Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Adamyno Elküldve: 2019-01-11 22:04 3. Bmwfanatics Baráti Kirándulás

Streetwolf írta: Sziasztok Fórumtársak!

Nem tudom mit szólnátok egy BMWfanatics fórum-találkozóhoz. Ahol megismerhetjük egymást személyesen,beszélgethetnénk egy jót, eszmecserét folytathatnánk a felmerülő kérdések halmazában, és megcsodálhatnánk egymás BMW-jét is... Természetesen figyelembe véve azt, - ki-honnan jön - mindenki által kompromisszumos megoldást választva a helyszínt illetően. Onnan kialakítva akár különböző programokat is. Természetesen az időpont is megbeszélés tárgyát képezhetné. Tavasz vége, nyár eleje gondolom ideális lehetne minden kedves fórumtársnak is. Tervezhetővé tenni,hogy minél többen el tudjunk jönni,ha szeretnénk. Addigra szépen ki lehetne "csinosítani" a kedvencünket is.
Mit gondoltok,ez kivitelezhető lenne?

Üdvözlettel, Streetwolf


Én örülnék neki, de június 1-2 nem jó :D

Adamyno Elküldve: 2019-01-11 22:03 Mi lehet a baj?_

adams22 írta:
Adamyno írta: Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174


Azért itt elég sok minden lehet, ezeket találtam neten a kódokra (ebben a sorrendben kéne átnézni a dolgokat ahogy le van írva):

Possible causes
Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

Read more: https://www.autocodes.com/p0171_bmw.html


Az uccsó nem tudom mi (PCV) illetve a front heated oxygen sensor hol található?
Most értem haza, még meleg a motor, kipróbálom ha lehúzom a légtömegmérőt. Amikor írtam a hibakódot délután, akkor töröltem is. Azóta újra visszajött, pedig 40 km-t mentem. Hidegben vagy/és alapjáraton jön elő úgy vettem észre. De tökjó, hogy 2 napja vettem és így kezdi az életét :D

Streetwolf Elküldve: 2019-01-11 21:40 3. Bmwfanatics Baráti Kirándulás

Sziasztok Fórumtársak!

Nem tudom mit szólnátok egy BMWfanatics fórum-találkozóhoz. Ahol megismerhetjük egymást személyesen,beszélgethetnénk egy jót, eszmecserét folytathatnánk a felmerülő kérdések halmazában, és megcsodálhatnánk egymás BMW-jét is... Természetesen figyelembe véve azt, - ki-honnan jön - mindenki által kompromisszumos megoldást választva a helyszínt illetően. Onnan kialakítva akár különböző programokat is. Természetesen az időpont is megbeszélés tárgyát képezhetné. Tavasz vége, nyár eleje gondolom ideális lehetne minden kedves fórumtársnak is. Tervezhetővé tenni,hogy minél többen el tudjunk jönni,ha szeretnénk. Addigra szépen ki lehetne "csinosítani" a kedvencünket is.
Mit gondoltok,ez kivitelezhető lenne?

Üdvözlettel, Streetwolf

boticselly Elküldve: 2019-01-11 17:00 Most vettem BMW-t

boticselly írta:
Benyo89 írta:
boticselly írta:
Benyo89 írta:
boticselly írta:
Benyo89 írta:
boticselly írta: Sziasztok! először is BUÉK mindenkinek!! Nem rég vettem egy BMW e60 2004 benzinest. És most az a baj vele hogy A motor térben van valami kis doboz szerüség,( lehet riasztó?? ) ami zug, leálás után. De ki kéne hogy kapcsoljon, ha már nem használom a kocsit. Kis idő után! igy lemeríti az akksit teljesen KB: 10 perc alatt! Köszönöm a segitséget!!!


Szia!
Nekem is ilyen motorral szerelt van csak e61. Nekem kb 2 perc után megszűnik a hang.
Nincs beázva a pótkerék alatt? Akkor csinálhat ilyesmit. Oda tettek egy csomó modult, persze a legalacsonyabb helyre megáll ott a víz.
Remélem segítettem!
B.U.É.K


Szia! Megnéztem a pótkerék alatt, De ott nekem nincs semmi. Csak nikecel van, semmi más! Sajnos még nem oldódott meg a probléma reménykedem hogy valaki tud még segíteni! Köszönöm neked is !!


Szia!
Találtam egy videót. Itt a link: https://youtu.be/ey0fzyyGTnU
Ez az mpm modul ha beázik csinálhat ilyet. De persze lehet más is.

Szia! Megnéztem a videót és az mpm modult, Meg találtam ott van az akkumulátor felett egy kicsit balra. Nekem ott van! nincs semmi baja, víz nem érte..keresgélek még mi lehet az ok? Köszönöm a segítséged!!


Szia!
Legalább egy lehetőség kilőve. Más ötletem nincs így hirtelen. Ha sikerül megtalálni megírhatnád mi volt a hiba,kiváncsi lennék rá.




OKÉ!!

Szia! Ma voltam egy bontósnál, ki cseréltük az MPM modult és jó lett. Hála neked!!
köszönöm hogy tudtál segíteni. üdv::lol:

adams22 Elküldve: 2019-01-11 14:22 Mi lehet a baj?_

Adamyno írta: Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174


Azért itt elég sok minden lehet, ezeket találtam neten a kódokra (ebben a sorrendben kéne átnézni a dolgokat ahogy le van írva):

Possible causes
Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

Read more: https://www.autocodes.com/p0171_bmw.html

adams22 Elküldve: 2019-01-11 12:08 Hidegindításkor "himbál" a motor

banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
anubisz írta:
pifou23 írta: hello.kb nekem is ilyen problémám van csak nekem az 5-ös hengert ir ki a gép.van már valami ötlett a megoldásra?a benzinpumpa kivételével már minden ki lett cserélve.


Gondolom a trafókat már fel cserélted, hogy nem az a rossz e.


Már mindent kiprobáltam holnap motort cserélek megláttjuk lesz e változás.ha igen akkor a motorral lesz valami mechanikus hiba,mert mindent a régi motorrol rakok át.


Én arra lettem figyelmes hogy az elmúlt 3napban nem használtam a kocsit és mikor beindítottam a kocsit természetesen az alapjáratra való visszaesés után himbált megint ahogy kell.Viszont most már nem hagyta abba amikor elérte a hőfok a kék jelzést sőt már majdnem üzemi volt és akkor is csinálta...viszont mikor naponta használom akkor kb 5perc és elhagyja a himbálást. Ebből én arra következtettem(paraszt logika) hogy valószínű tényleg az ac pumpát kéne valahogy megnézzem mert szerintem ha napokig nem használom elejti a nyomást és amúgy hidegen elég hangos is az AC.
Szerintem motort ezért nem kéne s cserélni,eddig minden szerelő szerint elektromos a gond bárki is vizsgálta...


Én ma cseréltem egy tökéletesen müködö kocsibol ac pumpát,szüröt,az összes szenzort,a kopogás szenzort is vanost,injektor sort,gyergyát,trafot,motorvezérlöt,válto vezérlöt,termosztátot.és minden maradt a régibe semmi nem változott!persze az összes alkatrészt amit cseréltem a másik kocsiba beleraktam és az továbra is tökéletesen indul a rossz kocsi alkatrészeivel!!!


Huh, na ezzel most eléggé megijesztettél. De a tied mit is produkál pontosan, részletesen?


Beinditom,felmegy az alapjárat kb 1000re utána elkezd csökkeni a fordulat ejti le alapjáratra és akkor jön a baj himbál a motor nagyon.ha eléri a kék jelzés végét megálitom.ujrainditom és tökéletesen jár a motor.az 5.-dik hengert irja hibának.ha kitörlöm a hibát közbe ahogy jár a motor ha elérte a kék jelzést akkor kisimul a motor és tökéletesen jár.neked?gondolom hasonlo


Ajjjaaj.Huh pontosan ez a hiba nálam is és még senki nem jött rá és nekem az 5ös 6os hengert írja hibának...ez így elég kiábrándító azt hittem ezt meg fogom oldani valamelyik alkatrész cseréjével amiket felsoroltál,mostmár tanácstalan lettem hogy mi lehet a baj. Írj már légszi mindenképp hogy mire jutottál vele, minden részlet érdekel. Amúgy hol próbálkoztak vele?


Ne agodj nem lesz gond vele én németországba egy bmw szerviz vezetöje vagyok.nekem is ez az elsö ilyen hibám.de megoldom még nem volt kocsi amit nem csináltam meg.csak ez jelenleg nem egy tipus hiba.nekem is ez az elsö ilyen 5 év alatt.de megfejtem holnap már lesz konkrét dolog szerintem mi okozhatja ezt.


Nagyon köszönném! Végre valaki talán meg tudja oldani, itt nálunk nem sikerült senkinek se még, meg eszközük se nagyon van hozzá. Jó lenne megtudni hogy melyik alkatrész okozza még ha mechanikus is, azért az egész motort nem szívesen cserélném ki :(


holnap este jelentkezem hogy sikerül a hibát megoldani.vagy ha fejlemény lesz evvel kapcsolatban.


Ok.köszi!Írhatsz PM-et vagy itt is olvasom .



Sziasztok.A hiba megálapitása pontosan még nincs meg de a motorba lesz a probléma.valoszinű hogy ha vanos esetleg nem jo a kocsiba elálitotta a vezérlést lehetséges hogy vezérlést kell állitani vagy hidrotöke is lehet de a motort még nem bontottam meg.A hiba biztos a motorba lesz igy elektronikus dolgokkal nem érdemes veszödni.

Köszi!Értem.Majd ha jutsz még valamire esetleg a pontos hibàra és annak a megoldàsi mòdjàra kérlek írd màr le hogy itt is meg tudjuk oldani mert pl az én szerelőm teljesen kizàrta a mechanikus hibàt és elektromos szakihoz küldött aki persze nem oldotta meg.amùgy szerintem az enyém romlik szépen lassan,egyre több idő mire lisimul tökéletesen a jàràsa :( Jah és ami a legfontosabb szerinted jàrhatok vele így???heti pàrszàzat megyek vele így is...nem tehetek benne nagyobb kàrt??





Az én kocsim kész van.igaz én motort cseréltem benne de az uj blokkon nem volt semmi mindent a régi motorrol raktam át.És tökéletesen jár a motor.most van még egy kocsi ami ezt a hibát csinálja azon probálkozom a motor hiba pontos megálapitása érdekébe.1-2 hiba lehet már csak hogy kiderüljön.



Az jó lenne...mert nekem nincs kéznél egy másik motor a kocsihoz...akkor a legnagyobb sajnálatomra januárban majd mi is megbontjuk a motort.Ugyis eszi egy kicsit az olajat(10.000km után már nagyon is ott már 1l kellett bele)Amúgy erről mi a véleményed?normális ez?vagy tipushiba?


normális aránylag.ezek a motorok eszik az olajat egy kicsit.milyen olajat használsz?


Ez a kocsi nemrég jött ausztriából.180.000km-el ami szervízkönyves és végig volt ragasztgatva a motortérben is a összes szervízcímke meg látszik hogy nem most rakták oda szóval gondolom talán valós lehet a kocsi belseje alapján is.Az osztrákok szervizelték utoljára 174000-nél azóta ment 10.000-et és mostanig öntöttem bele 1l-t.Nem tudom milyen olajat tettek bele csak annyi volt a címkén hogy 10-40es amit furcsáltam is de gondolom mostmár hogy azért rakták bele mert már ette az olajat..Amúgy szerinted mire számítsak ha megbontjuk?Az itteni szerelő azt mondta bármi lehet..hengerfej felújítás, szelepszár szimering, hidrotőke..előre félek tőle. amúgy szerinte nyugodtan használjam addig mert nagyobb kárt nem tudok benne tenni.szerinted?




Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. :) Bár 4 év elteltével csak meg lett. :biglol:

adams22 Elküldve: 2019-01-11 11:26 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos :vazze:
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***. :D

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal. :D

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.) :)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat! :D
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.


Mondtam is Adamyno-nak, hogy valószínű neki nem kell cserélnie ha jól megy az autó és nem rángat. Egyszeri hibát beírt én még attól nem cserélném egyből. Először egy adaptáció törlést csinálnék. Ha takarítani akarja akkor szerintem már adja meg a módját egy légmennyiség tisztító spray-el, de persze ő tudja mivel akarja. De a nagy levegőnyomással ami egy kompresszorban van ki is nyírhatja a forrasztási pontokat.

Egyébként nekem így néz ki az elszakadt NTC a légtömegmérőből:




Ez pedig a fűtött érzékelő szál amire ráégett a sok éves retek (szabadszemmel nem, csak mikroszkóppal látható):



Adamyno Elküldve: 2019-01-11 09:02 Radio navi csereje nagy kepernyösre

gfeco írta:
lantika írta:
rece65 írta:
lantika írta:
rece65 írta:
lantika írta:
rece65 írta: Hi!

Ilyet vagy hasonlótnem tud vki olcsóbban,esetleg eu-ból vagy bárhonnan?:fetreng:
Ha ennyi lenne még elmenne de rájön az áfa,vám stb. és akkor már nem ennyire szép az ára!8)



A link neve

Köszi,de ez is csak "alig" olcsóbbak!:oops:



Akkor keress nem androidosat. Egyforma xar mind a 2.


Hmm,sokan azt mondják hogy sokkal jobb mint a 8-15 éves gyári navi...
Nekem nem volt egyik sem,nincs tapasztalatom róluk!





2 honap utän kitettem a kinainak a szüret a kocsibol,es ment bele a gyäri. Nekem tökeletes,elnavigäl A-bol B-be,soha sem hagyott cserben,van rajta TMC ami itt azert eleg jo tud lenni amikor 10-20 km-es dugok jönnek össze. Sokaknak häträny,hogy nem beszel magyarulde pesten mär tudjäk magyarositani,nekem tökeletes a nemet nyelv. :kiraly:
En mär megtanultam,hogy a gyäri dolgoktol nincs jobb.



Van klíma tartó panelem schaltzentrumoshoz.
Új karcmentes,dobozban.
Cikkszám 51167001410
23 e Ft
06306592111


Ilyet rendeltem, ki lehet választani, hogy ships from és ott kiválasztod a Germany-t, akkor onnan küldik és nincs vám.

Adamyno Elküldve: 2019-01-11 08:12 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O


amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű. :D
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll 8O majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne ! 8O
Kicsit már bosszant a kerregés !:merges1:


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!:merges1::merges1:
És a kerregő hang ugyna úgy meg van
:merges1:


Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 20:01 Most vettem BMW-t

YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen. :D
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van. ;)

Én ajánlottam. :D Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara :)

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?


az a helyzet, hogy a "gyári" kifejezetten hasonlít, a Knecht-re, még a feliratok stílusa is. eredeti árban az sem olcsóbb. mert 3600-3800 körül mennek.
sajnos vannak szűrők, amik nem nagyon bírják a dolgot.
én sem megyek többet egy évben, és 2 évente cserélem. sokan mondják a rövid távos használat miatt, pláne évente kell. igazából van benne igazság, de egy jó olaj esetén nem lesz gond.
szerintem ha még garázs is van és ritkább a fagyos indítás, akkor egy 5w-30-as olaj ideális lehet.


Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök :D Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.