Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2020-02-07 15:27 Mi lehet a baj?

Fender65 írta: Sziasztok!
Új tag vagyok, bocsánat, ha rossz helyre írok esetleg. A feleségemnek van egy E46 318i, a 143 lovas, amit imád de sajnos valami gond van vele. Autószerelő cserélt benne Vanos vezérlő motort(ha ez a neve), Vanos jeladókat, főtengely jeladót, beállított mindent(azt mondták kell). Az autót elhozták, tegnap teljesen jól ment, de ma reggel megint ingadozott, check- engine lámpa égett, erőtlen volt a motor. Leállította, a következő indítás után és azóta semmi baja, hibajelzés elmúlt. Azért kerül oda az autó, mert ugyanezt csinálta, nem ment és 9 liter felett fogyasztott. Most a fogyasztása 7, 5 liter. ami gondolom nem sok városban. Tudtok segíteni, hogy mi lehet a baj? Én nem tudom megcsinálni, de akkor esetleg keresnék egy hozzáértő szerelőt, bár erre mindenki azt mondta, hogy nagyon tud. N42 motorkódú az autó és óra szerint 272 000 km van benne, egy tulaja volt Magyarországon négy éve, az autó állapota szerint gondos gazdának tűnik, persze ezt csak én gondolom, illetve a vásárláskor is úgy tűnt.
Köszönöm: Robi


VANOS-nak nincs motorja, annak szelepe van. motorja a Valvetronic-nak van. ha azzal van gond, és nem működik, olyankor fojtószelepes üzemmódra vált. azt úgy lehet megnézni, hogy le kell venni a légszűrőházat és gázadásra fiygelni a fojtószelepet. ha az működik, akkor a Valvetronic-kal van valami gond. ennek is van szenzorja, de az van a VANOS-nak is, vagyis inkább vezérműtengely jeladója van 2 is.
amit írsz bármi lehet. nekem a tünet alapján, még a trafó is eszembe jutott, de azt éreznéd, ha nem menne egy henger.
Valvetronic valóban okozza azt, hogy nem lesz olyan dinamikus. úgy működik, mint bármely normál szívó benzines autó.
az a baj, ezt BMW spec diaggal kellene kiolvasni a hibát. mi a távolból hiába találgatunk.

apuci70 Elküldve: 2020-02-07 12:55 Kuplung

YELLOW írta:
apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

Valóban nekem
is hidegen veszi nehezen de ha picit meghúzom kettes felé akkor már simán veszi az egyet is

YELLOW Elküldve: 2020-02-06 19:54 Mi lehet a baj?

treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát

treboR Elküldve: 2020-02-06 18:15 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. :D Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?


Emelni tudom a kocsit. De most le bontottam mindent, és elképzelhető hogy nincs főtengely jeladó? Keresem, de csak a helye van. Egyébként Meyle-t vettem, de úgy tűnik nem kell...


én még ilyet nem láttam. most akkor milyen motor van a tiédben? van motorszám? leolvasható a motorkód? meg egy képet tegyél már fel a motortérről... de le kell kicsinyíteni a képet, 1024-től ne legyen szélesebb a kép, vagy 768-tól nagyobb a magassága.


na várjál. akkor a blokk elején lesz. ha szemben állsz a motorral, akkor ugye van a VANOS dudor. jobb oldalon van a vezérműtengely jeladó. bal oldalon megy egy vízcső, az alatt lesz a főtengely jeladó. csak itt nem a lendkereket nézi.


Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg

YELLOW Elküldve: 2020-02-06 17:52 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. :D Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?


Emelni tudom a kocsit. De most le bontottam mindent, és elképzelhető hogy nincs főtengely jeladó? Keresem, de csak a helye van. Egyébként Meyle-t vettem, de úgy tűnik nem kell...


én még ilyet nem láttam. most akkor milyen motor van a tiédben? van motorszám? leolvasható a motorkód? meg egy képet tegyél már fel a motortérről... de le kell kicsinyíteni a képet, 1024-től ne legyen szélesebb a kép, vagy 768-tól nagyobb a magassága.


na várjál. akkor a blokk elején lesz. ha szemben állsz a motorral, akkor ugye van a VANOS dudor. jobb oldalon van a vezérműtengely jeladó. bal oldalon megy egy vízcső, az alatt lesz a főtengely jeladó. csak itt nem a lendkereket nézi.

YELLOW Elküldve: 2020-02-06 17:08 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. :D Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?


Emelni tudom a kocsit. De most le bontottam mindent, és elképzelhető hogy nincs főtengely jeladó? Keresem, de csak a helye van. Egyébként Meyle-t vettem, de úgy tűnik nem kell...


én még ilyet nem láttam. most akkor milyen motor van a tiédben? van motorszám? leolvasható a motorkód? meg egy képet tegyél már fel a motortérről... de le kell kicsinyíteni a képet, 1024-től ne legyen szélesebb a kép, vagy 768-tól nagyobb a magassága.

treboR Elküldve: 2020-02-06 14:00 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. :D Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?


Emelni tudom a kocsit. De most le bontottam mindent, és elképzelhető hogy nincs főtengely jeladó? Keresem, de csak a helye van. Egyébként Meyle-t vettem, de úgy tűnik nem kell...

YELLOW Elküldve: 2020-02-05 22:20 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. :D Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?

YELLOW Elküldve: 2020-02-05 22:16 Kuplung

apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

treboR Elküldve: 2020-02-05 20:59 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. :D Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.