Összesen 3162 találat
usi
Elküldve: 2015-02-11 23:41 Fûtés - Klíma
baki113 írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta:
Sziasztok!
Ide is beírom a problémámat:
E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?
Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.
Pár hete én is ugyanebben a cipőben jártam, semmi fűtésem nem volt. hiába cseréltünk benne fűtéscsapot. Én is arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítőben fekete darabkák voltak.
A problémát az okozta nekem, hogy ezek a darabkák eltömítették a fűtőradiátort, ezért azon már abszolút nem tudott átáramlani a hűtőfolyadék.
Én átmostam a fűtőradiátort és a rajta lévő két csövet, természetesen visszafelé, nehogy még több mocsok kerüljön a radiátorba. Azóta tökéletes a fűtésem.
Köszi, ez már biztató, viszont jó lenne tudni, honnan jönnek azok a műanyag darabkák.
Nekem inkább festékdarabkáknak tűntek, szerintem valahonnan a fagyálló oldotta ki.
Na most már nekem is van fűtés, tényleg segített a kimosás, ehhez segített az enyhe téli idő is. :lol:
Örülök hogy neked is sikerült megoldani! :)
Tavasszal azért majd nem ártana átmosni az egész rendszert, hogy a maradék szennyeződés is távozzon a rendszerből!
Sziasztok, nekem is pont ugyan ez a jelenség áll fenn, annyi hogy én még nem láttam ilyen fekete darabkákat de majd jobban megfigyelem. Mennyire nagy munka a fűtőradiátor kiszerelése?
A fűtőradiátor a fűtésboxba van beépítve, a kiszereléshez a műszerfalat le kell bontani.
Az átmosáshoz én nem szedtem ki a fűtőradiátort, hanem a motortérben szabaddá tettem a rámenő csöveket és úgy nyomattam visszafelé a vizet.
toki24
Elküldve: 2015-02-11 11:12 320d Motor
Sky írta:
Tano írta:
Fort írta:
"elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?
Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.
Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky
Nem csak ebből lehet megállapítani, hanem hogyha sűrven- 1-2 ms-re huzza csak fel a fordulatot akkor valószínűleg nem kóser, ezt még bmw320d4 kolega írta le viszább jóval keresőbe rálehet keresni!
Sky
Elküldve: 2015-02-11 10:59 320d Motor
Tano írta:
Fort írta:
"elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?
Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.
Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky
YELLOW
Elküldve: 2015-02-10 17:52 Külsõhömérséklet kiirás
DonJoker írta:
nickname írta:
DonJoker írta:
Sziasztok!
Kis NAVI van az autómban. Ha mínuszok vannak, akkor néha a NAVI -40 fokot mutat (néha jó az érték!) a műszerfalon viszont mindig jó az érték.
Ez miért van?
Köszönöm!
Ha veszed a fáradságot és vissza olvasol választ kaptál volna rá.
egyébként a külső hőmérséklet mérő szenzorod ment tönkre.
Szia!
Vettem a fáradtságot és visszaolvastam, de nem állt össze a kép, ezért tettem fel a kérdést.
2 db szenzor van? Amennyiben igen, akkor a Navié biztosan tönkrement... Amennyiben csak egy van, akkor a műszerfalon miért írja ki mindig a jó értéket és a NAVI a rosszat?
Csatolom a képeket:
http://www.bmwfanatics.hu/gale...044021.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...049099.jpg
Szóval az a kérdés, hogy -0,5 fokot és -40 fokot hogy kap egy szenzortól?
Köszönöm!
szerintem egy szenzor van. szóval ez fura. nem akartam írni korábban. ez a -40 akkor szokott lenni, ha szét van húzva a szenzor, vagy szakadt a vezeték. ezért én arra gondolok, hogy a kisnavira menő kábellal lehet valami. persze lehet nincs igazam...
DonJoker
Elküldve: 2015-02-10 13:44 Külsõhömérséklet kiirás
nickname írta:
DonJoker írta:
Sziasztok!
Kis NAVI van az autómban. Ha mínuszok vannak, akkor néha a NAVI -40 fokot mutat (néha jó az érték!) a műszerfalon viszont mindig jó az érték.
Ez miért van?
Köszönöm!
Ha veszed a fáradságot és vissza olvasol választ kaptál volna rá.
egyébként a külső hőmérséklet mérő szenzorod ment tönkre.
Szia!
Vettem a fáradtságot és visszaolvastam, de nem állt össze a kép, ezért tettem fel a kérdést.
2 db szenzor van? Amennyiben igen, akkor a Navié biztosan tönkrement... Amennyiben csak egy van, akkor a műszerfalon miért írja ki mindig a jó értéket és a NAVI a rosszat?
Csatolom a képeket:
http://www.bmwfanatics.hu/gale...044021.jpghttp://www.bmwfanatics.hu/gale...049099.jpgSzóval az a kérdés, hogy -0,5 fokot és -40 fokot hogy kap egy szenzortól?
Köszönöm!
nickname
Elküldve: 2015-02-10 09:07 Külsõhömérséklet kiirás
DonJoker írta:
Sziasztok!
Kis NAVI van az autómban. Ha mínuszok vannak, akkor néha a NAVI -40 fokot mutat (néha jó az érték!) a műszerfalon viszont mindig jó az érték.
Ez miért van?
Köszönöm!
Ha veszed a fáradságot és vissza olvasol választ kaptál volna rá.
egyébként a külső hőmérséklet mérő szenzorod ment tönkre.
DonJoker
Elküldve: 2015-02-09 14:10 Külsõhömérséklet kiirás
Sziasztok!
Kis NAVI van az autómban. Ha mínuszok vannak, akkor néha a NAVI -40 fokot mutat (néha jó az érték!) a műszerfalon viszont mindig jó az érték.
Ez miért van?
Köszönöm!
BRobi
Elküldve: 2015-02-05 10:10 Hifi beszerelése e46-ba
csbalu írta:
BRobi írta:
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne:
Egy 2000-es évjáratú E46 coupe-ba már majdnem minden gyári hangszórót lecseréltem minimálisan jobb minőségűre. :D
Mindenképpen fontos számomra, hogy a fejegység gyári maradjon, hogy a műszerfal tökéletességét ne rondítsam el.:kiraly:
A napokban beszereztem egy H/K gyári helyre beszerelhető "mély-ládát" melynek van egy mini erősítője is hozzáépítve az egységhez.
Mint azt tudjuk ezek az okos bajorok minden felfogatási pontot, és helyet beleraknak még egy alap vasba is. Ez pipa megvan a gyári helye. (A felfogató bolhák beszerzése más téma, de ha valaki tud azt szívesen fogadom :porgosnevetos:)
És most jön a lényeg: Hogy tudom barmolás, és nagy tortúra nélkül bekábelezni, lehetőleg gyári csatival megoldva? Esetleg tud valami jó szakit aki ért a BMW gyári hifihez és Budapest vonzáskörzetében elérhető?
A válaszokat előre is köszi!
Üdv
BRobi
Szia!
Jelen. A gyári HK mélyet a gyári HK-s erősítő vezérli, táplálja és látja el jellel. A sima business Cd-re nem köthető rá. Bolhát és hozzá csavart pont ma rendeltem és egy szettel többet tartalékba, ha kell azt tudok adni. www.bmw-planet.com -on találsz gyári WDS-t. Sok sikert a bekötéshez, de ha működni is fog nem lesz valami tökéletes, széles sávú jelet fog kapni a mély a gyári fejről...
Sok embert bepaliznak ezzel, aztán meg utána jönnek rá hogy az alap rendszerre nem nagyon lehet rákötni.
Üdv
Balu
Szia!
Köszi a hozzászólást!
Mit javasolsz más megoldásként? Fontos lenne számomra a gyári megjelenés mindenhol a kocsiban. Írtad, hogy nem lesz tökéletes. Ezt pontosan hogy érted?
A bolhát és a csavarok érdekelnek. Privátban tudsz írni, hogy-s mint tudok hozzájutni általad?
A Jelen kijelentésedet azért írtad mert ezzel foglalkozol BP környékén?
Üdv.
Robi
csbalu
Elküldve: 2015-02-04 14:18 Hifi beszerelése e46-ba
BRobi írta:
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne:
Egy 2000-es évjáratú E46 coupe-ba már majdnem minden gyári hangszórót lecseréltem minimálisan jobb minőségűre. :D
Mindenképpen fontos számomra, hogy a fejegység gyári maradjon, hogy a műszerfal tökéletességét ne rondítsam el.:kiraly:
A napokban beszereztem egy H/K gyári helyre beszerelhető "mély-ládát" melynek van egy mini erősítője is hozzáépítve az egységhez.
Mint azt tudjuk ezek az okos bajorok minden felfogatási pontot, és helyet beleraknak még egy alap vasba is. Ez pipa megvan a gyári helye. (A felfogató bolhák beszerzése más téma, de ha valaki tud azt szívesen fogadom :porgosnevetos:)
És most jön a lényeg: Hogy tudom barmolás, és nagy tortúra nélkül bekábelezni, lehetőleg gyári csatival megoldva? Esetleg tud valami jó szakit aki ért a BMW gyári hifihez és Budapest vonzáskörzetében elérhető?
A válaszokat előre is köszi!
Üdv
BRobi
Szia!
Jelen. A gyári HK mélyet a gyári HK-s erősítő vezérli, táplálja és látja el jellel. A sima business Cd-re nem köthető rá. Bolhát és hozzá csavart pont ma rendeltem és egy szettel többet tartalékba, ha kell azt tudok adni. www.bmw-planet.com -on találsz gyári WDS-t. Sok sikert a bekötéshez, de ha működni is fog nem lesz valami tökéletes, széles sávú jelet fog kapni a mély a gyári fejről...
Sok embert bepaliznak ezzel, aztán meg utána jönnek rá hogy az alap rendszerre nem nagyon lehet rákötni.
Üdv
Balu
BRobi
Elküldve: 2015-02-03 21:49 Hifi beszerelése e46-ba
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne:
Egy 2000-es évjáratú E46 coupe-ba már majdnem minden gyári hangszórót lecseréltem minimálisan jobb minőségűre. :D
Mindenképpen fontos számomra, hogy a fejegység gyári maradjon, hogy a műszerfal tökéletességét ne rondítsam el.:kiraly:
A napokban beszereztem egy H/K gyári helyre beszerelhető "mély-ládát" melynek van egy mini erősítője is hozzáépítve az egységhez.
Mint azt tudjuk ezek az okos bajorok minden felfogatási pontot, és helyet beleraknak még egy alap vasba is. Ez pipa megvan a gyári helye. (A felfogató bolhák beszerzése más téma, de ha valaki tud azt szívesen fogadom :porgosnevetos:)
És most jön a lényeg: Hogy tudom barmolás, és nagy tortúra nélkül bekábelezni, lehetőleg gyári csatival megoldva? Esetleg tud valami jó szakit aki ért a BMW gyári hifihez és Budapest vonzáskörzetében elérhető?
A válaszokat előre is köszi!
Üdv
BRobi