vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 19:08


Fekete320d írta: Sziasztok. Úgy fest eljött a vég. A kocsim 1000-2000Fordulatra mikor felpörög akkor hülye süvítõ hangot ad. Mikor meg leveszem a gázról a lábamat akor meg ugyan ez vissza felé. Viszont húz. (Nagyon) nagy gázra füst. 20'000Km alatt Kb 1,3L olajat megevett. Castrol 5W-30 Llife04. Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása. 30000KM-re állítják, de olyan 18'000Km alatt vissza is számolja. (Bár nálam rendszeres a 180-200Km/h vagy a feletti huzamos közlekedés is.) 2003' évjárat. 320DA Sedan Facelift. 145'000Km-el. Elképzelhetõ hogy meg fog halni a turbója? A Szakszervizbe már megkaptam hétfõre az idõpontot, csak nem merem bevinni, mert már pedzegették a turbcserét is. És kicsit tartok a 2500€-s számlától

Tényleg csak szakszervíz cserélheti ki a turbót? Sima autószerelõ nem tudja? Mert az Ebay-en már fele annyiért is van.

Egy szerelõ mondta, hogy lehet hogy csak csõ csúszott le, de húz ugyhogy viszavonta. A másik meg hogy valami kis állat bisztos kirágta a csövet, és szelel. Ezek a véleményeket megköszönném ha hozzáértõ kommentélná, vagy valaki aki felé volt már ilyen.

Köszönöm!

De milyen színû a füst? Kék? Szerelõ is biztos ki tudja cserélni a turbót. Csak hát kérdés, hogy kire mered rábízni?
www.bmwteile.hu én itt szervizeltetem a kocsim. Tényleg ért hozzá az ember, én bármit rá mernék bízni. Sõt, máshova nem is szívesen viszem a kocsit.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 19:04


Fekete320d írta: Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása.


Fáradt olajat öntöttél bele vagy mi? Csak ebben az esetben tudom elképzelni, hogy az olajnak nem változik meg a színe.... Egy dízelben ez lehetetlen, hogy ne legyen fekete az olaj...

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 17:45


Sziasztok. Úgy fest eljött a vég. A kocsim 1000-2000Fordulatra mikor felpörög akkor hülye süvítõ hangot ad. Mikor meg leveszem a gázról a lábamat akor meg ugyan ez vissza felé. Viszont húz. (Nagyon) nagy gázra füst. 20'000Km alatt Kb 1,3L olajat megevett. Castrol 5W-30 Llife04. Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása. 30000KM-re állítják, de olyan 18'000Km alatt vissza is számolja. (Bár nálam rendszeres a 180-200Km/h vagy a feletti huzamos közlekedés is.) 2003' évjárat. 320DA Sedan Facelift. 145'000Km-el. Elképzelhetõ hogy meg fog halni a turbója? A Szakszervizbe már megkaptam hétfõre az idõpontot, csak nem merem bevinni, mert már pedzegették a turbcserét is. És kicsit tartok a 2500€-s számlától

Tényleg csak szakszervíz cserélheti ki a turbót? Sima autószerelõ nem tudja? Mert az Ebay-en már fele annyiért is van.

Egy szerelõ mondta, hogy lehet hogy csak csõ csúszott le, de húz ugyhogy viszavonta. A másik meg hogy valami kis állat bisztos kirágta a csövet, és szelel. Ezek a véleményeket megköszönném ha hozzáértõ kommentélná, vagy valaki aki felé volt már ilyen.

Köszönöm!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 17:32


BarG írta:

Tévedsz!
BMW Long Life 01 vagy BMW Long Life 04 a hivatalos követelmény. Bár ebben ugye az az érdekes, hogy az E46 széria 1998-tól van, a 01 meg 2001-ben, a 04 meg 2004-ben jött ki(régebben volt Special öl meg BMW LL 98 is) Lényeg a saját követelményrendszer. Anno amikor megvettem a sajátomat, lekértem a BMW Magyarországtól a jóváhagyott olajok listáját, ami persze azóta bõvült (2004), és ennek a jóváhagyásnak rajta kell lenni az olaj dobozán. ACEA minõsítés nem elegendõ.
De mint írtam, technikailag valószínüleg nem lesz semmi probléma.


Ez igaz abban az esetben, ha a teljes szerviz intervallumot kihasználod. Ha valaki 10E után cserél, szerintem ez is jó.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 01:04


Burns írta:
BarG írta:
Lehet, hogy ez az olaj jobb, mint a jóváhagyással rendelkezõk, DE hivatalosan nem megfelelõ Lehet, hogy van egy olyan paramétere, ami kívül esik a BMW által elvárt tûrésmezõbõl, ezért nem kapta meg a jóváhagyást. (vagy lehet, hogy a Castrolnak amúgy is van 4-5 jóváhagyott olaja, ezt be se vizsgáltatták - ki tudja) Ha garanciális problémád támadna, vesztenél a vitában ......


Jóváhagyások és minõsítések:

* ACEA A3/B3,A3/B4,C3

* API CF

* MB-Approval 229.31

* VW 502 00 / 505 00

A BMW diesel követelmény ACEA A3 és ACEA B3! Gondolom akkor megfelel...


Tévedsz!
BMW Long Life 01 vagy BMW Long Life 04 a hivatalos követelmény. Bár ebben ugye az az érdekes, hogy az E46 széria 1998-tól van, a 01 meg 2001-ben, a 04 meg 2004-ben jött ki(régebben volt Special öl meg BMW LL 98 is) Lényeg a saját követelményrendszer. Anno amikor megvettem a sajátomat, lekértem a BMW Magyarországtól a jóváhagyott olajok listáját, ami persze azóta bõvült (2004), és ennek a jóváhagyásnak rajta kell lenni az olaj dobozán. ACEA minõsítés nem elegendõ.
De mint írtam, technikailag valószínüleg nem lesz semmi probléma.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 22:23


BarG írta:
Lehet, hogy ez az olaj jobb, mint a jóváhagyással rendelkezõk, DE hivatalosan nem megfelelõ Lehet, hogy van egy olyan paramétere, ami kívül esik a BMW által elvárt tûrésmezõbõl, ezért nem kapta meg a jóváhagyást. (vagy lehet, hogy a Castrolnak amúgy is van 4-5 jóváhagyott olaja, ezt be se vizsgáltatták - ki tudja) Ha garanciális problémád támadna, vesztenél a vitában ......


Jóváhagyások és minõsítések:

* ACEA A3/B3,A3/B4,C3

* API CF

* MB-Approval 229.31

* VW 502 00 / 505 00

A BMW diesel követelmény ACEA A3 és ACEA B3! Gondolom akkor megfelel...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 20:49


BarG írta:
laci320d írta:
BarG írta:
laci320d írta:
BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus


Hát, ennek nincs BMW jóváhagyása ....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7032235






Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a korszerû dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megõrzi kedvezõ hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a turbófeltöltõs, töltõlevegõ hûtõvel felszerelt, közvetlen befecskendezésû, közös nyomásterû, részecskeszûrõs dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minõsítésû SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elõ.


Én még szebb marketing szöveget tudnék írni, ha kicsit belefeküdnék .
Lehet, hogy ez az olaj jobb, mint a jóváhagyással rendelkezõk, DE hivatalosan nem megfelelõ Lehet, hogy van egy olyan paramétere, ami kívül esik a BMW által elvárt tûrésmezõbõl, ezért nem kapta meg a jóváhagyást. (vagy lehet, hogy a Castrolnak amúgy is van 4-5 jóváhagyott olaja, ezt be se vizsgáltatták - ki tudja) Ha garanciális problémád támadna, vesztenél a vitában ......


Nem is mondtam hogy nem tudnál. Sok minden nem hivatalos mégis jó.
De persze mindenki azt tölt be amit akar a kocsijába,nem vita témának szántam a dolgot,csak megosztottam a nagyérdemûvel.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 20:41


laci320d írta:
BarG írta:
laci320d írta:
BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus


Hát, ennek nincs BMW jóváhagyása ....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7032235






Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a korszerû dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megõrzi kedvezõ hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a turbófeltöltõs, töltõlevegõ hûtõvel felszerelt, közvetlen befecskendezésû, közös nyomásterû, részecskeszûrõs dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minõsítésû SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elõ.


Én még szebb marketing szöveget tudnék írni, ha kicsit belefeküdnék .
Lehet, hogy ez az olaj jobb, mint a jóváhagyással rendelkezõk, DE hivatalosan nem megfelelõ Lehet, hogy van egy olyan paramétere, ami kívül esik a BMW által elvárt tûrésmezõbõl, ezért nem kapta meg a jóváhagyást. (vagy lehet, hogy a Castrolnak amúgy is van 4-5 jóváhagyott olaja, ezt be se vizsgáltatták - ki tudja) Ha garanciális problémád támadna, vesztenél a vitában ......

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 19:37


BarG írta:
laci320d írta:
BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus


Hát, ennek nincs BMW jóváhagyása ....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7032235






Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a korszerû dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megõrzi kedvezõ hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a turbófeltöltõs, töltõlevegõ hûtõvel felszerelt, közvetlen befecskendezésû, közös nyomásterû, részecskeszûrõs dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minõsítésû SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elõ.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 16:58


laci320d írta:
BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus


Hát, ennek nincs BMW jóváhagyása ....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7032235

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 13:26


Castrol EDGE 0W30 Longlife04-et használok.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 13:11


BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 11:09


zorics írta:
lacaca írta:
zorics írta: Nem vagyok valami nagy szaki, meg nehéz is a felfogásom, akkor most ne parázzak, és legyek büszke az önjavuló gépre? Szegénykém, lehet, hogy érzi a cserét
Diesel szûrõt mikor cseréltél?

A gázolajszûrõt, minden 2. olajcserénél cserélem, ami 10.000km X 2. A szervizelésre odafigyelek, mert elég sokat kap csórikám , és ezt megérdemli szerintem.
Ha megismétlõdik többször, és egyre alacsonyabb sebességnél akkor az üzemanyag ellátó szivattyú haldoklik,ha nem akkor egyszerûen csak" Bosch hiba" nem kell foglalkozni vele ! A turbó nem javul meg magától ,és a" futyülés" nem jelenti,hogy tönkrement!! PL: az 525td-embe 6 éve "fütyül"

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 10:37


laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 09:51


Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.