Összesen 29877 találat
YELLOW
Elküldve: 2019-01-12 20:58 Mi lehet a baj?_
BarG írta:
Faki írta:
Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.
1, Új termosztát =/= jó termosztát
2, néha ha keveset fogyaszt az autó, mert nem nyomod neki, de fűtesz rendesen, akkor a fűtés elvihet annyi hőt, hogy nem lesz rendes motorhőfokod. Ennek csak -5°C alatt kellene bekövetkeznie és 70°C-nak azért meg kellene lennie a víznek.
1. úgy érti az új termosztát nem egyenlő azzal, hogy jó is. még a márkás, drágább darabok között is lehet gyárilag rossz.
2. most én is azt tapasztalom, hogy mostanában kint áll a verda, elindulok, kb 1km után már nyomhatom neki 90-nel, d eközben a hidegben rögtön kapcsolom a fűtést, így nekem is kb. 10km az amire bemelegszik üzemire. igaz addigra kb célba is értem. ez városban menve, kisebb tempónál, kisebb hűtés jobban melegszik. azt vettem észre. meg ugye városban menésnél mindig garázsból indultam, fűtést sem kapcsoltam rögtön.
3. létezik a vesékbe tehető dugó, sokan használják télen. lentről úgyis kap annyi hűtést, hogy nem okoz gondot. nem csak rossz termosztátos dízelesek használják.
YELLOW
Elküldve: 2019-01-12 20:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
Sziasztok!
Érdeklődnék hibakód táblázatot lehet találni valahol magyarul? Diagnosztika után a következő a hibakód: A0B5 signal detection error.
(Tegnap kb 25 km után menet közben kigyulladt az ABS hiba jel. 1 hete ugyanez volt, aztán másnap reggel indítva eltűnt. Most megint. Ma lett a hiba kiolvasva. Nem tudom mit jelent.)
Köszi a válaszokat előre is!
gondolom valami univerzális olvasóval lett olvasva nem?
egy BMW spec diag konkrétan is képes megmondani. vagy diaggal figyelve, egyenként megpörgetve a kereket lehet nézni, mi történik, milyen érték megy be, ugrál-e esetleg, stb.
maga a kódra ezt találtam: road speed signal, de ezt most nem teljesen értem. mert lehet az, hogy nincs jel, vagy nem jó a jel. esetleg a sebesség jelre utal, vagy a szenzor jele, nem oké a többihez képest, lassabban kommunikál, vagy ilyesmire gondolok. gondolom a km/h jelzés jó. E46 esetében a bal hátsó szenzor adja a km órának a jelet. de lehet csak kontakt hiba, hogy hol jó, hol nem. beázás is lehet. a kerékjáratban a gátlónál, vagy annak környékén szokott lenni dobozka, ahova bemegy a szenzor. lehet ott van vele valami.
Igen, egy univerzális olvasóval. Tegnap reggelre a hibajel eltűnt megint. Befújtam kontakt sprével a szenzornál a keréknél. Ma megyek többet vele, kíváncsi leszek bedobja e megint. Azt észrevettem hogy amikor kijelzi a hibát, a kilómétermutató visszaesik de utána mutatja a sebességet rendesen. Megnézem majd a csatlakozót is. Ha lemegy az ünnepi időszak beviszem bmw szervízbe hogy olvassanak hibát, ahogy írtad ott konkrétabb lesz a dolog. Köszi a választ! :)
itt néznék szét: bal hátul. BMW spec diaggal menet közben is lehetne nézni a 4 kereket egyszerre, hogy melyik jele tér el a többitől. illetve nem került fel valamelyik tengelyre más méretű kerék? lehet nem váltóméret és ez okoz problémát.

Meglett a hibás terület. Rendes diaggal bemérték, és a bal hátsó jeladónál vannak gondok. :) először most le lett tisztítva, aztán ha újra visszajön a probléma akkor csere.
Még egy kérdésem viszont lenne. A diag során kidobta azt is hogy pót szivattyú segéd/állófűtés hibás. Ez okozhat gondokat később? vagy csak a fűtésnél játszik szerepet?
én mondtam, hogy bal hátsó lesz az.
hát az csak állófűtés. normál esetben nincs köze a működéshez. de az állófűtésed valószínű nem működik. ez egy kis kazán, amit programozol és fűt, mikor nem jár a motor. pl reggel mielőtt mész munkába, 30 perccel korábban beindul, és már meleg autóba ülhetsz.
BarG
Elküldve: 2019-01-12 16:54 Mi lehet a baj?_
Faki írta:
Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.
1, Új termosztát =/= jó termosztát
2, néha ha keveset fogyaszt az autó, mert nem nyomod neki, de fűtesz rendesen, akkor a fűtés elvihet annyi hőt, hogy nem lesz rendes motorhőfokod. Ennek csak -5°C alatt kellene bekövetkeznie és 70°C-nak azért meg kellene lennie a víznek.
Faki
Elküldve: 2019-01-12 15:28 Mi lehet a baj?_
Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.
imreandris
Elküldve: 2019-01-12 13:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
Sziasztok!
Érdeklődnék hibakód táblázatot lehet találni valahol magyarul? Diagnosztika után a következő a hibakód: A0B5 signal detection error.
(Tegnap kb 25 km után menet közben kigyulladt az ABS hiba jel. 1 hete ugyanez volt, aztán másnap reggel indítva eltűnt. Most megint. Ma lett a hiba kiolvasva. Nem tudom mit jelent.)
Köszi a válaszokat előre is!
gondolom valami univerzális olvasóval lett olvasva nem?
egy BMW spec diag konkrétan is képes megmondani. vagy diaggal figyelve, egyenként megpörgetve a kereket lehet nézni, mi történik, milyen érték megy be, ugrál-e esetleg, stb.
maga a kódra ezt találtam: road speed signal, de ezt most nem teljesen értem. mert lehet az, hogy nincs jel, vagy nem jó a jel. esetleg a sebesség jelre utal, vagy a szenzor jele, nem oké a többihez képest, lassabban kommunikál, vagy ilyesmire gondolok. gondolom a km/h jelzés jó. E46 esetében a bal hátsó szenzor adja a km órának a jelet. de lehet csak kontakt hiba, hogy hol jó, hol nem. beázás is lehet. a kerékjáratban a gátlónál, vagy annak környékén szokott lenni dobozka, ahova bemegy a szenzor. lehet ott van vele valami.
Igen, egy univerzális olvasóval. Tegnap reggelre a hibajel eltűnt megint. Befújtam kontakt sprével a szenzornál a keréknél. Ma megyek többet vele, kíváncsi leszek bedobja e megint. Azt észrevettem hogy amikor kijelzi a hibát, a kilómétermutató visszaesik de utána mutatja a sebességet rendesen. Megnézem majd a csatlakozót is. Ha lemegy az ünnepi időszak beviszem bmw szervízbe hogy olvassanak hibát, ahogy írtad ott konkrétabb lesz a dolog. Köszi a választ! :)
itt néznék szét: bal hátul. BMW spec diaggal menet közben is lehetne nézni a 4 kereket egyszerre, hogy melyik jele tér el a többitől. illetve nem került fel valamelyik tengelyre más méretű kerék? lehet nem váltóméret és ez okoz problémát.

Meglett a hibás terület. Rendes diaggal bemérték, és a bal hátsó jeladónál vannak gondok. :) először most le lett tisztítva, aztán ha újra visszajön a probléma akkor csere.
Még egy kérdésem viszont lenne. A diag során kidobta azt is hogy pót szivattyú segéd/állófűtés hibás. Ez okozhat gondokat később? vagy csak a fűtésnél játszik szerepet?
YELLOW
Elküldve: 2019-01-12 11:07 Társalgó
Dani0616 írta:
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne , hogy e46 320i hez szedek össze cuccokat épp és nem tudom , hogy egyéb motorral szerelt válltozatoké , gondolok most itt PL 1,6 1,8 vagy 2,5 benzines modellekre vagy 320D-re a zárhíd, víz és klíma hűtő megegyezik e?
realoem vagy bmwfans oldalon rákeresel egyikre másikra, ha egyezik a cikkszám, akkor azonos. ha nem, akkor különböző. karosszéria elemek, azonosak lehetnek nagy részben.
Dani0616
Elküldve: 2019-01-12 10:23 Társalgó
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne , hogy e46 320i hez szedek össze cuccokat épp és nem tudom , hogy egyéb motorral szerelt válltozatoké , gondolok most itt PL 1,6 1,8 vagy 2,5 benzines modellekre vagy 320D-re a zárhíd, víz és klíma hűtő megegyezik e?
Adamyno
Elküldve: 2019-01-11 09:02 Radio navi csereje nagy kepernyösre
gfeco írta:
lantika írta:
rece65 írta:
lantika írta:
rece65 írta:
lantika írta:
rece65 írta:
Hi!
Ilyet vagy hasonlótnem tud vki olcsóbban,esetleg eu-ból vagy bárhonnan?:fetreng:
Ha ennyi lenne még elmenne de rájön az áfa,vám stb. és akkor már nem ennyire szép az ára!8)
A link neve
Köszi,de ez is csak "alig" olcsóbbak!:oops:
Akkor keress nem androidosat. Egyforma xar mind a 2.
Hmm,sokan azt mondják hogy sokkal jobb mint a 8-15 éves gyári navi...
Nekem nem volt egyik sem,nincs tapasztalatom róluk!
2 honap utän kitettem a kinainak a szüret a kocsibol,es ment bele a gyäri. Nekem tökeletes,elnavigäl A-bol B-be,soha sem hagyott cserben,van rajta TMC ami itt azert eleg jo tud lenni amikor 10-20 km-es dugok jönnek össze. Sokaknak häträny,hogy nem beszel magyarulde pesten mär tudjäk magyarositani,nekem tökeletes a nemet nyelv. :kiraly:
En mär megtanultam,hogy a gyäri dolgoktol nincs jobb.
Van klíma tartó panelem schaltzentrumoshoz.
Új karcmentes,dobozban.
Cikkszám 51167001410
23 e Ft
06306592111
Ilyet rendeltem, ki lehet választani, hogy ships from és ott kiválasztod a Germany-t, akkor onnan küldik és nincs vám.
Adamyno
Elküldve: 2019-01-11 08:12 Mi lehet a baj?_
Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
Sziasztok !
Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.
Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!
Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?
Ha valaki tud akkor kérem segítsen !
Üdv: Milán
kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.
az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !
igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.
Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O
amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.
Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:
camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű. :D
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.
Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll 8O majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne ! 8O
Kicsit már bosszant a kerregés !:merges1:
Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.
Az király mert nekem nem áll le jár tovább!:merges1::merges1:
És a kerregő hang ugyna úgy meg van
:merges1:
Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.
YELLOW
Elküldve: 2019-01-10 19:45 Ködzáró fény
Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
Sziasztok!
Elég új nekem ez a BMW dolog mondjuk egy Opelhez vagy Suzukihoz képest. Szívom magamba az infókat már napok óta.
Szóval az történt, hogy ha jól látom, akkor hátul a helyzetjelzőkből mindkét oldalon 2 db van egymás mellett. (E46 sedan, fl utáni) Bal oldalon az egyik nagyon halványan világított, így kiszedtem cserélni, de akkor már megnéztem a többit is. A féklámpa izzók kormosak voltak de még működtek.
Tolatólámpából csak egy van jobb oldalon, nincsen 2 pólusú izzó. Ez meglepett, mert a ködzárófénynek az izzóját nem találtam és ugye kétpólusú izzó sincs. Kipróbáltam és ha bekapcsolom a ködzárófényt, akkor igazából az egyik helyzetjelző izzó erősebben világít. Meg is lepett, hogy mindegyik izzó 21W. Gondolom egyik sem világít max. fényerőn (talán a fék és az index).
Ezt az úgynevezett lámpavezérlő kezeli? Lehet olyat beállítani, hogy amikor kinyitom az autót a távirányítóval akkor felkapcsoljon mondjuk a helyzetjelző vagy a refi néhány százalékon?
hát tudja vezérelni PWM-mel, de a ködzárófénynél szerintem bi-lux izzó van, azaz dupla szálas. de már most nem vagyok benne biztos.
Ez tuti nem dupla szálas :D A foglalatban is csak egy érintkező van.
pedig minap vettem ki, mert kiégett a másik oldalon a sofita a csomagtér világításnak, aztán kicseréltem mindkettőt. érdekes a rossz sofita, már nem jelzett szakadást. pedig még munkahelyen is kimértem. :D ilyen van? igen.
majd megnézem ha nem felejtem el.