Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Laza Elküldve: 2017-01-18 16:57 radio probléma

Sziasztok! Van egy olyan problémám, hogy a rádió nem jegyzi meg az elmentett rádióadókat, induláskor a németországban beállított adók vannak benne. A másik az, hogy a kulcs távirányító nem müxik, gondolom a típushiba kábeltörés miatt (E61).

A kézikönyvében olvasgatva arra jutottam, hogy lehet pont ez a probléma? Ugyanis mindkét kulcshoz megjegyzi a beállításokat (hangszín, adók, stb), ez nekem alappal indul, és az elmentett adókkal. Kulcs tanítgatás kísérleteken túl vagyok, akksi csere is volt, így maradt a kábel - minden más müxik hátul. Most nincs kedvem még ezzel is szenvedni, 2 hónapja csak javíttatom. (kettőstömegű, kuplung, termosztátok, turbó csere....).

Szerintetek? Jól gondolom, vagy van valami más ok?

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 15:05 Társalgó

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?


kinek melyik tetszik, olyat.

nem láttam még élőbe egyiket sem :(



ha shadow line-os a kocsi, akkor legyen lakk fekete, de ha nem, akkor jobb a matt. szerintem.

kecsurobi Elküldve: 2017-01-18 14:52 Társalgó

YELLOW írta:
kecsurobi írta: üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?


kinek melyik tetszik, olyat.

nem láttam még élőbe egyiket sem :(

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 14:35 Társalgó

kecsurobi írta: üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?


kinek melyik tetszik, olyat.

kecsurobi Elküldve: 2017-01-18 14:32 Társalgó

üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 13:41 Mi lehet a baj?_

TomyMU írta: Sziasztok! A minap arra lettem figyelmes, hogy vmi nagyon kopácsol, kalapál a motortérben. Hívtam is egyből a szerelőm mert megijedtem, hogy nem e a lánc az, de azt mondta, hogy valószínű hidrotőke lesz, és ha hangossabb lesz a hang majd akkor hozzányúlunk. Egyébként hideg motornál még nem is csinálja, csak ha felmelegszik, illetve csak álló motornál hallani, gázadásra normálisan gyorsul stb. És még azt is észrevettem, hogy azóta fogyott egy kis motorolaj is. ( Mióta nálam van 1dl-t se kellett utána tölteni, és mindig a gyári BMW olajat tettem bele) Segítségeteket előre is köszönöm.

Csináltam egy videót is:
A link neve


nekem ugyanilyen a hangja, 4,5 éves korától 62ezer km-től, amikor is vettem. azóta mentem kemény 45ezer km is vele, de semmi nem változott. olajat nekem nem eszik. a hang állandó.
mondjuk nekem 18ezernél valamit csináltak a valvetronic-kal, lehet a motort cserélték, vagy a vezérlőjét, nem tudom, de ezzel kapcsolatos.
egyébként itt írtam erről, hogy mi van a dolog hátterében: első komment.
VALVETRONIC szelepvezérlés

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 09:13 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Jani69 írta:
Ezek gyári 18-asok. Defektmentesek a gumik de nagyon sétál vele a kocsi.


tudom, hogy gyárilag is szerelték 18-assal.
hát defektmentes nem kéne... bár az a baj, hogy ekkora méretű gumikban csak XL-esek vannak, erősített oldalfalúak, amik kb majdnem ott vannak, mint a defektmentesek... :(

Jani69 Elküldve: 2017-01-18 08:41 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
Jani69 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?


225/40 jó lesz rá, nem lesz gond. bár én hátra szélesebbet tennék. 245/35 vagy 255/35.
télre 16-os a minimum. 15-ös már nem megy fel neked. 205/55 R16 gumi kell rá.


Szélesebbtől kicsit fosok, hogy problémás lenne, mert a legnagyobb gyári ajánlott méret ha jól tudom 225/40 R18 8x18 és a felni így is 8,5x18 amit vettem, de az a fél col csak nem baszik ki velem... :D Másrészt meg nem fut valami sokat a kocsi (15-20 ezret évente) ezért az első gumik előbb öregednének le róla, minthogy elkopnának, ezért azt terveztem, hogy szezononként megcserélem az első-hátsó kerekeket, hogy egyenletesen kopjanak, mert a hátsók azért sokkal jobban fogynak, mint az elsők... :D

Téli viszont így dilemmás, hogy érdemes-e lejjebb mennem 1 collal és vegyek felnit meg gumit is, vagy maradjon a 17 és csak gumit kell vennem rá, bár erre még van időm, mert ezen kívül még 1 szezont biztos elfutnak a mostaniak, de eléggé csúszkál ez a noname gumi, hiába 2015-ös és van rajta 5-6mm profil. Havas úton 5.-ben 1500-as fordulaton nyomok egy padlót és bőszen villogni kezd a DSC, pedig a szívó benzines nyomatéka nem tépi szét a kasznit, és sajnos nagyjából fékezésnél is ugyanilyen hatékony, kanyarról nem is beszélve, úgy mozog a hátulja, mintha hajóval járnék... :D


E46-ra táblázat szerint is 255/35 R18 a legnagyobb gumi, ami a gyár által ajánlott. az más kérdés, hogy lehet nem ehhez a motorhoz. de nekem is 245 van hátul.
télinél pedig a prémium gumi is ki fog pörögni, ezt hidd el. meg tempótól függ mennyire fog csúszni.
én 16-osra akartam váltani télibél. de drágábbak voltak a felnik és a gumik, jóval drágábbak. aztán 10 évig 15-ös 195 széles volt fent, akkor már nem mindegy? legalább télen kímélem a futóművet, így martadtam ennél a méretnél. szóval érdemes kisebbre váltani, de ez a te döntésed. a 17-est könnyebb eladni, és 16-os olcsóbban vehetsz. télre felesleges a széles gumi. 17-esbe is inkább 205 lenen a célszerű gumi, 205/50 R17 méretben.


Igen így van 255/35 18 a legnagyobb gumi az E46-ra.Nekem megvannak az eredeti gumi és felni-méret papírjai. A 330d-re legkisebb a 17-es felni ami rámegy a fékek miatt! :biglol:


vezető oldali B oszlopon is ott van ;)
lehet angyobbat is tenni. most hivatalosan az enyém gyárija is 195/65 R15, de műszakin mindig mutogatom a táblázatot. mivel ott szerepel, így nem érdekli őket. felni ET számot meg nem fog nézni. ezlrt aki kintebb akarja rakatni a kerekeket, inkább ET-vel érdemes kombinálni, mert a nyomtávszélesítőt viszont észre veszik és az bukta.
szóval minden megoldható, csak pofátlanság határán nem szabad túl lépni. :D
nekem 255-höz más másik felni kellene. de még autóm sem volt, nekem mindig a 225/245 páros volt a zsánerem. nem tudom miért.
egyébként több tesztet olvasva, sok helyen írják E46 alá 17-es felni való, az illik a legjobban a méretéhez. nem mondom ha lenne jó vétel, lehet egy 18-ast feldobnék még... sokszor elgondolkozom ezen...


Ezek gyári 18-asok. Defektmentesek a gumik de nagyon sétál vele a kocsi.

katonaza Elküldve: 2017-01-17 21:48 Termosztát

Zaki írta:
YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.



Ez jó kérdés! :) Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?


Itt meg tudod magad is keresni a választ a kérdésedre:
http://www.realoem.com/bmw/enU...6-BMW-330d
Javaslom az ENGINE szekcióban nézelődj.
(Csak behasaltam, hogy 6. havi az autó, ezt érdemes lehet pontosítani.)


Arpad Elküldve: 2017-01-17 18:05 Hûtõvíz

Másik szerelőhöz vittem most az autót, aki gyorsan megállapította, hogy a cserélt termosztát rossz, illetve a kiegyenlítőtartály repedt. Kicserélte mindkettőt. Egy kicsit kemény a hűtőcső, de azt mondta szerinte nem hengerfejes.
A másik két probléma is alakul. A check engine lámpa a benzin keverék problémája a diag szerint. Gyertya csere lesz, hátha megoldja a dolgot.
Az olajfolyás elég sokrétű lehet. Azt mondja szerinte minden tömítést cserélni kéne a motoron, és érdemes lenne elgondolkodnom rajta, hogy kicserélem egy másik motorra. Állítólag már 40 000-ért lehet venni bontott motort bele. Lehet hogy jobban járok, mert ezeket a tömítéseket nagyon munkaigényes cserélni, illetve kissé kopott a tengelyem is, és elég sok olajsár van a motorban. Nekem az a véleményem, hogy inkább megtartom ezt, és megcsináljuk a tömítés cserét, esetleg valami nagyon prémium olajat rakunk bele. Ha most veszek egy másik motort, ki tudja annak milyen bajai lehetnek.. Szerintetek?


Arpad írta:
Pocses írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.


kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.


Köszönöm a javaslatot. Ismét elvittem a szerelőhöz. Kicserélték a hűtőcsövet, járatták, figyelgették. Elvileg ok, Használjam. Használtam, mentem autópályán, jól kihúztattam, derüljön ki tényleg okés-e. Nem volt vele baj. Aztán egyik nap megint kivillant a check engine lámpa. Megint szerelő, megint diag. Üzemanyag ellátási probléma. Sok minden lehet, kiütjük a jelzést, hozzam vissza jövő héten. Közben észrevettem, hogy olajfolt van a kocsi alatt. Nem sok, de minden nap egy kicsi, illetve a motortér alján lévő lemezen rendszeresen láttam vizet, nem sokat, de minden alkalommal ment el víz belőle. Megint szerelő, méregetik, az adatok jók, de mostmár ne cicózzunk vegyük le a hengerfejet, de csak az ünnepek után, mert már nincs idő rá. Mondom jó, de azért használhatom, karácsonykor kellene a kocsi. Persze használjam. Na hát tegnap megint autópálya 5 km. Leérve a benzinkúton megint gőzöl a motor. Félreállok, orrán száján folyik. Szerintem a tágulási tartálynál folyhatott leginkább. Igazából a véleményeket szívesen fogadom, de inkább csak leírtam a kálváriám. Őszintén, kicsit kezdek kiábrándulni a BMW-ből. Imádom meg minden, de ha nem tudok megbízni az autómban, akkor rég rossz.


Az egyik legjobb blokk az öreg 16 évig gyártott 1.9L szerelőm szerint. Elporladhat körbe maga az autó, ha van még hová bedugni a kulcsot elfordítod és indulni fog. 8)
Olajszivárgás elsősorban az olajszűrőház tömítése szokott, meg a vezérműláncház na ott még nekem is nyáladzik de nem sokáig mert tavaszi olajcserénél komplett cseréltetem a vezérműház tömítéseit Reinz olyan 10papír körül lesz unixból, +ban mire rájöttünk hol fogy a hűtővizem, a kiegyenlítőtartály mellett van egy nagyon pici lyuk a hűtőn az pedig Nissens 23papír a gyári az 89156 jó magyar forint. :roll:


Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, a linkek is nagyon hasznosak voltak, főleg a titkos menüs videó volt hasznos. Tanulság képpen leírom, hogyan áll a dolog.
Az ünnepek alatt nem tudta bevállalni a szerelőm a javítást, hát itt, meg még pár fórumon kérdezősködtem a dolgok után. Megjárattam az autót, és mikor már üzem meleg volt a motor, néztem hol folyik a víz. Közben néztem a titkos menüben a hőmérsékletet. Egészen 103 fokig engedtem melegedni. Jól tippeltetek, a kiegyenlítő tartály sarkán egy nagyon vékon vízsugár sprickolta kifele a vizet. Ok, szétnyomta, legalább ez kiderült. De mi miatt..
Észre vettem, hogy a tartálytól a motorig a vastag cső frankón meleg, azonban a másik cső ami a hűtőbe megy, az teljesen hideg. Ergo nem jut víz a hűtőbe, nem csoda, ha túlmelegszik. Kis távon nyilván nem volt észrevehető a dolog, de autópályán szépen tette is a dolgát a nyomás. Úgy gondolom a termosztát nem nyit ki a nagy körre. Az már más kérdés, hogy a műszerfalban lévő mutató miért nem megy középnél tovább, ha meleg a víz. Illetve azt nem tudom említettem-e, de a termosztátra azért nem gyanakodtunk eddig, mert 2 hónapja lett kicserélve. Az olajfolyás még nem derült ki, honnan ered, valószínűleg olajszűrő, vagy ez a láncháztömítés. De a korábbiaktól független a dolog.
A check engine lámpa is rejtély egyelőre, de úgy gondolom a hűtő melegedéssel nicns összefüggésben. Szerintetek?