YELLOW Elküldve: 2019-06-18 09:26 hangos a motor
bd85 írta:YELLOW írta:bd85 írta: Sziasztok!
Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.
Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.
Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.
azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.
Köszönöm, tudsz esetleg ajánlani műhelyt, aki végez ilyen dióbeles tisztítást?
konkrétan nem, de a google kidob sokat. de lehet nem kell a tisztítást megcsinálni. előbb be el kell kukkantani.