Összesen 44977 találat
gueszka
Elküldve: 2018-01-27 08:32 Mi lehet a baj?_
Wentz írta:
Sziasztok!
Egy E87 "boldog" tulajdonosa vagyok. Az autó 118i, 2006-os és az N46B20BY motorral harcol az utakon. A probléma pedig a következő: Hidegen indítva 1000-1100-as alapjáratot tart, viszont ahogy melegszik, ez a szám egészen 600-650-ig csökken és ezt sem konstans tartja, hanem hol épp fuldoklik 500-on ( néha le is fullad pirosnál hosszú út után ), hol próbál küzdeni és feljebb emeli 7-800-ig. Amikor eléri ezt az állapotot, akkor jellemzően sebességben is alacsony fordulatnál a gázra lépve egy pillanatra megtorpan, és csak utána kezd el húzni. Főleg melegen 1-es és 2-es gázadásnál halk csörgő hang is jön a motorból. A BMW szervizben az elmúlt időszakban már cseréltek rajta láncot minden feszítőjével, stell motort, most azt az információt kaptam, hogy a kartergáz szellőztető rosszalkodhat rajta, ami miatt farsot szív, emiatt alacsony az alapjárat. Valóban lehet ez az oka és kiválthatja ez a fulladást is?
ÖRÖK HÁLA ELŐRE IS! Aki megfejti a problémámat, vendégem egy rekesz sörre!:iszunkra:
Járó, meleg motornál vedd le az olajbetöltő sapkát és ha rendesen jár a motor, stabil alapjárat, akkor a karter szellőztető a probléma (vagy legalábbis az is...)
Wentz
Elküldve: 2018-01-26 21:25 Mi lehet a baj?_
Sziasztok!
Egy E87 "boldog" tulajdonosa vagyok. Az autó 118i, 2006-os és az N46B20BY motorral harcol az utakon. A probléma pedig a következő: Hidegen indítva 1000-1100-as alapjáratot tart, viszont ahogy melegszik, ez a szám egészen 600-650-ig csökken és ezt sem konstans tartja, hanem hol épp fuldoklik 500-on ( néha le is fullad pirosnál hosszú út után ), hol próbál küzdeni és feljebb emeli 7-800-ig. Amikor eléri ezt az állapotot, akkor jellemzően sebességben is alacsony fordulatnál a gázra lépve egy pillanatra megtorpan, és csak utána kezd el húzni. Főleg melegen 1-es és 2-es gázadásnál halk csörgő hang is jön a motorból. A BMW szervizben az elmúlt időszakban már cseréltek rajta láncot minden feszítőjével, stell motort, most azt az információt kaptam, hogy a kartergáz szellőztető rosszalkodhat rajta, ami miatt farsot szív, emiatt alacsony az alapjárat. Valóban lehet ez az oka és kiválthatja ez a fulladást is?
ÖRÖK HÁLA ELŐRE IS! Aki megfejti a problémámat, vendégem egy rekesz sörre!:iszunkra:
BrianHUN
Elküldve: 2018-01-26 08:03 Motor hibajel(sarga)
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?
N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.
Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?
Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.
persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.
Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.
Köszönöm még egyszer.
Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???
Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.
Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?
jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.
Szép jó reggelt!
Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.
Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.
a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. :D LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.
Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát :) Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.
Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz :D és mind a 4-et cserélnem kell mégis ;) csak fájó az a 100 000 :(
Majd megírom mi történt. Sziasztok
YELLOW
Elküldve: 2018-01-25 20:12 Gumiméret-futómû
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:
Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.
a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.
A per 50 lesz a tuti szerintem. Az egy jó kompromisszumnak tűnik. A per45 veszettül kanyarodik de ugye..... Per60 kenődik mint a takony. Meg is nézem mi a szitu a 7,5j felnivel 16 collban. Aztán majd jelzek mi lett az eredmény. Feltéve ha érdekel! Ha helyettem gondolkodtál legalább tudd mi lett nem? Köszi még egyszer!
egyébként van a bal első ajtókeretnél beragasztva egy matrica gumiméretekről. azok valóak az E46-ra. azon kívüli méretekbe műszakin simán és jogosan köthetnének bele.
sok esetben a nagy méretek nagyobb motorokhoz tartoznak, de azzal nem nagyon foglalkoznak, hogy 1.6-oson pl a gyári méret 195/65 R15 vagy 205/55 R16, ha felraksz egy 17-es szettet, ami szerepel ott a táblán, abba nem kötnek bele.
ChrisRas
Elküldve: 2018-01-25 14:24 Gumiméret-futómû
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:
Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.
a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.
A per 50 lesz a tuti szerintem. Az egy jó kompromisszumnak tűnik. A per45 veszettül kanyarodik de ugye..... Per60 kenődik mint a takony. Meg is nézem mi a szitu a 7,5j felnivel 16 collban. Aztán majd jelzek mi lett az eredmény. Feltéve ha érdekel! Ha helyettem gondolkodtál legalább tudd mi lett nem? Köszi még egyszer!
YELLOW
Elküldve: 2018-01-24 22:00 Gumiméret-futómû
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:
Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.
a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.
ChrisRas
Elküldve: 2018-01-24 21:13 Gumiméret-futómû
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:
Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.
YELLOW
Elküldve: 2018-01-24 18:28 Gumiméret-futómû
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam. :wink:
ChrisRas
Elküldve: 2018-01-24 15:11 Gumiméret-futómû
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
ChrisRas
Elküldve: 2018-01-24 14:26 Gumiméret-futómû
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.