YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 20:04


Jani69 írta: Sziasztok! A keresővel nem találtam azért írok ide.
Leszedtem és szétkaptam a kartergázszűrőt,de nincs benne semmilyen betét.
Levettem a kerek kupakot és csak egy rugó van benne,a másik részben pedig kivehető műanyag alkatrészek vannak. Ez így normális,vagy hiányzik belőle valami? Kicsit olajos az egész. Kell ezzel valamit csinálni,kimosni stb...?


????
2 másodperc volt
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...136le.html

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 19:50


Sziasztok! A keresővel nem találtam azért írok ide.
Leszedtem és szétkaptam a kartergázszűrőt,de nincs benne semmilyen betét.
Levettem a kerek kupakot és csak egy rugó van benne,a másik részben pedig kivehető műanyag alkatrészek vannak. Ez így normális,vagy hiányzik belőle valami? Kicsit olajos az egész. Kell ezzel valamit csinálni,kimosni stb...?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 19:10


mbalazs82 írta: Bocs, biztos volt már ilyen kérdés, de nem találtam mindenre a választ:
150le 320d-ben (2002-es) hány km után kell

    levegő szűrőt
    üzemanyag szűrőt
    kartergáz szűrőt
    pollenszűrőt

cserélni gyári előírás szerint? Illetve ettől szükséges-e eltérni?
(jelenleg mindegyikben 30.000) van
Köszönöm!


hát a gyári előírás az a szervizszámláló szerinti, azaz 22-25ezer km vagy 2 év.
ez vonatkozik a levegőszűrőre, pollenszűrőre.
pollenszűrőt egyébként sűrűbben is ajánlják, felhasználás helyétől függően, ugye sok város, vagy poros vidék esetén sűrűbben, évente, vagy 10ezrenként.
üzemanyagszűrőt, kartergázszűrőt két ciklusonként szokták sokan. azaz minden második intervallum esetén (40-50ezerenként). viszont sokan olajat is félidőben cserélnek.

igaz nekem nem dízel, de én levegőszűrőt 4 évente cserélek, úgy kerül bele kb 20ezer km üzemanyagszűrőre 75ezret számoltam. itt jegyzem meg valaki 200ezernél még a gyári szűrővel ment. pollenszűrőt én hekkelni szoktam, szóval tovább hazsnálom, mint szokás. de "előszűrőt" cserélek, amit magam maszekolok. de egy sima pollenszűrő, ami nem aktívszenes, már kedvezménynel jó áron vehető, szóval nem egy nagy összeg cserélgetni, mondjuk 2 évente, vagy 20ezrenként.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz mbalazs82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 17:55


Bocs, biztos volt már ilyen kérdés, de nem találtam mindenre a választ:
150le 320d-ben (2002-es) hány km után kell

    levegő szűrőt
    üzemanyag szűrőt
    kartergáz szűrőt
    pollenszűrőt

cserélni gyári előírás szerint? Illetve ettől szükséges-e eltérni?
(jelenleg mindegyikben 30.000) van
Köszönöm!

státusz meszes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 22:08


paci írta: Bocsi mindenkitol!

Amiket leirtam, az egy 2001-es 320i BMW-hez nyujt utmutatast. Viszont ezek utan en is nagyon kivancsi lennek hogy mas tipusoknal ezek a dolgok mennyiben valtoznak.


Tehát nekem 2002-es 150 le 320d-m van. levegõszûrõ csere: mûanyag burkoletok le, elsõt két bolha fogja, felsõt öt csavar. Pollenszûrõ ki, alatta 4 csavar ki, ház ki, alatta bal odalon légszûrõház teteje le, asszem összesen öt csavar, itt van a levegõszûrõ. Olajszûrõ szerintem egyszerûbb lesz, majd kb. egy-két hét múlva.

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2006. október 10. kedd, 10:34


http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=15

8. tétel. Ez a túlnyomást és a vákumot szabályzó szelep és a szûrõ.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. október 10. kedd, 08:19


pati írta: Hello Mindenki !
Ha olajszûrõt cseréltek, ne felejtsétek ki felsõ szûrõt is kicserélni mert azt szerintem a szakszervíz is elfelejti. (Asszem ez még nem volt téma.)
Amikor a levegõ szûrõ cseréjéhez lebontjátok a burkolatot a blokk tetején van egy kis dobozka, amiben egy kis szûrõ van meg egy gumi valami. Ez talán az olajsár szûrõ.
Ha nem cserélitek ki akkor túlnyomás keletkezik a blokkban és szétnyomja az olajat a nívó pálca mellett. Én megszívtam remélem idõben szóltam. Ja és komplett csere mert külön szûrõ úgy tudom nem létezik. kb egy tizes.

ETK-n keresztül nem mutatnád meg mire gondolsz? Csak dízelben van ilyen?


státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2006. október 09. hétfő, 21:55


Hello Mindenki !
Ha olajszûrõt cseréltek, ne felejtsétek ki felsõ szûrõt is kicserélni mert azt szerintem a szakszervíz is elfelejti. (Asszem ez még nem volt téma.)
Amikor a levegõ szûrõ cseréjéhez lebontjátok a burkolatot a blokk tetején van egy kis dobozka, amiben egy kis szûrõ van meg egy gumi valami. Ez talán az olajsár szûrõ.
Ha nem cserélitek ki akkor túlnyomás keletkezik a blokkban és szétnyomja az olajat a nívó pálca mellett. Én megszívtam remélem idõben szóltam. Ja és komplett csere mert külön szûrõ úgy tudom nem létezik. kb egy tizes.

státusz brazil_8

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 140

Elküldve: 2006. június 27. kedd, 07:49


paci írta: Bocsi mindenkitol!

Amiket leirtam, az egy 2001-es 320i BMW-hez nyujt utmutatast. Viszont ezek utan en is nagyon kivancsi lennek hogy mas tipusoknal ezek a dolgok mennyiben valtoznak.

Hát nagyon másak. Láttam herpa 320i, urizoli 316i és a saját 320d motorterét és mindnél tök máshol/hogy volt. Nálam pl az összes burkolatot leszedték és úgy cserélték.

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 19:10


Bocsi mindenkitol!

Amiket leirtam, az egy 2001-es 320i BMW-hez nyujt utmutatast. Viszont ezek utan en is nagyon kivancsi lennek hogy mas tipusoknal ezek a dolgok mennyiben valtoznak.

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 18:40


paci írta: Levegoszuro haz: Az auto jobb elejen helyezkedik el. (320i) En nem szoktam lebontani a szivocsovet, hiszen igy is hozzaferni.
Ugy 6 ful fogja a tetejet az aljahoz.
Miutan ezeket kihajtogattuk, ki tudjuk annyira fesziteni a tetejet, hogy hozzafejunk a betethez, es mar ki is tudjuk cserelni.

Nekem is ilyen, ezt valóban egyszerû cserélni, viszont láttam urizoliét, és neki nem ilyen, hogy pár fület felpattintunk.

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 14:30


brazil_8 írta: Most cseréltettem le én is az összes szürõt és az olajat. Hát nem egy egyszerû kicserélni, lebontották szinte az összes burkolatot és csak úgy lehetett hozzáférni a levegõszürõhöz (320D).
Viszont néha indításnál sárgán villágít a "olajos kanna" égõ. Ez is elfogmúlni (mint a fékvisszajelzõ) vagy valami érintkezõ lenne a hibás?

Ja és tud valaki árat mondani gyári klimás szélvédõ cseréjére?


Ha kis ideig sargan vilagit az olajos kannad, az csak annyit jelent, hogy kis ideig nincs megfelelo olajnyomas a motorban. Ha ez nehany masodperc utan elalszik, akkor nincs vele semmi gond. Azert nem art, ha ellenorzod az olajszintet.
Gaz akkor van, ha ez az olajos kanna mar pirosan vilagit, ugyanugy, mint gyujtason, allo motornal.

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 14:24


Sziasztok!

Ez az olaj, illetve levegoszuro csere egy pofonegyszeru mutatvany:
Eloszor is meg kell melegiteni az olajat (uzemi hofokig) hogy minel folyekonyabb legyen. (minnel konnyebben kifollyon a szennyezodes)
Az auto aljat (e46) tobb muanyag burkolo elem takarja. A motor alattit kell megbontani (asszem 4-5 csavar). Az olajteknon levo csavar ki, ala valami edeny ami felfogja a lecsorgo olajat. Celszeru ezutan letekerni az olajszuro haz fedelet, ahol egyszeruen ki lehet cserelni a papir olajszuro betetet.
Olaj lecsorog(15 perc), csavar, burkoloelem, olajszuro haz vissza, majd a szelepfedel tetejen levo nyilason, a zarosapka eltavolitasa utan, potolni kell a hianyzo olajmennyiseget. Miutan ellenoriztuk a nivo palcan, hogy megfelelo mennyisegu olajat toltottunk bele, erdemes beinditani az autot, mert az olajszuro meg fel fog venni ujabb 3-5dl olajat.
Ezutan ismet ellenoriz, utanatolt es kesz.

Levegoszuro haz: Az auto jobb elejen helyezkedik el. (320i) En nem szoktam lebontani a szivocsovet, hiszen igy is hozzaferni.
Ugy 6 ful fogja a tetejet az aljahoz.
Miutan ezeket kihajtogattuk, ki tudjuk annyira fesziteni a tetejet, hogy hozzafejunk a betethez, es mar ki is tudjuk cserelni.

Pollenszuro: A tuzfalon helyezkedik el.
3 db csavar tartja amit kezzel konnyen elfordithatunk, majd a fedelet magunk fele kell huzni. Igy maris hozzaferunk a pollenszuro betethez. Erdemes odafigyelni, hogy helyesen rakjuk be az ujat, kulonben meggyulhet a bajunk az osszeszerelessel

státusz brazil_8

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 140

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 09:54


Most cseréltettem le én is az összes szürõt és az olajat. Hát nem egy egyszerû kicserélni, lebontották szinte az összes burkolatot és csak úgy lehetett hozzáférni a levegõszürõhöz (320D).
Viszont néha indításnál sárgán villágít a "olajos kanna" égõ. Ez is elfogmúlni (mint a fékvisszajelzõ) vagy valami érintkezõ lenne a hibás?

Ja és tud valaki árat mondani gyári klimás szélvédõ cseréjére?

státusz urizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2006. május 29. hétfő, 12:10


valaki le tudná írni az olajcsre és a levegõszûrõ csere részleteit? A neten fellelhetõ DIY-ek nem jók az én autómhoz: pl a légszûrõház mintha csak lentrõl lenne hozzáférhetõ (lefelé vannak a csavarok). E46 316ti-m van. Ha kivitelezem a dolgot akkor körbefényképezem és írok egy DIY-t róla, de kellene pár tanács elõleg

köszi
Z