Összesen 44977 találat
YELLOW
Elküldve: 2018-11-14 17:19 Autóvásárlás
gueszka írta:
feko írta:
gueszka írta:
feko írta:
Sziasztok!
2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?
Köszönöm!
Szia! Nekem ilyen motorkódú e90-em van már 3 éve. Amit írok, az nem mind hiba, egyszerűen 200E-t futott dízelnél normális ha elhasználodik ennyi idő alatt és cserés... és el is fog nyugodj meg :)
1.) Ennél a motornál típushiba a vezérműlánc nyúlása (Én vételkor cseréltem egyből)
Mivel a lánc hátul van a tűzfalnál így leginkább a füledre hagyatkozhatsz,
youtubeon sok videó van hogy mi a jó hang és mi nem ez... nem könnyű, mivel dízel motor és eleve zajos. Egy lánc csere cirka 3-400E Ft...
2.) Szokásos dolgok: kettőstömegű lendkerék állapota, mikor votl cserélve? Interneten van sok iromány ami leírja hogy tudod leellenőrizni az állapotát... Kipufogóvisszavezető rendszer (EGR+ szenzorok) tudnak vacakolni... Ha menetközben rángat vagy ránt egyet, részterhelésen vagy padlógáznál amikor zárnia kell az EGR-nek akkor ez IS lehet hiba...
3.) DPF szokott eltömődni, 200E-nél ez már sanszos ha még benne van... az ilyen mosás stb nem igazán működik... általában a csere vagy herélés szokott ilyenkor bekövetkezni...
4.) Turbó tud még megkotlani, ha nagyon füstöl vagy szintén rángat esetleg ránt egyet gáz adásnál az akár lehet a turbó... nekem 260E van az autóban és még gyári... de egyszer a turbó is bekakil még ha vigyáznak is rá legfeljebb később
5.) Fékeket nézd meg mennyire vannak vason próbálj ki mindent aminek működnie kell, lehetőleg hallgasd meg hidegen is az autót első indításnál és szerlővel nézesd át megvásárlás ELŐTT!. Ha valahol olajfolyás van vagy ilyesmi azt ő kiszűrja neked...
Most nagyjából ezek jutottak az eszembe
Én a 3 év alatt kötelező szervízekkel + ami elromlott cirka 2 misit költöttem: vezérlés, kuplung&kettőstömegű, évi 3 olajcsere (minden másodiknál gázolajszűrő is), első hátsó tárcsák és betétek, EGR csere... volt 1-2 elrepedt cső azt magamnak otthon kicseréltem ami nem volt vészes
Szia!
Köszönöm szépen a válaszod!
Lenne pár kérdésem, alapjáraton a váltó remegése mennyire jellemző?
Ebben a motorban is van az a pillangószelep, ami hajlamos leszakadni?
Köszönöm!
Szia,
Nekem is remeg a váltó alapjáraton (ha kinyomott kuplunggal nem remeg akkor a kettőstömegű csere megoldHATja a gondod), itt leginkább a váltótartó gumik tudnak elöregedni talán? Vagy ha a tulajdonos állandóan a karon pihentette a kezét akkor a váltó kulisszában lazultak meg a dolgok, de ennek nincs jelentősége szerintem... ha zavar akkor a váltós megcsinálja... Valaki esetleg tipp?
N47D20C motornál a 318D-ben nincs a 320D-ben van pillangó szelep, ezt a realoem.com-on az alváz szám alapján meg tudod nézni a robbantot rajzon... Elvileg ennél a motornál már nem tud belehullani a motorba, én ilyet olvastam... ezt egy bmw-re szakosodott szervízben szerintem megmondják neked pontosan...
a váltón pihentetett kéz a szinkron gyűrűknek nem tesz jót. főleg ha a váltószerkezet még passzentos, nincs lógása.
YELLOW
Elküldve: 2018-11-14 17:17 Gyújtógyertya.
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta:
Sziasztok N46b18a motorban most akarok gyertyát cserélni!
NGK ra gondoltam viszont nem tudom hány pólusút vegyek! Valaki tud segíteni? Esetleg linkelni?!
Vagy a Bosch jobb lenne bele?
NGK BKR6EQUP 4 pólusú
Én csak a gyárit ajánlanám. Az összes utángyártott szar. Sajnos erre én is csak most jöttem rá motorfelújítás után. Nagyon kényes a motoralkatrészeire a bmw.
Azt hittem a gyári a bosch vagy az ngk... Hát nem. Csak a gyári alkatrészt nehéz beszerezni, de be lehet. Van saját BMW gyertyája. Az már más kérdés hogy az is japán és az NGK gyártja azt is :D de valamiben még is más, másnem az árában.
Kb 5 ezer ft darabja a gyárinak. Cikkszám: 12120037607 !
nekem 30ezret már ment az NGK, és eddig ok. elvileg 3x ennyit is bír. mondjuk ez is volt vagy 3800/db ár...
Az a jó ha jó. :D A Bosch egy rakat ****. Nekem rángatott tőle meg gyújtáskimaradást is produkált. Igaz csak tegnap óta van benne a gyári de már most is érezni, hogy ég és föld.
Egyébként mostmár tökéletes a gép...hf felújítás (új szelepek,vezetők,szimeringek), (csak nekem új ) valvetronic :D új gyári gyertyák és trafók. Új kipuf. végdob. Plusz a futómű is fel lett újítva. Mostmár egy jó darabig nem akarok rá költeni.
most vagy 4 napot íccakás leszek, de majd valamikor megyünk egyet.
hát amikor az NGK bekerült nekem, az is durva volt. sokkal erőteljesebbnek tűnt a motor mint előtte. szinte éreztem, hogy jobb a robbanás a hengerben, mint előtte. még a trafót is kivágta belőle. :D
gueszka
Elküldve: 2018-11-14 17:03 Autóvásárlás
feko írta:
gueszka írta:
feko írta:
Sziasztok!
2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?
Köszönöm!
Szia! Nekem ilyen motorkódú e90-em van már 3 éve. Amit írok, az nem mind hiba, egyszerűen 200E-t futott dízelnél normális ha elhasználodik ennyi idő alatt és cserés... és el is fog nyugodj meg :)
1.) Ennél a motornál típushiba a vezérműlánc nyúlása (Én vételkor cseréltem egyből)
Mivel a lánc hátul van a tűzfalnál így leginkább a füledre hagyatkozhatsz,
youtubeon sok videó van hogy mi a jó hang és mi nem ez... nem könnyű, mivel dízel motor és eleve zajos. Egy lánc csere cirka 3-400E Ft...
2.) Szokásos dolgok: kettőstömegű lendkerék állapota, mikor votl cserélve? Interneten van sok iromány ami leírja hogy tudod leellenőrizni az állapotát... Kipufogóvisszavezető rendszer (EGR+ szenzorok) tudnak vacakolni... Ha menetközben rángat vagy ránt egyet, részterhelésen vagy padlógáznál amikor zárnia kell az EGR-nek akkor ez IS lehet hiba...
3.) DPF szokott eltömődni, 200E-nél ez már sanszos ha még benne van... az ilyen mosás stb nem igazán működik... általában a csere vagy herélés szokott ilyenkor bekövetkezni...
4.) Turbó tud még megkotlani, ha nagyon füstöl vagy szintén rángat esetleg ránt egyet gáz adásnál az akár lehet a turbó... nekem 260E van az autóban és még gyári... de egyszer a turbó is bekakil még ha vigyáznak is rá legfeljebb később
5.) Fékeket nézd meg mennyire vannak vason próbálj ki mindent aminek működnie kell, lehetőleg hallgasd meg hidegen is az autót első indításnál és szerlővel nézesd át megvásárlás ELŐTT!. Ha valahol olajfolyás van vagy ilyesmi azt ő kiszűrja neked...
Most nagyjából ezek jutottak az eszembe
Én a 3 év alatt kötelező szervízekkel + ami elromlott cirka 2 misit költöttem: vezérlés, kuplung&kettőstömegű, évi 3 olajcsere (minden másodiknál gázolajszűrő is), első hátsó tárcsák és betétek, EGR csere... volt 1-2 elrepedt cső azt magamnak otthon kicseréltem ami nem volt vészes
Szia!
Köszönöm szépen a válaszod!
Lenne pár kérdésem, alapjáraton a váltó remegése mennyire jellemző?
Ebben a motorban is van az a pillangószelep, ami hajlamos leszakadni?
Köszönöm!
Szia,
Nekem is remeg a váltó alapjáraton (ha kinyomott kuplunggal nem remeg akkor a kettőstömegű csere megoldHATja a gondod), itt leginkább a váltótartó gumik tudnak elöregedni talán? Vagy ha a tulajdonos állandóan a karon pihentette a kezét akkor a váltó kulisszában lazultak meg a dolgok, de ennek nincs jelentősége szerintem... ha zavar akkor a váltós megcsinálja... Valaki esetleg tipp?
N47D20C motornál a 318D-ben nincs a 320D-ben van pillangó szelep, ezt a realoem.com-on az alváz szám alapján meg tudod nézni a robbantot rajzon... Elvileg ennél a motornál már nem tud belehullani a motorba, én ilyet olvastam... ezt egy bmw-re szakosodott szervízben szerintem megmondják neked pontosan...
adams22
Elküldve: 2018-11-14 16:43 Gyújtógyertya.
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta:
Sziasztok N46b18a motorban most akarok gyertyát cserélni!
NGK ra gondoltam viszont nem tudom hány pólusút vegyek! Valaki tud segíteni? Esetleg linkelni?!
Vagy a Bosch jobb lenne bele?
NGK BKR6EQUP 4 pólusú
Én csak a gyárit ajánlanám. Az összes utángyártott szar. Sajnos erre én is csak most jöttem rá motorfelújítás után. Nagyon kényes a motoralkatrészeire a bmw.
Azt hittem a gyári a bosch vagy az ngk... Hát nem. Csak a gyári alkatrészt nehéz beszerezni, de be lehet. Van saját BMW gyertyája. Az már más kérdés hogy az is japán és az NGK gyártja azt is :D de valamiben még is más, másnem az árában.
Kb 5 ezer ft darabja a gyárinak. Cikkszám: 12120037607 !
nekem 30ezret már ment az NGK, és eddig ok. elvileg 3x ennyit is bír. mondjuk ez is volt vagy 3800/db ár...
Az a jó ha jó. :D A Bosch egy rakat ****. Nekem rángatott tőle meg gyújtáskimaradást is produkált. Igaz csak tegnap óta van benne a gyári de már most is érezni, hogy ég és föld.
Egyébként mostmár tökéletes a gép...hf felújítás (új szelepek,vezetők,szimeringek), (csak nekem új ) valvetronic :D új gyári gyertyák és trafók. Új kipuf. végdob. Plusz a futómű is fel lett újítva. Mostmár egy jó darabig nem akarok rá költeni.
YELLOW
Elküldve: 2018-11-14 10:12 Gyújtógyertya.
adams22 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta:
Sziasztok N46b18a motorban most akarok gyertyát cserélni!
NGK ra gondoltam viszont nem tudom hány pólusút vegyek! Valaki tud segíteni? Esetleg linkelni?!
Vagy a Bosch jobb lenne bele?
NGK BKR6EQUP 4 pólusú
Én csak a gyárit ajánlanám. Az összes utángyártott szar. Sajnos erre én is csak most jöttem rá motorfelújítás után. Nagyon kényes a motoralkatrészeire a bmw.
Azt hittem a gyári a bosch vagy az ngk... Hát nem. Csak a gyári alkatrészt nehéz beszerezni, de be lehet. Van saját BMW gyertyája. Az már más kérdés hogy az is japán és az NGK gyártja azt is :D de valamiben még is más, másnem az árában.
Kb 5 ezer ft darabja a gyárinak. Cikkszám: 12120037607 !
nekem 30ezret már ment az NGK, és eddig ok. elvileg 3x ennyit is bír. mondjuk ez is volt vagy 3800/db ár...
adams22
Elküldve: 2018-11-14 10:00 Gyújtógyertya.
YELLOW írta:
peti9577 írta:
Sziasztok N46b18a motorban most akarok gyertyát cserélni!
NGK ra gondoltam viszont nem tudom hány pólusút vegyek! Valaki tud segíteni? Esetleg linkelni?!
Vagy a Bosch jobb lenne bele?
NGK BKR6EQUP 4 pólusú
Én csak a gyárit ajánlanám. Az összes utángyártott szar. Sajnos erre én is csak most jöttem rá motorfelújítás után. Nagyon kényes a motoralkatrészeire a bmw.
Azt hittem a gyári a bosch vagy az ngk... Hát nem. Csak a gyári alkatrészt nehéz beszerezni, de be lehet. Van saját BMW gyertyája. Az már más kérdés hogy az is japán és az NGK gyártja azt is :D de valamiben még is más, másnem az árában.
Kb 5 ezer ft darabja a gyárinak. Cikkszám: 12120037607 !
milo-
Elküldve: 2018-11-13 11:46 xenon próbléma.
milo- írta:
YELLOW írta:
milo- írta:
Sziasztok! Fényszóró magasság állitó folyamatosan mozog le fel ha beinditom az autót, a szembejovok pedig villognak ,tehát biztos nem állitja be normálisan. Mit tudnék neki csinálni?
lengőkarokon lévő szenzort néz meg. gyanítom a kis kar, ami a szenzort és a lengőkart köti össze, le lehet lazulva. és a rázkódástól fityeg a kar, és állítgat. vagy kontaktos valamelyik motorja, rosszabb esetben vezérlő gond.
Megnézem a héten, köszi!
Szenzorok rendben vannak..ha leveszem a gyújtást még utána vagy negyed óráig is mozognak folyamatosan az első lámpák. Elvittem egy bmw szerelőhöz,megnézte ír e ki valahova hibát,de sehol semmi. FRM modulra gyanakszik,de nem biztos benne,úgyhogy megpróbál szerezni egyet amivel megnézzük tényleg ott e a hiba vagy valami más.
Tano
Elküldve: 2018-11-12 23:24 Service manual
bogy87 írta:
Sziasztok car tàrsak!
E91 Touring boldog tulajdonosa lettem. Hasznàlati kézikönyvet (elektronikus vagy könyv formàlyàban) honnan tudnék beszerezni?
Köszönöm a segítő hsz-ket most ès a jövőben is! ;)
István
Innen. Többnyire benyások, de használat szempontjából lényegében ua.
Streetwolf
Elküldve: 2018-11-12 20:23 Csomagtartó nyitás
YELLOW írta:
hil írta:
Streetwolf írta:
Sziasztok!
Megoldódott a probléma. Sajnos egy vezeték szakadás miatt nem lehetett kinyitni a csomagtartó ajtót. Ahogy lecsukódik, úgy elnyírta a vezetéket... Az, hogy kulccsal miért nem nyílt ki, nem tudom. De most már működik.
Üdv. Streetwolf
Szia,
lehet, hogy kulccsal azért nem lehetett nyitni, mert a kulcsos zár csak egy elektromos kapcsoló, nem mechanikus zár. Emlékeim szerint az e46 sedánnál így volt.
Bye: hil
nem is tudom használtam-e valaha a csomijtó kulcsos részét. kipróbálni talán már kipróbáltam. :mrgreen:
Yellow! Engem is meglepett, hogy használom... Érdekes tapasztalat volt, még ha nem is sikerült vele sem kinyitnom. Remélem nem kell többet így használni. Nem hiába van a kulcson a csomagtartó-nyitó gomb,nem? :-)
hil,
azt nem tudom,hogy egy elektromos kapcsoló lenne-e... De eléggé kiakadtam,hogy még kulccsal sem nyílt ki. Mindegy. Már nincs jelentősége...
Üdv.,Streetwolf
Streetwolf
Elküldve: 2018-11-12 20:11 Motor hibajel(sarga)
YELLOW írta:
hil írta:
Streetwolf írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta:
Sziasztok!
Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..
milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?
Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor :D )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.
Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt
hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.
Szia,
Csatlakozom Yellow-hoz! Nekem is ez volt a problémám. Trafót ill. gyertyákat cseréltettem benne. Ekkor is kiírta a hibaüzenetet, és a 2-es injektort hozta ki hibának. Injektor is cserélve lett. Hiba fennállt... 2 szerelőnél járt, nem tudták megmondani mi okozhatta. Ők is elektronikáshoz küldtek. De egy újabb szerelő átnézte és kimért mindent. Majdnem kifogott rajta is a történet, mikor egy sugallatra ellenőrizte a trafókat. Én úgy vittem oda, hogy mondtam mit is cseréltek, mielőtt hozzá került volna. Ekkor kiderült, hogy nem volt jó bele a trafó, és cserélte a megfelelőre. Bosch van most benne, természetesen új gyertyákkal. Az autó tökéletesen működik. Nem mindegy milyen alkatrészek kerülnek bele, mert a BMW kényes az alkatrészeire.Üdv.Streetwolf
Szia,
ne legyen igazam, de itt olvastam, hogy a Bosch trafók elég rosszak. Nekem is cserélni kellett egyet, vettem két trafót, hogy maradjon egy tarcsiba, de akkor még nem tudtam a Bosch hibáról, így azt vettem. Egyelőre nincs baj vele.
Bye: hil
én szándékosan nem is akartam Bosch-t. kicsit ódzkodom tőlük. Beru-t vettem.
mint írtam a haldokló, gyenge trafót egy új, prémium gyertya simán kinyírhatja.
Szia hil,
Örülök,hogy jól működik. :-) Ugyanakkor nekem azt mondta több szerelő is, hogy ha trafót cserélünk, akkor mindegyiket ki kell cserélni. Természetesen új gyertyákkal együtt. Mint írtam,nekem új irídium gyertyák kerültek bele a Bosch trafókkal együtt. 4 trafó - 4 gyertya. Yellow pontosan leírta,hogy mire figyelmeztettek ilyenkor. Ezért cseréltem mindet :-) Jobb félni, mint újra idegeskedni. Üdv.Streetwolf