konkolyd Elküldve: 2018-04-19 09:59 VALVETRONIC szelepvezérlés
konkolyd írta:adams22 írta:YELLOW írta:adams22 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?
Köszönöm!
ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.
A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve. :(
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.
Ha levennéd a szelepdeklit lehet látsz rögtön gyanús dolgokat. A valvetronic motor és a eccentertengely fogaskerék kapcsolata el tud halni, vagy az eccentertengely tűgörgős kosaras csapágyazása is. Ezek kopása összeadódva is vezethet hibára.
Ha kell van eladó proffeszionális (eccentertengely és himba kiszedős) vezérlés rögzítő szerszámom. A bolti ár nettó áráért odaadom, egyszer volt használva, tehát majdnem új.
http://www.epextech.hu/webaruh...-resztelek