- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 318i
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2014. április 18. péntek, 03:38
Valaki nem tud fejèrmegyeben,aki csinál ilyent?
Elküldve: 2014. április 18. péntek, 03:38
Elküldve: 2013. október 18. péntek, 18:20
jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.
A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.
Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.
Elküldve: 2013. október 18. péntek, 07:14
szotakdavid írta:Pocses írta:jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.
A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.
Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.
Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Az olyan is lesz!
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 20:33
Pocses írta:jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.
A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.
Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.
Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 19:09
adee9 írta:dbtibi írta:Pocses írta:adee9 írta:Pocses írta:dbtibi írta:Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."
Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.
Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)
A csomagtérajtón lévő lámpa...
Nekem is csak az matt
Igen, azaz. Ha gondoljátok, próbáljátok meg belülről kipucolni, egy próbát megér. Vékony hosszú ujjúak előnyben
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 19:02
dbtibi írta:Pocses írta:adee9 írta:Pocses írta:dbtibi írta:Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."
Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.
Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)
A csomagtérajtón lévő lámpa...
Nekem is csak az matt
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:53
Pocses írta:adee9 írta:Pocses írta:dbtibi írta:Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."
Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.
Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)
A csomagtérajtón lévő lámpa...
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:48
adee9 írta:Pocses írta:dbtibi írta:Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."
Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.
Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:46
Pocses írta:dbtibi írta:Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."
Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:28
dbtibi írta:Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:22
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:19
jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.
A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.
Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 17:38
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 13:23
Gazda20 írta:dbtibi írta:csbalu írta: Sziasztok!
Sajnos fényszóróim egyre jobban be vannak mattulva ezért elgondolkoztam, hogyan tudnám ezt orvosolni. Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én.
Elkezdtem körbejárni a témát, megnéztem egy jó pár videót például ezt:
http://youtu.be/fHce7wBgNxY
Van-e már valakinek ez ügyben tapasztalata, csináltatok-e már. Néztem polírozó gépeket (és nem ezeket a gagyi tescosakat). 10e Ft-tól 45-ig találtam. Nyilván a Makita az ász, a fényezők is ezt használják egy életre szól, viszont érdekelne egy hasonló tudású de alacsonyabb árfekvésű berendezés, van-e ötletetek.
A polírozás után egy lakk réteget visznek fel a lámpabúrára, tudjátok ezt hol lehet beszerezni? Csak professzionális alapanyagot szeretnék vásárolni.
Előre is köszi a segítségeteket, természetesen ha meglesz a masina, 2 sör mellett a cimbiknek is polírozhatunk
Üdv
Balu
Szia,
én Jons és SzotakDavid írásai között láttam tapasztalatokat.
Őket keresd meg, tuti tudnak segíteni.
Szia, én 2 éve túlestem ezen, megkérdeztem fényező barátomat erről a témáról. Szoktak is lámpaburát polírozni a (jobb, nagyobb) fényezők, valóban több és egyre finomabb szemcsével csiszolnak, mert először a lakk réteget, karcokat kell eltávolítani, majd utána felpolírozzák és végül ugyanazzal a lakkal fújják le mint a metálfestéket, és ezt a lakkot is felpolírozzák.
Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 10:55
dbtibi írta:csbalu írta: Sziasztok!
Sajnos fényszóróim egyre jobban be vannak mattulva ezért elgondolkoztam, hogyan tudnám ezt orvosolni. Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én.
Elkezdtem körbejárni a témát, megnéztem egy jó pár videót például ezt:
http://youtu.be/fHce7wBgNxY
Van-e már valakinek ez ügyben tapasztalata, csináltatok-e már. Néztem polírozó gépeket (és nem ezeket a gagyi tescosakat). 10e Ft-tól 45-ig találtam. Nyilván a Makita az ász, a fényezők is ezt használják egy életre szól, viszont érdekelne egy hasonló tudású de alacsonyabb árfekvésű berendezés, van-e ötletetek.
A polírozás után egy lakk réteget visznek fel a lámpabúrára, tudjátok ezt hol lehet beszerezni? Csak professzionális alapanyagot szeretnék vásárolni.
Előre is köszi a segítségeteket, természetesen ha meglesz a masina, 2 sör mellett a cimbiknek is polírozhatunk
Üdv
Balu
Szia,
én Jons és SzotakDavid írásai között láttam tapasztalatokat.
Őket keresd meg, tuti tudnak segíteni.