot. (Ha mást nem, kalibrált bicepszet )
Üdv

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 20:24


Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2002

státusz laci520D

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 377

Elküldve: 2008. augusztus 15. péntek, 21:14

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. augusztus 14. csütörtök, 11:51


Robinson:
Köszi, de nem járnál jól, ugyanis a mezei ilyen méretû kulcs nem passzol a perforálásba, már próbáltam De azért nagyon köszi a felajánlást rendes volt tõled

Tano:
Rendicsek, utána kérdezek majd. Köszi!

Update:
Megnéztem a teilen, a fogó majdnem 5 rongy

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 14. csütörtök, 11:10


Épp az a gond, hogy gyárilag nincs benne ez a "verõbot" a készletben, de meg lehet venni. Ahol a képeket is találtam, ott 5 $-t ír árnak, szóval filléres cucc. Csak az ETK-ban nem találtam meg, magyar nevét meg nem tudom.

Tiba: Igen, lehet külön kapni a szerszámokat. Nézd meg itt, hogy mi a cikkszáma és akkor rá tudsz kérdezni, vagy a BMW Teile oldalon meg is tudod nézni mennyit ír gyári árnak.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 14. csütörtök, 11:07


Tiba írta: Nekem a fogó sincs benne, meg a nagyobbik villáskulcs Lehet ilyeneket külön kapni?


Ha jól emlékszem a villáskulcs az 12-13-as, sima villáskulcs. Szerintem ez pont egy olyan része a dolognak, amit megvehetsz bárhol, és bele rakhatod, nem kell BMW-nek lennie. Ha egyáltalán van ilyen Mármint érted... Színben egyezzen, hogy mégiscsak, de amúgymeg.. Szerintem.
De ha nagyon ragaszkodsz hozzá, hogy kifejezetten a készlet része legyen, veszel egy ugyan ilyen színû villáskulcs, talizunk, én odaadom a készletbõl, Te meg odaadod az "utánvásárolt" verziót

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. augusztus 14. csütörtök, 10:56


Nekem a fogó sincs benne, meg a nagyobbik villáskulcs Lehet ilyeneket külön kapni?

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 14. csütörtök, 10:35


Az a helyzet, hogy az enyémben sincs benne. Akkor biztos van valami legendája ennek.