Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. május 21. csütörtök, 08:08


ember84 írta: Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:320d-m van,e46.ha szembe állok az autóval,melyik oldalon van a turbóm,és mit kell lebontani,hogy hozzá lehessen férni.Valószínû kifúj valahol,mert minden jó,csak fütyül.elöre is köszi


Ebben az esetben bal oldalon lent keresd. Hozzáférni felülrõl a levegõbeömlõ mûanyagját leszedve tudsz. Ekkor hozzáférsz a felsõ részéhez szûkösen. Alulról a lemezeket eltávolítva a kipuff felõli részéhez férsz hozzá.
Ha jobban fütyül mint eddig, akkor ajánlatos megnézni a csöveket, mert elõfordulhat hogy valamelyik elrepedt és ott kifúj. Ekkor szokott hangosabban szólni.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2009. május 21. csütörtök, 07:28


SoundkeY írta: HI !

Korabban kerult bele sportkatalizator es "2es hangu" sportdob az autoba

A csutortoki arena plazas meetingen tunt fel, ( zart ter, jo vizhangos ) hogy mintha bagoly koltozott volna a "kipufogoba" , gazadas elvetelkor, "futyul-sipol".


...az utóbbi ~1.500 km óta nekem is sípol elvételkor, mint egy tüdõbajos. Igaz nekem a kerámia szétszállt és csörög is rendesen. Szerintem nekem azért lett ilyen. Ha van válasz érdekel, ha lehet én is megelõzném a bajt (becenevén turbócserét)

8

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2009. május 21. csütörtök, 01:56


Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:320d-m van,e46.ha szembe állok az autóval,melyik oldalon van a turbóm,és mit kell lebontani,hogy hozzá lehessen férni.Valószínû kifúj valahol,mert minden jó,csak fütyül.elöre is köszi

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. május 05. kedd, 14:39


HI !

Korabban kerult bele sportkatalizator es "2es hangu" sportdob az autoba

A csutortoki arena plazas meetingen tunt fel, ( zart ter, jo vizhangos ) hogy mintha bagoly koltozott volna a "kipufogoba" , gazadas elvetelkor, "futyul-sipol".

Video:

YouTube videó

Tobben megneztek elol semmi hangja, csak a dobnal hatul hallani.
Elvileg nem turbo.......remelem.

Voltam a kipufogosoknal, alamentem en is, nem fuj ki sehol !
( azt mondtak a megtett 2-3000km alatt most kerult a helyere minden a dobba......az nem lehet hibas mivel akkor jonne belole a cucc )

Holnap megyek bemeretni http://www.papturbo.hu/cegism.htm ceghez.
Turbokkal foglalkoznak , felujitas is stb....kivancsi vagyok.

Ami erdekes hogy az NT talis video 5:15 tol ha nezitek ott is hallatszik csak talan nem ilyen erosen...........

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. április 28. kedd, 18:17


ute107 írta: Még egy kérdés!

Kinek van beszerelve töltõnyomásmérõ? És mennyi mér, mert sztem nálam valmi gondok lesznek? Lustulunk...




galeriaba ott vannak a kepek a meres eredmenyeirol, van toltonyomas is ( -1 barral kell szamolni )

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. április 28. kedd, 17:20


ute107 írta: Még egy kérdés!

Kinek van beszerelve töltõnyomásmérõ? És mennyi mér, mert sztem nálam valmi gondok lesznek? Lustulunk...

szeva nekem van max 1.2bar a számtó gép is ezt írja élõadat olvasásnál de én 3200 fölé nem pörgetem a motort. érdemes megnézni külön és élõadat olvasással is hogy a töltõnyomás jeladód jó értéket mutat-e.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. április 28. kedd, 13:28


Még egy kérdés!

Kinek van beszerelve töltõnyomásmérõ? És mennyi mér, mert sztem nálam valmi gondok lesznek? Lustulunk...




ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. április 23. csütörtök, 00:57


Köszi Hancurozo!

Csak kiváncsi voltam... nem nyúlok hozzá, ehhez nagyon nem értek!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. április 22. szerda, 19:03


ember84 írta: mitõl van,ha semmi rendellenesség nincs,csak nagyon süvít a turbó
???


Jééé , Te nem tudsz olvasni???!!!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. április 22. szerda, 08:04


ha túlságosan ráállítod hamarabb fog ébredni a nyomás de nagy fordulaton folytja a motort mert nem nyit ki a lapátozás teljesen.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. április 22. szerda, 08:02


ute107 írta: Egy kérdés?

A turbó tetején található geomteria állító vákum szerkezetbõl (pontos nevét nem tudom) kiálló csavaron lévõ anyát ha csavargatom, mennyire tudom elállítani a turbóm?
Illetve merre kell csavarni a nagyobb töltõnyomás elérésének érdekében?
szia. nagyon el tudod. a töltõnyomást méri a szívócsõben lévõ senzor, az álltala mért érték alapján állítja be a motorvezérlõ a megfelelõ lapátállást a váltzó geometrián, /vákummal/ hogy ne legyen túltöltés.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. április 21. kedd, 23:47


Egy kérdés?

A turbó tetején található geomteria állító vákum szerkezetbõl (pontos nevét nem tudom) kiálló csavaron lévõ anyát ha csavargatom, mennyire tudom elállítani a turbóm?
Illetve merre kell csavarni a nagyobb töltõnyomás elérésének érdekében?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2009. április 21. kedd, 23:27


mitõl van,ha semmi rendellenesség nincs,csak nagyon süvít a turbó
???

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. április 21. kedd, 20:52


Nekem a 3-as tömítés fújt ki, ami miatt végül is turbót cseréltem ... . Lehet, hogy csak annyi a probléma, hogy nem sikeredett tökéletesre a csere és szelel valahol, akkor a hang is erõsen jön ki belõle. De akár belepereghetett valami a turbinába és akkor az sérült - lehet lecserélni, vagy javíttatni.
Legelõször is tömítéscsere a legnagyobb gondossággal, aztán megnézni, hogy megmaradt-e a probléma. FELÜLETTISZTÍTÁS.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zelzo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. április 21. kedd, 08:17


BarG írta:
Zelzo írta: Sziasztok

A hétvégén leszedtem (E46 320d) bömbimrõl a turbót, hogy kicseréljem a turbó olajcsõ rézgyûrû tömítéseit (olajcsepegés). A turbó szívó oldalán minimális olajréteg volt azt letöröltem róla. A turbina tengelyt megmozgatva minimális mozgása volt (mint egy növelt hézagú csapágynál). Visszaszereltem a turbót és láss csodát elkezdett fütyülni. Eddig is fütyült, de sokkal halkabban. Teljesítménycsökkenést nem érezni, nem jön semmilyen színû füst a kipufogóból. A fütyülés már 1200-1300-as fordulaton jelentkezik. Nekem az-az érzésem, hogy a vákuum szelep hülyéskedik. Nektek mi a véleményetek?


Új tömítésekkel raktad össze?


Van rajta egy olajcsõ és ezen a csövön vannak a kis rézgyûrû tömítések, + a turbó és a kipufogó elosztó között is van egy tömítés. Ezeket cseréltem ki.
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=50