Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3162 találat


YELLOW Elküldve: 2019-01-24 22:11 N46 és N42 motorok

dbencsik1986 írta:
YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. :) Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?


az, hogy mutat motorhibát? sosem láttam még ott olyat. hogyan jelzi neked? vagy nem E46-ról van szó, hanem E90 és abban van N46 motor?
szerk.: most látom, hogy E90. így már értem.

dbencsik1986 Elküldve: 2019-01-24 21:59 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. :) Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?

YELLOW Elküldve: 2019-01-24 16:48 N46 és N42 motorok

dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. :) Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.

dbencsik1986 Elküldve: 2019-01-24 12:59 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. :) Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!

zauci Elküldve: 2019-01-22 18:01 Most vettem BMW-t

Sziasztok!
Most vásároltam 530 xd-t 2014-t. Kijelzi a műszerfalon valami piktogram, ha a részecskeszűrő tisztítás elindul?
Köszi a választ.

Adamyno Elküldve: 2019-01-20 21:14 Fûtés - Klíma

Néztem a szintjelzőt és annyira tele volt a tartály, hogy a maximum fölött jóval. Gondoltam leszívok belőle picit, hogy a két jel között legyen, de még mindig maximumon hagytam, tehát a pöcök teljesen kint volt a tartályból. Dombnak lefelé viszont jelez a vizes hibajelző a műszerfalon. Ez érdekes. Akkor így nem marad elég hely a hőtáguláshoz? Öntöttem rá egy fél deci deszt vizet, most már csak egyszer villant fel a jelző.

Mennyi és milyen típusú hűtőfolyadék kell bele? Gondolkodom, hogy lecserélem. Már kitudja mióta van benne.
Valahogy úgy tapasztaltam, hogy a fűtés kb. 1000-es fordulatszámig csak hideget fúj, utána vált melegre. De lehet, hogyha már felmelegedett a motor, akkor nem vált vissza hidegre viszont ha megállok, akkor néha (vagy mindig?) hideget fúj. Valahol panaszkodtak is erre. Ez vajon normális, tehát így van megtervezve a rendszer, vagy kezdjem el keresni a hibát valahol?

Ha felmelegszik a motor és kicsit odalépek üresjáratban is, úgy elkezdi fújni a meleget mint egy hajszárító, szóval a hőcserélő valószínűleg jó.

b_imi Elküldve: 2019-01-19 23:36 Társalgó

adams22 írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Ez igen hosszú bejegyzés lesz. Ha valaki elolvassa, és netán még reagál is pár dologra, annak köszi.

Szóval idő közben felpörögtek az események, gondoltam leírom, hátha tanulságos lesz másnak is.

Megjött a fejegység, kb. 2 nap alatt Németországból. Tegnap este be is "dobtam" gyorsan. Néhány tanulság azért volt a történetben. Nagyon pici a hely a konzolon belül. Találtam valami gyári apple-bmw kocka adaptert, Made in Hungary :D. Belőle egy kábel jött ki és a kartámasz alatti rekeszbe volt vezetve. Csúnyán és kíméletlenül kifúrták a műanyagot 10-es fúróval. Bőven kisebb lyukon is átfért volna. Elcsíptem és kihúztam, kiszedtem az átalakítót is, nem kell az nekem.

Kivettem a gyári fejegységet, a légkondi vezérlőt lejjebb akartam rakni de persze nem tökéletesen passzol az új helyére. Tudom, hogy kellene adapter másik, de nem voltam biztos benne, hogy melyik, mert annyi féle van és nem akartam ~30k-t kidobni az ablakon potyára. Szóval volt egy minimális faragás, de abszolút semmi látszata nincs, lényegében 2 kisebb lyukat tettem a lenti beépítő keretre, picit megreszeltem 2 sarkot és egy pár millit kihajlítottam a fém patentet, hogy az újonnan vágott kis lyukakba bele üljön és az rögzítette a panelt a keretbe. Picit izgultam mikor raktam össze. Gyújtás ráad, világít. Teljesen működik. Gondoltam túl vagyok a nehezén, de nem.

Az új fejegység nem ment bele a helyére. Rájöttem, hogy a keretet is ki kell venni. Na úgy már egy picit jobban elfértünk. Adtak 2 féle csatlakozót, ilyen sok tűs mindegyik, csak az egyikben szögletesek a tüskék, a másikban hengeresek. A hengeres volt jó nekem, viszont volt még 2 ugyanilyen csati az autóban, egyik a másikra kötve, stb. stb... Először fogalmam sem volt, hogy jól kötöm-e össze, mert az új csati 2 helyre is bement. Utána elkezdtem olvasgatni a kábelek elnevezéseit, egy matrica van a fejegység tetején. Összekötöztem ahogy jónak láttam. Gyújtás ráad, semmi. Indítás után semmi. Na akkor a másik csati. Utána jó lett. Volt hozzá CAN-bus adapter is, egyből működtek a kormány gombjai is. Elvileg ezt lehet tanítani is, de még nem igazán jöttem rá hogyan és nekem így jó is. A fejegység elég sok mindent tud, most nem írom le részletesen de találtam érdekes dolgokat viszont van pár dolog ami jelentéktelen de nekem hiányzik és azt hittem, hogy tudni fogja. Majd lehet csinálok egy videót róla, hogy az egyszerű pógár, mint amilyen én vagyok tudja mivel találkozik ha egy ilyenbe belefog :)

A lényeg, hogy passzol a helyére, működik és még lesz vele munka. Pl. ott a GPS modul, aminek a kábelét fogalmam sincs hogy vezessem ki a szélvédő alá úgy, hogy ne az egész műszerfalon keresztül kelljen húznom a kábelt. Azt sem tudom, hogy az USB portot hogyan és hova fogom kivezetni hátulról. Az is érdekes lesz, hogy a tolatókamerát hogy kötöm majd be, szóval vannak itt még kérdések. De majd alakul.

Ma reggel voltam szervizben. A szaki a BMW kereskedésben dolgozott (mint szervizes) többedmagával. Valamiért megunta, illetve elmondása szerint gondoskodtak róla, hogy felmondjanak a kollégáival... profitorientált cég, soha semmi nem elég, stb.. Én ugyanígy voltam az előző munkahelyemen. A lényeg, hogy történt pár dolog az autóval és pár nem.

Igaz, hogy úgy hívtam fel, hogy vettem mindent... olajat, szűrőket, de még üzemanyagszűrőt is. Kicsit meg is lepődött, azt mondta ő csak a saját olaját tölti bele. Na jó mondom, akkor gondolom szívesebben dolgozik a saját cuccaival is, szóval nem vittem semmit. Különben is kíváncsi voltam hogyan és mennyiért dolgozik. Ami történt, ami nem és amit ellenőriztek + amik kiderültek:

Olajcsere. Castrol hordós cucc, 5W-30. Tudtommal 5W-40 vagy 0W-40 a gyári. Nem tudom mit jelent az eltérés, de remélem nem lesz gáz. A benne lévő szűrőt szidta (ha jól emlékszem Fuchs vagy valami ilyesmi volt). A légszűrőm szinte új volt, pollenszűrőt és olajszűrőt kapott ugye a gép. Észrevettem, hogy a leeresztő csavar tömítését nem cserélte ki.

Ami nem történt:
Szerettem volna egy hűtőfolyadék cserét, mert kitudja mióta lötyög ez benne. Ő is mondta, hogy javasolt, mert megelőzhetem vele a későbbi oxidációból eredő esetleges problémákat. Lyukas radiátor, stb... megmérte a szintet, -50 fok körüli ami benne van de nem lett lecserélve. Ez egy kicsit fájt, mert én otthon egyedül szerintem nem tudom megcsinálni. Haveromnak van csápos emelője, ha csak annyi az egész, hogy kiengedem és felül légmentesen beöntöm az újat, akkor okés.

Szervó olajat megnézte, hümmögött egy sort de egyértelmű választ nem kaptam, hogy kell-e cserélni vagy sem.
A két hátsó fékbetét eléggé kopott, szerinte a nyarat nem húzza ki. Szerintem igen. A kopásjelzők megvannak, nem volt tákolás. Azt mondta, hogy sokan leforrasztják. Mondta, hogy olyan 30-35 körül van a fékbetét szett hátra, a tárcsa még egyszer elmegy, 8 ezer a kopásjelző kábel vagy micsoda. Ezzel egyidőben viszont erősen javasolja a fékfolyadék cseréjét. Jó, napirendre vesszük, bár egy kicsit drágállom a szettet, az olajcsere árát nem mondta.

Megnézték a futóműveket. A hátsók nagyon rendben vannak. A bal első kormánymű kicsit kotyog. Mindkét első szilent konkrétan el van tűnve, sürgősen cserélni kéne. Hallom is a kotyogást néha ha gödrösebb az út. Csapágyak, lengőkarok rendben, stab pálcákat elől cserélné. Az első lengéscsillapítókból minimális olajfolyás látszik.

Az emelési pont körül főleg elöl eléggé feltűnő a rozsda, de amúgy viszonylag jó állapotban van. Kérdeztem, hogy tud-e karosszériást aki esetlegesen meg tudja javítani és normálisan lekezelni. Azt mondta, hogy szerinte esélytelen, ő sem talált csak olyat aki előadta magát de a munkája nem sokat ért. Nem tud senkit. Fényezőt találtam, karosszériást egyelőre nem.

Mondtam neki, hogy ha 1-2-3-ba rakom az autót, akkor hátul szoktam hallani egy dobbanást mintha bedobnának egy kisebb táskát a csomagtartóba. A difi szilentek állítólag rendben vannak, bár nem győzött meg maga a vizsgálat. A kardán keresztek jók, minimális holtjáték van, szerinte lehet, hogy csak attól van vagy mert kicsit magasan fog a kuplung, esetleg az is lehet de szemre komolyabb dolgot nem lát. Az olaj nem folyik a difiből és a váltóból sem.

Kérdeztem a váltó és a difi olaj cserét. Azt mondta, hogy látott ilyen olajat 300 ezernél több kilométeres autóban és olyan volt mint a friss. Nem javasolja a cserét ha nincs gond, főleg hogy szerinte szinte esélytelen olyan minőségű olajat kapni, mint amit eredetileg beletettek.

Mondtam, hogy hidegen kissé nehezebben veszi az egyest, azt mondta ez normális. Előbb kettőbe tegyem és utána 1-be, ez kíméli a váltót is. Melegen egyébként simán csúszik minden sebesség.

Szóval így elmentem lényegében egy olajcserére és egy kis alátekintésre. Bal elöl egy alsó műanyag borítás eléggé szét van törve, amiben a hőmérő is van. Valaki esetleg nem tudja a cikkszámát? Nem akarom elhagyni a szenzort...

A bal első sárvédőt minimálisan javítani kellene, a jobb első az már flexes javítás vagy csere. A hátsók rendben, felületi rozsda van belül a peremén, érdemes lenne mielőbb foglalkozni vele (de hogyan?).

A motorhiba kódom ugye eltűnt magától miután melegebb lett. Azt mondta, akár attól is lehet, hogy falsot szív hidegben mert összemennek a csövek és mivel már régi, nem annyira rugalmas. A vákumcsövek, szívócsövek cseréjét javasolta meg valami szívósort emlegetett, az nekem elég komoly beavatkozásnak tűnik.

Gyertyákat majd otthon kicserélem (láttam, hogy szöszölős, de nem vészes). Csak kérdés, hogy honnan és milyet tegyek bele.

Javasolta az olajszűrő ház tömítésének a cseréjét és a szelepfedél tömítést is.
Ha már le lesz szedve a szelepfedél, akkor az olajsárt majd mindenképpen ki akarom mosni belőle, sőt a teknőt is kimostam volna de ez is elmaradt. Egyszerűen csak nem akarom keringetni a mocskot.
Ha már így javasolta a tömítéseket, sok helyen adnak szettben szelepszár szimeringgel szelepfedél tömítést. Megkérdeztem, ha már leszedjük a szelepfedelet, mit gondol a hengerfej leszedésről, hogy akkor kicseréljük a szelepszár szimeringeket és a tömítést is. Azt mondta, hogy nagy munka, (gondolom = drága) nem javasolja amíg nincs gond vagy nem eszi az olajat.

Azt mondta, a benzinszűrő cserének sem nagyon látja értelmét, inkább csak a dízeleknél ,eg az új autókban már nem is lehet cserélni. Azt mondta ha mostanában kicserélem, akkor utána 100 ezret biztos jó lesz. (postán van a cucc)

Szóval fizettem 65 ezret 6,5L olajért, 3 szűrőért és 1 óra lightos munkáért. Egy hangyányit drágállom főleg azért, mert sem egy bilétát, sem egy matricát nem kaptam, hogy mikor volt az olajcsere. Most én felírtam magamnak a telefonomba egy szoftverrel vezetem.

Volt szó diagnosztikáról is, árat nem mondott, mondtam neki ha van rá idő, nézze meg. Nem nézte meg, szóval nem ért rá gondolom. Kérdezte, hogy a szervizintervallum számlálót nullázza-e, mondtam hogy nem kell mert még 15 ezret mutat.

A java még vissza van, elvileg legközelebb szilent, szívó és vákumcsövek, fékbetétek, fékfolyadék (és talán végre hűtőfolyadék) cserére megyek. Ebből szerintem a csöveket, hűtőfolyadékot otthon meg tudjuk csinálni (fater autószerelő volt + haverom autóvillamosságis). A féket nem szívesen csinálnám otthon.

A kaszni egy külön történet lesz, haverom elvileg tud diagnosztikát de hétköznap messze van. Vettem 2 féle kínai bigyót majd valamelyik talán jó lesz valamire.

Fogok rendelni szélvédő alatti műanyag borítást, ahol az ablaktörlő lapátok vannak, mert meg van repedezve. Azt én kicserélem. Egyelőre ennyi. A fejegység szerintem le fog kötni egy darabig. A belső tér világítást kicseréltem ledesre, mert egy zsák izzó van mindenhol- Talán így kevésbé szívja az akkut ha világít. Bár az igaz, hogy a gyári dizájntól szerintem messze van ez a hidegfehér szín.

Rendeltem DISA-t, meg is jött, az is Németből. A gyárit majd kiszedem, megnézem milyen állapotban van (főleg a tömítés). Ha rendben, nem kotyog, nem zörög, nincs eltörve, nem engedi el a vákuumot, akkor megy vissza tisztítás után. Ha nem jó, akkor megy bele az új.

Rendeltem légtömegmérőt is, bár a reggeli szaki szerint mindenki azt cseréli, de az szinte örök életű az autóban. Nembaj, elfér a polcon. Csöveket is rendeltem, nem lesz nagy mutatvány a csere. Viszont nem értem a szívósorral mire célzott. A szelepfedél tömítést is ki tudjuk cserélni otthon. Pár csavar az egész, vannak a neten jó kis videók róla.

Amitől félek inkább az a fényszórómosóm. Abszolút nem jönnek ki. Valami erős zümmögést hallok, szerintem a szivattyúja megy. Fogalmam sincs hol álljak neki, majd keresgélek, biztos van valami a neten róla.

A másik amit még nem tudok, hogy mivel tisztítsam/ápoljam a belső teret... kárpitot, bőrt, stb. Körülnézek itt a on is mert láttam, hogy van ilyen téma. Mára egyelőre ennyi.

Ja igen, tettem az olajba valami tisztító adalékot, ami elvileg a szelepek környékét tisztítja. Gondolom akkor több trutyi fog lebegni, szóval 5000 után tervezem a következő cserét. Lehet kapni olyan adalékokat is, amiket az üzemanyagba kell önteni és az injektort, szelepeket, üzemanyagrendszert tisztítja elvileg de nem mertem beletenni egyelőre mert attól félek, hogy kioldaná a piszkot a 100 éves szűrőből és utána gondot okoz. Majd ha cseréltem szűrőt. Picit félve tankoltam a 100-as benzint is, de állítólag egyenletesebb, halkabb lesz a motor járása is tőle + kevesebb a fogyasztás. Erre kíváncsi vagyok viszont ebben is vannak adalékok, így picit féltem beletenni. Nem tudom mi a véleményetek. Illetve lehet kapni valami cuccot, aminek hirtelen nem tudom a nevét de valami bevonatot képez a gyűrűkön és a hengerfalon, amitől kevésbé kopik és kitölti a hézagokat. Érdemes beletenni szerintetek állagmegóvás képpen?

Az okmányirodában megszívattak. Eredetvizsgán derült ki, hogy 2 eredetvizsgán már volt az autó, az elsőn a motorszám helyére a motorblokk cikkszámát írták (helytelenül). A másodikon valszeg nem érdekelte őkat, mert a motorról kép sem volt, beírták vagy jóváhagyták az előzőt. Nálam pedig most kiderült a hiba, le is írta a szaki. Bementem a közlekedésfelügyeletre, azzal kezdték a mondandójukat (2 óra várakoztatás után) hogy ebben az autóban motort cseréltek. Na mondom ne hülyéskedjen már, mutasson egy olyan motort, aminek hasonló a motorszáma (ennyi karakter és csak számok). Szépen elmagyaráztam emberemnek ami egyébként le is volt írva a kezében lévő lapra. Akkor csináltak 1 azaz egy darab fotót a műszerfalról, adtak egy papírt, hogy mehetek vele az okmányirodába. Az okmányirodában sem akarták elhinni, hogy nem cseréltem motort, pedig már 2 helyről is van papírom róla. Elkezdtek össze-vissza telefonálgatni az eredetvizsga helyet is felhívták, stb... merthogy ez biztos nem elírás, hanem másfajta motor került bele, mert az egész szám tök más. Pont ezért lett elírva. Na mindegy. Ezelőtt hogy nem vették észre... talán inkább nem akarták. Na ez is mindegy. Egy fél óra múlva végre kezdték elhinni, hogy nem loptam a motort bele :lol: aztán akkor jött a feketeleves... a forgalmin a D2 helyen a típus szerepel: 346 L. A D3 helyen pedig a kereskedelmi megjelölés vagy micsoda, ismertebb nevén 320i. Amit az NKF adott papírt, ott viszont a D2 mezőben volt a 320i. Mondván az a típusa. Az ügyintéző engem kérdezgetett, hogy akkor mégis melyik a típus. Mondom mindegyik :D 346 L, mint 3-as BMW E46 Limuzin és 320i, mint 3-as BMW 2.0 (volt az M52 motorral) és i, mint benzin. Most akkor mi legyen, mert neki nem írták oda, hogy át kell írnia a D2 mezőt. Mondtam neki, hogy hívja fel őket is és tisztázzák az ügyet. Én nem csináltam semmit csak mindenhol várok és fizetek mint a katonatiszt és már kezd elegem lenni. Tőlem ne kérdezzen semmit, csinálja meg úgy, hogy jó legyen, mondja meg mit fizetek azt' csá. Vissza kell mennem a Közlekedésfelügyeletre, mert nem jó a papír. :karates:

Visszamentem. Gyalog. (Kb. 4 km, soha nincs ott parkolóhely, miért is lenne egy olyan helyen ahova mindenki az autóját viszi) 12 és 13 óra között ebédszünet. :hulyevagyok: Akkor kajáljunk. Fél 2 körül visszamentem, elmondtam ,hogy mit keresek ott ismét. Türelmet kérnek, mert épp nem működik a rendszer. Innentől kikészültem. Kivettem egy nap szabadságot és lehet, hogy még ennyi idő alatt sem fogom tudni elintézni azt, hogy kb. 2 darab papíron legyen az aláírásom, hogy igen vettem egy vasat 4 kerékkel. Kiadták végre a papírt, újabb 1 óra telt el meg még egy kicsi. Akkor már úgy köszöntem el, hogy remélem ma már nem jövök. :porgosnevetos:

Másodszorra megcsinálták a dolgokat, de másik ügyintézőhöz kerültem a kormányablaknál és ő is kezdte az egész hitetlenkedést elölről, hogy motorcsere, miegymás, pedig már 3 papírom is volt róla, hogy nem. Na mondom még egyet szól valaki és... :neszorakozz:

Kicsengettem a majd' 100 ropit és békében elváltunk. Remélem nem mostanában látom őket, mert egy életre elment a kedvem ettől. Ugráltatják az embert, ide-oda küldözgetnek, alapból úgy kezelnek mint valami bűnözőt és még én fizessek érte. Azért, hogy elrontsák azt a pár sort és pár betűt aztán meg ne higgyék el amit a másik szakértő leír nekik. Ez rosszabb, mint egy vicc. Egyetlen apró pozitív dolog van az egészben: tudtam kártyával fizetni a kormányhivatalban :iszunkra: Fejlődünk. Persze az NKF-nél nem.


te még tőlem is rosszabb (hosszabb) vagy :D
hát azért ez sem egy korrekt szerelő. drága. simán nullázhatta volna, hülyeség az indoka. inkább nem ért a diaghoz, azért nem nézett rá másképp az autóra. az összes BMW szerelő ezt a mesét mondja, hogy kikerült a hivatalosból, stb. duma a legtöbb.
nekem pont a castrol SMX-S olajjal akadt a váltó 1-esbe rakásnál. az igaz, hogy a gyári olaj nekem is tiszta volt nagyon.
benzinszűrőt ugyanúgy célszerű cserélni. de elég 80ezernként.
az olaj éppen elmegy, amit belerakott, viszkozitásra jó.
nem fogok mindenre reagálni túl sokat írtál, nincs annyi időm.
gyertyákat írtam már milyet vegyél, valahol máshol, konkrét típust írtam.
tisztítóadalék a motorba. ne menj el vele 5ezer km-t. egyelőre nem tudni ilyen. mit írt a doboza? mert a legtöbb ilyen adalékot olajcsere előtt, a használt olajba kell tölteni, majd járatni pár percig, leengedni. aztán új olaj bele, járatás, le, és megint új olaj, de akkor már szűrő is cserés. de jó motorolaj esetén hülyeség tisztító akármit beletenni, az olajak tartalmazzák azt amit kell.


A gyertya rémlik, talán fel is írtam. Ha nem, akkor megkeresem. Az adalék pontos típusa a számlán van, mert a dobozát kidobtam, de a dobozra az volt írva, hogy öntsük az olajhoz és nyugodtan járhatok vele a következő olajcseréig. Majd megnézem a pontos típust aztán belinkelem ha találok róla valamit. Én egyébként Shell Helix Ultra 5W-40 olajat rendeltem. Úgy gondolom, ha valaki, akkor a shell tudhatja hogyan kell jó olajat csinálni. Nem jött még meg de következőre azt akarom majd beleönteni.


A Liqui Moly-nak van olaj adaléka még esetleg ami a gyűrűket, dugattyúkat, hengerfalat védi.. Én is elgondolkodtam rajta, így hogy szarakodik hidegen. :D De nem tudom hogy jó ötlet-e vannak akik nem javasolják. Liqui Moly Motor Protect vagy Oil Additive a neve.



Jó minőségű olaj, szűrők, prémium üzemanyag. A motornak több nem kell. A kasztnit meg addig kell megcsináltatni, amíg van értelme. Sajnos nem biztos, hogy ár/érték arányban megéri már ezekkel foglalkozni. Egy profi lakatos nem dolgozik olcsón, ráadásul még fényezni is kell majd. Szóval meg kell gondolni rendesen.

adams22 Elküldve: 2019-01-19 17:52 Társalgó

Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Ez igen hosszú bejegyzés lesz. Ha valaki elolvassa, és netán még reagál is pár dologra, annak köszi.

Szóval idő közben felpörögtek az események, gondoltam leírom, hátha tanulságos lesz másnak is.

Megjött a fejegység, kb. 2 nap alatt Németországból. Tegnap este be is "dobtam" gyorsan. Néhány tanulság azért volt a történetben. Nagyon pici a hely a konzolon belül. Találtam valami gyári apple-bmw kocka adaptert, Made in Hungary :D. Belőle egy kábel jött ki és a kartámasz alatti rekeszbe volt vezetve. Csúnyán és kíméletlenül kifúrták a műanyagot 10-es fúróval. Bőven kisebb lyukon is átfért volna. Elcsíptem és kihúztam, kiszedtem az átalakítót is, nem kell az nekem.

Kivettem a gyári fejegységet, a légkondi vezérlőt lejjebb akartam rakni de persze nem tökéletesen passzol az új helyére. Tudom, hogy kellene adapter másik, de nem voltam biztos benne, hogy melyik, mert annyi féle van és nem akartam ~30k-t kidobni az ablakon potyára. Szóval volt egy minimális faragás, de abszolút semmi látszata nincs, lényegében 2 kisebb lyukat tettem a lenti beépítő keretre, picit megreszeltem 2 sarkot és egy pár millit kihajlítottam a fém patentet, hogy az újonnan vágott kis lyukakba bele üljön és az rögzítette a panelt a keretbe. Picit izgultam mikor raktam össze. Gyújtás ráad, világít. Teljesen működik. Gondoltam túl vagyok a nehezén, de nem.

Az új fejegység nem ment bele a helyére. Rájöttem, hogy a keretet is ki kell venni. Na úgy már egy picit jobban elfértünk. Adtak 2 féle csatlakozót, ilyen sok tűs mindegyik, csak az egyikben szögletesek a tüskék, a másikban hengeresek. A hengeres volt jó nekem, viszont volt még 2 ugyanilyen csati az autóban, egyik a másikra kötve, stb. stb... Először fogalmam sem volt, hogy jól kötöm-e össze, mert az új csati 2 helyre is bement. Utána elkezdtem olvasgatni a kábelek elnevezéseit, egy matrica van a fejegység tetején. Összekötöztem ahogy jónak láttam. Gyújtás ráad, semmi. Indítás után semmi. Na akkor a másik csati. Utána jó lett. Volt hozzá CAN-bus adapter is, egyből működtek a kormány gombjai is. Elvileg ezt lehet tanítani is, de még nem igazán jöttem rá hogyan és nekem így jó is. A fejegység elég sok mindent tud, most nem írom le részletesen de találtam érdekes dolgokat viszont van pár dolog ami jelentéktelen de nekem hiányzik és azt hittem, hogy tudni fogja. Majd lehet csinálok egy videót róla, hogy az egyszerű pógár, mint amilyen én vagyok tudja mivel találkozik ha egy ilyenbe belefog :)

A lényeg, hogy passzol a helyére, működik és még lesz vele munka. Pl. ott a GPS modul, aminek a kábelét fogalmam sincs hogy vezessem ki a szélvédő alá úgy, hogy ne az egész műszerfalon keresztül kelljen húznom a kábelt. Azt sem tudom, hogy az USB portot hogyan és hova fogom kivezetni hátulról. Az is érdekes lesz, hogy a tolatókamerát hogy kötöm majd be, szóval vannak itt még kérdések. De majd alakul.

Ma reggel voltam szervizben. A szaki a BMW kereskedésben dolgozott (mint szervizes) többedmagával. Valamiért megunta, illetve elmondása szerint gondoskodtak róla, hogy felmondjanak a kollégáival... profitorientált cég, soha semmi nem elég, stb.. Én ugyanígy voltam az előző munkahelyemen. A lényeg, hogy történt pár dolog az autóval és pár nem.

Igaz, hogy úgy hívtam fel, hogy vettem mindent... olajat, szűrőket, de még üzemanyagszűrőt is. Kicsit meg is lepődött, azt mondta ő csak a saját olaját tölti bele. Na jó mondom, akkor gondolom szívesebben dolgozik a saját cuccaival is, szóval nem vittem semmit. Különben is kíváncsi voltam hogyan és mennyiért dolgozik. Ami történt, ami nem és amit ellenőriztek + amik kiderültek:

Olajcsere. Castrol hordós cucc, 5W-30. Tudtommal 5W-40 vagy 0W-40 a gyári. Nem tudom mit jelent az eltérés, de remélem nem lesz gáz. A benne lévő szűrőt szidta (ha jól emlékszem Fuchs vagy valami ilyesmi volt). A légszűrőm szinte új volt, pollenszűrőt és olajszűrőt kapott ugye a gép. Észrevettem, hogy a leeresztő csavar tömítését nem cserélte ki.

Ami nem történt:
Szerettem volna egy hűtőfolyadék cserét, mert kitudja mióta lötyög ez benne. Ő is mondta, hogy javasolt, mert megelőzhetem vele a későbbi oxidációból eredő esetleges problémákat. Lyukas radiátor, stb... megmérte a szintet, -50 fok körüli ami benne van de nem lett lecserélve. Ez egy kicsit fájt, mert én otthon egyedül szerintem nem tudom megcsinálni. Haveromnak van csápos emelője, ha csak annyi az egész, hogy kiengedem és felül légmentesen beöntöm az újat, akkor okés.

Szervó olajat megnézte, hümmögött egy sort de egyértelmű választ nem kaptam, hogy kell-e cserélni vagy sem.
A két hátsó fékbetét eléggé kopott, szerinte a nyarat nem húzza ki. Szerintem igen. A kopásjelzők megvannak, nem volt tákolás. Azt mondta, hogy sokan leforrasztják. Mondta, hogy olyan 30-35 körül van a fékbetét szett hátra, a tárcsa még egyszer elmegy, 8 ezer a kopásjelző kábel vagy micsoda. Ezzel egyidőben viszont erősen javasolja a fékfolyadék cseréjét. Jó, napirendre vesszük, bár egy kicsit drágállom a szettet, az olajcsere árát nem mondta.

Megnézték a futóműveket. A hátsók nagyon rendben vannak. A bal első kormánymű kicsit kotyog. Mindkét első szilent konkrétan el van tűnve, sürgősen cserélni kéne. Hallom is a kotyogást néha ha gödrösebb az út. Csapágyak, lengőkarok rendben, stab pálcákat elől cserélné. Az első lengéscsillapítókból minimális olajfolyás látszik.

Az emelési pont körül főleg elöl eléggé feltűnő a rozsda, de amúgy viszonylag jó állapotban van. Kérdeztem, hogy tud-e karosszériást aki esetlegesen meg tudja javítani és normálisan lekezelni. Azt mondta, hogy szerinte esélytelen, ő sem talált csak olyat aki előadta magát de a munkája nem sokat ért. Nem tud senkit. Fényezőt találtam, karosszériást egyelőre nem.

Mondtam neki, hogy ha 1-2-3-ba rakom az autót, akkor hátul szoktam hallani egy dobbanást mintha bedobnának egy kisebb táskát a csomagtartóba. A difi szilentek állítólag rendben vannak, bár nem győzött meg maga a vizsgálat. A kardán keresztek jók, minimális holtjáték van, szerinte lehet, hogy csak attól van vagy mert kicsit magasan fog a kuplung, esetleg az is lehet de szemre komolyabb dolgot nem lát. Az olaj nem folyik a difiből és a váltóból sem.

Kérdeztem a váltó és a difi olaj cserét. Azt mondta, hogy látott ilyen olajat 300 ezernél több kilométeres autóban és olyan volt mint a friss. Nem javasolja a cserét ha nincs gond, főleg hogy szerinte szinte esélytelen olyan minőségű olajat kapni, mint amit eredetileg beletettek.

Mondtam, hogy hidegen kissé nehezebben veszi az egyest, azt mondta ez normális. Előbb kettőbe tegyem és utána 1-be, ez kíméli a váltót is. Melegen egyébként simán csúszik minden sebesség.

Szóval így elmentem lényegében egy olajcserére és egy kis alátekintésre. Bal elöl egy alsó műanyag borítás eléggé szét van törve, amiben a hőmérő is van. Valaki esetleg nem tudja a cikkszámát? Nem akarom elhagyni a szenzort...

A bal első sárvédőt minimálisan javítani kellene, a jobb első az már flexes javítás vagy csere. A hátsók rendben, felületi rozsda van belül a peremén, érdemes lenne mielőbb foglalkozni vele (de hogyan?).

A motorhiba kódom ugye eltűnt magától miután melegebb lett. Azt mondta, akár attól is lehet, hogy falsot szív hidegben mert összemennek a csövek és mivel már régi, nem annyira rugalmas. A vákumcsövek, szívócsövek cseréjét javasolta meg valami szívósort emlegetett, az nekem elég komoly beavatkozásnak tűnik.

Gyertyákat majd otthon kicserélem (láttam, hogy szöszölős, de nem vészes). Csak kérdés, hogy honnan és milyet tegyek bele.

Javasolta az olajszűrő ház tömítésének a cseréjét és a szelepfedél tömítést is.
Ha már le lesz szedve a szelepfedél, akkor az olajsárt majd mindenképpen ki akarom mosni belőle, sőt a teknőt is kimostam volna de ez is elmaradt. Egyszerűen csak nem akarom keringetni a mocskot.
Ha már így javasolta a tömítéseket, sok helyen adnak szettben szelepszár szimeringgel szelepfedél tömítést. Megkérdeztem, ha már leszedjük a szelepfedelet, mit gondol a hengerfej leszedésről, hogy akkor kicseréljük a szelepszár szimeringeket és a tömítést is. Azt mondta, hogy nagy munka, (gondolom = drága) nem javasolja amíg nincs gond vagy nem eszi az olajat.

Azt mondta, a benzinszűrő cserének sem nagyon látja értelmét, inkább csak a dízeleknél ,eg az új autókban már nem is lehet cserélni. Azt mondta ha mostanában kicserélem, akkor utána 100 ezret biztos jó lesz. (postán van a cucc)

Szóval fizettem 65 ezret 6,5L olajért, 3 szűrőért és 1 óra lightos munkáért. Egy hangyányit drágállom főleg azért, mert sem egy bilétát, sem egy matricát nem kaptam, hogy mikor volt az olajcsere. Most én felírtam magamnak a telefonomba egy szoftverrel vezetem.

Volt szó diagnosztikáról is, árat nem mondott, mondtam neki ha van rá idő, nézze meg. Nem nézte meg, szóval nem ért rá gondolom. Kérdezte, hogy a szervizintervallum számlálót nullázza-e, mondtam hogy nem kell mert még 15 ezret mutat.

A java még vissza van, elvileg legközelebb szilent, szívó és vákumcsövek, fékbetétek, fékfolyadék (és talán végre hűtőfolyadék) cserére megyek. Ebből szerintem a csöveket, hűtőfolyadékot otthon meg tudjuk csinálni (fater autószerelő volt + haverom autóvillamosságis). A féket nem szívesen csinálnám otthon.

A kaszni egy külön történet lesz, haverom elvileg tud diagnosztikát de hétköznap messze van. Vettem 2 féle kínai bigyót majd valamelyik talán jó lesz valamire.

Fogok rendelni szélvédő alatti műanyag borítást, ahol az ablaktörlő lapátok vannak, mert meg van repedezve. Azt én kicserélem. Egyelőre ennyi. A fejegység szerintem le fog kötni egy darabig. A belső tér világítást kicseréltem ledesre, mert egy zsák izzó van mindenhol- Talán így kevésbé szívja az akkut ha világít. Bár az igaz, hogy a gyári dizájntól szerintem messze van ez a hidegfehér szín.

Rendeltem DISA-t, meg is jött, az is Németből. A gyárit majd kiszedem, megnézem milyen állapotban van (főleg a tömítés). Ha rendben, nem kotyog, nem zörög, nincs eltörve, nem engedi el a vákuumot, akkor megy vissza tisztítás után. Ha nem jó, akkor megy bele az új.

Rendeltem légtömegmérőt is, bár a reggeli szaki szerint mindenki azt cseréli, de az szinte örök életű az autóban. Nembaj, elfér a polcon. Csöveket is rendeltem, nem lesz nagy mutatvány a csere. Viszont nem értem a szívósorral mire célzott. A szelepfedél tömítést is ki tudjuk cserélni otthon. Pár csavar az egész, vannak a neten jó kis videók róla.

Amitől félek inkább az a fényszórómosóm. Abszolút nem jönnek ki. Valami erős zümmögést hallok, szerintem a szivattyúja megy. Fogalmam sincs hol álljak neki, majd keresgélek, biztos van valami a neten róla.

A másik amit még nem tudok, hogy mivel tisztítsam/ápoljam a belső teret... kárpitot, bőrt, stb. Körülnézek itt a on is mert láttam, hogy van ilyen téma. Mára egyelőre ennyi.

Ja igen, tettem az olajba valami tisztító adalékot, ami elvileg a szelepek környékét tisztítja. Gondolom akkor több trutyi fog lebegni, szóval 5000 után tervezem a következő cserét. Lehet kapni olyan adalékokat is, amiket az üzemanyagba kell önteni és az injektort, szelepeket, üzemanyagrendszert tisztítja elvileg de nem mertem beletenni egyelőre mert attól félek, hogy kioldaná a piszkot a 100 éves szűrőből és utána gondot okoz. Majd ha cseréltem szűrőt. Picit félve tankoltam a 100-as benzint is, de állítólag egyenletesebb, halkabb lesz a motor járása is tőle + kevesebb a fogyasztás. Erre kíváncsi vagyok viszont ebben is vannak adalékok, így picit féltem beletenni. Nem tudom mi a véleményetek. Illetve lehet kapni valami cuccot, aminek hirtelen nem tudom a nevét de valami bevonatot képez a gyűrűkön és a hengerfalon, amitől kevésbé kopik és kitölti a hézagokat. Érdemes beletenni szerintetek állagmegóvás képpen?

Az okmányirodában megszívattak. Eredetvizsgán derült ki, hogy 2 eredetvizsgán már volt az autó, az elsőn a motorszám helyére a motorblokk cikkszámát írták (helytelenül). A másodikon valszeg nem érdekelte őkat, mert a motorról kép sem volt, beírták vagy jóváhagyták az előzőt. Nálam pedig most kiderült a hiba, le is írta a szaki. Bementem a közlekedésfelügyeletre, azzal kezdték a mondandójukat (2 óra várakoztatás után) hogy ebben az autóban motort cseréltek. Na mondom ne hülyéskedjen már, mutasson egy olyan motort, aminek hasonló a motorszáma (ennyi karakter és csak számok). Szépen elmagyaráztam emberemnek ami egyébként le is volt írva a kezében lévő lapra. Akkor csináltak 1 azaz egy darab fotót a műszerfalról, adtak egy papírt, hogy mehetek vele az okmányirodába. Az okmányirodában sem akarták elhinni, hogy nem cseréltem motort, pedig már 2 helyről is van papírom róla. Elkezdtek össze-vissza telefonálgatni az eredetvizsga helyet is felhívták, stb... merthogy ez biztos nem elírás, hanem másfajta motor került bele, mert az egész szám tök más. Pont ezért lett elírva. Na mindegy. Ezelőtt hogy nem vették észre... talán inkább nem akarták. Na ez is mindegy. Egy fél óra múlva végre kezdték elhinni, hogy nem loptam a motort bele :lol: aztán akkor jött a feketeleves... a forgalmin a D2 helyen a típus szerepel: 346 L. A D3 helyen pedig a kereskedelmi megjelölés vagy micsoda, ismertebb nevén 320i. Amit az NKF adott papírt, ott viszont a D2 mezőben volt a 320i. Mondván az a típusa. Az ügyintéző engem kérdezgetett, hogy akkor mégis melyik a típus. Mondom mindegyik :D 346 L, mint 3-as BMW E46 Limuzin és 320i, mint 3-as BMW 2.0 (volt az M52 motorral) és i, mint benzin. Most akkor mi legyen, mert neki nem írták oda, hogy át kell írnia a D2 mezőt. Mondtam neki, hogy hívja fel őket is és tisztázzák az ügyet. Én nem csináltam semmit csak mindenhol várok és fizetek mint a katonatiszt és már kezd elegem lenni. Tőlem ne kérdezzen semmit, csinálja meg úgy, hogy jó legyen, mondja meg mit fizetek azt' csá. Vissza kell mennem a Közlekedésfelügyeletre, mert nem jó a papír. :karates:

Visszamentem. Gyalog. (Kb. 4 km, soha nincs ott parkolóhely, miért is lenne egy olyan helyen ahova mindenki az autóját viszi) 12 és 13 óra között ebédszünet. :hulyevagyok: Akkor kajáljunk. Fél 2 körül visszamentem, elmondtam ,hogy mit keresek ott ismét. Türelmet kérnek, mert épp nem működik a rendszer. Innentől kikészültem. Kivettem egy nap szabadságot és lehet, hogy még ennyi idő alatt sem fogom tudni elintézni azt, hogy kb. 2 darab papíron legyen az aláírásom, hogy igen vettem egy vasat 4 kerékkel. Kiadták végre a papírt, újabb 1 óra telt el meg még egy kicsi. Akkor már úgy köszöntem el, hogy remélem ma már nem jövök. :porgosnevetos:

Másodszorra megcsinálták a dolgokat, de másik ügyintézőhöz kerültem a kormányablaknál és ő is kezdte az egész hitetlenkedést elölről, hogy motorcsere, miegymás, pedig már 3 papírom is volt róla, hogy nem. Na mondom még egyet szól valaki és... :neszorakozz:

Kicsengettem a majd' 100 ropit és békében elváltunk. Remélem nem mostanában látom őket, mert egy életre elment a kedvem ettől. Ugráltatják az embert, ide-oda küldözgetnek, alapból úgy kezelnek mint valami bűnözőt és még én fizessek érte. Azért, hogy elrontsák azt a pár sort és pár betűt aztán meg ne higgyék el amit a másik szakértő leír nekik. Ez rosszabb, mint egy vicc. Egyetlen apró pozitív dolog van az egészben: tudtam kártyával fizetni a kormányhivatalban :iszunkra: Fejlődünk. Persze az NKF-nél nem.


te még tőlem is rosszabb (hosszabb) vagy :D
hát azért ez sem egy korrekt szerelő. drága. simán nullázhatta volna, hülyeség az indoka. inkább nem ért a diaghoz, azért nem nézett rá másképp az autóra. az összes BMW szerelő ezt a mesét mondja, hogy kikerült a hivatalosból, stb. duma a legtöbb.
nekem pont a castrol SMX-S olajjal akadt a váltó 1-esbe rakásnál. az igaz, hogy a gyári olaj nekem is tiszta volt nagyon.
benzinszűrőt ugyanúgy célszerű cserélni. de elég 80ezernként.
az olaj éppen elmegy, amit belerakott, viszkozitásra jó.
nem fogok mindenre reagálni túl sokat írtál, nincs annyi időm.
gyertyákat írtam már milyet vegyél, valahol máshol, konkrét típust írtam.
tisztítóadalék a motorba. ne menj el vele 5ezer km-t. egyelőre nem tudni ilyen. mit írt a doboza? mert a legtöbb ilyen adalékot olajcsere előtt, a használt olajba kell tölteni, majd járatni pár percig, leengedni. aztán új olaj bele, járatás, le, és megint új olaj, de akkor már szűrő is cserés. de jó motorolaj esetén hülyeség tisztító akármit beletenni, az olajak tartalmazzák azt amit kell.


A gyertya rémlik, talán fel is írtam. Ha nem, akkor megkeresem. Az adalék pontos típusa a számlán van, mert a dobozát kidobtam, de a dobozra az volt írva, hogy öntsük az olajhoz és nyugodtan járhatok vele a következő olajcseréig. Majd megnézem a pontos típust aztán belinkelem ha találok róla valamit. Én egyébként Shell Helix Ultra 5W-40 olajat rendeltem. Úgy gondolom, ha valaki, akkor a shell tudhatja hogyan kell jó olajat csinálni. Nem jött még meg de következőre azt akarom majd beleönteni.


A Liqui Moly-nak van olaj adaléka még esetleg ami a gyűrűket, dugattyúkat, hengerfalat védi.. Én is elgondolkodtam rajta, így hogy szarakodik hidegen. :D De nem tudom hogy jó ötlet-e vannak akik nem javasolják. Liqui Moly Motor Protect vagy Oil Additive a neve.

Adamyno Elküldve: 2019-01-17 23:05 Társalgó

YELLOW írta:
Adamyno írta: Ez igen hosszú bejegyzés lesz. Ha valaki elolvassa, és netán még reagál is pár dologra, annak köszi.

Szóval idő közben felpörögtek az események, gondoltam leírom, hátha tanulságos lesz másnak is.

Megjött a fejegység, kb. 2 nap alatt Németországból. Tegnap este be is "dobtam" gyorsan. Néhány tanulság azért volt a történetben. Nagyon pici a hely a konzolon belül. Találtam valami gyári apple-bmw kocka adaptert, Made in Hungary :D. Belőle egy kábel jött ki és a kartámasz alatti rekeszbe volt vezetve. Csúnyán és kíméletlenül kifúrták a műanyagot 10-es fúróval. Bőven kisebb lyukon is átfért volna. Elcsíptem és kihúztam, kiszedtem az átalakítót is, nem kell az nekem.

Kivettem a gyári fejegységet, a légkondi vezérlőt lejjebb akartam rakni de persze nem tökéletesen passzol az új helyére. Tudom, hogy kellene adapter másik, de nem voltam biztos benne, hogy melyik, mert annyi féle van és nem akartam ~30k-t kidobni az ablakon potyára. Szóval volt egy minimális faragás, de abszolút semmi látszata nincs, lényegében 2 kisebb lyukat tettem a lenti beépítő keretre, picit megreszeltem 2 sarkot és egy pár millit kihajlítottam a fém patentet, hogy az újonnan vágott kis lyukakba bele üljön és az rögzítette a panelt a keretbe. Picit izgultam mikor raktam össze. Gyújtás ráad, világít. Teljesen működik. Gondoltam túl vagyok a nehezén, de nem.

Az új fejegység nem ment bele a helyére. Rájöttem, hogy a keretet is ki kell venni. Na úgy már egy picit jobban elfértünk. Adtak 2 féle csatlakozót, ilyen sok tűs mindegyik, csak az egyikben szögletesek a tüskék, a másikban hengeresek. A hengeres volt jó nekem, viszont volt még 2 ugyanilyen csati az autóban, egyik a másikra kötve, stb. stb... Először fogalmam sem volt, hogy jól kötöm-e össze, mert az új csati 2 helyre is bement. Utána elkezdtem olvasgatni a kábelek elnevezéseit, egy matrica van a fejegység tetején. Összekötöztem ahogy jónak láttam. Gyújtás ráad, semmi. Indítás után semmi. Na akkor a másik csati. Utána jó lett. Volt hozzá CAN-bus adapter is, egyből működtek a kormány gombjai is. Elvileg ezt lehet tanítani is, de még nem igazán jöttem rá hogyan és nekem így jó is. A fejegység elég sok mindent tud, most nem írom le részletesen de találtam érdekes dolgokat viszont van pár dolog ami jelentéktelen de nekem hiányzik és azt hittem, hogy tudni fogja. Majd lehet csinálok egy videót róla, hogy az egyszerű pógár, mint amilyen én vagyok tudja mivel találkozik ha egy ilyenbe belefog :)

A lényeg, hogy passzol a helyére, működik és még lesz vele munka. Pl. ott a GPS modul, aminek a kábelét fogalmam sincs hogy vezessem ki a szélvédő alá úgy, hogy ne az egész műszerfalon keresztül kelljen húznom a kábelt. Azt sem tudom, hogy az USB portot hogyan és hova fogom kivezetni hátulról. Az is érdekes lesz, hogy a tolatókamerát hogy kötöm majd be, szóval vannak itt még kérdések. De majd alakul.

Ma reggel voltam szervizben. A szaki a BMW kereskedésben dolgozott (mint szervizes) többedmagával. Valamiért megunta, illetve elmondása szerint gondoskodtak róla, hogy felmondjanak a kollégáival... profitorientált cég, soha semmi nem elég, stb.. Én ugyanígy voltam az előző munkahelyemen. A lényeg, hogy történt pár dolog az autóval és pár nem.

Igaz, hogy úgy hívtam fel, hogy vettem mindent... olajat, szűrőket, de még üzemanyagszűrőt is. Kicsit meg is lepődött, azt mondta ő csak a saját olaját tölti bele. Na jó mondom, akkor gondolom szívesebben dolgozik a saját cuccaival is, szóval nem vittem semmit. Különben is kíváncsi voltam hogyan és mennyiért dolgozik. Ami történt, ami nem és amit ellenőriztek + amik kiderültek:

Olajcsere. Castrol hordós cucc, 5W-30. Tudtommal 5W-40 vagy 0W-40 a gyári. Nem tudom mit jelent az eltérés, de remélem nem lesz gáz. A benne lévő szűrőt szidta (ha jól emlékszem Fuchs vagy valami ilyesmi volt). A légszűrőm szinte új volt, pollenszűrőt és olajszűrőt kapott ugye a gép. Észrevettem, hogy a leeresztő csavar tömítését nem cserélte ki.

Ami nem történt:
Szerettem volna egy hűtőfolyadék cserét, mert kitudja mióta lötyög ez benne. Ő is mondta, hogy javasolt, mert megelőzhetem vele a későbbi oxidációból eredő esetleges problémákat. Lyukas radiátor, stb... megmérte a szintet, -50 fok körüli ami benne van de nem lett lecserélve. Ez egy kicsit fájt, mert én otthon egyedül szerintem nem tudom megcsinálni. Haveromnak van csápos emelője, ha csak annyi az egész, hogy kiengedem és felül légmentesen beöntöm az újat, akkor okés.

Szervó olajat megnézte, hümmögött egy sort de egyértelmű választ nem kaptam, hogy kell-e cserélni vagy sem.
A két hátsó fékbetét eléggé kopott, szerinte a nyarat nem húzza ki. Szerintem igen. A kopásjelzők megvannak, nem volt tákolás. Azt mondta, hogy sokan leforrasztják. Mondta, hogy olyan 30-35 körül van a fékbetét szett hátra, a tárcsa még egyszer elmegy, 8 ezer a kopásjelző kábel vagy micsoda. Ezzel egyidőben viszont erősen javasolja a fékfolyadék cseréjét. Jó, napirendre vesszük, bár egy kicsit drágállom a szettet, az olajcsere árát nem mondta.

Megnézték a futóműveket. A hátsók nagyon rendben vannak. A bal első kormánymű kicsit kotyog. Mindkét első szilent konkrétan el van tűnve, sürgősen cserélni kéne. Hallom is a kotyogást néha ha gödrösebb az út. Csapágyak, lengőkarok rendben, stab pálcákat elől cserélné. Az első lengéscsillapítókból minimális olajfolyás látszik.

Az emelési pont körül főleg elöl eléggé feltűnő a rozsda, de amúgy viszonylag jó állapotban van. Kérdeztem, hogy tud-e karosszériást aki esetlegesen meg tudja javítani és normálisan lekezelni. Azt mondta, hogy szerinte esélytelen, ő sem talált csak olyat aki előadta magát de a munkája nem sokat ért. Nem tud senkit. Fényezőt találtam, karosszériást egyelőre nem.

Mondtam neki, hogy ha 1-2-3-ba rakom az autót, akkor hátul szoktam hallani egy dobbanást mintha bedobnának egy kisebb táskát a csomagtartóba. A difi szilentek állítólag rendben vannak, bár nem győzött meg maga a vizsgálat. A kardán keresztek jók, minimális holtjáték van, szerinte lehet, hogy csak attól van vagy mert kicsit magasan fog a kuplung, esetleg az is lehet de szemre komolyabb dolgot nem lát. Az olaj nem folyik a difiből és a váltóból sem.

Kérdeztem a váltó és a difi olaj cserét. Azt mondta, hogy látott ilyen olajat 300 ezernél több kilométeres autóban és olyan volt mint a friss. Nem javasolja a cserét ha nincs gond, főleg hogy szerinte szinte esélytelen olyan minőségű olajat kapni, mint amit eredetileg beletettek.

Mondtam, hogy hidegen kissé nehezebben veszi az egyest, azt mondta ez normális. Előbb kettőbe tegyem és utána 1-be, ez kíméli a váltót is. Melegen egyébként simán csúszik minden sebesség.

Szóval így elmentem lényegében egy olajcserére és egy kis alátekintésre. Bal elöl egy alsó műanyag borítás eléggé szét van törve, amiben a hőmérő is van. Valaki esetleg nem tudja a cikkszámát? Nem akarom elhagyni a szenzort...

A bal első sárvédőt minimálisan javítani kellene, a jobb első az már flexes javítás vagy csere. A hátsók rendben, felületi rozsda van belül a peremén, érdemes lenne mielőbb foglalkozni vele (de hogyan?).

A motorhiba kódom ugye eltűnt magától miután melegebb lett. Azt mondta, akár attól is lehet, hogy falsot szív hidegben mert összemennek a csövek és mivel már régi, nem annyira rugalmas. A vákumcsövek, szívócsövek cseréjét javasolta meg valami szívósort emlegetett, az nekem elég komoly beavatkozásnak tűnik.

Gyertyákat majd otthon kicserélem (láttam, hogy szöszölős, de nem vészes). Csak kérdés, hogy honnan és milyet tegyek bele.

Javasolta az olajszűrő ház tömítésének a cseréjét és a szelepfedél tömítést is.
Ha már le lesz szedve a szelepfedél, akkor az olajsárt majd mindenképpen ki akarom mosni belőle, sőt a teknőt is kimostam volna de ez is elmaradt. Egyszerűen csak nem akarom keringetni a mocskot.
Ha már így javasolta a tömítéseket, sok helyen adnak szettben szelepszár szimeringgel szelepfedél tömítést. Megkérdeztem, ha már leszedjük a szelepfedelet, mit gondol a hengerfej leszedésről, hogy akkor kicseréljük a szelepszár szimeringeket és a tömítést is. Azt mondta, hogy nagy munka, (gondolom = drága) nem javasolja amíg nincs gond vagy nem eszi az olajat.

Azt mondta, a benzinszűrő cserének sem nagyon látja értelmét, inkább csak a dízeleknél ,eg az új autókban már nem is lehet cserélni. Azt mondta ha mostanában kicserélem, akkor utána 100 ezret biztos jó lesz. (postán van a cucc)

Szóval fizettem 65 ezret 6,5L olajért, 3 szűrőért és 1 óra lightos munkáért. Egy hangyányit drágállom főleg azért, mert sem egy bilétát, sem egy matricát nem kaptam, hogy mikor volt az olajcsere. Most én felírtam magamnak a telefonomba egy szoftverrel vezetem.

Volt szó diagnosztikáról is, árat nem mondott, mondtam neki ha van rá idő, nézze meg. Nem nézte meg, szóval nem ért rá gondolom. Kérdezte, hogy a szervizintervallum számlálót nullázza-e, mondtam hogy nem kell mert még 15 ezret mutat.

A java még vissza van, elvileg legközelebb szilent, szívó és vákumcsövek, fékbetétek, fékfolyadék (és talán végre hűtőfolyadék) cserére megyek. Ebből szerintem a csöveket, hűtőfolyadékot otthon meg tudjuk csinálni (fater autószerelő volt + haverom autóvillamosságis). A féket nem szívesen csinálnám otthon.

A kaszni egy külön történet lesz, haverom elvileg tud diagnosztikát de hétköznap messze van. Vettem 2 féle kínai bigyót majd valamelyik talán jó lesz valamire.

Fogok rendelni szélvédő alatti műanyag borítást, ahol az ablaktörlő lapátok vannak, mert meg van repedezve. Azt én kicserélem. Egyelőre ennyi. A fejegység szerintem le fog kötni egy darabig. A belső tér világítást kicseréltem ledesre, mert egy zsák izzó van mindenhol- Talán így kevésbé szívja az akkut ha világít. Bár az igaz, hogy a gyári dizájntól szerintem messze van ez a hidegfehér szín.

Rendeltem DISA-t, meg is jött, az is Németből. A gyárit majd kiszedem, megnézem milyen állapotban van (főleg a tömítés). Ha rendben, nem kotyog, nem zörög, nincs eltörve, nem engedi el a vákuumot, akkor megy vissza tisztítás után. Ha nem jó, akkor megy bele az új.

Rendeltem légtömegmérőt is, bár a reggeli szaki szerint mindenki azt cseréli, de az szinte örök életű az autóban. Nembaj, elfér a polcon. Csöveket is rendeltem, nem lesz nagy mutatvány a csere. Viszont nem értem a szívósorral mire célzott. A szelepfedél tömítést is ki tudjuk cserélni otthon. Pár csavar az egész, vannak a neten jó kis videók róla.

Amitől félek inkább az a fényszórómosóm. Abszolút nem jönnek ki. Valami erős zümmögést hallok, szerintem a szivattyúja megy. Fogalmam sincs hol álljak neki, majd keresgélek, biztos van valami a neten róla.

A másik amit még nem tudok, hogy mivel tisztítsam/ápoljam a belső teret... kárpitot, bőrt, stb. Körülnézek itt a fórumon is mert láttam, hogy van ilyen téma. Mára egyelőre ennyi.

Ja igen, tettem az olajba valami tisztító adalékot, ami elvileg a szelepek környékét tisztítja. Gondolom akkor több trutyi fog lebegni, szóval 5000 után tervezem a következő cserét. Lehet kapni olyan adalékokat is, amiket az üzemanyagba kell önteni és az injektort, szelepeket, üzemanyagrendszert tisztítja elvileg de nem mertem beletenni egyelőre mert attól félek, hogy kioldaná a piszkot a 100 éves szűrőből és utána gondot okoz. Majd ha cseréltem szűrőt. Picit félve tankoltam a 100-as benzint is, de állítólag egyenletesebb, halkabb lesz a motor járása is tőle + kevesebb a fogyasztás. Erre kíváncsi vagyok viszont ebben is vannak adalékok, így picit féltem beletenni. Nem tudom mi a véleményetek. Illetve lehet kapni valami cuccot, aminek hirtelen nem tudom a nevét de valami bevonatot képez a gyűrűkön és a hengerfalon, amitől kevésbé kopik és kitölti a hézagokat. Érdemes beletenni szerintetek állagmegóvás képpen?

Az okmányirodában megszívattak. Eredetvizsgán derült ki, hogy 2 eredetvizsgán már volt az autó, az elsőn a motorszám helyére a motorblokk cikkszámát írták (helytelenül). A másodikon valszeg nem érdekelte őkat, mert a motorról kép sem volt, beírták vagy jóváhagyták az előzőt. Nálam pedig most kiderült a hiba, le is írta a szaki. Bementem a közlekedésfelügyeletre, azzal kezdték a mondandójukat (2 óra várakoztatás után) hogy ebben az autóban motort cseréltek. Na mondom ne hülyéskedjen már, mutasson egy olyan motort, aminek hasonló a motorszáma (ennyi karakter és csak számok). Szépen elmagyaráztam emberemnek ami egyébként le is volt írva a kezében lévő lapra. Akkor csináltak 1 azaz egy darab fotót a műszerfalról, adtak egy papírt, hogy mehetek vele az okmányirodába. Az okmányirodában sem akarták elhinni, hogy nem cseréltem motort, pedig már 2 helyről is van papírom róla. Elkezdtek össze-vissza telefonálgatni az eredetvizsga helyet is felhívták, stb... merthogy ez biztos nem elírás, hanem másfajta motor került bele, mert az egész szám tök más. Pont ezért lett elírva. Na mindegy. Ezelőtt hogy nem vették észre... talán inkább nem akarták. Na ez is mindegy. Egy fél óra múlva végre kezdték elhinni, hogy nem loptam a motort bele :lol: aztán akkor jött a feketeleves... a forgalmin a D2 helyen a típus szerepel: 346 L. A D3 helyen pedig a kereskedelmi megjelölés vagy micsoda, ismertebb nevén 320i. Amit az NKF adott papírt, ott viszont a D2 mezőben volt a 320i. Mondván az a típusa. Az ügyintéző engem kérdezgetett, hogy akkor mégis melyik a típus. Mondom mindegyik :D 346 L, mint 3-as BMW E46 Limuzin és 320i, mint 3-as BMW 2.0 (volt az M52 motorral) és i, mint benzin. Most akkor mi legyen, mert neki nem írták oda, hogy át kell írnia a D2 mezőt. Mondtam neki, hogy hívja fel őket is és tisztázzák az ügyet. Én nem csináltam semmit csak mindenhol várok és fizetek mint a katonatiszt és már kezd elegem lenni. Tőlem ne kérdezzen semmit, csinálja meg úgy, hogy jó legyen, mondja meg mit fizetek azt' csá. Vissza kell mennem a Közlekedésfelügyeletre, mert nem jó a papír. :karates:

Visszamentem. Gyalog. (Kb. 4 km, soha nincs ott parkolóhely, miért is lenne egy olyan helyen ahova mindenki az autóját viszi) 12 és 13 óra között ebédszünet. :hulyevagyok: Akkor kajáljunk. Fél 2 körül visszamentem, elmondtam ,hogy mit keresek ott ismét. Türelmet kérnek, mert épp nem működik a rendszer. Innentől kikészültem. Kivettem egy nap szabadságot és lehet, hogy még ennyi idő alatt sem fogom tudni elintézni azt, hogy kb. 2 darab papíron legyen az aláírásom, hogy igen vettem egy vasat 4 kerékkel. Kiadták végre a papírt, újabb 1 óra telt el meg még egy kicsi. Akkor már úgy köszöntem el, hogy remélem ma már nem jövök. :porgosnevetos:

Másodszorra megcsinálták a dolgokat, de másik ügyintézőhöz kerültem a kormányablaknál és ő is kezdte az egész hitetlenkedést elölről, hogy motorcsere, miegymás, pedig már 3 papírom is volt róla, hogy nem. Na mondom még egyet szól valaki és... :neszorakozz:

Kicsengettem a majd' 100 ropit és békében elváltunk. Remélem nem mostanában látom őket, mert egy életre elment a kedvem ettől. Ugráltatják az embert, ide-oda küldözgetnek, alapból úgy kezelnek mint valami bűnözőt és még én fizessek érte. Azért, hogy elrontsák azt a pár sort és pár betűt aztán meg ne higgyék el amit a másik szakértő leír nekik. Ez rosszabb, mint egy vicc. Egyetlen apró pozitív dolog van az egészben: tudtam kártyával fizetni a kormányhivatalban :iszunkra: Fejlődünk. Persze az NKF-nél nem.


te még tőlem is rosszabb (hosszabb) vagy :D
hát azért ez sem egy korrekt szerelő. drága. simán nullázhatta volna, hülyeség az indoka. inkább nem ért a diaghoz, azért nem nézett rá másképp az autóra. az összes BMW szerelő ezt a mesét mondja, hogy kikerült a hivatalosból, stb. duma a legtöbb.
nekem pont a castrol SMX-S olajjal akadt a váltó 1-esbe rakásnál. az igaz, hogy a gyári olaj nekem is tiszta volt nagyon.
benzinszűrőt ugyanúgy célszerű cserélni. de elég 80ezernként.
az olaj éppen elmegy, amit belerakott, viszkozitásra jó.
nem fogok mindenre reagálni túl sokat írtál, nincs annyi időm.
gyertyákat írtam már milyet vegyél, valahol máshol, konkrét típust írtam.
tisztítóadalék a motorba. ne menj el vele 5ezer km-t. egyelőre nem tudni ilyen. mit írt a doboza? mert a legtöbb ilyen adalékot olajcsere előtt, a használt olajba kell tölteni, majd járatni pár percig, leengedni. aztán új olaj bele, járatás, le, és megint új olaj, de akkor már szűrő is cserés. de jó motorolaj esetén hülyeség tisztító akármit beletenni, az olajak tartalmazzák azt amit kell.


A gyertya rémlik, talán fel is írtam. Ha nem, akkor megkeresem. Az adalék pontos típusa a számlán van, mert a dobozát kidobtam, de a dobozra az volt írva, hogy öntsük az olajhoz és nyugodtan járhatok vele a következő olajcseréig. Majd megnézem a pontos típust aztán belinkelem ha találok róla valamit. Én egyébként Shell Helix Ultra 5W-40 olajat rendeltem. Úgy gondolom, ha valaki, akkor a shell tudhatja hogyan kell jó olajat csinálni. Nem jött még meg de következőre azt akarom majd beleönteni.

YELLOW Elküldve: 2019-01-17 22:50 Társalgó

Adamyno írta: Ez igen hosszú bejegyzés lesz. Ha valaki elolvassa, és netán még reagál is pár dologra, annak köszi.

Szóval idő közben felpörögtek az események, gondoltam leírom, hátha tanulságos lesz másnak is.

Megjött a fejegység, kb. 2 nap alatt Németországból. Tegnap este be is "dobtam" gyorsan. Néhány tanulság azért volt a történetben. Nagyon pici a hely a konzolon belül. Találtam valami gyári apple-bmw kocka adaptert, Made in Hungary :D. Belőle egy kábel jött ki és a kartámasz alatti rekeszbe volt vezetve. Csúnyán és kíméletlenül kifúrták a műanyagot 10-es fúróval. Bőven kisebb lyukon is átfért volna. Elcsíptem és kihúztam, kiszedtem az átalakítót is, nem kell az nekem.

Kivettem a gyári fejegységet, a légkondi vezérlőt lejjebb akartam rakni de persze nem tökéletesen passzol az új helyére. Tudom, hogy kellene adapter másik, de nem voltam biztos benne, hogy melyik, mert annyi féle van és nem akartam ~30k-t kidobni az ablakon potyára. Szóval volt egy minimális faragás, de abszolút semmi látszata nincs, lényegében 2 kisebb lyukat tettem a lenti beépítő keretre, picit megreszeltem 2 sarkot és egy pár millit kihajlítottam a fém patentet, hogy az újonnan vágott kis lyukakba bele üljön és az rögzítette a panelt a keretbe. Picit izgultam mikor raktam össze. Gyújtás ráad, világít. Teljesen működik. Gondoltam túl vagyok a nehezén, de nem.

Az új fejegység nem ment bele a helyére. Rájöttem, hogy a keretet is ki kell venni. Na úgy már egy picit jobban elfértünk. Adtak 2 féle csatlakozót, ilyen sok tűs mindegyik, csak az egyikben szögletesek a tüskék, a másikban hengeresek. A hengeres volt jó nekem, viszont volt még 2 ugyanilyen csati az autóban, egyik a másikra kötve, stb. stb... Először fogalmam sem volt, hogy jól kötöm-e össze, mert az új csati 2 helyre is bement. Utána elkezdtem olvasgatni a kábelek elnevezéseit, egy matrica van a fejegység tetején. Összekötöztem ahogy jónak láttam. Gyújtás ráad, semmi. Indítás után semmi. Na akkor a másik csati. Utána jó lett. Volt hozzá CAN-bus adapter is, egyből működtek a kormány gombjai is. Elvileg ezt lehet tanítani is, de még nem igazán jöttem rá hogyan és nekem így jó is. A fejegység elég sok mindent tud, most nem írom le részletesen de találtam érdekes dolgokat viszont van pár dolog ami jelentéktelen de nekem hiányzik és azt hittem, hogy tudni fogja. Majd lehet csinálok egy videót róla, hogy az egyszerű pógár, mint amilyen én vagyok tudja mivel találkozik ha egy ilyenbe belefog :)

A lényeg, hogy passzol a helyére, működik és még lesz vele munka. Pl. ott a GPS modul, aminek a kábelét fogalmam sincs hogy vezessem ki a szélvédő alá úgy, hogy ne az egész műszerfalon keresztül kelljen húznom a kábelt. Azt sem tudom, hogy az USB portot hogyan és hova fogom kivezetni hátulról. Az is érdekes lesz, hogy a tolatókamerát hogy kötöm majd be, szóval vannak itt még kérdések. De majd alakul.

Ma reggel voltam szervizben. A szaki a BMW kereskedésben dolgozott (mint szervizes) többedmagával. Valamiért megunta, illetve elmondása szerint gondoskodtak róla, hogy felmondjanak a kollégáival... profitorientált cég, soha semmi nem elég, stb.. Én ugyanígy voltam az előző munkahelyemen. A lényeg, hogy történt pár dolog az autóval és pár nem.

Igaz, hogy úgy hívtam fel, hogy vettem mindent... olajat, szűrőket, de még üzemanyagszűrőt is. Kicsit meg is lepődött, azt mondta ő csak a saját olaját tölti bele. Na jó mondom, akkor gondolom szívesebben dolgozik a saját cuccaival is, szóval nem vittem semmit. Különben is kíváncsi voltam hogyan és mennyiért dolgozik. Ami történt, ami nem és amit ellenőriztek + amik kiderültek:

Olajcsere. Castrol hordós cucc, 5W-30. Tudtommal 5W-40 vagy 0W-40 a gyári. Nem tudom mit jelent az eltérés, de remélem nem lesz gáz. A benne lévő szűrőt szidta (ha jól emlékszem Fuchs vagy valami ilyesmi volt). A légszűrőm szinte új volt, pollenszűrőt és olajszűrőt kapott ugye a gép. Észrevettem, hogy a leeresztő csavar tömítését nem cserélte ki.

Ami nem történt:
Szerettem volna egy hűtőfolyadék cserét, mert kitudja mióta lötyög ez benne. Ő is mondta, hogy javasolt, mert megelőzhetem vele a későbbi oxidációból eredő esetleges problémákat. Lyukas radiátor, stb... megmérte a szintet, -50 fok körüli ami benne van de nem lett lecserélve. Ez egy kicsit fájt, mert én otthon egyedül szerintem nem tudom megcsinálni. Haveromnak van csápos emelője, ha csak annyi az egész, hogy kiengedem és felül légmentesen beöntöm az újat, akkor okés.

Szervó olajat megnézte, hümmögött egy sort de egyértelmű választ nem kaptam, hogy kell-e cserélni vagy sem.
A két hátsó fékbetét eléggé kopott, szerinte a nyarat nem húzza ki. Szerintem igen. A kopásjelzők megvannak, nem volt tákolás. Azt mondta, hogy sokan leforrasztják. Mondta, hogy olyan 30-35 körül van a fékbetét szett hátra, a tárcsa még egyszer elmegy, 8 ezer a kopásjelző kábel vagy micsoda. Ezzel egyidőben viszont erősen javasolja a fékfolyadék cseréjét. Jó, napirendre vesszük, bár egy kicsit drágállom a szettet, az olajcsere árát nem mondta.

Megnézték a futóműveket. A hátsók nagyon rendben vannak. A bal első kormánymű kicsit kotyog. Mindkét első szilent konkrétan el van tűnve, sürgősen cserélni kéne. Hallom is a kotyogást néha ha gödrösebb az út. Csapágyak, lengőkarok rendben, stab pálcákat elől cserélné. Az első lengéscsillapítókból minimális olajfolyás látszik.

Az emelési pont körül főleg elöl eléggé feltűnő a rozsda, de amúgy viszonylag jó állapotban van. Kérdeztem, hogy tud-e karosszériást aki esetlegesen meg tudja javítani és normálisan lekezelni. Azt mondta, hogy szerinte esélytelen, ő sem talált csak olyat aki előadta magát de a munkája nem sokat ért. Nem tud senkit. Fényezőt találtam, karosszériást egyelőre nem.

Mondtam neki, hogy ha 1-2-3-ba rakom az autót, akkor hátul szoktam hallani egy dobbanást mintha bedobnának egy kisebb táskát a csomagtartóba. A difi szilentek állítólag rendben vannak, bár nem győzött meg maga a vizsgálat. A kardán keresztek jók, minimális holtjáték van, szerinte lehet, hogy csak attól van vagy mert kicsit magasan fog a kuplung, esetleg az is lehet de szemre komolyabb dolgot nem lát. Az olaj nem folyik a difiből és a váltóból sem.

Kérdeztem a váltó és a difi olaj cserét. Azt mondta, hogy látott ilyen olajat 300 ezernél több kilométeres autóban és olyan volt mint a friss. Nem javasolja a cserét ha nincs gond, főleg hogy szerinte szinte esélytelen olyan minőségű olajat kapni, mint amit eredetileg beletettek.

Mondtam, hogy hidegen kissé nehezebben veszi az egyest, azt mondta ez normális. Előbb kettőbe tegyem és utána 1-be, ez kíméli a váltót is. Melegen egyébként simán csúszik minden sebesség.

Szóval így elmentem lényegében egy olajcserére és egy kis alátekintésre. Bal elöl egy alsó műanyag borítás eléggé szét van törve, amiben a hőmérő is van. Valaki esetleg nem tudja a cikkszámát? Nem akarom elhagyni a szenzort...

A bal első sárvédőt minimálisan javítani kellene, a jobb első az már flexes javítás vagy csere. A hátsók rendben, felületi rozsda van belül a peremén, érdemes lenne mielőbb foglalkozni vele (de hogyan?).

A motorhiba kódom ugye eltűnt magától miután melegebb lett. Azt mondta, akár attól is lehet, hogy falsot szív hidegben mert összemennek a csövek és mivel már régi, nem annyira rugalmas. A vákumcsövek, szívócsövek cseréjét javasolta meg valami szívósort emlegetett, az nekem elég komoly beavatkozásnak tűnik.

Gyertyákat majd otthon kicserélem (láttam, hogy szöszölős, de nem vészes). Csak kérdés, hogy honnan és milyet tegyek bele.

Javasolta az olajszűrő ház tömítésének a cseréjét és a szelepfedél tömítést is.
Ha már le lesz szedve a szelepfedél, akkor az olajsárt majd mindenképpen ki akarom mosni belőle, sőt a teknőt is kimostam volna de ez is elmaradt. Egyszerűen csak nem akarom keringetni a mocskot.
Ha már így javasolta a tömítéseket, sok helyen adnak szettben szelepszár szimeringgel szelepfedél tömítést. Megkérdeztem, ha már leszedjük a szelepfedelet, mit gondol a hengerfej leszedésről, hogy akkor kicseréljük a szelepszár szimeringeket és a tömítést is. Azt mondta, hogy nagy munka, (gondolom = drága) nem javasolja amíg nincs gond vagy nem eszi az olajat.

Azt mondta, a benzinszűrő cserének sem nagyon látja értelmét, inkább csak a dízeleknél ,eg az új autókban már nem is lehet cserélni. Azt mondta ha mostanában kicserélem, akkor utána 100 ezret biztos jó lesz. (postán van a cucc)

Szóval fizettem 65 ezret 6,5L olajért, 3 szűrőért és 1 óra lightos munkáért. Egy hangyányit drágállom főleg azért, mert sem egy bilétát, sem egy matricát nem kaptam, hogy mikor volt az olajcsere. Most én felírtam magamnak a telefonomba egy szoftverrel vezetem.

Volt szó diagnosztikáról is, árat nem mondott, mondtam neki ha van rá idő, nézze meg. Nem nézte meg, szóval nem ért rá gondolom. Kérdezte, hogy a szervizintervallum számlálót nullázza-e, mondtam hogy nem kell mert még 15 ezret mutat.

A java még vissza van, elvileg legközelebb szilent, szívó és vákumcsövek, fékbetétek, fékfolyadék (és talán végre hűtőfolyadék) cserére megyek. Ebből szerintem a csöveket, hűtőfolyadékot otthon meg tudjuk csinálni (fater autószerelő volt + haverom autóvillamosságis). A féket nem szívesen csinálnám otthon.

A kaszni egy külön történet lesz, haverom elvileg tud diagnosztikát de hétköznap messze van. Vettem 2 féle kínai bigyót majd valamelyik talán jó lesz valamire.

Fogok rendelni szélvédő alatti műanyag borítást, ahol az ablaktörlő lapátok vannak, mert meg van repedezve. Azt én kicserélem. Egyelőre ennyi. A fejegység szerintem le fog kötni egy darabig. A belső tér világítást kicseréltem ledesre, mert egy zsák izzó van mindenhol- Talán így kevésbé szívja az akkut ha világít. Bár az igaz, hogy a gyári dizájntól szerintem messze van ez a hidegfehér szín.

Rendeltem DISA-t, meg is jött, az is Németből. A gyárit majd kiszedem, megnézem milyen állapotban van (főleg a tömítés). Ha rendben, nem kotyog, nem zörög, nincs eltörve, nem engedi el a vákuumot, akkor megy vissza tisztítás után. Ha nem jó, akkor megy bele az új.

Rendeltem légtömegmérőt is, bár a reggeli szaki szerint mindenki azt cseréli, de az szinte örök életű az autóban. Nembaj, elfér a polcon. Csöveket is rendeltem, nem lesz nagy mutatvány a csere. Viszont nem értem a szívósorral mire célzott. A szelepfedél tömítést is ki tudjuk cserélni otthon. Pár csavar az egész, vannak a neten jó kis videók róla.

Amitől félek inkább az a fényszórómosóm. Abszolút nem jönnek ki. Valami erős zümmögést hallok, szerintem a szivattyúja megy. Fogalmam sincs hol álljak neki, majd keresgélek, biztos van valami a neten róla.

A másik amit még nem tudok, hogy mivel tisztítsam/ápoljam a belső teret... kárpitot, bőrt, stb. Körülnézek itt a fórumon is mert láttam, hogy van ilyen téma. Mára egyelőre ennyi.

Ja igen, tettem az olajba valami tisztító adalékot, ami elvileg a szelepek környékét tisztítja. Gondolom akkor több trutyi fog lebegni, szóval 5000 után tervezem a következő cserét. Lehet kapni olyan adalékokat is, amiket az üzemanyagba kell önteni és az injektort, szelepeket, üzemanyagrendszert tisztítja elvileg de nem mertem beletenni egyelőre mert attól félek, hogy kioldaná a piszkot a 100 éves szűrőből és utána gondot okoz. Majd ha cseréltem szűrőt. Picit félve tankoltam a 100-as benzint is, de állítólag egyenletesebb, halkabb lesz a motor járása is tőle + kevesebb a fogyasztás. Erre kíváncsi vagyok viszont ebben is vannak adalékok, így picit féltem beletenni. Nem tudom mi a véleményetek. Illetve lehet kapni valami cuccot, aminek hirtelen nem tudom a nevét de valami bevonatot képez a gyűrűkön és a hengerfalon, amitől kevésbé kopik és kitölti a hézagokat. Érdemes beletenni szerintetek állagmegóvás képpen?

Az okmányirodában megszívattak. Eredetvizsgán derült ki, hogy 2 eredetvizsgán már volt az autó, az elsőn a motorszám helyére a motorblokk cikkszámát írták (helytelenül). A másodikon valszeg nem érdekelte őkat, mert a motorról kép sem volt, beírták vagy jóváhagyták az előzőt. Nálam pedig most kiderült a hiba, le is írta a szaki. Bementem a közlekedésfelügyeletre, azzal kezdték a mondandójukat (2 óra várakoztatás után) hogy ebben az autóban motort cseréltek. Na mondom ne hülyéskedjen már, mutasson egy olyan motort, aminek hasonló a motorszáma (ennyi karakter és csak számok). Szépen elmagyaráztam emberemnek ami egyébként le is volt írva a kezében lévő lapra. Akkor csináltak 1 azaz egy darab fotót a műszerfalról, adtak egy papírt, hogy mehetek vele az okmányirodába. Az okmányirodában sem akarták elhinni, hogy nem cseréltem motort, pedig már 2 helyről is van papírom róla. Elkezdtek össze-vissza telefonálgatni az eredetvizsga helyet is felhívták, stb... merthogy ez biztos nem elírás, hanem másfajta motor került bele, mert az egész szám tök más. Pont ezért lett elírva. Na mindegy. Ezelőtt hogy nem vették észre... talán inkább nem akarták. Na ez is mindegy. Egy fél óra múlva végre kezdték elhinni, hogy nem loptam a motort bele :lol: aztán akkor jött a feketeleves... a forgalmin a D2 helyen a típus szerepel: 346 L. A D3 helyen pedig a kereskedelmi megjelölés vagy micsoda, ismertebb nevén 320i. Amit az NKF adott papírt, ott viszont a D2 mezőben volt a 320i. Mondván az a típusa. Az ügyintéző engem kérdezgetett, hogy akkor mégis melyik a típus. Mondom mindegyik :D 346 L, mint 3-as BMW E46 Limuzin és 320i, mint 3-as BMW 2.0 (volt az M52 motorral) és i, mint benzin. Most akkor mi legyen, mert neki nem írták oda, hogy át kell írnia a D2 mezőt. Mondtam neki, hogy hívja fel őket is és tisztázzák az ügyet. Én nem csináltam semmit csak mindenhol várok és fizetek mint a katonatiszt és már kezd elegem lenni. Tőlem ne kérdezzen semmit, csinálja meg úgy, hogy jó legyen, mondja meg mit fizetek azt' csá. Vissza kell mennem a Közlekedésfelügyeletre, mert nem jó a papír. :karates:

Visszamentem. Gyalog. (Kb. 4 km, soha nincs ott parkolóhely, miért is lenne egy olyan helyen ahova mindenki az autóját viszi) 12 és 13 óra között ebédszünet. :hulyevagyok: Akkor kajáljunk. Fél 2 körül visszamentem, elmondtam ,hogy mit keresek ott ismét. Türelmet kérnek, mert épp nem működik a rendszer. Innentől kikészültem. Kivettem egy nap szabadságot és lehet, hogy még ennyi idő alatt sem fogom tudni elintézni azt, hogy kb. 2 darab papíron legyen az aláírásom, hogy igen vettem egy vasat 4 kerékkel. Kiadták végre a papírt, újabb 1 óra telt el meg még egy kicsi. Akkor már úgy köszöntem el, hogy remélem ma már nem jövök. :porgosnevetos:

Másodszorra megcsinálták a dolgokat, de másik ügyintézőhöz kerültem a kormányablaknál és ő is kezdte az egész hitetlenkedést elölről, hogy motorcsere, miegymás, pedig már 3 papírom is volt róla, hogy nem. Na mondom még egyet szól valaki és... :neszorakozz:

Kicsengettem a majd' 100 ropit és békében elváltunk. Remélem nem mostanában látom őket, mert egy életre elment a kedvem ettől. Ugráltatják az embert, ide-oda küldözgetnek, alapból úgy kezelnek mint valami bűnözőt és még én fizessek érte. Azért, hogy elrontsák azt a pár sort és pár betűt aztán meg ne higgyék el amit a másik szakértő leír nekik. Ez rosszabb, mint egy vicc. Egyetlen apró pozitív dolog van az egészben: tudtam kártyával fizetni a kormányhivatalban :iszunkra: Fejlődünk. Persze az NKF-nél nem.


te még tőlem is rosszabb (hosszabb) vagy :D
hát azért ez sem egy korrekt szerelő. drága. simán nullázhatta volna, hülyeség az indoka. inkább nem ért a diaghoz, azért nem nézett rá másképp az autóra. az összes BMW szerelő ezt a mesét mondja, hogy kikerült a hivatalosból, stb. duma a legtöbb.
nekem pont a castrol SMX-S olajjal akadt a váltó 1-esbe rakásnál. az igaz, hogy a gyári olaj nekem is tiszta volt nagyon.
benzinszűrőt ugyanúgy célszerű cserélni. de elég 80ezernként.
az olaj éppen elmegy, amit belerakott, viszkozitásra jó.
nem fogok mindenre reagálni túl sokat írtál, nincs annyi időm.
gyertyákat írtam már milyet vegyél, valahol máshol, konkrét típust írtam.
tisztítóadalék a motorba. ne menj el vele 5ezer km-t. egyelőre nem tudni ilyen. mit írt a doboza? mert a legtöbb ilyen adalékot olajcsere előtt, a használt olajba kell tölteni, majd járatni pár percig, leengedni. aztán új olaj bele, járatás, le, és megint új olaj, de akkor már szűrő is cserés. de jó motorolaj esetén hülyeség tisztító akármit beletenni, az olajak tartalmazzák azt amit kell.