Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Bmwe46fan Elküldve: 2021-11-13 16:54 E46 M futómû

Hali. 20 éve S226 Sport Suspension Settings felszereltséggel jött ki az autóm. 2002 facelift 320d Touring E46 BMW. A két első lengőkart most kéne cserélnem, viszont mivel Sport felszereltség az autó, nem tudom kell e hozzá a sport felfüggesztéses Lengőkar vagy sem. Én úgy tudom, hogy elvileg ez csak egy olyan felszereltség, hogy gyárilag lentebb van az autó. Vagy mégsem? Nem találok sehol rá választ. Sport lengőkar kell bele vagy sem?

YELLOW Elküldve: 2021-11-13 14:46 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

Még nem vettem ki a gyertyákat, csak egy diagot csináltam.
1 hibakód volt benne

Illetve megnéztem az élőadatokat a vanosnál illetve a lambdaszondáknál, viszont nem láttam semmi különöset a mért értékekben



Jól vettem észre?
Köszi!


a fojtószelepre panaszkodik. kellene törölni a hibát, megnézni, hogy visszaírja-e.
levenni a szelep elől a csövet, és megnézni, hogy nem marad-e folyamatosan nyitva, normálisan mozog-e, nem akad-e gázpedál nyomásra. ha jó, még a DISA szelepet is meg lehet nézni. ha minden rendben, akkor adaptációtörlés kellene. INPA-ban meg tudod csinálni. de meg nem mondom, hogy hol van. utána nyilván nem lesz tökéletes egy darabig. vagyis előfordulhat.
ha nem javul meg, akkor lehet fojtószelepet kell cserélni. nem érzékeli az állását az elektronika.
ha meg van egyáltalán a szelep még....

panelsniper Elküldve: 2021-11-13 13:19 Vanos

YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

Még nem vettem ki a gyertyákat, csak egy diagot csináltam.
1 hibakód volt benne

Illetve megnéztem az élőadatokat a vanosnál illetve a lambdaszondáknál, viszont nem láttam semmi különöset a mért értékekben



Jól vettem észre?
Köszi!

Tibus1 Elküldve: 2021-11-06 12:24 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket :orokhala:


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni :)
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.


Ez igaz, olvastam már olyat hogy szerencsés módon a szívósor tetejét égette ki, ott nem is lett kigyulladás. Bár szerintem ha nincs lerakódás akkor szúróláng sem tudna kialakulni, kétlem hogy az EGR-hűtőből szivárgó fagyálló önmagában képes lenne rá. De tény hogy máshol kellene elvezetni azt a csövet, ez a gondolat már engem is foglalkoztatott ahogy az is hogy valami lemezzel védeni. Nagyon még nem jártam utána milyen módja lehet ennek hol férne el, lehet ha lesz rá időm hétvégén mögé nézek hogy mit lehetne ezzel kezdeni.
Amúgy itt jól le vezeti hogy mitől van a kigyulladás.



Ok.
Köszi a videó(kat) , hát van pár erről a típusról, talán nem véletlenül...
Elméletileg érdekel a kocsival való "babrálás" pl. egy szívósor tisztítást szívesen megpróbálnék, viszont arról nem találtam videót, ha esetleg tudtok egyet, vagy egy laikus számára is használható sima leírást erről a műveletről, azt megköszönném :D
Talán sokaknak segíthetnénk vele, lehet többen is "kedvet" kapnának egy kis barkácsoláshoz, és ezt az autójuk sem bánná...

Angelika Elküldve: 2021-11-06 11:17 Aki szeretne sportkipufogót!!!

YELLOW írta:
Angelika írta: Sziasztok,szép napot!

Sajnos a minap az éj leple alatt kilopták az autóm alól a katalizátort.Azonban az első szerelő szerint,aki vásárlás után látta az autót,az egész rendszert ildomos lenne cserélni.Hengerenkenti leömlőkkel együtt,mert nem BMW.Ami azt illeti,tényleg nagyon rossz hangja van,a pillangószelep valami rettenetesen kerepel.Ki nem állhatom.
Nos,engem nem is kimondottan az zavar,hogy nem gyári BMW,ami most fent van,hanem az,hogy csúnya ahangja,illetve ha veszek egy új katalizátort,az hogyan passzolna össze a régi rendszerrel.
Na már most,ha úgyis cserélni kellene,gondoltam,hogy a Schmiedmannról rendelek egy sport rendszert.
És akkor most jönne néhány kérdés.Van egy sportleömlő 400 cellás katalizátorral (SCM5254).Van ezzel a termékkel valakinek tapasztalata?Azt tudom,hogy kell még egy közép,és egy hátsó dob.Milyen dobokkal dolgozna szépen?Illetve,ezeket a rendszereket is kell engedélyeztetni,vagy bejegyeztetni?

Köszönöm szépen előre is a segítségeket


ez egy nehéz kérdés így. keress egy bontott rendszert. egy kipufogós meg bármilyen csövet és katalizátort összehoz.
ha rendszer szinten gondolkozol, akkor Super Sprint alsó hangon, de az nem 2Ft.
én szereznék egy bontott leömlőt, megvennék egy katit, egy Paragi hátsó dobot, a többit, a csövezést meg rábíznám a kipufogósra.


Sajnos 330i-re szinte semmit nem találok bontóban.Futok még pár kört,de ha nem kapok gyári bontottat,még mindig a legésszerűbb egy sport leömlő vásárlása mellett kipufogóssal megépíttetni.
Mindenesetre köszönöm,már legalább tudom,hogy milyen irányba induljak el.

Adriano98 Elküldve: 2021-11-05 22:34 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket :orokhala:


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni :)
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.


Ez igaz, olvastam már olyat hogy szerencsés módon a szívósor tetejét égette ki, ott nem is lett kigyulladás. Bár szerintem ha nincs lerakódás akkor szúróláng sem tudna kialakulni, kétlem hogy az EGR-hűtőből szivárgó fagyálló önmagában képes lenne rá. De tény hogy máshol kellene elvezetni azt a csövet, ez a gondolat már engem is foglalkoztatott ahogy az is hogy valami lemezzel védeni. Nagyon még nem jártam utána milyen módja lehet ennek hol férne el, lehet ha lesz rá időm hétvégén mögé nézek hogy mit lehetne ezzel kezdeni.
Amúgy itt jól le vezeti hogy mitől van a kigyulladás.

YELLOW Elküldve: 2021-11-05 22:07 320d Motor

Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket :orokhala:


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni :)
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.

Adriano98 Elküldve: 2021-11-05 21:44 320d Motor

Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket :orokhala:


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.

Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni :)
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!


https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/










Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.

YELLOW Elküldve: 2021-11-05 15:56 Aki szeretne sportkipufogót!!!

Angelika írta: Sziasztok,szép napot!

Sajnos a minap az éj leple alatt kilopták az autóm alól a katalizátort.Azonban az első szerelő szerint,aki vásárlás után látta az autót,az egész rendszert ildomos lenne cserélni.Hengerenkenti leömlőkkel együtt,mert nem BMW.Ami azt illeti,tényleg nagyon rossz hangja van,a pillangószelep valami rettenetesen kerepel.Ki nem állhatom.
Nos,engem nem is kimondottan az zavar,hogy nem gyári BMW,ami most fent van,hanem az,hogy csúnya ahangja,illetve ha veszek egy új katalizátort,az hogyan passzolna össze a régi rendszerrel.
Na már most,ha úgyis cserélni kellene,gondoltam,hogy a Schmiedmannról rendelek egy sport rendszert.
És akkor most jönne néhány kérdés.Van egy sportleömlő 400 cellás katalizátorral (SCM5254).Van ezzel a termékkel valakinek tapasztalata?Azt tudom,hogy kell még egy közép,és egy hátsó dob.Milyen dobokkal dolgozna szépen?Illetve,ezeket a rendszereket is kell engedélyeztetni,vagy bejegyeztetni?

Köszönöm szépen előre is a segítségeket


ez egy nehéz kérdés így. keress egy bontott rendszert. egy kipufogós meg bármilyen csövet és katalizátort összehoz.
ha rendszer szinten gondolkozol, akkor Super Sprint alsó hangon, de az nem 2Ft.
én szereznék egy bontott leömlőt, megvennék egy katit, egy Paragi hátsó dobot, a többit, a csövezést meg rábíznám a kipufogósra.

Angelika Elküldve: 2021-11-05 12:16 Aki szeretne sportkipufogót!!!

Sziasztok,szép napot!

Sajnos a minap az éj leple alatt kilopták az autóm alól a katalizátort.Azonban az első szerelő szerint,aki vásárlás után látta az autót,az egész rendszert ildomos lenne cserélni.Hengerenkenti leömlőkkel együtt,mert nem BMW.Ami azt illeti,tényleg nagyon rossz hangja van,a pillangószelep valami rettenetesen kerepel.Ki nem állhatom.
Nos,engem nem is kimondottan az zavar,hogy nem gyári BMW,ami most fent van,hanem az,hogy csúnya ahangja,illetve ha veszek egy új katalizátort,az hogyan passzolna össze a régi rendszerrel.
Na már most,ha úgyis cserélni kellene,gondoltam,hogy a Schmiedmannról rendelek egy sport rendszert.
És akkor most jönne néhány kérdés.Van egy sportleömlő 400 cellás katalizátorral (SCM5254).Van ezzel a termékkel valakinek tapasztalata?Azt tudom,hogy kell még egy közép,és egy hátsó dob.Milyen dobokkal dolgozna szépen?Illetve,ezeket a rendszereket is kell engedélyeztetni,vagy bejegyeztetni?

Köszönöm szépen előre is a segítségeket