YELLOW Elküldve: 2020-02-07 15:27 Mi lehet a baj?
Fender65 írta: Sziasztok!
Új tag vagyok, bocsánat, ha rossz helyre írok esetleg. A feleségemnek van egy E46 318i, a 143 lovas, amit imád de sajnos valami gond van vele. Autószerelő cserélt benne Vanos vezérlő motort(ha ez a neve), Vanos jeladókat, főtengely jeladót, beállított mindent(azt mondták kell). Az autót elhozták, tegnap teljesen jól ment, de ma reggel megint ingadozott, check- engine lámpa égett, erőtlen volt a motor. Leállította, a következő indítás után és azóta semmi baja, hibajelzés elmúlt. Azért kerül oda az autó, mert ugyanezt csinálta, nem ment és 9 liter felett fogyasztott. Most a fogyasztása 7, 5 liter. ami gondolom nem sok városban. Tudtok segíteni, hogy mi lehet a baj? Én nem tudom megcsinálni, de akkor esetleg keresnék egy hozzáértő szerelőt, bár erre mindenki azt mondta, hogy nagyon tud. N42 motorkódú az autó és óra szerint 272 000 km van benne, egy tulaja volt Magyarországon négy éve, az autó állapota szerint gondos gazdának tűnik, persze ezt csak én gondolom, illetve a vásárláskor is úgy tűnt.
Köszönöm: Robi
VANOS-nak nincs motorja, annak szelepe van. motorja a Valvetronic-nak van. ha azzal van gond, és nem működik, olyankor fojtószelepes üzemmódra vált. azt úgy lehet megnézni, hogy le kell venni a légszűrőházat és gázadásra fiygelni a fojtószelepet. ha az működik, akkor a Valvetronic-kal van valami gond. ennek is van szenzorja, de az van a VANOS-nak is, vagyis inkább vezérműtengely jeladója van 2 is.
amit írsz bármi lehet. nekem a tünet alapján, még a trafó is eszembe jutott, de azt éreznéd, ha nem menne egy henger.
Valvetronic valóban okozza azt, hogy nem lesz olyan dinamikus. úgy működik, mint bármely normál szívó benzines autó.
az a baj, ezt BMW spec diaggal kellene kiolvasni a hibát. mi a távolból hiába találgatunk.