hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 22:22


dankoj írta:

köszi kb: milyen árban mozog ez a szenzor meg tudod mondani?


ez is általában FL előtti típusok típushibája. csak HELLA-t vegyél bele, ahogy tanácsolni szokták, mert a többi pár hetet bír. ára azt hiszem 10-15ezer körül alakul a HELLA-nak.[/quote]

meglesz! köszi[/quote]

Szia! Lehet kapni Ebayról szenzort 8-10K-ért. Én kétszer próbálkoztam vele, 1 hónapot bírt. A Hella az 20-25K, Yellow rosszul írta. Most két éve Kasza Mestertől vett bontott Hella van benne és még jó.
A döntés Nálad!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dankoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 10:04


YELLOW írta:
dankoj írta:
SirToma írta:
dankoj írta:
sve21 írta:
anubisz írta:
sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx


Köszönöm a tippet és remélem tényleg csak ennyi lesz vele a gond.Olajnyomást hogy tudok mérni pl a az olajnyomás gomba helyére beteszek egy órát vagy esetleg van erre valami speciális megoldás?Még egyszer köszönöm!


Sziasztok az én problémám is ez lenne, annyiba különbözik, hogy nekem indítás után pár másodperc múlva gyullad ki a sárga lámpa, majd mintegy 10-15 másodperc után elalszik, de ezt olajcserét követően is csinálta ahogy azt az előttem már leírták.Itt mi lehet a baj? ugyanaz mint az előttem szólónak?


Szia.

Igen, neked is a szenzort kell cserélni.Nekem is ezt játsza, olajcserekor cserélem én is.

Üdv:Tomi



köszi kb: milyen árban mozog ez a szenzor meg tudod mondani?


ez is általában FL előtti típusok típushibája. csak HELLA-t vegyél bele, ahogy tanácsolni szokták, mert a többi pár hetet bír. ára azt hiszem 10-15ezer körül alakul a HELLA-nak.


meglesz! köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 09:51


dankoj írta:
SirToma írta:
dankoj írta:
sve21 írta:
anubisz írta:
sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx


Köszönöm a tippet és remélem tényleg csak ennyi lesz vele a gond.Olajnyomást hogy tudok mérni pl a az olajnyomás gomba helyére beteszek egy órát vagy esetleg van erre valami speciális megoldás?Még egyszer köszönöm!


Sziasztok az én problémám is ez lenne, annyiba különbözik, hogy nekem indítás után pár másodperc múlva gyullad ki a sárga lámpa, majd mintegy 10-15 másodperc után elalszik, de ezt olajcserét követően is csinálta ahogy azt az előttem már leírták.Itt mi lehet a baj? ugyanaz mint az előttem szólónak?


Szia.

Igen, neked is a szenzort kell cserélni.Nekem is ezt játsza, olajcserekor cserélem én is.

Üdv:Tomi



köszi kb: milyen árban mozog ez a szenzor meg tudod mondani?


ez is általában FL előtti típusok típushibája. csak HELLA-t vegyél bele, ahogy tanácsolni szokták, mert a többi pár hetet bír. ára azt hiszem 10-15ezer körül alakul a HELLA-nak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dankoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 09:18


SirToma írta:
dankoj írta:
sve21 írta:
anubisz írta:
sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx


Köszönöm a tippet és remélem tényleg csak ennyi lesz vele a gond.Olajnyomást hogy tudok mérni pl a az olajnyomás gomba helyére beteszek egy órát vagy esetleg van erre valami speciális megoldás?Még egyszer köszönöm!


Sziasztok az én problémám is ez lenne, annyiba különbözik, hogy nekem indítás után pár másodperc múlva gyullad ki a sárga lámpa, majd mintegy 10-15 másodperc után elalszik, de ezt olajcserét követően is csinálta ahogy azt az előttem már leírták.Itt mi lehet a baj? ugyanaz mint az előttem szólónak?


Szia.

Igen, neked is a szenzort kell cserélni.Nekem is ezt játsza, olajcserekor cserélem én is.

Üdv:Tomi



köszi kb: milyen árban mozog ez a szenzor meg tudod mondani?

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 09:16


dankoj írta:
sve21 írta:
anubisz írta:
sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx


Köszönöm a tippet és remélem tényleg csak ennyi lesz vele a gond.Olajnyomást hogy tudok mérni pl a az olajnyomás gomba helyére beteszek egy órát vagy esetleg van erre valami speciális megoldás?Még egyszer köszönöm!


Sziasztok az én problémám is ez lenne, annyiba különbözik, hogy nekem indítás után pár másodperc múlva gyullad ki a sárga lámpa, majd mintegy 10-15 másodperc után elalszik, de ezt olajcserét követően is csinálta ahogy azt az előttem már leírták.Itt mi lehet a baj? ugyanaz mint az előttem szólónak?


Szia.

Igen, neked is a szenzort kell cserélni.Nekem is ezt játsza, olajcserekor cserélem én is.

Üdv:Tomi



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dankoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 09:05


sve21 írta:
anubisz írta:
sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx


Köszönöm a tippet és remélem tényleg csak ennyi lesz vele a gond.Olajnyomást hogy tudok mérni pl a az olajnyomás gomba helyére beteszek egy órát vagy esetleg van erre valami speciális megoldás?Még egyszer köszönöm!


Sziasztok az én problémám is ez lenne, annyiba különbözik, hogy nekem indítás után pár másodperc múlva gyullad ki a sárga lámpa, majd mintegy 10-15 másodperc után elalszik, de ezt olajcserét követően is csinálta ahogy azt az előttem már leírták.Itt mi lehet a baj? ugyanaz mint az előttem szólónak?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz sve21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 08:54


anubisz írta:
sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx


Köszönöm a tippet és remélem tényleg csak ennyi lesz vele a gond.Olajnyomást hogy tudok mérni pl a az olajnyomás gomba helyére beteszek egy órát vagy esetleg van erre valami speciális megoldás?Még egyszer köszönöm!


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 00:04


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


ez amúgy érdekes, mert akkoriban még az olajakkal nem machináltak... viszont azt pont hallottam, hogy a castrol-nak volt egy időben, hogy az olaj szétedte a szűrőt, talán 2000 környékén a Magnatec-ek.


Pont ez a gond, hogy akkoriban nem volt még sumákolás. Azt már nem tudom milyen volt az olaj típusa, de cestrol dieselbe. Pont most netem a guugliba, azért elég összetett egy olajszűrő szerkezete.
http://www.cegnyilvantarto.hu/...ro_400.jpg


a másik gond, hogy korábban lehet rész szintetikus olaj, vagy ásványi volt bele rakva. ugye az sokkal könnyebben kiülepszik. aztán a castrol, biztos szintetikus, vagy félszintetikus volt. ezekben már vannak detergensek, és lehet feloldotta a lerakódott ganyét, ami eltömített a szűrőt. manapság ezért van az, hogy pár km után főleg a dízel motorokban sötét lesz az olaj. feloldja a korábbi a ganyét és lebegtei azokat. igazából új autóknál ezért nincs értelme a motor mosó adalékoknak, mert az olaj tartalmazza.
szóval valószínű a hirtelen feloldódott koksz dugította el a szűrőt.


az még borzalmasabb, mert nem 1 perc alatt ment el a nyomás, hanem fokozatosan, lehet az utolsó napokba már 0,5-0,8 al jártam, vagy még kevesebbel. Csoda, hogy nem zabálta szét jobban a motort. Szerencse, hogy akkoriban nem száguldoztam 200 al. Alig nyomással fasza lett volna.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 22:06


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


ez amúgy érdekes, mert akkoriban még az olajakkal nem machináltak... viszont azt pont hallottam, hogy a castrol-nak volt egy időben, hogy az olaj szétedte a szűrőt, talán 2000 környékén a Magnatec-ek.


Pont ez a gond, hogy akkoriban nem volt még sumákolás. Azt már nem tudom milyen volt az olaj típusa, de cestrol dieselbe. Pont most netem a guugliba, azért elég összetett egy olajszűrő szerkezete.
http://www.cegnyilvantarto.hu/...ro_400.jpg


a másik gond, hogy korábban lehet rész szintetikus olaj, vagy ásványi volt bele rakva. ugye az sokkal könnyebben kiülepszik. aztán a castrol, biztos szintetikus, vagy félszintetikus volt. ezekben már vannak detergensek, és lehet feloldotta a lerakódott ganyét, ami eltömített a szűrőt. manapság ezért van az, hogy pár km után főleg a dízel motorokban sötét lesz az olaj. feloldja a korábbi a ganyét és lebegtei azokat. igazából új autóknál ezért nincs értelme a motor mosó adalékoknak, mert az olaj tartalmazza.
szóval valószínű a hirtelen feloldódott koksz dugította el a szűrőt.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 21:59


YELLOW írta:
anubisz írta: Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


ez amúgy érdekes, mert akkoriban még az olajakkal nem machináltak... viszont azt pont hallottam, hogy a castrol-nak volt egy időben, hogy az olaj szétedte a szűrőt, talán 2000 környékén a Magnatec-ek.


Pont ez a gond, hogy akkoriban nem volt még sumákolás. Azt már nem tudom milyen volt az olaj típusa, de cestrol dieselbe. Pont most netem a guugliba, azért elég összetett egy olajszűrő szerkezete.
http://www.cegnyilvantarto.hu/...ro_400.jpg

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 21:54


anubisz írta: Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


ez amúgy érdekes, mert akkoriban még az olajakkal nem machináltak... viszont azt pont hallottam, hogy a castrol-nak volt egy időben, hogy az olaj szétedte a szűrőt, talán 2000 környékén a Magnatec-ek.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 21:30


Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 19:50


sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz sve21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 18:26


Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 09:32


EnigmaticE írta: sziasztok!

(amatőr vagyok még mindig, nevetni ér
1 hete mentem munkába a belvárosból, és kb 3 km után felvillant sárgán az olajlámpa. Rögtön félreálltam, leállítottam, újra beindítottam, eltűnt, és nem is villant fel utána. Ezután még mentem a nulláson 70 kilométert, szaladgáltam ide-oda, falun belül, mentem m3-ason pestre, onnét vissza, stb, nem villant fel.
Ugyanaz az útvonal következett, belvárosból ugyanonnan, ugyanoda, pár száz méteres pontossággal ugyanott felvillan sárgán. Leállít, beindít, eltűnik.
Egyetlen egyszer csinálta más útvonalon (szintén pestről kifelé csak más irányba), szintén kb 3 kilométernél.
Ma reggel az előbbi útvonal volt, szintén kb 100 méterre pontosan ugyanott, ugyanez.
Olajszint a 2 érték között felénél.
Mit javasoltok, mit nézzek meg? Illetve mi lehet a baj?
Előre is köszi

*szerk: minden felvillanás előtt mélygarázsból álltam ki, ha esetleg köze lehet hozzá.


a mélygarázs lesz az oka... nagyon lemegy alfába az olaj
valszeg hátra folyik, így nem tud eleget "felverni", szivattyúzni. a hiba üzenet meg valszeg késésssel érkezik meg. ha tele lenne a szinted, akkor lehet nem jelenne meg, mondjuk kb fél liter a veszteséged. nem olyan nagy probléma ez, ha zavar tölts rá olajat, lehetőleg olyat, ami bele lett rakva.