Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Babuci1987 Elküldve: 2019-02-10 11:39 Mi lehet a baj?_

Adamyno írta:
Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O


amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű. :D
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll 8O majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne ! 8O
Kicsit már bosszant a kerregés !:merges1:


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!:merges1::merges1:
És a kerregő hang ugyna úgy meg van
:merges1:


Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.


Nah meg oldódot a dolog ! A láncvezető csúszkák 3 db ra voltak törve a lánc meg volt nyúlva ráadásul a kipufogó oladli vanos kerék szét ment ! a szent lélek és a német teknika hajtotta eddig a kocsit ! Most csere minden és tökély a kocsi !:D

YELLOW Elküldve: 2019-02-10 08:46 hûtõ

Dani1982 írta: Sziasztok.Az normális hogy a Hőfok mutatóm itt áll?Csatoltam képet róla.Ha bemelegszik fixen ott áll nem megy feljebb.Fixen beáll.A titkos menüben eléri a 105 fokot és onnan vissza megy kb 100ig.Aztán ujra 105 es megint vissza.De a mutató az ott áll fixen.Ez így jó?

http://www.bmwfanatics.hu/foru...es=157597#



sajnos a mutató osztása nem lineáris.
viszont ahogy a képen rajzoltad, úgy kicsit magasan áll a 105°C-hoz képest. valószínű valamikor le lett szedve a mutató és nem jól lett visszarakva. egyébként kb 75°C-os víznél is majdnem középen áll már.
maga a hőfokértékek normálisak.
mostanában egyre több benzines ír. a BMW benzines motorjai 105°C-on üzem melegek. a venti 108-nál kapcsol.

Dani1982 Elküldve: 2019-02-10 07:30 hûtõ

Dani1982 Elküldve: 2019-02-10 07:22 hûtõ

Sziasztok.Az normális hogy a Hőfok mutatóm itt áll?Csatoltam képet róla.Ha bemelegszik fixen ott áll nem megy feljebb.Fixen beáll.A titkos menüben eléri a 105 fokot és onnan vissza megy kb 100ig.Aztán ujra 105 es megint vissza.De a mutató az ott áll fixen.Ez így jó?

http://www.bmwfanatics.hu/foru...es=157597#

Pitykoo Elküldve: 2019-02-08 20:14 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hát igen, ez sajna lutri mindig. De mivel újra sose lesz pénz, meg ha lenne se biztos, hogy újat vennék.Bár ki tudja.
Majd megy az agyalás mi legyen... :?
Szerintem azért sem éri meg,mert az is ilyen vén,mint a mostanid...Ezer hibája lesz.A mostanira is már mennyit elköltöttél,hogy fasza legyen...Akkor már minimum az F széria,ha váltanék...Vagy maradni az e46-nál nagyobb motorral,mert ez mindig szép marad.Szerintem az e60 igen csak rusnya :D Amúgy meg a diesel a traktorokba való :D De neked gondolom az utazás miatt lenne jó a diesel.Én nagyon utálom a hangjukat is...És én melóba járni nem is BMW-t vennék...



Hát ez igaz, ja. A sedan sokkal jobban tetszik nekem mint a kombi, de viszont az meg jó nagy. E46 kombi viszont nem tetszik valamiért. Meg is tartanám meg el is adnám már. Jó lenne valami új kihívás :).
Majd agyalok még mi legyen. Az ujjakra sose lesz pénzem, meg a motorjai miatt lehet nem is vennék.
Majd lesz valami :)

Bitu79 Elküldve: 2019-02-07 20:14 Autóvásárlás

Pitykoo írta: Hát igen, ez sajna lutri mindig. De mivel újra sose lesz pénz, meg ha lenne se biztos, hogy újat vennék.Bár ki tudja.
Majd megy az agyalás mi legyen... :?
Szerintem azért sem éri meg,mert az is ilyen vén,mint a mostanid...Ezer hibája lesz.A mostanira is már mennyit elköltöttél,hogy fasza legyen...Akkor már minimum az F széria,ha váltanék...Vagy maradni az e46-nál nagyobb motorral,mert ez mindig szép marad.Szerintem az e60 igen csak rusnya :D Amúgy meg a diesel a traktorokba való :D De neked gondolom az utazás miatt lenne jó a diesel.Én nagyon utálom a hangjukat is...És én melóba járni nem is BMW-t vennék...

joe16 Elküldve: 2019-02-05 16:09 Autóvásárlás

YELLOW írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni.:) E91 vásárlásán gondolkodom és nem tudom melyik benzin motorral érdemes venni.. A jelenlegi E46-omban N42 motor van, ami baja volt az megoldódott egy szelepszár szimering cserével meg vezérlést cseréltettem. Ennyivel együtt tudnék élni a következő autónál is :D A kérdésem az lenne hogy az N46 vagy N43 motoros verziót érdemesebb megvenni? Köszi

Joci


egyszerűbb az N43, de abban is vannak drága elromló alkatrészek. pl elektromos hűtő szivattyú, NOx szenzor, és a többi ami mindenre jellemző. N46 meg gyengébb és annak is lehetnek bajai.
én inkűbb azt mondanám, ha nincs gondod az E46-tal, szerintem egy E9x széria nem túl nagy előre lépés, főleg ha hasonló motorral vennéd. nem ad annyit. én biztos csak marha jó áron vennék és jó állapotút, egyéb esetben maradnék az E46-nál. persze újabb a külső, de az E46 mindig szép marad.


Köszi a választ! Igazából egy kombi jól jönne, de lehet akkor elhagyom a BMW-s vonalat majd.... csak valahogy semmi sem tetszik igazán ezen az árszinten :D


nem lebeszélni akarlak. de ahogy következtetem, amit szánsz rá, azért szerintem szophórollert fogsz kapni. értem, hogy kombi kell. én vezettem már E90, E91-et, N46 és N43 motorral is, de én nem váltanék E46-ról. pedig az egyik elég fullos volt, mondjuk ott is csak azt mondtam, hogy ezt a csokibőr (vagy mi a neve) belsőt elfogadnám az enyémbe. de amúgy komplikáltabb extrázni utólag, mint az E46-ot.
új a forma, de ha oldalról nézem, szinte majdnem E46. hátulja csak az FL E90-esnek tetszik. belül nem szebb mint az E46, egyesek szerint még szűkebb is, míg mások szerint tágasabb. nekem racionálisan nem érné meg váltanom. ha már igen, akkor F30. de azok meg jóval drágábbak.

A rászánt összeggel nem lenne baj, csak ahogy írod nem akarok szívni vele, ezért is vacilálok, hogy mi legyen. Az e46-om jó állapotú, úgy is vettem, meg költöttem is rá, hogy az is maradjon. Gyerekek mellett viszont szűkös lett a csomagtartó... Köszi a választ! :)

Adamyno Elküldve: 2019-02-03 22:38 Mi lehet a baj?_

Sziasztok. Új hibajelenséget produkál az autó, amire nem igazán találok magyarázatot.
A lényeg az, hogy kiautóztam a tankot és elmentem tankolni. Elég gyorsan elkattant a pisztoly, olyan 28 liter környékén és nem is tudtam többet bele tankolni. Gondoltam valami miatt nem megy át a benzin a másik tankba. Nem tudtam hogy működik, hogy elektromos vagy csak simán átfolyik... nem tudom, de gondoltam majd átszívja ha ráadom a gyújtást. Hát nem, azóta mentem vele sok kilométert és ugyanaz. A műszerfal szerint a bal oldali tank teljesen üres, a jobb oldaliban 29-30L van és a mutató a felénél van.

Olyat olvastam külföldi fórumon, ha jól értettem akkor a kettő között csak egy cső van és amikor nyitva van a tankszellőztetés, akkor át kellene neki folyni. Kérdés, hogy az mikor van nyitva és ha nyitva van miért nem megy át. Hogy lehet ezt diagnosztizálni? (Van inpám és BMW scanner) Milyen értéket érdemes figyelni, vagy egyáltalán hogyan kellene ennek működnie. Annyira új a dolog nekem, hogy lehet csak én vagyok a béna.

b_imi Elküldve: 2019-02-03 22:12 Társalgó

hil írta:
b_imi írta:
Zoty írta: Sziasztok!

BMW e46 323i vákuumszivattyú hol található? Tömítéscserét kellene végrehajtanom.
Ez a motor hátoldalán a tűzfalnál helyezkedik el? Hozzá lehet férni nagyjából?
Nagyon szépen köszönöm válaszaitokat!
Üdv:
Zoli


Szívómotornál vákuumszivattyú, minek?

Szervófék vákumához



És hol van a vákuumszivattyú?

hil Elküldve: 2019-02-03 20:34 Társalgó

b_imi írta:
Zoty írta: Sziasztok!

BMW e46 323i vákuumszivattyú hol található? Tömítéscserét kellene végrehajtanom.
Ez a motor hátoldalán a tűzfalnál helyezkedik el? Hozzá lehet férni nagyjából?
Nagyon szépen köszönöm válaszaitokat!
Üdv:
Zoli


Szívómotornál vákuumszivattyú, minek?

Szervófék vákumához