Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2020-11-18 16:36 Termosztát

Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.

Bmwe46fan Elküldve: 2020-11-18 16:08 Termosztát

Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


YELLOW írta:
Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.


mármint minek az előtét ellenállása lett cserélve? a belső motornak, vagy a külső ventinek? bár nem is tudom a külsőnek van-e... de mindegy a meleghez annak nincs köze.
azért lomha az autó, mert hideg hűtővíznél, feltételezve a hideg motort, nem engedi a teljes erőt. ahogy írták korábban, valószínű termosztát lesz. És célszerű mindet cserélni 2 vagy 3 van benne, mert az esetek nagy %-ban azt cseréled ki aminek ne volt baja, sőt jellemzően már mindkettőnek baja szokott lenni, ezért is célszerű.


Szuper. Köszi a válaszokat. Azt lehet tudni, hol helyezkedik el ez a 2-3 Termosztát? Manuális az autó, szóval elvileg 2 van benne.


jah, előtét ellenállás sztornó a hűtő ventire, nem olyan hűtőventid van :D
8-as (ahol a 11-es szém van) az EGR termosztát.

4-es (ahol a 8-as szám van) az meg a nagy termosztát, ami a vízpumpára megy rá.


001xqll Elküldve: 2020-11-17 21:12 Hibakód

YELLOW írta:
001xqll írta: Sziasztok!

Egy gázos (LPG) kocsikkal foglalkozó szervízbe mentem "gázos" problémával, ahol az alábbi hibakódokat olvasták ki, és nem tudtak vele mit kezdeni.
(Ezek az autó saját hibatárolójában vannak és nem a gázrendszerében.)

68 - Kiömlő vezérműtengely-beállítás - Az adaptációs érték téves
BE - Szondafűtés teljesítmény (1hs. 2sz) - Részegység hibás

Találkozott már ezekkel valaki? Mi lehet a probléma?
Nincs konkrét tünet, de a szerelők szerint kicsit gyenge a motor. Esetleg lehet hozzá köze vagy tényleg csak ki kéne kormolni, ahogy azt a szerelők mondták?
Köszönöm!


mondjuk ez valami univerzális olvasó, jó lenne spec BMW diaggal kiolvasni, mert lehet mást ad.
de ez alapján az egyik a kipufogó oldali Vanos-ra utal, vagy a szenzor rossz, vagy a szelepen kell tömítést cserélni.
a másik pedig lambda szonda lenne, ha minden igaz ebben is 4db van már. vagy rossz, vagy rossz értéket közvetít, ami lehet akár a Vanos miatt is. ezt sajnos alaposan meg kell nézni, így biztosat mondani balgaság lenne.


azt mondták is, hogy a lambda szondát kimérték és jó volt...a következő az lesz, hogy egy BMW szakihoz viszem, csak gondoltam előtte körbe kérdezgetek :)

köszi

YELLOW Elküldve: 2020-11-17 19:52 Hibakód

001xqll írta: Sziasztok!

Egy gázos (LPG) kocsikkal foglalkozó szervízbe mentem "gázos" problémával, ahol az alábbi hibakódokat olvasták ki, és nem tudtak vele mit kezdeni.
(Ezek az autó saját hibatárolójában vannak és nem a gázrendszerében.)

68 - Kiömlő vezérműtengely-beállítás - Az adaptációs érték téves
BE - Szondafűtés teljesítmény (1hs. 2sz) - Részegység hibás

Találkozott már ezekkel valaki? Mi lehet a probléma?
Nincs konkrét tünet, de a szerelők szerint kicsit gyenge a motor. Esetleg lehet hozzá köze vagy tényleg csak ki kéne kormolni, ahogy azt a szerelők mondták?
Köszönöm!


mondjuk ez valami univerzális olvasó, jó lenne spec BMW diaggal kiolvasni, mert lehet mást ad.
de ez alapján az egyik a kipufogó oldali Vanos-ra utal, vagy a szenzor rossz, vagy a szelepen kell tömítést cserélni.
a másik pedig lambda szonda lenne, ha minden igaz ebben is 4db van már. vagy rossz, vagy rossz értéket közvetít, ami lehet akár a Vanos miatt is. ezt sajnos alaposan meg kell nézni, így biztosat mondani balgaság lenne.

YELLOW Elküldve: 2020-11-13 18:06 Mi lehet a baj?

d1ne írta: Üdv!

Először is nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget.

Egy 2009 e90 325i LCI (3000cm3, 218le, automata) büszke tulajdonosa vagyok május óta. 69.000km-el, gyönyörű külső-belsővel jutottam hozzá Németországban, alig pár kavicsfelverődés, hibátlan felnik, minden elektronika működőképes, korlátlan autópályán elmondhatatlan élmény, működő pohártartók, működő ablakemelők, vezetett szervízkönyv: tehát minden, amire az ember vágyik, ha egy ilyen autót vásárol, persze pár hónap azt mutatta, hogy túl szép, hogy igaz legyen.

Az autóban jelenleg 79.000km van.

Következő problémával kűzdök, amire eddig 2 szerelő nem tudott mit mondani, mert a gép nem jelezte ki:

Amikor meghalt az elektromos kormányzár, ki jött egy srác, aki rákötötte gépre, és eltűntette a hibát, ami azóta sem jelentkezett, de megemlítette, hogy nagyon benzin szag van indításnál, és valószínüleg tönkre fognak menni az injektorok (2hétig állt a kocsi, mert nyaralni voltam, előtte nem volt benzin szag). Felkerestem egy szerelőt, ami egyben autókereskedés, igényesnek is tűnt, közel is volt, és elintézték garanciálisan az egészet. Amikor először bevittem a kocsit, hogy nézzenek rá, azt mondták hogy mind a 6 injektor rossz, és mindet cserélni kell.
Miután kaptam időpontot, vissza vittem, és másnap megkaptam az autót, viszont "magas nyomású szivattyú" csere volt feltűntetve a papíron (630euro a teljes anyag ár), majd mivel kevés benzin volt már a kocsiban, első útam a shellre vezetett, és tele is raktam v power racingel. Amikor elindítottam a kocsit, és kihajtottam a kútról, az egész autó elkezdett rángatni, majd pirosnál állva le is fulladt (fordulat le ugrált menet közben kb 300-ra és olyan volt mintha nem nyomnám a gáz pedált 1-2másodpericig, illetve minden leállítás után 10 percel tömény benzin szag, ami egy hét után abba maradt).

Másnap vissza vittem az autót, a hétvégét ott töltötte, majd hétfő délután vissza mentem érte, és azt mondták, hogy az ég világon semmi probléma nincs vele, rosszat tankoltam (aha...), de legalább egy horpadást is kaptam tőlük az ajtómra grátiszban, úgyhogy tovább kerestem a megoldást...

Felhívtam azt a céget, akik kiütötték az elv-t, és elvittem oda (mellék info: a benzin fogyott mert használtam az autót munkába és kb félig üres volt amikor teljesen abbahagyta a rángatást és a leállást, viszont egy meleg motorral való indításnál nehezen indult (a műszerfalon lenullázódott a fogyasztás, óra, megtett km, majd pár másodpercre rá vissza jött). A srác azt mondta, hogy motor szoftverfrissítés, illetve egy sensor csere kell bele, ami megmondja mennyi üzemanyagot kell befecskendezni (nem tudom a nevét), és minden oké lesz (ezt a helyet ajánlották is, több 100 km-ről is hoznak ide autókat, csak BMW-vel foglalkoznak, és csak akkor fizettem, amikor dolgoztak az autón, ergo hibakód kiolvasás és társaiért nem kértek semmit, így azt gondolom nem lehúzásra mennek). Meg is történt, akksit is feltöltötték fullra, és elmentem vezetni vele autópályára egy kicsit, majd egy másik városban megint teleraktam v power racingel, és ahogy elindultam a benzinkútról haza, megint elkezdte: rángatott, lefulladt. Visszavittem az autót, hogy valami nem stimmel, majd újra rákötötték gépre, és semmi hibát nem találtak. Mutattam a srácnak, hogy gázadásra szürcsögő hang jön a motortér jobb felső részéből (ha szembe állunk vele), valamit csinált rajta (szoftveresen), majd megint elküldött pályára, hogy menjek vele egy kicsit. Minden szép és jó volt, de hazafele megálltam egy parkolóban, és amikor átakartam húzni P-be, le állt. Parkolóból hazafele a piros lámpánál álltam, amikor zöldre váltott, megint elkezdett rángatni egy kicsit, és megint tömény benzin szag jött be az utastérbe, ami pár másodpercre rá el is tűnt. Jelenleg ott tartok, hogy a kopaszodásomat felgyorsítottam hajtépéssel...

Bocsánat ha túl hosszúra sikerült, de próbáltam kitérni minden részletre, és már nem tudom hová fordulhatnék ezzel az egésszel... :frigo:


az a baj, ez már az N53 motorcsalád, azaz közvetlen befecskendezéses. valóban szokott gond leni a magasnyomású pumpával és az injektorokkal is. de ha "mind rossz", akkor valószínű a pumpa sz*r.
a másik nagy gond, hogy ezek a motorok elkoxosodnak, a szívótorok résznél, a szelepeknél. pont az a km, amikor ajánlott a dióhajas tisztítást elvégezni. semmi más nem használ, ilyen mindenféle gázos, meg egyéb szerkezet. csak a dióhéj. külföldön nem tudom mennyire csinálják, de Novoth Tibi Bp-en foglalkozik vele, pár videót találni is róla, főleg 4 hengeresekről. 6 hengeresekre, mint a tiéd, nem annyira jellemző, de érdemes ránézni és ha kell tisztítani.
számomra az is fura, hogy akkor csinálja ha tele tankolod. jellemzően akkor szokott probléma lenni, ha kevés az anyaga tankba, és küszködik a pumpa. de nem tartom kizártnak, hogy a sok üzemanyag okoz valami gondot az üzemanyag szivattyúnak. emiatt nem megfelelő anyag jut a magasnyomású pumpához.
ami még eszembe jut, hogy tankoláskor lehet felkever valamit a tankba, ami a szivattyú szűrűjét korlátozza és nem tud annyi anyagot felszívni, amennyire szüksége lenne a rendszernek.
ha nincs hibaüzenet, én a tankot nézném meg, illetve a szívótorkot, a szelepeknél a kox miatt. ha kint más technológia van és koxos a szelep, csak akkor fizess érte, ha saját szemeddel (nem képről)látod, hogy tiszta lett. ha betartották a gyári olajcsere km-t, akkor lehet rá számítani. ugyan nem sok 79ezer, de gyanítom, hogy 2 évente lecserélték volna. bár nem tudom. sajnos 10ezrenként kötelező cserélni.

d1ne Elküldve: 2020-11-13 15:51 Mi lehet a baj?

Üdv!

Először is nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget.

Egy 2009 e90 325i LCI (3000cm3, 218le, automata) büszke tulajdonosa vagyok május óta. 69.000km-el, gyönyörű külső-belsővel jutottam hozzá Németországban, alig pár kavicsfelverődés, hibátlan felnik, minden elektronika működőképes, korlátlan autópályán elmondhatatlan élmény, működő pohártartók, működő ablakemelők, vezetett szervízkönyv: tehát minden, amire az ember vágyik, ha egy ilyen autót vásárol, persze pár hónap azt mutatta, hogy túl szép, hogy igaz legyen.

Az autóban jelenleg 79.000km van.

Következő problémával kűzdök, amire eddig 2 szerelő nem tudott mit mondani, mert a gép nem jelezte ki:

Amikor meghalt az elektromos kormányzár, ki jött egy srác, aki rákötötte gépre, és eltűntette a hibát, ami azóta sem jelentkezett, de megemlítette, hogy nagyon benzin szag van indításnál, és valószínüleg tönkre fognak menni az injektorok (2hétig állt a kocsi, mert nyaralni voltam, előtte nem volt benzin szag). Felkerestem egy szerelőt, ami egyben autókereskedés, igényesnek is tűnt, közel is volt, és elintézték garanciálisan az egészet. Amikor először bevittem a kocsit, hogy nézzenek rá, azt mondták hogy mind a 6 injektor rossz, és mindet cserélni kell.
Miután kaptam időpontot, vissza vittem, és másnap megkaptam az autót, viszont "magas nyomású szivattyú" csere volt feltűntetve a papíron (630euro a teljes anyag ár), majd mivel kevés benzin volt már a kocsiban, első útam a shellre vezetett, és tele is raktam v power racingel. Amikor elindítottam a kocsit, és kihajtottam a kútról, az egész autó elkezdett rángatni, majd pirosnál állva le is fulladt (fordulat le ugrált menet közben kb 300-ra és olyan volt mintha nem nyomnám a gáz pedált 1-2másodpericig, illetve minden leállítás után 10 percel tömény benzin szag, ami egy hét után abba maradt).

Másnap vissza vittem az autót, a hétvégét ott töltötte, majd hétfő délután vissza mentem érte, és azt mondták, hogy az ég világon semmi probléma nincs vele, rosszat tankoltam (aha...), de legalább egy horpadást is kaptam tőlük az ajtómra grátiszban, úgyhogy tovább kerestem a megoldást...

Felhívtam azt a céget, akik kiütötték az elv-t, és elvittem oda (mellék info: a benzin fogyott mert használtam az autót munkába és kb félig üres volt amikor teljesen abbahagyta a rángatást és a leállást, viszont egy meleg motorral való indításnál nehezen indult (a műszerfalon lenullázódott a fogyasztás, óra, megtett km, majd pár másodpercre rá vissza jött). A srác azt mondta, hogy motor szoftverfrissítés, illetve egy sensor csere kell bele, ami megmondja mennyi üzemanyagot kell befecskendezni (nem tudom a nevét), és minden oké lesz (ezt a helyet ajánlották is, több 100 km-ről is hoznak ide autókat, csak BMW-vel foglalkoznak, és csak akkor fizettem, amikor dolgoztak az autón, ergo hibakód kiolvasás és társaiért nem kértek semmit, így azt gondolom nem lehúzásra mennek). Meg is történt, akksit is feltöltötték fullra, és elmentem vezetni vele autópályára egy kicsit, majd egy másik városban megint teleraktam v power racingel, és ahogy elindultam a benzinkútról haza, megint elkezdte: rángatott, lefulladt. Visszavittem az autót, hogy valami nem stimmel, majd újra rákötötték gépre, és semmi hibát nem találtak. Mutattam a srácnak, hogy gázadásra szürcsögő hang jön a motortér jobb felső részéből (ha szembe állunk vele), valamit csinált rajta (szoftveresen), majd megint elküldött pályára, hogy menjek vele egy kicsit. Minden szép és jó volt, de hazafele megálltam egy parkolóban, és amikor átakartam húzni P-be, le állt. Parkolóból hazafele a piros lámpánál álltam, amikor zöldre váltott, megint elkezdett rángatni egy kicsit, és megint tömény benzin szag jött be az utastérbe, ami pár másodpercre rá el is tűnt. Jelenleg ott tartok, hogy a kopaszodásomat felgyorsítottam hajtépéssel...


Bocsánat ha túl hosszúra sikerült, de próbáltam kitérni minden részletre, és már nem tudom hová fordulhatnék ezzel az egésszel... :frigo:

YELLOW Elküldve: 2020-11-10 21:34 Termosztát

Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.


mármint minek az előtét ellenállása lett cserélve? a belső motornak, vagy a külső ventinek? bár nem is tudom a külsőnek van-e... de mindegy a meleghez annak nincs köze.
azért lomha az autó, mert hideg hűtővíznél, feltételezve a hideg motort, nem engedi a teljes erőt. ahogy írták korábban, valószínű termosztát lesz. És célszerű mindet cserélni 2 vagy 3 van benne, mert az esetek nagy %-ban azt cseréled ki aminek ne volt baja, sőt jellemzően már mindkettőnek baja szokott lenni, ezért is célszerű.


Szuper. Köszi a válaszokat. Azt lehet tudni, hol helyezkedik el ez a 2-3 Termosztát? Manuális az autó, szóval elvileg 2 van benne.


jah, előtét ellenállás sztornó a hűtő ventire, nem olyan hűtőventid van :D
8-as (ahol a 11-es szém van) az EGR termosztát.

4-es (ahol a 8-as szám van) az meg a nagy termosztát, ami a vízpumpára megy rá.

Bmwe46fan Elküldve: 2020-11-10 19:25 Termosztát

YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.


mármint minek az előtét ellenállása lett cserélve? a belső motornak, vagy a külső ventinek? bár nem is tudom a külsőnek van-e... de mindegy a meleghez annak nincs köze.
azért lomha az autó, mert hideg hűtővíznél, feltételezve a hideg motort, nem engedi a teljes erőt. ahogy írták korábban, valószínű termosztát lesz. És célszerű mindet cserélni 2 vagy 3 van benne, mert az esetek nagy %-ban azt cseréled ki aminek ne volt baja, sőt jellemzően már mindkettőnek baja szokott lenni, ezért is célszerű.



Szuper. Köszi a válaszokat. Azt lehet tudni, hol helyezkedik el ez a 2-3 Termosztát? Manuális az autó, szóval elvileg 2 van benne.

YELLOW Elküldve: 2020-11-10 17:06 Termosztát

Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.


mármint minek az előtét ellenállása lett cserélve? a belső motornak, vagy a külső ventinek? bár nem is tudom a külsőnek van-e... de mindegy a meleghez annak nincs köze.
azért lomha az autó, mert hideg hűtővíznél, feltételezve a hideg motort, nem engedi a teljes erőt. ahogy írták korábban, valószínű termosztát lesz. És célszerű mindet cserélni 2 vagy 3 van benne, mert az esetek nagy %-ban azt cseréled ki aminek ne volt baja, sőt jellemzően már mindkettőnek baja szokott lenni, ezért is célszerű.

b_imi Elküldve: 2020-11-10 13:57 Termosztát

Bmwe46fan írta: Sziasztok! Van egy E46 320d Facelift Touringom!
A hetekbe lett benne előtét ellenállás cserélve, egy ideig ment a fűtés, viszont az autó gyengének bizonyult. A mai nap folyamán egy nagyobb út után a vízhőfok mutatóm a béka segge alatt maradt, egyáltalán nem melegedett illetve fűtés sem fújt meleg levegőt. Az autó gyenge, nagyobb út után sem melegszik be, szörnyen lomha. Mi okozhatja a problémát?
Azt még ideírnám, hogy nyáron semmi gond nem volt vele, a közepéig felment a mutató, dinamikusabb is volt talán. Nem tudom pontosan, mikor mehetett el belőle az erő, olaj és olajszűrő csere után kezdtem el érezni, hogy nem úgy húz mint amikor kb. 3-4hónapja megvettem.



Belső menüben meg tudod nézni az aktuális vízhőfokot. Két termosztát van a manuálisban, az automatában három. Így ne használd, mert nem tesz jót a motornak ha nem tud bemelegedni.