Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Balu21 Elküldve: 2022-06-11 12:03 320d Motor

Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..

csaszy Elküldve: 2022-06-06 14:21 bmw használt akatrészek (1275593589853)

Sziasztok!

Keresek e88 1 es cabrio BMW 118d hez főtengely ékszíjtárcsát!

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:36 Alufelni méretek

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...

Szia!
Köszi a választ!
7Jx17-es alufelni kerülne rá, 225/45 R17-es gumikkal.


pontosan nem tudom megmondani amúgy, de ET15 körül még el kell férnie így. az a baj, hogy az ilyen méretű felnik nagyobb BMW-ken voltak,de ott a felni is szélesebb, és nagyobb az agyméret is. szerintem ami a célod, olyan felnit nem fogsz találni nagyon, ami néz is ki valahogy. Valószínű nyomtáv szélesítő pogácsával lenne érdemesebb. csak arra meg harapnak, ha kiszúrják.
egy jó tanács, érdemes próbálni. Viszont a 7" széles felnire túl székes a 225-ös gumi. 7,5-es a hozzá való. igen tudom a 7 és 8" is okés, csak 7-esen butácskán fog állni.

Adriano98 Elküldve: 2022-05-31 18:45 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.


bármely folyékony szintnél számít a dőlés. az akksit nem így jelzi, akkor csak kattog és villódzik minden. sajnos okosabbat nem tudok mondani. mert vagy eltalálnám vagy nem. jó lenne élő adatokat, konkrétan beírt hibákat megnézni. közeledben nincs BMW specialista? elég sokat szívsz ezzel az autóval, nekem úgy rémlik.


Na, úgy néz ki megvan a tettes. Az utólag beszerelt indításgátlóban merült le az elem. Nem tudom hogy számított ennél a dőlés meg miért dobott ilyen random hibákat, de ezzel úgy látszik megoldódott.
Igen, volt pár hibája a kocsinak ami csak a vétel után jött elő, de vezérlés cserénél az utolsó csavarig minden cserélve lett amit kellett

YELLOW Elküldve: 2022-05-31 18:01 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.


bármely folyékony szintnél számít a dőlés. az akksit nem így jelzi, akkor csak kattog és villódzik minden. sajnos okosabbat nem tudok mondani. mert vagy eltalálnám vagy nem. jó lenne élő adatokat, konkrétan beírt hibákat megnézni. közeledben nincs BMW specialista? elég sokat szívsz ezzel az autóval, nekem úgy rémlik.

Adriano98 Elküldve: 2022-05-31 09:01 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.

YELLOW Elküldve: 2022-05-30 22:33 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.

Adriano98 Elküldve: 2022-05-30 15:10 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?

YELLOW Elküldve: 2022-05-29 22:36 N43 motorok

adams22 írta: Akkor én bele is vágnék :D Nekünk ilyen motoros az E87, pontosan N43B16A. 4 éve meg van 24x.000 km-nél jár most kb. Eddig egy Nox szenzort kellett cserélni illetve most kellene elektromos vízpumpát termosztáttal és ABS gyűrűt cserélni. A Nox szenzor 130 eFt kb, a vízpumpa egy százas (pieburgh) + 20 ezer egy behr-hella termosztát. ABS gyűrű filléres dolog ott inkább a munka sok. Kivéve ha annyira rá van rohadva a féltengelyre hogy azzal együtt kell cserélni. Ezek csak anyag árak, normális minőséggel. Mikor megvettük egy lánc cserén esett át 217 ezernél (150 ezer ft). A többi csak a szokásos olaj csere, szűrők.

Ez volt az én tapasztalatom. A bmw-be már nem ez szokott lenni :D Most van egy ilyen pont bent, tekert órás kitudja mennyi van benne. De az injektorok beszartak rajta, mivel így jártak vele egy darabig a szar injektor tönkre tette az ecu-ban az injektor áramkör végfokait (ecu felújítás) + 4 injektor 400 ezerért. Hiánycikk, nem volt sehol csak olaszországban, onnan kellett rendelni. Ezen kívül még bajos szokott lenni az olajszivattyúja is és főtengely csapágyasodás is utol éri előbb-utóbb. A sok trafó-gyertya hibáról nem írok az a szokásos benzines nyűg, csak úgy mint a szelepszárszimeringek kikeményedése miatti magas olajfogyasztás. Emellett ha rossz minőségű benzint kap vagy nagyon kijárják a tankot és nem hűti/keni a nagynyomású üa.pumpát akkor az is szeret lefeküdni.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, hálistennek nem mindegyik példány ilyen belőle, leginkább a lerúgottak. De megvételüket nem tanácsolja senki. Már lehet én is inkább egy 163 lovas eur3 dízelre váltanék ugyan ezzel a kasztnival, részecskeszűrő nélkül. Max egy turbó kell rá. Kuplung, kettőstömegű a benzinesnél is ott van. :)


Mi lehet a baj topic-ban hasonlókat írtam egy kérdésre.
igen, "szerencsére" a vízpumpa is elektromos. :D nehogy olcsó legyen. meg én a kokszosodást is kiemeltem. nem tudom nálad volt-e gond, de használatfüggő, de 80ezrenként érdemes rápillantani, aztán ha úgy van, mehet dióhajas tisztításra.

idézet a topicból, tőlem:
"kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal."

adams22 Elküldve: 2022-05-29 20:05 N43 motorok

Akkor én bele is vágnék :D Nekünk ilyen motoros az E87, pontosan N43B16A. 4 éve meg van 24x.000 km-nél jár most kb. Eddig egy Nox szenzort kellett cserélni illetve most kellene elektromos vízpumpát termosztáttal és ABS gyűrűt cserélni. A Nox szenzor 130 eFt kb, a vízpumpa egy százas (pieburgh) + 20 ezer egy behr-hella termosztát. ABS gyűrű filléres dolog ott inkább a munka sok. Kivéve ha annyira rá van rohadva a féltengelyre hogy azzal együtt kell cserélni. Ezek csak anyag árak, normális minőséggel. Mikor megvettük egy lánc cserén esett át 217 ezernél (150 ezer ft). A többi csak a szokásos olaj csere, szűrők.

Ez volt az én tapasztalatom. A bmw-be már nem ez szokott lenni :D Most van egy ilyen pont bent, tekert órás kitudja mennyi van benne. De az injektorok beszartak rajta, mivel így jártak vele egy darabig a szar injektor tönkre tette az ecu-ban az injektor áramkör végfokait (ecu felújítás) + 4 injektor 400 ezerért. Hiánycikk, nem volt sehol csak olaszországban, onnan kellett rendelni. Ezen kívül még bajos szokott lenni az olajszivattyúja is és főtengely csapágyasodás is utol éri előbb-utóbb. A sok trafó-gyertya hibáról nem írok az a szokásos benzines nyűg, csak úgy mint a szelepszárszimeringek kikeményedése miatti magas olajfogyasztás. Emellett ha rossz minőségű benzint kap vagy nagyon kijárják a tankot és nem hűti/keni a nagynyomású üa.pumpát akkor az is szeret lefeküdni.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, hálistennek nem mindegyik példány ilyen belőle, leginkább a lerúgottak. De megvételüket nem tanácsolja senki. Már lehet én is inkább egy 163 lovas eur3 dízelre váltanék ugyan ezzel a kasztnival, részecskeszűrő nélkül. Max egy turbó kell rá. Kuplung, kettőstömegű a benzinesnél is ott van. :)