Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
Sziasztok !
Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.
Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!
Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?
Ha valaki tud akkor kérem segítsen !
Üdv: Milán
kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.
az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !
igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.
Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O
amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.
Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:
Sziasztok!
Elolvastam vagy 2x a sztorit és hát hasonló gondokkal küzdök én is már egy éve, de nem teljesen ugyan ez van nekem. Én ha beindítom (csak hidegen és hideg időben kb +5 fok alatt) akkor jár egy kicsit szépen és utána leesik a fordulat. Van amikor nekem is 20 mp után kezdi el és van amikor csak másfél perc után (amikor a szenkunder levegő szivattyú kikapcsol). De szerintem ez lényegtelen. Na és ekkor fel alá ugrál a fordulatszámmérő és gyújtáskimaradást jelez a 2-es és 4-es hengerre. Villog a check is persze. Dadogva megy a kocsi és totál erőtlen. Ha ekkor leállítom és újra indítom az autót akkor kisimul és semmi baja! Ez a durva, ezt nem értem. Melegen is tökéletes.
Az a vicc hogy nekem cserélve lett a valvetronic kompletten, a vezérlés is (gyári), a hengerfej kompletten felújítva..minden új benne a két vez.tengelyen kívül.
Egyedül gyűrűzve nem lett mert akkor már tényleg a teljes kocsi árát kellett volna rákölteni...és ez nekem nem lett volna buli. Nyílván érdemes lett volna gyűrűzni is ha már szét lett szedve tudom nem kell mondani, de így alakult ez van. És félek hogy hideg időben mikor a blokk is pár fokos a gyűrű(k) esetleg letapad(nak) a régi megégett olaj miatt (németbe nem cserélték ez megint más téma) és nem látja el a funkcióját, nincs meg a kompresszió így nincs égés. Remélem nem ez lesz majd egy kompresszió mérés hidegen többet fog mondani. Már cseréltem üzemanyag szivattyút is relékkel együtt, szűrőt is. Mindent az égvilágon. :(
Szóval nem tudom, neked van-e gyújtáskimaradásod, de hasonló is lehet akár a két dolog. Igaz nekem sose áll le melegen. Csak azt nem értem Yellow felvetésén, hogy ha valvetronic hibás akkor neki miért szarakodik hidegen is ? Mivel akkor még fojtószelep vezérlésén van. Nem is használja a valvetronicot. A melegen leállás persze már lehetne az is...vagy annak a szenzorja. Az is húzós.
Kíváncsi leszek mi lesz a tiédből is. Én most üzemanyag szivattyú relé csere után az injektor és DME reléket cserélem..ez folyamatban van.
Szerk.: annyi a különbség még hogy nekem gázadásra nem simul ki az alapjárat csak ha leállítom és újra indítom...ami hideg motornál nekem szívfájdalom :/ indítgatni mindig 2x. Viszont ha nem csinálom akkor úgy menne tovább 3 hengerrel :D Az se járja.
Ez a kerregő hang viszont nálam is fenn áll ugyan ezen a fordulat tartományban!