Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2019-06-18 09:26 hangos a motor

bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.


azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.


Köszönöm, tudsz esetleg ajánlani műhelyt, aki végez ilyen dióbeles tisztítást?


konkrétan nem, de a google kidob sokat. de lehet nem kell a tisztítást megcsinálni. előbb be el kell kukkantani.

bd85 Elküldve: 2019-06-18 09:10 hangos a motor

YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.


azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.


Köszönöm, tudsz esetleg ajánlani műhelyt, aki végez ilyen dióbeles tisztítást?

YELLOW Elküldve: 2019-06-18 08:18 hangos a motor

bd85 írta: Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.


azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.

Zolcsok Elküldve: 2019-06-13 13:09 Most vettem BMW-t

b_imi írta:
Zolcsok írta: Sziasztok, most vettunk egy 2003-as 316ti Compactot. Elso BMW, az elso benyomas nagyon jo, persze probaltam informalodni elozetesen, tudom hogy lesz vele teendo. Az Auto szep allapotban van, motor szepen jar, futomu fek kupplung valto rendben, sportfutomu kis ultetes sportfekek sportkipufogo persze mind legalisan, es a tulaj is szimpatikus volt, es az arral se nagyon torodott, ezert jo aron adta. Nem nepper volt, hanem egy gazdag nemet apuka aki 7-essel jar, ezt a fianak vette egy eve. Ennek ellenere persze vannak megoldando feladatok…

- Az elso lenne a potkerek. Az nincs. Azt mondta mar igy vettek. Lattam a neten hogy sokfele mankokerek van hozza, honnan tudom meg, hogy ehhez melyik jo? 15-16 colos, 115-125 szeles, stb. Meg hogy melyik fer be a potkerektartoba, valahol olvastam hogy valaki vett egyet es nem fert be. Valaszokat elore is koszonom.


36116750006


Köszönöm, tehat a jo adatok: 36116750006 vagy 6750006; 3,00Bx16 ET 32; 115/90R16

b_imi Elküldve: 2019-06-13 11:01 Most vettem BMW-t

Zolcsok írta: Sziasztok, most vettunk egy 2003-as 316ti Compactot. Elso BMW, az elso benyomas nagyon jo, persze probaltam informalodni elozetesen, tudom hogy lesz vele teendo. Az Auto szep allapotban van, motor szepen jar, futomu fek kupplung valto rendben, sportfutomu kis ultetes sportfekek sportkipufogo persze mind legalisan, es a tulaj is szimpatikus volt, es az arral se nagyon torodott, ezert jo aron adta. Nem nepper volt, hanem egy gazdag nemet apuka aki 7-essel jar, ezt a fianak vette egy eve. Ennek ellenere persze vannak megoldando feladatok…

- Az elso lenne a potkerek. Az nincs. Azt mondta mar igy vettek. Lattam a neten hogy sokfele mankokerek van hozza, honnan tudom meg, hogy ehhez melyik jo? 15-16 colos, 115-125 szeles, stb. Meg hogy melyik fer be a potkerektartoba, valahol olvastam hogy valaki vett egyet es nem fert be. Valaszokat elore is koszonom.


36116750006

Zolcsok Elküldve: 2019-06-13 09:17 Most vettem BMW-t

Sziasztok, most vettunk egy 2003-as 316ti Compactot. Elso BMW, az elso benyomas nagyon jo, persze probaltam informalodni elozetesen, tudom hogy lesz vele teendo. Az Auto szep allapotban van, motor szepen jar, futomu fek kupplung valto rendben, sportfutomu kis ultetes sportfekek sportkipufogo persze mind legalisan, es a tulaj is szimpatikus volt, es az arral se nagyon torodott, ezert jo aron adta. Nem nepper volt, hanem egy gazdag nemet apuka aki 7-essel jar, ezt a fianak vette egy eve. Ennek ellenere persze vannak megoldando feladatok…

- Az elso lenne a potkerek. Az nincs. Azt mondta mar igy vettek. Lattam a neten hogy sokfele mankokerek van hozza, honnan tudom meg, hogy ehhez melyik jo? 15-16 colos, 115-125 szeles, stb. Meg hogy melyik fer be a potkerektartoba, valahol olvastam hogy valaki vett egyet es nem fert be. Valaszokat elore is koszonom.

YELLOW Elküldve: 2019-06-10 22:58 AUX

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.


Most neked mi van benne?
Gyari?


gyári Alpine Business CD, Mode gombos, de SW/HW szerint nem tudja az AUX-ot. viszont gyanús, hogy a meghajtó IC-je tudja.


Akkor te sem vagy elkenyeztetve:D


én elvagyok amúgy a CD-vel. bár már lehet kifogytam belőlük.
annyira nem érdekel a hifi része az autóban. amit írtam is csak azért akartam kipróbálni, mert szerintem megoldható lenne. de sajáton nem akarok kísérletezni. azért akartam egy donort.


Nem lett tul elegans de beforrasztottam a magnofej jelerosito ic kimeneteire.Az ic labai tortek de meg visszaalakithato:D
Probalni mar nem volt kedvem.De majd keszitek videot rola talan meg a heten.
https://kepkuldes.com/image/HjYIB4

Jut eszembe kapcsolasi rajz letezik ezekhez?
A kazettas reszt benne hagyom de kazettat nem akarok beletenni,szoval at kene bsznom ,hogy van benne.
Tesztelgethetnem,hogy melyik mikrokapcsolo mikor kell,hogy kapcsoljon de jobb biztosra menni.


nem kimenetre kell forrasztani, hanem bemenetre. mondjuk lehet kimenetre is, csak akkor kihagyjuk a meghajtó IC-t és az erősítőre megy rá közvetlen a jel.
ha a kimenetre rakod, szerintem akkor a keverési beállításokat nem a fejen állítod, hanem az lesz alap,amit a lejátszó készüléken használsz, pl mobil.


Amit irtal nem vagyok 100%-ig biztos,mert a TEA0676 csak a fej jelerositeset vegzi...A kimeneten vonalszintu jel van (1-16 lab).Ha a bemenetere kotnem a telefon kimenetet valoszinu torzitas lenne de most elbizonytalanitottal:D
Hobbielektronikan arrol nem beszeltek,hogy akar a hangeroszabalyozas is megszunik.
Na majd...


ahogy rákerestem a TEA lábkiosztására, láttam képeket, ahol többen is odakötik, ahova te. de én nem is erre az alkatrészre gondoltam. vagyis lehet nem erre.
végülis jó lehet így is.
de kell egy olyan IC, aminek a kiosztásában van AUX bemeneti láb. Az is erősítő IC, vagy minek is híjják, d eza már lehet az erősítő részhez tartozik. mondom nem néztem utána, nem szedtem még szét BMW-s fejet így passzolom.
de ugye azt írtam, hogy a legtöbb esetben olyan IC-van benne, aminek van AUX bemenete, csak a nyáklapon nincs vezetősávozva, és nincs kivezetése a backplate-re, esetleg SW szinten sincs lekezelve. de lehet illesztve se lenne. tehát lehet kellene még valami szűrő áramkör is hozzá. de lehet elég lenne csak az AUX IN lábakat használni.
így is jó lesz, ahogy csináltad, csak így ugye ahogy írtad valószínű azt kell neki megadni még, hogy kazetta van benne. tehát simán a kapcsolót, amit kapcsol a kazetta kell rövidre zárni. vagy egy szalag nélküli kazettát raksz be. :D de azt meg pörgetné magának. csak hanggal járna.

YELLOW Elküldve: 2019-06-10 13:22 elektromos ablakemelõ_

Gebrosz írta: Sziasztok! Szeretném tőletek kérdezni hogy hogyan tudnám bekapcsolni vagy betanitani esetleg ellenőrizni hogy azt a funkciót tudja e az autóm ablaka. Kulcsot ha nyomva tartom akkor fel húzza az ablakot lehuzza de én arra gondolok hogy ha levan húzva az ablak kiszállok és megnyomon a bezárását akkor fel is húzza az ablakot.


hogy ne kelljen a gombot úgy tartani?
azt alapból nem lehet megoldani. egy külön elektronikát kell hozzá csinálni.
opeloknál volt egy időben divat, hogy 1 nyomásra (zárásra) felhúzta az összeset.
hogy itt miért nem így van? mert sokan meg sem várnák. és mivel rendelkezik az autó becsípődés gátlóval, ezért ha valaki csak benyúlna, mikor te már elfordulsz, akkor vissza lemenne az ablak. és már is be lehet nyúlni az autóba. így pedig addig ott maradsz, míg fel nem húzza, hisz nyomva kell tartanod a gombot.
de a legtöbb autónál már így van.

Gebrosz Elküldve: 2019-06-10 12:00 elektromos ablakemelõ_

Sziasztok! Szeretném tőletek kérdezni hogy hogyan tudnám bekapcsolni vagy betanitani esetleg ellenőrizni hogy azt a funkciót tudja e az autóm ablaka. Kulcsot ha nyomva tartom akkor fel húzza az ablakot lehuzza de én arra gondolok hogy ha levan húzva az ablak kiszállok és megnyomon a bezárását akkor fel is húzza az ablakot.

MattM325 Elküldve: 2019-06-03 22:47 Motorgenerál!

muszka93 írta: Sziasztok!
Lenne nekem egy olyan problémám, hogy mikor az autom 2-3napot áll és azután beindítom akkor erőteljes ráz,remeg a motor mind addig míg felnem veszi a megfelelő alapjárati fordulatot. Ez kb 1percig tart ez a probléma. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával.
(BMW e46 320i)


Valószínűleg kihagy egy henger, nekem ugyan ez volt 2-3 nap állás után. Trafó volt a hibás.