Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 6202 találat


ogre320 Elküldve: 2017-02-02 17:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok :)

Előre is köszi, ha segítetek.



A 170/192/231 lovas E60-ak még M54 motorosak, a 258 lovas N52 már valvetronic vezérlésű, a 2007 utáni N53 meg már közvetlen befecskendezésű.

Nekem most M54B22 motoros e46-om van, tökéletesen elégedett vagyok vele, utódja lehet, hogy egy szintén M54 motoros E60 lesz, sok rosszat mondanak a valvetronicról és a közvetlen befecskendezés miatt kokszolódó szívószelep problémákról, de tapasztalatom nincs vele, viszont az M54-ről a szokásos olajfogyasztáson meg szivárgáson kívül talán a DISA szelep hibát szokták említeni, de ez kb semmi... Az enyém szerencsére nem fogyasztja jelentősen, viszont szivárog egy picit valahol(nem a szelepfedélnél), de ez legyen a legnagyobb bajom vele... :D

Gabesz1701 Elküldve: 2017-02-02 09:45 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok :)

Előre is köszi, ha segítetek.

Bungee83 Elküldve: 2017-01-26 21:50 316 1.6 motor

YELLOW írta:
Bungee83 írta: Sziasztok, remélem jó helyre írok!! :)

Nemrég vettem egy e36ot m43b16 motorral. Előre leszögezem, hogy az autó kb. 3 éve állt!! A problémám a következő lenne. Beindtíás után fél perc múlva dadogva leáll. Újraindítom majd az autó szépen jár. Ez lehet 10-20-30 perc aztán ismételten elkezd dadogni. Ilyenkor gázadásra csak fullad, visszadurrog a légszűrőbe. Pumpálva tudom feljátszani csak a fordulatot. Ha nem nyúlok a gázhoz akkor ismételten leáll. Diagnosztika után kopogásérzékelő 2 hibakódot dob (nem lehet törölni), tárolt hibaként volt benne lambda szonda hiba (törlés után nem jött vissza). Okozhatja ezt a kopogásérzékelő szenzor meghibásodása?
Amik már cserélve lettek: Ac, benzinszűrő, injektorok, nyomásszabályzó szelep, gyertyák, trafó, légtömegmérő, folytószelep potméter, főtengely- vezérműtengely jeladó, hőgombák. Vákuumcsövek átnézve, alapjárati motor kitakarítva, szívósor összes tömítése kicserélve.

Előre is köszi a segítséget!!


jó sok mindent cseréltetek, holott diag hamarabb megmondta volna. vagy előtte is lett olvasva?
ha a kopogásérzékelőt dobja, akkor valószínű rossz. ezen nem segít, ha megfelelő nyomatékkal ráhúznának. szerintem. lehet valami elrágott valamit. igen kopogásérzékelő is okozhat ilyet. hiszen kopogósnak érzi az égést, vagy épp nem érkezik az ECU-ba vissza jel tőle, és nem tudja mit csináljon a keverékképzés. szerintem ha csak fel lenne lazulva, akkor elégtelen égést, vagy gyújtás kimaradást is dobna.


Sajnos előtte nem volt alkalom diagra. Szerencsére volt donor autó amiből átpakoltuk a cuccokat, ami működőképes volt, így nem kellett rá költeni :) Csak már nagyon idegesít a dolog, már kb 10szer szedtem szét a fél motort, de ezek szerint még 1szer szét kell. Ma lettem rá figyelmes, hogy valami kopogó hang után kezd el fuldokolni a motor.

YELLOW Elküldve: 2017-01-26 21:42 316 1.6 motor

Bungee83 írta: Sziasztok, remélem jó helyre írok!! :)

Nemrég vettem egy e36ot m43b16 motorral. Előre leszögezem, hogy az autó kb. 3 éve állt!! A problémám a következő lenne. Beindtíás után fél perc múlva dadogva leáll. Újraindítom majd az autó szépen jár. Ez lehet 10-20-30 perc aztán ismételten elkezd dadogni. Ilyenkor gázadásra csak fullad, visszadurrog a légszűrőbe. Pumpálva tudom feljátszani csak a fordulatot. Ha nem nyúlok a gázhoz akkor ismételten leáll. Diagnosztika után kopogásérzékelő 2 hibakódot dob (nem lehet törölni), tárolt hibaként volt benne lambda szonda hiba (törlés után nem jött vissza). Okozhatja ezt a kopogásérzékelő szenzor meghibásodása?
Amik már cserélve lettek: Ac, benzinszűrő, injektorok, nyomásszabályzó szelep, gyertyák, trafó, légtömegmérő, folytószelep potméter, főtengely- vezérműtengely jeladó, hőgombák. Vákuumcsövek átnézve, alapjárati motor kitakarítva, szívósor összes tömítése kicserélve.

Előre is köszi a segítséget!!


jó sok mindent cseréltetek, holott diag hamarabb megmondta volna. vagy előtte is lett olvasva?
ha a kopogásérzékelőt dobja, akkor valószínű rossz. ezen nem segít, ha megfelelő nyomatékkal ráhúznának. szerintem. lehet valami elrágott valamit. igen kopogásérzékelő is okozhat ilyet. hiszen kopogósnak érzi az égést, vagy épp nem érkezik az ECU-ba vissza jel tőle, és nem tudja mit csináljon a keverékképzés. szerintem ha csak fel lenne lazulva, akkor elégtelen égést, vagy gyújtás kimaradást is dobna.

Bungee83 Elküldve: 2017-01-26 21:36 316 1.6 motor

Sziasztok, remélem jó helyre írok!! :)

Nemrég vettem egy e36ot m43b16 motorral. Előre leszögezem, hogy az autó kb. 3 éve állt!! A problémám a következő lenne. Beindtíás után fél perc múlva dadogva leáll. Újraindítom majd az autó szépen jár. Ez lehet 10-20-30 perc aztán ismételten elkezd dadogni. Ilyenkor gázadásra csak fullad, visszadurrog a légszűrőbe. Pumpálva tudom feljátszani csak a fordulatot. Ha nem nyúlok a gázhoz akkor ismételten leáll. Diagnosztika után kopogásérzékelő 2 hibakódot dob (nem lehet törölni), tárolt hibaként volt benne lambda szonda hiba (törlés után nem jött vissza). Okozhatja ezt a kopogásérzékelő szenzor meghibásodása?
Amik már cserélve lettek: Ac, benzinszűrő, injektorok, nyomásszabályzó szelep, gyertyák, trafó, légtömegmérő, folytószelep potméter, főtengely- vezérműtengely jeladó, hőgombák. Vákuumcsövek átnézve, alapjárati motor kitakarítva, szívósor összes tömítése kicserélve.

Előre is köszi a segítséget!!

Hektor Elküldve: 2017-01-26 17:15 ABS-rõl általában

Nos most nem a sajátom, hanem a családban lévő másik BMW szerelését fejeztem be ma.( 2000 évjáratú e36 compact)
Legutólsó teendőm az ABS, ASC hibalámpák " eltüntetése " volt. Nemrég a diag a mindkét hátsó jeladót hibának hozta, ezért rendeltem bele két újat, melyek kicserélése után, természetesen a hiba továbbra is állt. Újabb diag már csak a bal hátsót hozta hibásnak. Itt aztán csatlkozók ellenőrzése, vezetékek kimérése történt, de nem találtam hibát. Mikor széthúztam a rossz jeladó csatakozót, a diag azonnal kiírta a jel hiányát, csatlakozatáskor a hibát. Felcseréltem a két jeladót, miután már a jobb oldalit írta a diag hibásnak, így kénytelen voltam rendelni egy ismételt jeladót. Csatakozást követően azonnal tudtam törölni a hibát, majd kb 20 km távon tesztelgettem hóban és asztfalton is.
Szépen működik a kipörgésgátló és ABS is, hibakód nincs viszont... Azt vettem észre, hogy asztfalton, normális fékezést követő megállásnál, már teljesen a megállás fázisának a végén , mikor az autó pont megáll, egy pillanatra ráindul az ABS. Mi lehet a baj ?
Elképzelhető, hogy vaamelyik keréknél a fogazott gyűrű annyira koszos, telitett, hogy azt a kereket a megálláskor már állónak érzékeli ? Minden más esetben, legyen vészfék, normális fékezés minden oké.

jans112 Elküldve: 2017-01-25 14:01 kopogó/kattogó hang


BMW e36 1.8is csörgő, kereplő daraló hang Alapjáraton minimális darálos hang a lánc es a vezermutengelyektől. Normál autozasnál semmi probléma csendes es szépen megy, de 5-6ezres fordulatszámnál 
bármelyik sebességbe nagyon erős daráló kereplő hangot ad a netudom mi :hulyevagyok: az autó alatt is halható es rövid időután elhallgat a teljesitményt nem befolyásolja. 

nemet szerelőkkel nehezen értek szót :)  hátha találkozott ma
r valaki ilyennel


Gabi Elküldve: 2017-01-24 15:53 Társalgó

[quote="SP_323i"]
Hektor írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó :D
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.

Nekem 09 van a forgalmiban N42B20 2003 évjárat. Neked hogyan lehet csak 06?
[/q
hát nem tudom, neked nem N46 a motorkódod? mert azok EU4-esek, és az már abba esik.


Most néztem meg a forgalmimban... 2002-es 320d touring 07 Akkor ezeket írják össze-vissza...2000-es e36 compact (316i m43b19) 06



Köszi!
Akkor jó a tipp, hogy elcseszték a forgalmimat. Az a szép, hogy majd mehetek vele a mozaik utcába az NKH-ba vagy hova a fenébe. És ha jól sejtem magyar módra nekem kell majd kifizetnem egy aktakukac hibájából eredendő egyéb terheket.


Nekem 2005-ös 150 lovas EU4 320D 10-es besorolásu.

SP_323i Elküldve: 2017-01-23 21:12 Társalgó

[quote="Hektor"]
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó :D
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.

Nekem 09 van a forgalmiban N42B20 2003 évjárat. Neked hogyan lehet csak 06?
[/q
hát nem tudom, neked nem N46 a motorkódod? mert azok EU4-esek, és az már abba esik.


Most néztem meg a forgalmimban... 2002-es 320d touring 07 Akkor ezeket írják össze-vissza...2000-es e36 compact (316i m43b19) 06



Köszi!
Akkor jó a tipp, hogy elcseszték a forgalmimat. Az a szép, hogy majd mehetek vele a mozaik utcába az NKH-ba vagy hova a fenébe. És ha jól sejtem magyar módra nekem kell majd kifizetnem egy aktakukac hibájából eredendő egyéb terheket.

Hektor Elküldve: 2017-01-23 20:38 Társalgó

[quote="YELLOW"]
hil írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó :D
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.

Nekem 09 van a forgalmiban N42B20 2003 évjárat. Neked hogyan lehet csak 06?
[/q
hát nem tudom, neked nem N46 a motorkódod? mert azok EU4-esek, és az már abba esik.


Most néztem meg a forgalmimban... 2002-es 320d touring 07 Akkor ezeket írják össze-vissza...2000-es e36 compact (316i m43b19) 06